Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 12:38

Miał ktoś może podobnie aby zdiagnozować lub wie jak sprawdzić czy to poduszka silnika czy skrzyni?
Obstawiam, że to one. Najbardziej słychać przy zmianie biegu z 4 na 5 w momencie puszczania sprzęgła. Sprzęgło nowe, jedno pukniecie jakby w podłoge. Przy naciskaniu i puszczaniu sprzęgła podczas toczenia się czy na postoju cisza.
Dźwięk też występuje jadąc na wyższych biegach, gdy zdejme nogę z gazu i raptonie ja wcisne, ten sam dźwięk. Z góry dziękuję za pomoc

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Phenix » 13 maja 2019, 13:45

Sprawdz poduszkę skrzyni biegów tą co jest pod podłogą ( nie mylić z tą pod akumulatorem )

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 14:56

Ale jak ja sprawdzić? Wizualnie wydaje się że ma jakby lekkie nacięcie. Biorąc łom i ruszając nie stuka, normalnie pracuje na gumie.

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 940
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: marcin24 » 13 maja 2019, 17:33

złap za przegub wew (lub przy nim za półoś). i poruszaj mocno jeżeli będzie luz to raczej skrzynia. (łożyska przy dyfrze)
Pozdrawiam wszystkich

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 19:05

Jest identycznie jak tu tylko mniejszy luz https://youtu.be/J3iFjqTNoLQ lapiac półos i ruszając w w kierunku koło - skrzynia wyczuwa się luz zarówno z lewej jak i z prawej strony

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 940
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: marcin24 » 13 maja 2019, 19:08

raczej poprzeczny luz nie wzdłużny, a z drugiej strony to łożyska w skrzyni też mamy słabe. :-(
Pozdrawiam wszystkich

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 19:28

Z tego co wyczytałem luz wzdluzny musi byc bo inaczej polosie by się pogiely.
Nie może być osiowego, jutro sprawdzę.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: zibi186 » 13 maja 2019, 19:33

Szczepan , jak ruszasz zimnym autem z parkingu , to też masz jedno puknięcie czy cisza ? chodzi mi o moment w którym koła zaczynają się obracać . nie ważne czy z kopyta ruszasz czy spokojnie :) i sprawdź czy nie masz opadniętej nad wydechem wykładziny termicznej .

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 19:36

Jak ruszam nic takiego nie ma, dźwięk jest dopiero przy wyższych prędkościach ok 80km/h i między 4 a 5, w innych przypadkach narazie nie zauważyłem.
Sprawdzę ta osłonę o której mówisz.
Co jeszcze, dźwięk nie zawsze jest ale nie wiem od czego zależy.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: zibi186 » 13 maja 2019, 19:45

Szczepan , możesz jeszcze zrobić taki test : zaciągnąć ręczny ( najlepiej na asfalcie ) i zasymulować ruszenie . silnik powinien zachować się identycznie jak przy dużym obciążeniu . może wówczas łatwiej będzie zlokalizować przyczynę :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4610
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 228000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: smak56 » 13 maja 2019, 20:17

Post Fiacika na ten temat; viewtopic.php?f=1&t=1924&start=1305 Tak miałem jak auto miało 80 tys. km i tak ma dzisiaj - 230 tys. km.
smak56
****
Obrazek

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 20:37

smak56 pisze:Post Fiacika na ten temat; viewtopic.php?f=1&t=1924&start=1305 Tak miałem jak auto miało 80 tys. km i tak ma dzisiaj - 230 tys. km.
Dzięki za link. Mówisz masz tak, że przy zmianie biegów lub przy puszczeniu gazu i potem raptownym wciśnięciu jest pukniecie? Jeżeli tak i tyle jeździsz to wystarczy się przyzwyczaić i nie przejmować.
Fiacik pisze tylko o stuknięciu przy zmienię biegów i dźwięku z tyłu, u mnie czuje jakby na właśnie na wysokości pedałów.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4610
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 228000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: smak56 » 13 maja 2019, 21:42

Szczepan pisze:
13 maja 2019, 20:37
Fiacik pisze tylko o stuknięciu przy zmienię biegów i dźwięku z tyłu, u mnie czuje jakby na właśnie na wysokości pedałów.
Nie. Fiacik napisał "jakby z tyłu". Tak on to odbierał. A dalej napisał: "Aby sprzęgła nie ,, zerwać " auto zostało wyposażone
W zabezpieczenie przeciążeniowe
objawiające się brakiem uzyskania na postoju przy wciśniętym sprzęgle więcej niż ok. 2200 obr/min.
Uniemożliwia to też ,, dowcipnym mechanikom " ruszanie z miejsca nazywane strzelaniem ze sprzęgła co go niszczy."
. Nie komentuję tego wpisu bo nie wiem czy tak jest, ale z tym stuknięciem jeździłem do różnych "specjalistów", którzy nie mieli pojęcia co to jest. Tak mam do dzisiaj i wytłumaczenie Adama mi wystarcza.
smak56
****
Obrazek

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 236
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: Szczepan » 13 maja 2019, 22:02

Czyli od 150 tys km masz identycznie jak u mnie?
Jeżeli tak to uspokoiłes mnie.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4610
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 228000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu

Post autor: smak56 » 13 maja 2019, 22:06

Myślę, że od początku tak było, ale auto kupiłem jak miało 80 tys.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ