Witam,
potrzebuję pomocy, ponieważ po naprawie silniki Linea (1.4 TJet ) mam komunikaty w samochodzie:
P0141 - opornik 1 grzania wstępnego za katalizatorem (-obecny)
Potrzebuję podpowiedzi czy wymieniać sondę za katalizatorem, samochód robił mi magik przez rok (jeździłem innym więc nie spieszyło mi się ) i muszę zrobić przegląd ale z tymi błędami tego nie zrobię. Dodatkowo na próbnej jeździe, na luzie samochód lekko wyhamowywał prędkość....
Bardzo dziwne bo mam błąd poduszek,silnik był naprawiany ale nie z powodu zderzenia samochodu mam błąd poduszek:
B10F2 -Dane zderzenia poduszki powietrznej i napinacza (-obecny)
Jestem użytkownikiem samochodu, nie mechanikiem więc każda podpowiedź będzie cenna co tu zrobić .
błędy po naprawie silnika
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: błędy po naprawie silnika
Błędy mogły zostać zapisanie na skutek: odłączania wtyczek, słabego akumulatora lub uszkodzenia części. W Linei np. wyskakuje błąd tylnej wycieraczki, której nasze auto nie ma. Moja rada to: naładować akumulator, podpiąć auto pod komputer i skasować błędy. Jeździć i obserwować. Jeżeli nic się nie pojawi tzn. że wszystko jest O.K. Natomiast jeżeli pojawi się jakaś kontrolka wówczas pisz, coś poradzimy. Co do zmniejszenia prędkości "na luzie", auto stało rok więc tarcze pordzewiały, być może łożyska i stąd to zwolnienie. Jeździć, hamować i sprawdzać. Jeżeli nie pomoże poczytaj na forum o układzie hamulcowym. Pozdrawiam.
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 maja 2020, 13:16
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
Re: błędy po naprawie silnika
Witam, niestety naładowany akumulator i skasowanie błędów nie pomaga cały czas wyświetla się ikona silnika i błąd sony lambda :(.
Jeżeli chodzi o poduszki to po podłączeniu innego komputera diagnostycznego pokazało błędy jak na załączonych zdjęciach.
Wpisując w google ten numer 07, 3e, 90, f2 znalazłem filmik ( z tytułem "Airbag isolation switch fault" i pytanie czy ktoś może potwierdzić, że idę w dobrym kierunku bo nie chciałbym aby jakiś cwaniak grzebał mi sterowniku poduszki i coś jeszcze spartolił aby wydoić mnie z kasy tym bardziej przed remontem silnika z poduszkami nie było problemu .
Jeżeli ktoś jeszcze poleci kogoś na dolnym śląsku co mi pomoże będę wdzięczny.
Jeżeli chodzi o poduszki to po podłączeniu innego komputera diagnostycznego pokazało błędy jak na załączonych zdjęciach.
Wpisując w google ten numer 07, 3e, 90, f2 znalazłem filmik ( z tytułem "Airbag isolation switch fault" i pytanie czy ktoś może potwierdzić, że idę w dobrym kierunku bo nie chciałbym aby jakiś cwaniak grzebał mi sterowniku poduszki i coś jeszcze spartolił aby wydoić mnie z kasy tym bardziej przed remontem silnika z poduszkami nie było problemu .
Jeżeli ktoś jeszcze poleci kogoś na dolnym śląsku co mi pomoże będę wdzięczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6943
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 945 razy
- Kontakt:
Re: błędy po naprawie silnika
Pierwsze, podstawowe pytanie: czy masz dostęp do programu Multiecuscan ? Używanie innego softu do diagnozy może skutkować odczytami, które ciężko jest interpretować Jeśli w Multiecuscan odczyt błędów będzie nadal wskazywał na sondę lambda, to warto się nią zainteresować, ale ciężko mi wyrokować, co tam mogło się stać, w sensie, czy błąd rzeczywiście dotyczy jej awarii, czy może nie działa coś, z czym ta sonda ma związek
Odnośnie poduszek - podobna historia, co dokładnie wskazuje Multiecuscan ? Filmik, który podałeś dotyczy Punto II i awarii ręcznego wyłącznika poduszki pasażera. Jeśli u Ciebie kontrolka poduszki dotyczy tego samego, to... wystarczy włączyć poduszkę pasażera Jest tylko jedno ALE: w Linei nie ma ręcznego włącznika poduszki, robi się to poprzez menu komputera pokładowego Zerknij więc tam, i sprawdź, czy przypadkowo ta poduszka nie została tam wyłączona Miałem tak kiedyś u siebie - po dłuższym postoju w warsztacie, z nieznanych mi powodów, "majstry" wyłączyli poduszkę pasażera, wystarczyło wejść do MENU i ją włączyć
Odnośnie poduszek - podobna historia, co dokładnie wskazuje Multiecuscan ? Filmik, który podałeś dotyczy Punto II i awarii ręcznego wyłącznika poduszki pasażera. Jeśli u Ciebie kontrolka poduszki dotyczy tego samego, to... wystarczy włączyć poduszkę pasażera Jest tylko jedno ALE: w Linei nie ma ręcznego włącznika poduszki, robi się to poprzez menu komputera pokładowego Zerknij więc tam, i sprawdź, czy przypadkowo ta poduszka nie została tam wyłączona Miałem tak kiedyś u siebie - po dłuższym postoju w warsztacie, z nieznanych mi powodów, "majstry" wyłączyli poduszkę pasażera, wystarczyło wejść do MENU i ją włączyć
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 maja 2020, 13:16
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
Re: błędy po naprawie silnika
przeanalizuje sprawę z tym Multiecuscan jednak kontrolka "check engine" wyświetla się zawsze po skasowaniu błędów (robione dwoa różnymi programami diagnostycznymi) więc raczej problem istnieje, co do poduszki, sprawdzę i dam znać czy pomogło.