[T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
[T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Cześć.
Linea szczęśliwie posiadała znacznie lepiej zaprojektowaną skrzynię 5 biegową od M32 występującej chociażby w Bravo, Delta itd.
T-Jet przenosi niewiele ponad 200Nm na asfalt. Czy skrzynia występowała również w Grande Punto w Jtd w wersji 120KM, tam przenosiła by wówczas aż 290Nm ?
Czy były mocniejsze silniki dedykowane dla tej skrzyni ?
Przewidywana przeze mnie wartość momentu po przebudowie to 320-350Nm oraz 200-220KM (Jeszcze w Grudniu zamieszczę odpowiedni post).
M32 w A20DTH przekazywała ponad 350Nm i kończyła się w przedziale 100-200tys. km.
Pozdrawiam serdecznie !
Linea szczęśliwie posiadała znacznie lepiej zaprojektowaną skrzynię 5 biegową od M32 występującej chociażby w Bravo, Delta itd.
T-Jet przenosi niewiele ponad 200Nm na asfalt. Czy skrzynia występowała również w Grande Punto w Jtd w wersji 120KM, tam przenosiła by wówczas aż 290Nm ?
Czy były mocniejsze silniki dedykowane dla tej skrzyni ?
Przewidywana przeze mnie wartość momentu po przebudowie to 320-350Nm oraz 200-220KM (Jeszcze w Grudniu zamieszczę odpowiedni post).
M32 w A20DTH przekazywała ponad 350Nm i kończyła się w przedziale 100-200tys. km.
Pozdrawiam serdecznie !
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Ta skrzynia jest w Abarth 595; 180KM i 250NM.
Punto 1.9 miało 6 biegów.
Punto 1.9 miało 6 biegów.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Tak, nie wiem czy przełożenie główne jest takie samo.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Chciałem robić chipa to czytałem że ona jest na ok 200Nm a tyle ma gdzieś 1.3 multijet
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Ta sama skrzynia jest chyba w 1.6 multijet, a ten silnik ma moment 290 NM. Przełożenie na pewno inne. W 1.3 MJ widać to po krótkiej jedynce.
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
W 595 jest C510, ma nieco inny wysprzęglik, jeżeli środek, łożyska, wałki i synchronizatory są te same to wychodzi na to że skrzynia bez obaw zniesie duużo ponad 300Nn.
Wybierak prowadzony jest podobnie na linki z tego co widzę, można więc z dźwigni z 595 zrobić sobie short shifter w Linei, tam biegi mają znacznie krótszą drogę.
Wybierak prowadzony jest podobnie na linki z tego co widzę, można więc z dźwigni z 595 zrobić sobie short shifter w Linei, tam biegi mają znacznie krótszą drogę.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Nie nie jest. 1.6 multijet ma 6 biegów a T-Jet ma 5 biegów. To 2 różne skrzynie.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Z e-learn:
- 1.4 8v C514 - 5 speed gearbox
- 1.4 16v TJET C510 5 speed gearbox
- 1.3 JTD C510 5 speed gearbox or M20 6 speed gearbox
- 1.4 8v C514 - 5 speed gearbox
- 1.4 16v TJET C510 5 speed gearbox
- 1.3 JTD C510 5 speed gearbox or M20 6 speed gearbox
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Wychodzi na to że skrzynia w 1.3 multijet może wytrzymać 206Nm
http://www.fiatpress.pl/press/detail/235
http://www.fiatpress.pl/press/detail/235
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Dziękuję za tabelkę, to wiele wyjaśnia dla mnie C510 były w Abarth'ach w wersji 180KM więc musi mieć potencjał, zwłaszcza że projekty 300+ często miały właśnie C510. Swoją drogą z 1.3JTD będzie na ostatnim biegu jeszcze dłuższa, tylko ta jedynka zdecydowanie za krótka. Pozdrawiam
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Skrzynia przeważnie jest najmocniejszym elementem układu napędowego. Martwiłbym się bardziej dwumasą. Półosie też specjalnie tłuste nie są.
Abarth ma 250NM. A ile więcej wytrzyma?, wie ten kto tuninguje i ją rozwali
Abarth ma 250NM. A ile więcej wytrzyma?, wie ten kto tuninguje i ją rozwali
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.
Pomyślałem o tym samym patrząc na półosie, dwumasa to zniesie, moment jest rozłożony znacznie łagodniej niż ma to miejsce w dieslu. Ciekawe jak oryginalna okładzina organiczna, kevlar od maklanda spina jak spiek w mojej Lancii, w ostateczności założę kevlar. Za kilka dni dowiem się ile dokładnie Nm będzie na kołach.