Luz wzdłużny przegubu, półosi.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Czy mógłby ktoś z was wejść pod auto, od strony kierowcy, złapać za półos i szarpać, ruszać w kierunku kolo-skrzynia biegów czy jest luz i czy wtedy stuka?
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Podobno zawsze jest trochę luzu. Ja w swoim potrzyłem i lekki luz ma (zastanaiałem się czy ten luz nie wpływa na wycieki z półosi".
Mechaniur mówił, że by musiałbyć on bardzo duży by uszkodzic simering , ato chyba już kwestia łożysk podporowych półosi.
Mechaniur mówił, że by musiałbyć on bardzo duży by uszkodzic simering , ato chyba już kwestia łożysk podporowych półosi.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Tak , tam musi być troszkę luzu . Koło nie jest osadzone na sztywno , tylko na wahaczu poprzez tuleje metalowo - gumowe .Nie może być luzu poprzecznego a łożysko podporowe mamy jedno - od strony pasażera akurat
Szczypior , słyszysz rytmiczne stukanie ?
Jeśli tak , oddaj do sprawdzenia felgi czy nie są uszkodzone , pogięte . Jeśli te stuki nasilają się podczas większych prędkości , zrób test na sprawność amortyzatorów z przodu - sprawdź ciśnienie w oponach , skręć lekko kierownice w np lewo . To podczas gwałtownego ruszania odciąży nieco lewe koło i ono pierwsze straci przyczepność . Jeśli usłyszysz jeden ciągły szum poślizgu to ok . Jeśli będziesz słyszał przerywane szumy , sugerował bym Ci wymianę przednich amorów . Potem koło kiery lekko w drugą stronę i to samo - zerwać przyczepność i słuchać czy jest jeden szum ślizgu . Pozdrawiam
Szczypior , słyszysz rytmiczne stukanie ?
Jeśli tak , oddaj do sprawdzenia felgi czy nie są uszkodzone , pogięte . Jeśli te stuki nasilają się podczas większych prędkości , zrób test na sprawność amortyzatorów z przodu - sprawdź ciśnienie w oponach , skręć lekko kierownice w np lewo . To podczas gwałtownego ruszania odciąży nieco lewe koło i ono pierwsze straci przyczepność . Jeśli usłyszysz jeden ciągły szum poślizgu to ok . Jeśli będziesz słyszał przerywane szumy , sugerował bym Ci wymianę przednich amorów . Potem koło kiery lekko w drugą stronę i to samo - zerwać przyczepność i słuchać czy jest jeden szum ślizgu . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Łożysko podpory półosi jest tylko z jednej strony, więc nie bardzo widzę zależność wycieku.lepio pisze:Podobno zawsze jest trochę luzu. Ja w swoim potrzyłem i lekki luz ma (zastanaiałem się czy ten luz nie wpływa na wycieki z półosi".
Mechaniur mówił, że by musiałbyć on bardzo duży by uszkodzic simering , ato chyba już kwestia łożysk podporowych półosi.
Szukam przyczyny stukniecia przy zmianie biegu lub raportowym puszczeniu i dodania gazu, jak i puknięcia w zawieszeniu z lewej strony gdy wjeżdżam na jakiś ostry uskok, na skręconych kołach w prawo. Na przeglądzie zawieszenie jak nowe. Nowe amory z poduszkami, łączniki, gumy stabilizatora, końcówki i poduszka skrzyni.
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Dokręcona górna nakrętka amortyzatora ?
A te stuknięcia - może być opadnięta gdzieś osłona termiczna nad wydechem , może być okular rozwulkanizowany . . .tyle narazie przychodzi mi do głowy . . .Pozdrawiam
A te stuknięcia - może być opadnięta gdzieś osłona termiczna nad wydechem , może być okular rozwulkanizowany . . .tyle narazie przychodzi mi do głowy . . .Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Mam identyczne objawy u siebie, chociaż ostatnio jakby ustały W każdym razie u mnie mechanik też rzucił cień wątpliwości na luz półosi, ale z prawej strony Tak samo jak u Szczypior - zawiecha przetrzepana i niby nie ma się tam do czego przyczepić, łącznie ze sprawdzeniem górnych mocowań amortyzatorów
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Prezes , ale przecież luz na łożysku podporowym - bo rozumiem że to masz na myśli - jest przecież dość prosty do zdiagnozowania jeśli miało by aż stukać , to łożysko musiało by już być tak wybite , że przy ruchu poprzecznym półosi luz musiałby być wyczuwalny . . . . Tak myślę . . .mwas pisze: ↑18 mar 2020, 9:42 Mam identyczne objawy u siebie, chociaż ostatnio jakby ustały W każdym razie u mnie mechanik też rzucił cień wątpliwości na luz półosi, ale z prawej strony Tak samo jak u Szczypior - zawiecha przetrzepana i niby nie ma się tam do czego przyczepić, łącznie ze sprawdzeniem górnych mocowań amortyzatorów
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestemzibi186 pisze: ↑18 mar 2020, 11:04 Prezes , ale przecież luz na łożysku podporowym - bo rozumiem że to masz na myśli - jest przecież dość prosty do zdiagnozowania jeśli miało by aż stukać , to łożysko musiało by już być tak wybite , że przy ruchu poprzecznym półosi luz musiałby być wyczuwalny . . . . Tak myślę . . .
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Jaki okular? Nie chce mi się podszybia ściągać żeby sprawdzić ale czemu miało być się poluzować? I nie mam klucza wygiętego a bez niego chyba nic nie zdziałam.
U mnie luz jest z lewej więc podpora odpada
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
U mnie luz jest z lewej więc podpora odpada
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Tzw Okular , to trzecia podpora silnika - na dole . Stabilizuje ruchy silnika w płaszczyźnie poziomej właśnie nie bardzo rozumiem po co miałbyś ściągać podszybie . . . Aaaa , chodzi Ci o górne mocowanie amortyzatora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
A która to jeszcze poduszka oprócz tej jest oznaczana jako poduszka skrzyni?
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
No cóż , nie będziemy się przecież kłócić o nazewnictwo źle Cię zrozumiałem i tyle . Skojarzyłem górną poduszkę umieszczoną pod akumulatorem , a nad skrzynią .
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Luz wzdłużny przegubu, półosi.
Odchylilem pod szybie, kluczem udarowym nawet nie drgnela nakrętka amortyzatora więc raczej nic się nie poluzowało.