Sprężyny

Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 829
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 92500
Silnik: 1.4 T-JET + Gazociąg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: buhert » 22 sie 2019, 0:50

Azarado pisze:
21 sie 2019, 11:38

Mam tez pytanie poza konkursem, sprawdzalem amorki przez nacisniecie przodu i tylu. Przod prostuje sie i nie buja, natomiast tyl podnosi sie na dwa razy, tzn do polowy i po ulamku sekundy prostuje sie dalej, dzieje sie tak po lewej i prawej stronie, czy to normalny objaw? Bo jesli tak to znaczy, ze amorki mam ok i w sumie nie ma potrzeby ich wymiany widocznie lina tak ma.
Poza konkursem - 20zł - stacja kontroli pojazdu i temat wyczerpany.
T-JET - Biorę lewy pas :)
Gazociąg STAG - zamontowany przy 69900km (10.01.2019)

Obrazek

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1093
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 6800
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Fiacik » 22 sie 2019, 11:09

Dokładnie tak jak pisze buhert - tylko Stacja kontroli pojazdów .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Azarado
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Sprężyny

Post autor: Azarado » 22 sie 2019, 12:14

Na przegladzie wyszlo ponad 70%, na pytanie czemu buja autem uslyszalem, ze na bank nie od amorkow. Przy wymianie opon zapytalem o to dziwne odbijanie amorkow i uslyszalem, ze 'raczej' tak nie powinno byc ( z dwoch stron odbija tak samo, na dwa razy).

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 327
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 245000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: martens24 » 22 sie 2019, 15:55

Ja miałem podobny wynik na stacji tzn. ok 70%. Generalnie nic się nie działo źle z amortyzacją z tyłu. Nigdy nie sprawdzałem czy się prostuje od razu czy na dwa razy. Wymieniłem oba bo jeden zaczął cieknąć.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6676
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 24 sie 2019, 12:51

Ja miałem pękniętą sprężynę i padnięty amor z lewej strony z przodu, druga strona perfekt. Na ścieżce 73% i 71%. Tak więc te badania to można sobie.....

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1093
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 6800
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Fiacik » 24 sie 2019, 13:36

W Oplu Agila żony w ub.roku coś mi zaczęło się wydawać ,, za miękko" z przodu przy zjeździe z wysokiego krawężnika ,pojechałem więc na stację diagnostyczną gdzie za 2 ,,dychy" dowiedziałem się że prawy przedni amortyzator cieknie .Wynik 51% , lewy miał 64%.
Wymieniłem więc oba bo po 15 latach i 130.000km miały naprawdę dość.Nowe po założeniu to wynik 84/85%.
Ciekawostką jest jednak tył auta gdzie oba amortyzatory pokazują sprawność na poziomie 45% i to od kilku już lat.Są suche jak pieprz i nie ma też innych objawów np.ząbkowania opon.
Diagnosta kazał mi na próbę usiąść na tylnym siedzeniu i wtedy wynik był o 10% lepszy,nie mniej i tak słaby.Twierdził też ,że być może sprężyny są za twarde i być może TTM .
Tego słabego wyniku nie odczuwam też w trakcie prowadzenia auta i to zarówno przy obciążeniu 1lub 2 osoby a nawet 5 co też sprawdzałem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

TERMINATOR
klubowicz
klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 16v turbo
Rocznik: 2010
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: TERMINATOR » 18 lis 2019, 12:10

Azarado pisze:
20 sie 2019, 14:48
Witam,
Planuje wymienic amorki, poniewaz auto buja sie w moim przekonaniu dosc mocno, upatrzone mam KYB lub Blistein aktualnie 130 tys i chyba nie byly ruszane. Mozecie podzielic sie opinia, ktore lepsze?
Chcialem za jednym kosztem wymienic sprezyny ale dostepnosc mizerna.
Znalazlem oryginaly ale bardzo drogie, zamienniki polcaru za 100 zl i na alledrogo za 60 zl. Wspomniane tu Einbachy, ktore podobno obnizaja o 3 cm. W opisie tych sprezyn ( Einbach tyl) widzialem, ze pasuja do Bravo 2 idac tym tropem sprawdzilem sprezyne na tyl KYB do Brawo 2 i wyglada jak ta do Linei, co myslicie?
Na przod ktos pisal, ze uzyl od Grande Punto, czy jesli bym taka zastosowal to amor i lozysko amora tez musze dac od punta czy normalnie od Linei?
Z gory dzieki za pomoc.
Tutaj masz sprezyny do fiata linea obniżające za dobra cenę
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-obni ... e=facebook
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
:-<<
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 181
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Phenix » 18 lis 2019, 15:33

Jestem ciekaw jak się mają sprężyny Apex Jamex czy Einbah do siebie jeśli chodzi o jakość wykonania. A stosował ktoś sprężyny na przód z firmy GH ? Jednak jestem za tym żeby montować części dedykowane do danego modelu auta niż dobierać na oko... I bo jeden kierowca będzie jeździć autem gdzie jeden cylinder nie "pali " " i nie będzie zarzekać "bo ma ucho jak by mu słoń nadepnął a są kierowcy którzy usłyszą to od raziu ...
A poza tym zastanawia mnie jak przy długo terminowej jedzie np 7 lat na obniżonych sprężynach będą zachowywać się fabryczne amory które pracują w innym zakresie niż zostały skonstruowane, czy będą dobrze pracować i czy mocno skróci się ich żywotność?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2551
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 219000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: helletic » 18 lis 2019, 19:24

I czy krótsza sprężyna nie wypadnie (z tyłu jest taka możliwość), gdy amortyzator będzie miał za długi skok.
Twardsze zawieszenie wpłynie też na żywotność karoserii oraz szyb. Buda będzie się bardziej gięła, a co za tym idzie po pewnym czasie szyba pęknie, albo się rozwarstwi.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: krupniok » 19 lis 2019, 0:21

helletic pisze:
18 lis 2019, 19:24
I czy krótsza sprężyna nie wypadnie (z tyłu jest taka możliwość), gdy amortyzator będzie miał za długi skok.
Twardsze zawieszenie wpłynie też na żywotność karoserii oraz szyb. Buda będzie się bardziej gięła, a co za tym idzie po pewnym czasie szyba pęknie, albo się rozwarstwi.
Zaraz potem przylecą smoki i...

Mam od około 80000km założone "twarde" Eibachy i poza brakiem komfortu nic się nie stało.

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2551
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 219000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: helletic » 19 lis 2019, 8:27

To, że nic się nie stało w twoim przypadku, nie znaczy, że nie może do takiego przypadku dojść. Ten komentarz ze smokami sobie wsadź w kieszeń. Z zawieszeniami gwintowanymi zabawę zacząłem 20 lat temu i wiem, czym to się może skończyć. Poza tym nie porównuj obniżających serię sprężyn z kompletnym gwintem, bo tu w ogóle nie ma co i jak porównać.
Twardość, nawet na "kitach" ulega zmianie. Nawet na fabrycznym zawieszeniu karoseria się ugina, słychać to zwłaszcza, gdy ma się lód pomiędzy dzrzwiami a karoserią. Każdą zmianę twardości zawieszenia przyjmą najpierw elementy gumowe zawieszenia, dalej spawy i jeżeli masz hardcore kamień zawias, to sorry, ale odbije się to na całej budzie po latach.
Osobiście w Linie miałem gwint AP i pierwsze co, to po roku zaczęły dobiegać niepokojące dźwięki z okolic przedniej szyby. Skok auta był prawie zerowy na amortyzatorach, a po podniesieniu auta, trzeba było uważać na to, aby sprężyna z tyłu osiadła w swoim miejscu, bo była tak krótka.
Eibach, czy inny kit także wpłynie na żywotność spawów i szyb, które są klejone, a nie na uszczelkach. Różnica kiedy co się posypie, zależy od dróg, którymi się głównie poruszasz i wiadomo, że na obniżającym komplecie nastąpi to zdecydowanie później, niż na zawieszeniu gwintowanym, gdzie całość pracuje zdecydowanie twardziej.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 181
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Phenix » 19 lis 2019, 16:20

I tu bym przyznał rację @helletic . Jak ktoś jeździ w trasy po wioskach dziurach , koleinach ... To kabina pracuje a jeśli ktoś ma twarde zawieszenie to nie ma gdzie amortyzować. Chyba że masz profil opony "80 "

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


TERMINATOR
klubowicz
klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 16v turbo
Rocznik: 2010
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: TERMINATOR » 20 lis 2019, 23:00

Jak to mówią każdy robi jak uważa amortyzatory fabryczne bez problemu wytrzymują obniżenie do 35 mm i działają jak że zwykłymi sprezynani
Powyżej tego trzeba zamontować amory sportowe
Przejezdilem 12 lat na sportowych sprezynach i nic się nie działo ani z karoseria ,szybami i innymi rzeczami napewno wiem że jeździ się bezpieczniej z niższym środkiem ciężkości i można wtedy zapier.....ać na zakrętach i jest ok i tyle
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
:-<<
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają

ODPOWIEDZ