Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Tu znalazłem taki w miarę tanio, ale nic nie piszą o metalowej miseczce. Model MGZ-204018
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Łączniki wymieniłem jeden raz; przy przebiegu 142 tys. km. Założyłem kupione u buherta Lemfördery (cena ok.120 zł / 2 szt.). Co do Max Geara - mam złe doświadczenia (chodzi o wahacze).
P.S.
Drobna uwaga przy zakupie łączników. Są takie, które przy główce mają wycięcie na klucz płaski, zamiast nieszczęsnego imbusa, który często się wyrabia i trzeba łącznik ciąć kątówką.
P.S.
Drobna uwaga przy zakupie łączników. Są takie, które przy główce mają wycięcie na klucz płaski, zamiast nieszczęsnego imbusa, który często się wyrabia i trzeba łącznik ciąć kątówką.
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Popieram wypowiedź powyżej.. też bym wolał dołożyć i kupić Lemfordery.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Lemfordery lecą tak samo jak oryginały. Mają fabrykę w Turcji i nie zdziwie się jeśli trafiają na pierwszy montaż. Wyglądają identycznie.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Potwierdzam słowa Kuzyna, lemfordery lecą tak samo jak oryginały, szkoda przepłacać.
Pozdrawiam. Adam.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Nie wiem w takim razie, w czym tkwi przyczyna częstych wymian łączników .
Przebieg aktualny, jak pisałem wymieniłem je jeden raz. Nie dlatego, że pukały czy coś tam, ale jedna osłonka była uszkodzona, a tak w ogóle to szukałem stukania w zawieszeniu. Wymieniłem wówczas również drążki kierownicze (niepotrzebnie). Końcówki drążków są od nowości.
Przebieg aktualny, jak pisałem wymieniłem je jeden raz. Nie dlatego, że pukały czy coś tam, ale jedna osłonka była uszkodzona, a tak w ogóle to szukałem stukania w zawieszeniu. Wymieniłem wówczas również drążki kierownicze (niepotrzebnie). Końcówki drążków są od nowości.
smak56
* * * *
* * * *
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Szkody górnicze, torowiska tramwajowe, przejazd przez Bytom ?
Pozdrawiam. Adam.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Piszę jako ciekawostkę.
U mnie około dwa lata temu z przodu coś stukało i nie mogłem zlokalizować przyczyny nawet na stacji diagnostycznej, ale gdy po jakimś czasie były większe stuki i bardzo mnie to wkurzało, więc zacząłem dociekać z synem co to może być i okazało się, że jest to lewy łącznik stabilizatora miał luz w przegubie na dole przy kole.
Po wymontowaniu okazało się, że jest to łącznik z plastikową miseczką, a że była sobota a nie miałem nowego łącznika na wymianę to postanowiłem, że ten luz zlikwiduję tymczasowo poprzez wbicie 4 cienkich krótkich gwoździków na krzyż pomiędzy główkę a plastikową miseczkę, aby jeździć do chwili otrzymania nowego łącznika i po takiej naprawie zamontowałem go do samochodu.
Oczywiście od razu w internecie zamówiłem nowy łącznik, który otrzymałem już we wtorek po 3 dniach i leży w garażu do dzisiejszego dnia.
Gdyż do dziś jeżdżę na tak naprawionym łączniku na którym przejechałem już ponad 20 tys i nadal nic jeszcze nie stuka.
U mnie około dwa lata temu z przodu coś stukało i nie mogłem zlokalizować przyczyny nawet na stacji diagnostycznej, ale gdy po jakimś czasie były większe stuki i bardzo mnie to wkurzało, więc zacząłem dociekać z synem co to może być i okazało się, że jest to lewy łącznik stabilizatora miał luz w przegubie na dole przy kole.
Po wymontowaniu okazało się, że jest to łącznik z plastikową miseczką, a że była sobota a nie miałem nowego łącznika na wymianę to postanowiłem, że ten luz zlikwiduję tymczasowo poprzez wbicie 4 cienkich krótkich gwoździków na krzyż pomiędzy główkę a plastikową miseczkę, aby jeździć do chwili otrzymania nowego łącznika i po takiej naprawie zamontowałem go do samochodu.
Oczywiście od razu w internecie zamówiłem nowy łącznik, który otrzymałem już we wtorek po 3 dniach i leży w garażu do dzisiejszego dnia.
Gdyż do dziś jeżdżę na tak naprawionym łączniku na którym przejechałem już ponad 20 tys i nadal nic jeszcze nie stuka.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Jak dla mnie taka naprawa łącznika to druciarstwo. Ale każdy robi to co lubi
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Z tego co wiem, to łączników nie trzeba wymieniać parami, ale... ja tam wymieniałem obydwa, tak dla świętego spokoju W końcu koszt tych łączników jest na tyle niewielki, że można od czasu do czasu zaszaleć
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3806
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Ja mam kpl. Z peugeota bippera. Za cale 45 kpl. Zrobione na nich 60000 km i wychodzi ze dalej będą jeździć
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie . W pierwszym modelu Fabii był własnie z tym problem / przy pierwszym przeglądzie gwarancyjnym mi wymieniano bo z zawieszenia dochodziły stuki/ , ale potem już długo po gwarancji był spokój .
O naprawie za pomocą gwoździ jednak nie słyszałem , ale jak zdaje to egzamin to proponuję opatentować
O naprawie za pomocą gwoździ jednak nie słyszałem , ale jak zdaje to egzamin to proponuję opatentować
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Panie... W pierwszych Lineach wymieniano łączniku z przodu w ilościach hurtowych. U mnie 4 razy. Dopóki nie wyszła poprawiona częśćFiacik pisze:W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie [...].