Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Witam,
Fiat 1.4 2007 benzyna
Od kilku miesięcy mam problem z odpalaniem.
Czasami odpala od razu 1, 2 a czasami to trwa 5 a nawet więcej obrotów.(jak odpali to pracuje normalnie)
Świece kable zmieniane ok.3 lat temu.
Akumulator naładowany .
Od czego zacząć ? a czego nie robić ?
Myślałem o wymianie świec i kabli .
Czujnik MAP sprawdzałem, ma dobre parametry.
Pompę słychać za każdym odpalaniem.
Czy może przejrzeć przepustnice , sprawdzić ?
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 333
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ZCH
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: Motorek4612 »

marek_gh pisze: 22 sie 2024, 11:00 Witam,
Fiat 1.4 2007 benzyna
Od kilku miesięcy mam problem z odpalaniem.
...................................(jak odpali to pracuje normalnie)

Czy może przejrzeć przepustnice , sprawdzić ?

Jak już się rozgrzeje to pali od przysłowiowego strzała??? Ja osobuscie zajrzał bym do rozrusznika rozebrał sprawdził stan tulejek i bendiksa, byc może powtarzam być może to on będzie winien kłopotów z rozruchem.... Bo jesli dobrze przeczytałem post instalacji LPG nie masz??
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Nie to nie to , rozrusznik nowy , oryginalny Hitachi , kręci tak ,że na nim samochód by jechał.Bez gazu autko jest.
Na prostym interfejsie diagnostycznym , nie ma info,że zapłon wypada ,czy inne błędy, w sumie brak.
Gdzieś słyszałem ,że może to wina przepustnicy , może odmy ?
A może wymienić świece i kable , 3 lata minęły ?
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 333
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ZCH
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: Motorek4612 »

marek_gh pisze: 22 sie 2024, 17:27 A może wymienić świece i kable , 3 lata minęły ?
Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze to nie zaszkodzi a koszt nie wielki, i zrobisz to sobie sam w 15 minut pod blokiem.
Mnie zawsze uczono iż świece zapłonowe przy "czystej" benzynie należy wymieniać co 60 tyś km, a przy LPG ten interwał skrócić o połowę...
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

A czy nieszczelność w układzie wydechowym , może mieć na to wpływ , walczę z połączeniem pomiędzy katalizatorem a rurą wydechową .
Dwa razy wymieniałem już uszczelki i ciągle mam przedmuch w tym miejscu .
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 333
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ZCH
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: Motorek4612 »

marek_gh pisze: 22 sie 2024, 18:09 A czy nieszczelność w układzie wydechowym , może mieć na to wpływ , walczę z połączeniem pomiędzy katalizatorem a rurą wydechową .
Dwa razy wymieniałem już uszczelki i ciągle mam przedmuch w tym miejscu .
Na uruchomienie nie będzie miała wpływu, , ale na sama prace silnika już może mieć, bo druga sonda diagnostyczna jest chyba za tym połączeniem....
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Przed połączeniem , obie są na katalizatorze+kolektorze(jeden moduł).
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Witam,
Dziś zdemontowałem czujnik temperatury z kolektora dolotowego (MAP sensor ) był ubrudzony olejem , mam się czego obawiać , czy to naturalne ?
will
Moderator
Moderator
Posty: 3420
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 142 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: will »

To że jest ubrudzony olejem to normalne, jest bardzo delikatny więc ostrożnie z ewentualnym czyszczeniem.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 333
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ZCH
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: Motorek4612 »

marek_gh pisze: 26 sie 2024, 8:10 Witam,
Dziś zdemontowałem czujnik temperatury z kolektora dolotowego (MAP sensor ) był ubrudzony olejem , mam się czego obawiać , czy to naturalne ?
Czekaj...... o jakim silniku my tu mówimy zwykłym 1.4 8v, czy 1.4 t-jet ?????
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Zwykły 1,4 8V 77
will
Moderator
Moderator
Posty: 3420
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 142 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: will »

Marek a jaki masz przebieg w linei
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Witam,
Wymieniłem po drodze świece , mocno zużyte, przewody oraz cewkę, ale nic to zmieniło , oprócz poprawy parametrów .
Mój obecny przebieg ok.209000km
Dzisiaj odczytałem błędy z OBD.
P0571
B1005
Czy wiecie co oznaczają?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: kozunio12 »

spróbuj odpalić drugim kluczykiem
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem

Post autor: marek_gh »

Niestety mam tylko jeden z pilotem drugi tylko mechaniczny.
ODPOWIEDZ