Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 317
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 224000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: martens24 » 09 mar 2019, 15:02

Czy ktoś wymieniał cały wahacz firmy Teknorot?? Jak się sprawuje? Bo czeka mnie wymiana sworznia i tulei i nie wiem w sumie czy wymieniać całość np. firmy Teknorot czy dawać jednak do regeneracji??

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4606
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 226000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 09 mar 2019, 15:31

Nie używałem wahacza tej firmy, tylko Maxgear. Żałowałem, pieniądze wyrzucone. Kupiłem tuleje i sworznie (Lemförder), włożyłem do fabrycznych wahaczy i jestem zadowolony. Jest dziwna sytuacja z wymiarami tulei. Jeżeli zdecydujesz się na regenerację to napisz.
smak56
****
Obrazek

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: Szczepan » 10 mar 2019, 8:46

Co prawda w linei nie wymianialem tulei czy sworzni w wahacz ale w innych autach tak bo zawsze wychodziło taniej i tak jak Smak56 pisze wtedy się wrzuca lemfordera, TRW ewentualnie trzeba było nity rozwiercac jak nie było śrub przy sworzni.
Problem z wahacze max Gear był jeden postawowy, to najtańsza i najgorsza firma.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4606
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 226000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 10 mar 2019, 12:30

martens24 pisze:
09 mar 2019, 15:02
Czy ktoś wymieniał cały wahacz firmy Teknorot?? ..... czy dawać jednak do regeneracji??
Na aukcji widzę, że kosz 1 szt. waha się między 110 a 150 zł.
Jeżeli będziesz dawał do regeneracji to koszt wyniesie około: tuleja (Lemförder) 35÷40 zł; sworzeń (Lemförder) 60÷65 zł. Przy odcięciu nitów jest trochę pracy (opisywałem na forum). Natomiast tuleję musisz dać specowi, który będzie umiał ją wprasować (ściskacz?)(25 zł). Tuleja jest ponadwymiarowa i ma około 74 mm, natomiast otwór w wahaczu to 70 mm. Tak więc jak dasz mechanikowi ze swoimi częściami to koszt regeneracji wyniesie około 130÷150 zł za sztukę. Zawsze możesz użyć tańszych części. Napisałem jakie ja włożyłem i ile kosztowały (sworznie odcinałem sam). Wybór należy do Ciebie.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1231
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: zibi186 » 10 mar 2019, 15:27

smak56 pisze:
10 mar 2019, 12:30
martens24 pisze:
09 mar 2019, 15:02
Czy ktoś wymieniał cały wahacz firmy Teknorot?? ..... czy dawać jednak do regeneracji??
Na aukcji widzę, że kosz 1 szt. waha się między 110 a 150 zł.
Jeżeli będziesz dawał do regeneracji to koszt wyniesie około: tuleja (Lemförder) 35÷40 zł; sworzeń (Lemförder) 60÷65 zł. Przy odcięciu nitów jest trochę pracy (opisywałem na forum). Natomiast tuleję musisz dać specowi, który będzie umiał ją wprasować (ściskacz?)(25 zł). Tuleja jest ponadwymiarowa i ma około 74 mm, natomiast otwór w wahaczu to 70 mm. Tak więc jak dasz mechanikowi ze swoimi częściami to koszt regeneracji wyniesie około 130÷150 zł za sztukę. Zawsze możesz użyć tańszych części. Napisałem jakie ja włożyłem i ile kosztowały (sworznie odcinałem sam). Wybór należy do Ciebie.
Smak , myślę że zapomniałeś o jeszcze jednej istotnej sprawie - wymiana sworznia nie powoduje konieczności regulacji geometrii , natomiast wymiana całego wahacza już tak , to dodatkowy koszt 😄 Pozdrawiam 😊

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4606
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 226000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 10 mar 2019, 15:48

zibi186 pisze:
10 mar 2019, 15:27
Smak , myślę że zapomniałeś o jeszcze jednej istotnej sprawie - wymiana sworznia nie powoduje konieczności regulacji geometrii , natomiast wymiana całego wahacza już tak , to dodatkowy koszt 😄 Pozdrawiam 😊
Nie wiem jaki wpływ na geometrię ma różnica średnic śrub sworznia (M8) i otworów w wahaczu (ø 9 i 10 mm). Starałem się ustawić ja na środku, ale czy dokładnie? Ja pojechałem (wtedy 80 zł, dzisiaj 90 zł).
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: alvaro » 10 mar 2019, 16:11

Ja wymieniłem 2 wahacze na teknoruta jesienią. Jak bedzie cieplej to zajrzę jak to wygląda.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 317
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 224000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: martens24 » 11 mar 2019, 18:09

Umówiłem się na przyszły tydzień do mechanika w sprawie tych wahaczy. Pójdę w stronę regeneracji. Dam znać po naprawie co i jak.
Dziękuję Wszystkim serdecznie za odpowiedzi!!

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: krupniok » 13 mar 2019, 12:36

smak56 pisze:
09 mar 2019, 15:31
Nie używałem wahacza tej firmy, tylko Maxgear. Żałowałem, pieniądze wyrzucone. Kupiłem tuleje i sworznie (Lemförder), włożyłem do fabrycznych wahaczy i jestem zadowolony. Jest dziwna sytuacja z wymiarami tulei. Jeżeli zdecydujesz się na regenerację to napisz.
O co chodzi z tą "dziwną sytuacją" z lemforderami? Jakiś czas temu zleciłem wymianę wszystkich tulei przód właśnie na lemfordery. Tajemniczo wspomniał o "niuansach technicznych przy montażu lemforderów do fabrycznego wahacza" ale nie zdradził szczegółów. W czym problem?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4606
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 226000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 13 mar 2019, 14:31

krupniok pisze:
13 mar 2019, 12:36
. Tajemniczo wspomniał o "niuansach technicznych przy montażu lemforderów do fabrycznego wahacza" ale nie zdradził szczegółów. W czym problem?
Odpowiedź na Twoje pytania zawarłem dwa posty wyżej. Chodzi o wymiary, sprzęt i umiejętności.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1231
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: zibi186 » 13 mar 2019, 15:22

smak56 pisze:
13 mar 2019, 14:31
krupniok pisze:
13 mar 2019, 12:36
. Tajemniczo wspomniał o "niuansach technicznych przy montażu lemforderów do fabrycznego wahacza" ale nie zdradził szczegółów. W czym problem?
Odpowiedź na Twoje pytania zawarłem dwa posty wyżej. Chodzi o wymiary, sprzęt i umiejętności.
Dobry warsztat posiada tuleję redukcyjną, przez którą wstępnie przeciskana jest tuleja wahacza dla ściśnięcia zewnętrznej plastikowej powierzchni i dopasowania do otworu w wahaczu. Inni próbują wciskać na siłę bądź podcinają krawędź robiąc tzw . fazę. Z różnym skutkiem . 😉 Pozdrawiam 😃

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4606
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 226000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 13 mar 2019, 15:36

zibi186 pisze:
13 mar 2019, 15:22
Dobry warsztat...................
I to jest odpowiedź na wszystkie pytania. Tylko czasami trudno taki znaleźć.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: alvaro » 10 kwie 2019, 9:55

Ja osobiście przed wymianą dzwoniłem po warsztatach i 3/3 w okolicy nie wiedziały o co mi chodzi, potem po dogłębnych tłunmaczeniach stwierdzili, że takiej tulei nie mają i nie stosują, więc zabrałem się za wymianę całych wahaczy sam.

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: Szczepan » 23 maja 2019, 12:09

Dwa pytanka
Ktoś wymieniał komplet wahaczy teknorot ? Czytając o kosztach samych tulei lemforder a wahacza to nie ma sensu się bawić w regenerację, zakładając, że jakość jest na poziomie TRW a nie MAXGEAR jak pisał Smak56
Czy ktoś ma numer wahacza teknorot do linki bo na allegro nie znajduje ( lub linka na allegro )

Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 317
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 224000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: martens24 » 26 maja 2019, 17:22

martens24 pisze:Umówiłem się na przyszły tydzień do mechanika w sprawie tych wahaczy. Pójdę w stronę regeneracji. Dam znać po naprawie co i jak.
Dziękuję Wszystkim serdecznie za odpowiedzi!!

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Jestem po wymianie obu wahaczy. Cena jaką mi zaproponowali za regenerację przewyższała koszt nowych wahaczy. Zostawiłem sobie stare może kiedyś zregeneruje. Założyłem firmy Delphi. Oczywiście zbieżność zrobiona. Ponadto wymieniono mi łożysko tylnego amortyzatora. Łożyska z przodu sprawdzono i są ok. Na chwilę obecną wreszcie nic nie stuka i nie puka. Jestem zadowolony. A przebieg już ponad 230 tyś:))

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ