Nieszczelny dekiel skrzyni biegów

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Nieszczelny dekiel skrzyni biegów

Post autor: mwas »

Ostatnio zaglądam pod auto a moim oczom ukazuje się zapaciana olejem skrzynia. Myślę sobie: hmmm, a to dziwne... pojechałem do ASO no i krótka piłka: standardowo, bo to bolączka tych modeli, trzeba wymienić oring wybieraka biegów, bo tam cieknie, ale niestety skrzynia zaczęła puszczać i trzeba ją uszczelnić ! SHIT ! Niestety, poprzednie ASO wykonywało tą czynność, ale miało to miejsce ponad 1,5 roku temu i na naprawę w ramach gwarancji nie mam co liczyć. W ASO wyliczyli mi koszt w okolicach 550 PLN. Co jest ciekawe, zadzwoniłem do poprzedniego mojego ASO, które wtedy wykonywało już tą naprawę. Ci to mi z kolei podali cenę... myślałem że z fotela spadnę ! 1270 PLN !! :red Grzecznie im podziękowałem za współpracę i tym samym tylko utwierdziłem się w słuszności zmiany serwisu. Mam tylko nadzieję, że Ci zrobią to porządnie, żeby nie trzeba było po nich po kilku latach poprawiać :zły
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie rozumiem za bardzo. Cieknie oring i dekle, czy tylko dekle?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Coval, nie wiem o jakich deklach piszesz. Cieknie oring wybieraka i, dodatkowo, cieknie skrzynia, od dołu albo od boku, gdzieś na łączeniach. Wycierający się oring wybieraka jest generalnie normalną usterką w tych modelach (tak stwierdził mechanik w ASO), pytanie jak często zdarza się cieknąca skrzynia :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Pytanie czy cieknie, czy się poci. Na boku skrzyni jest dekiel, śruby w skrzyni lubią się czasem poluzować. Może wystarczy dokręcić. To, że wokół wybieraka jest tłusto, to bardzo częsty przypadek w wielu autach. Można nawet powiedzieć "normalka". Zastanów się czy jest aż tak mokro, że trzeba wydawać ponad 500zł.
U mnie też był olej na skrzyni i myślałem, że to wybierak. Okazało się że śruby na deklu są luźne. Wokół wybieraka też jest trochę mokro, ale tragedii nie ma. Mam na wszelki wypadek kupioną uszczelkę i na razie obserwuje.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Coval pisze:Pytanie czy cieknie, czy się poci.
No zależy co kto nazwie "cieknięciem". W zasadzie nie kapie jeszcze na ziemię, ale skrzynia jest ewidentnie mokra, a nie zapocona. Mokra to znaczy, że jak przejechałem po niej palcem, to na palcu zostają ewidentne smugi oleju. Niestety, nie jestem mechanikiem i nie posiadam odpowiednich warunków, żeby spróbować samemu np docisnąć te śruby (wiem o których mowa i teraz już wiem o jakim deklu pisałeś :ink ). Coval, wystarczy zwykłym kluczem nasadowym dociągnąć te śruby ? Czy trzeba mieć klucz dynamometryczny ? Może rzeczywiście spróbowałbym pod blokiem położyć się pod przodem auta i pomajstrować, tylko nie chciałbym np doprowadzić do urwania tych nieszczęsnych śrub :lacha Mogę również zasugerować w serwisie, żeby to zrobili, no ale obawiam się, że serwis jak to serwis, aby mieć zarobek, będzie przystawał przy swoim :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Moje poszły 1/4, a jedna 1/2 obrotu i to lekko. Wcale ich mocno nie dokręcałem, do wyczuwalnego oporu. Tak, żeby nic nie urwać.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 14:03 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze: Mogę również zasugerować w serwisie, żeby to zrobili, no ale obawiam się, że serwis jak to serwis, aby mieć zarobek, będzie przystawał przy swoim :ink
mwas - a nie mógłbyś podjechać do jakiegoś warsztatu z kanałem i powiedzieć co i jak, i żeby Ci to delikatnie spróbowali dokręcić? To żadna robota i opłata, a za 10 minut miałbyś pewność w temacie. Zakładam, że dostęp do dekla jest łatwy?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mireks, dostęp do dekla jest taki, że na opartego mógłbym to sobie sam dokręcić pod blokiem, nie podnosząc auta, tylko że trzeba się wtedy położyć na glebie :ink Z warsztatem to może nie być głupi pomysł, tylko trzeba znaleźć chwilę czasu i nerwów na kręcenie się po mieście w korkach :zmieszany
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

mwas, Widzę że Ciebie to teraz dopadło, miałem to samo, mnie to kosztowało 224,80 zł. i również była lekko nieszczelna od 06 maja 2011 jest już dobrze i nic nie cieknie. Wiejec http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Coval, JESTEŚ WIELKI... dzięki za radę ! Wracając z pracy podjechałem do zaprzyjaźnionego mechanika do jego warsztatu. Wstawił auto na podnośnik, krótka piłka z kluczem w ręku i okazało się, że wszystkie śruby miały luz ! Większość o 1/4 obrotu, jedna ok 1/2 obrotu, ale była i taka, która poszła o jeden cały obrót ! Dokręciliśmy śruby, wyczyściliśmy "zapocenie" i teraz muszę tylko obserwować, czy nie cieknie dalej. Jak będzie ciekło, to wiadomo - serwis, a jak nie, to jestem do przodu kilkaset PLNów :luzak A ASO z miejsca chciało rozbebeszać auto i kasować za to grubą forsę... wiadomo, dla nich to zarobek, tylko człowiek się czuje jakoś tak, jakby ktoś chciał go wydymać :zły
pawe1_c, u Ciebie był jedynie nieszczelny oring wybieraka. U mnie też się to zaczyna, ale jeszcze tragedii nie ma, póki co można z tym żyć tylko trzeba obserwować, czy nie cieknie bardziej. Ja pisałem o nieszczelności samej skrzyni a raczej jej dekla, który ją zamyka. Wybierak jest na górze skrzyni, dekiel jest z jej boku. Poza tym te wycieki już kiedyś przerabiałem (jeszcze wcześniej od CIebie), tylko że wtedy auto było na gwarancji a teraz za wszystko trzeba wykładać kasę. I najgorsze właśnie w tym wszystkim jest to, że wtedy ASO uszczelniło wszystko, co by ło możlwie i było to zrobione raczej porządnie (tak przynajmniej wyglądało) a teraz się okazuje, że trzeba to robić jeszcze raz :zły Mam nadzieję, że zabieg z dokręcaniem śrub w zupełności wystarczy, bo nie uśmiecha mi się wydawać teraz kasy na coś, co już kiedyś było naprawiane i powinno być OK. Na chwilę obecną obserwuję dalsze zachowanie i utrzymuję zadowolenie z auta na poziomie 100% (bo nie ma opcji, żeby wybrać więcej :lacha )
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dekle w skrzyni są chyba uszczelniane klejem. Może być tak, że jak już puści olej, to będzie cały czas mokro mimo dokręcenia. Ale tego dowiemy się po czasie. Ja też u siebie muszę zajrzeć, dokręciłem i nie sprawdzałem od tamtego czasu. Odkręcanie dekla i ewentualne klejenie wiąże się z wylaniem/wymianą oleju. Śruby też można potraktować np hermetykiem, żeby się nie odkręcały, albo po prostu dać podkładkę.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:Wracając z pracy podjechałem do zaprzyjaźnionego mechanika do jego warsztatu. Wstawił auto na podnośnik, krótka piłka z kluczem w ręku i okazało się, że wszystkie śruby miały luz !
I to jest dobra wiadomość dzisiejszego dnia :)
Czekamy na newsy w temacie.
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

Coval ale z tym hermetykiem to lepiej odpuść bo potem mozna śruby pourywać są lepsze środki loktite tyle , że drogie
pance 2
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Hermetyk jest kruchy, lekko pukniesz młotkiem i śruba jest wolna. Oczywiście jeśli zastosujemy "rozsądną" ilość. Póki co nie stosuje żadnych chemikaliów na gwinty. Wczoraj sprawdzałem jak wygląda dekiel i jest sucho, ale niewiele przejechałem od dokręcania.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tydzień po operacji dokręcenia dekla - jak na razie sucho :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ