Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

To było nawiązanie do tego co było robione i wymienione. Główny wątek i zagadka pozostał z tym czujnikiem temperatury płynu. 😌
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Edit.
Wyzerowałem ustawienia samoadaptacyjne, które tak naprawdę niezbyt coś zmieniły. Auto na ten moment odpala i jeździ na prawidłowym czujniku płynu, ale to jeszcze nie jest to co być powinno. Plan na najbliższy okres to sprawdzenie ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia oraz wtryski na stół, być może rzeczywiście któryś leje na zimnym silniku, ale korekty ani przelewy tego nie wykazują, jasna sprawa. Jeśli do czegoś dojdziemy to dam znać, żeby rozwiązać temat i zagadkę i zamknąć sprawę.
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Witam. Odświeżę trochę temat, auto jeździło 2 lata, czasami coś się zdarzyło, że ciężko odpaliło, ale generalnie było dobrze. Teraz znowu zaczęły się problemy, chyba jedyna opcja to zostawić u dobrego elektryka. Naszym zdaniem pozostało iść w stronę wtrysków i dawki paliwa. Sprawdziliśmy już tyle rzeczy, że sami więcej nie zrobimy. Problem jest tylko przy takich temperaturach jak teraz, czyli ciężkie odpalanie i dymienie na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: leszek1234 »

ja przechodziłem coś takiego z citroenem 1,4hdi , dużo kombinowania ze świecami żarowymi itp. okazało się że przewody paliwowe nieszczelne, zapowietrzało się podczas postoju. Po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. Nie wiem, czy w Twoim silniku jest pompka (ręczna) do podpompowania paliwa, jeśli jest to spróbuj przed odpaleniem podpompować, jesli odpali po takiej operacji bez problemu to bedzie swiadczyło, że układ paliwowy się zapowietrza.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

pitasek123 pisze: 29 paź 2023, 12:53 ... Sprawdziliśmy już tyle rzeczy, że sami więcej nie zrobimy. ...
Kiedy i na jaki wymieniłeś filtr paliwa? Co z czujnikiem położenia wału?
smak56
* * * *
Obrazek
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

smak56 pisze: 29 paź 2023, 23:17
pitasek123 pisze: 29 paź 2023, 12:53 ... Sprawdziliśmy już tyle rzeczy, że sami więcej nie zrobimy. ...
Kiedy i na jaki wymieniłeś filtr paliwa? Co z czujnikiem położenia wału?
Filtr paliwa filtron, paliwo czyściutkie, całkiem niedawno, poprzedni też filtron.
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

leszek1234 pisze: 29 paź 2023, 23:02 ja przechodziłem coś takiego z citroenem 1,4hdi , dużo kombinowania ze świecami żarowymi itp. okazało się że przewody paliwowe nieszczelne, zapowietrzało się podczas postoju. Po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. Nie wiem, czy w Twoim silniku jest pompka (ręczna) do podpompowania paliwa, jeśli jest to spróbuj przed odpaleniem podpompować, jesli odpali po takiej operacji bez problemu to bedzie swiadczyło, że układ paliwowy się zapowietrza.
O pompce ręcznej szczerze nie wiem, w sumie tak naprawdę zostało sprawdzić te przewody paliwowe i wtryski już tak dokładniej.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Pompki nie ma. Nie napisałeś nic o czujniku położenia wału?
smak56
* * * *
Obrazek
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

smak56 pisze: 30 paź 2023, 10:34 Pompki nie ma. Nie napisałeś nic o czujniku położenia wału?
Tak, racja. Czujnik był sprawdzany 2 lata temu, był sprawny, teraz tez powinien dlatego, że auto odpala na wpiętym oszukanym czujniki temperatury. Wrzucę zdjęcie żeby to zoobrazować. Jedyna różnica w parametrach to jest taka, że ten czajniczek cały czas pokazuje -10 stopni i dzięki temu jest większa dawka rozruchowa. Auto pali na obrót.
IMG_5584.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Mamy tez plan, bardziej obejście niż naprawa. Zrobimy 2 wiązki, zamontujemy taki pstryczek gdzieś w aucie. Na odpalanie będzie ten czujnik, potem pstryk i na prawidłowym, wkręconym i wpiętym w termostat.
ODPOWIEDZ