Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Witam,
Fiat 1.4 2007 benzyna
Od kilku miesięcy mam problem z odpalaniem.
Czasami odpala od razu 1, 2 a czasami to trwa 5 a nawet więcej obrotów.(jak odpali to pracuje normalnie)
Świece kable zmieniane ok.3 lat temu.
Akumulator naładowany .
Od czego zacząć ? a czego nie robić ?
Myślałem o wymianie świec i kabli .
Czujnik MAP sprawdzałem, ma dobre parametry.
Pompę słychać za każdym odpalaniem.
Czy może przejrzeć przepustnice , sprawdzić ?
Fiat 1.4 2007 benzyna
Od kilku miesięcy mam problem z odpalaniem.
Czasami odpala od razu 1, 2 a czasami to trwa 5 a nawet więcej obrotów.(jak odpali to pracuje normalnie)
Świece kable zmieniane ok.3 lat temu.
Akumulator naładowany .
Od czego zacząć ? a czego nie robić ?
Myślałem o wymianie świec i kabli .
Czujnik MAP sprawdzałem, ma dobre parametry.
Pompę słychać za każdym odpalaniem.
Czy może przejrzeć przepustnice , sprawdzić ?
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 333
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 79 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Jak już się rozgrzeje to pali od przysłowiowego strzała??? Ja osobuscie zajrzał bym do rozrusznika rozebrał sprawdził stan tulejek i bendiksa, byc może powtarzam być może to on będzie winien kłopotów z rozruchem.... Bo jesli dobrze przeczytałem post instalacji LPG nie masz??
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Nie to nie to , rozrusznik nowy , oryginalny Hitachi , kręci tak ,że na nim samochód by jechał.Bez gazu autko jest.
Na prostym interfejsie diagnostycznym , nie ma info,że zapłon wypada ,czy inne błędy, w sumie brak.
Gdzieś słyszałem ,że może to wina przepustnicy , może odmy ?
A może wymienić świece i kable , 3 lata minęły ?
Na prostym interfejsie diagnostycznym , nie ma info,że zapłon wypada ,czy inne błędy, w sumie brak.
Gdzieś słyszałem ,że może to wina przepustnicy , może odmy ?
A może wymienić świece i kable , 3 lata minęły ?
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 333
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 79 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze to nie zaszkodzi a koszt nie wielki, i zrobisz to sobie sam w 15 minut pod blokiem.
Mnie zawsze uczono iż świece zapłonowe przy "czystej" benzynie należy wymieniać co 60 tyś km, a przy LPG ten interwał skrócić o połowę...
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
A czy nieszczelność w układzie wydechowym , może mieć na to wpływ , walczę z połączeniem pomiędzy katalizatorem a rurą wydechową .
Dwa razy wymieniałem już uszczelki i ciągle mam przedmuch w tym miejscu .
Dwa razy wymieniałem już uszczelki i ciągle mam przedmuch w tym miejscu .
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 333
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 79 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Na uruchomienie nie będzie miała wpływu, , ale na sama prace silnika już może mieć, bo druga sonda diagnostyczna jest chyba za tym połączeniem....
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Przed połączeniem , obie są na katalizatorze+kolektorze(jeden moduł).
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Witam,
Dziś zdemontowałem czujnik temperatury z kolektora dolotowego (MAP sensor ) był ubrudzony olejem , mam się czego obawiać , czy to naturalne ?
Dziś zdemontowałem czujnik temperatury z kolektora dolotowego (MAP sensor ) był ubrudzony olejem , mam się czego obawiać , czy to naturalne ?
-
- Moderator
- Posty: 3420
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 142 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
To że jest ubrudzony olejem to normalne, jest bardzo delikatny więc ostrożnie z ewentualnym czyszczeniem.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 333
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 79 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Czekaj...... o jakim silniku my tu mówimy zwykłym 1.4 8v, czy 1.4 t-jet ?????
-
- Moderator
- Posty: 3420
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 142 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Marek a jaki masz przebieg w linei
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Witam,
Wymieniłem po drodze świece , mocno zużyte, przewody oraz cewkę, ale nic to zmieniło , oprócz poprawy parametrów .
Mój obecny przebieg ok.209000km
Dzisiaj odczytałem błędy z OBD.
P0571
B1005
Czy wiecie co oznaczają?
Wymieniłem po drodze świece , mocno zużyte, przewody oraz cewkę, ale nic to zmieniło , oprócz poprawy parametrów .
Mój obecny przebieg ok.209000km
Dzisiaj odczytałem błędy z OBD.
P0571
B1005
Czy wiecie co oznaczają?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Okresowo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem
Niestety mam tylko jeden z pilotem drugi tylko mechaniczny.