Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Witam.
Mam problem ze swoim 1.3 multijet w Linei.
Auto dosyć ciężko odpala, robiliśmy już wszystko od rozrusznika, akumulatora, czujnika temperatury płynu, Mapsensora itp. Błędów brak, EGR wymieniony, zamontowana dodatkowa masa z obudowy skrzyni bezpośrednio do akumulatora, wszystko sprawdzone nawet po czujniki na szynie paliwowej. Auto odpala, ale nie tak jak powinno. Przy zamontowaniu ,,oszukanego" czujnika temperatury płynu, który pokazuje ujemną temperaturę, auto pali o wiele lepiej, po prostu dostaje wtedy większą dawkę rozruchową, ale nie można tak funkcjonować w nieskończoność. Macie może jakieś rady? Może ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

wtryski sprawdzone?
Pozdrawiam wszystkich
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Wtryski chodzą bez zarzutu, 130kkm przebiegu
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: michalexc »

A jakieś dymienie występuje po odpaleniu?
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Lekki dym jest właśnie, chwilę po odpaleniu jakieś 5 sekund jakby go przydławiało. Potem jest bez zarzutu trzyma 850 obrotów i nic nie faluje. Na tym oszukanym czujniku temperatury płynu pali normalnie i żadne dymienie ani przydławienie nie występuje.
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: michalexc »

zapytam jeszcze o wtryskiwacze.Były sprawdzane programowo czy próba na stole diagnostycznym? Pytam bo miałem tak w 1.9 mj - programowo ok, a na stole dwa lały. Po regeneracji problem z odpalaniem znikł. Objawy miałem takie same plus lekki dymek przy gwałtownym przyspieszeniu. Przebieg 160kkm
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Wytryski sprawdzane przelewem 2 razy. Ja jeszcze dodatkowo sprawdziłem korekty i wszystko wyszło książkowo. Zmienione też podkładki pod wtryskami. Jedna, wielka zagadka.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Miałem tak i wtryski były winne , na zimnym korekta na dwóch leciała na 2
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Widzę, że dużo zrobiłeś.
Tez miałem problem, z tym że auto zgasło na amen. Naprawiłem przy pomocy mwas-a. Ale swoją naprawę rozpocząłem od paliwa i pompy paliwowej (test komputer) później filtr paliwa i przelew. W moim przypadku winne były przekaźniki, wymieniłem również czujnik położenia wału. Powodzenia w diagnostyce i naprawie.
smak56
* * * *
Obrazek
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

A pamiętasz może które przekaźniki dokładnie? Przy nich też byliśmy tylko nie wiem czemu, ale brak oznaczeń przekaźników i w książkach i na internecie.
Bobi10
klubowicz
klubowicz
Posty: 52
Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
Przebieg: 216000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: Bobi10 »

A świece żarowe ? Sprawdzone ?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

pitasek123 pisze: 01 paź 2021, 4:53 A pamiętasz może które przekaźniki dokładnie? Przy nich też byliśmy tylko nie wiem czemu, ale brak oznaczeń przekaźników i w książkach i na internecie.
Poczytaj cały temat. Szkoda, że główny autor nie zakończył informacją co było, ale może coś się przyda. Moje posty zawierają odpowiedź na Twoje pytanie. https://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=33&t=5330
smak56
* * * *
Obrazek
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

Bobi10 pisze: 01 paź 2021, 9:28 A świece żarowe ? Sprawdzone ?
Świece sprawdzone i wymieniane były
pitasek123
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2021, 16:15
Przebieg: 130
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: pitasek123 »

smak56 pisze: 01 paź 2021, 12:46
pitasek123 pisze: 01 paź 2021, 4:53 A pamiętasz może które przekaźniki dokładnie? Przy nich też byliśmy tylko nie wiem czemu, ale brak oznaczeń przekaźników i w książkach i na internecie.
Poczytaj cały temat. Szkoda, że główny autor nie zakończył informacją co było, ale może coś się przyda. Moje posty zawierają odpowiedź na Twoje pytanie. https://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=33&t=5330
Przeczytałem ten temat i w sumie to jest bardzo podobna sprawa do mojej, tylko jednak u mnie jest o wiele lepiej z odpalaniem niż u kolegi. Zobaczyłem także, że wstawiłeś
nowy temat z opisem przekaźników do Linei. Zajmiemy się dziś tym, zrobimy pomiary i zobaczymy czy coś wykombinujemy. Parę przekaźników mam bo kupiliśmy, więc może akurat.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ciężkie odpalanie 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Mam jeszcze pytanie. Czy sprawdzałeś spadek napięcia na akumulatorze po przekręceniu kluczyka w stacyjce. U mnie spada do 11,3 .. 11,4 V i czekam. Po chwili wyłącza się pompa paliwa (słychać), za chwilę pyka przekaźnik świec żarowych i napięcie wzrasta do 11,8 V. Odpalam. Kiedy napięcie poprzedniego aku spadało do 10,6 .. 10,8 V odpalanie było "cięższe".
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ