Nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 525
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro » 07 paź 2019, 22:33

mwas pisze:
04 paź 2019, 8:37
alvaro pisze:
03 paź 2019, 19:21
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?
Dobrze zrozumiałeś :ink Po wykonaniu kasowania ustawień samoadaptacyjnych przez MES i ELM powinna chyba zacząć migać kontrolka check engine. Trzeba wtedy, na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej, na biegu jałowym podczas postoju podnieść obroty silnika do 4500 i utrzymać je przez ok. 3 sek. to powtórzyć trzy razy, wtedy kontrolka powinna przestać migać i procedura zakończona :luzak
Phenix pisze:
03 paź 2019, 19:59
Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.
Działa na pewno, robiłem już nieraz :ink Może mechanik miał coś nie tak z tym programem... nie wiem, nie chcę zgadywać, ja akurat przy tej procedurze nie miałem problemów :ink Akurat przy tej, bo np. z ponowną adaptacją koła fonicznego miałem dobitny problem u kolegi Sebek - jego franca za cholerę nie chciała wykonać procedury, a dokładniej to nie reagowała na wykonanie komendy z komputera :oj MES wyświetlał, że wykonał operację ale auto zachowywało się tak, jakby nic się nie wydarzyło :zlawy Nie mam pojęcia dlaczego u niego tak było, być może dlatego, że ma nowszy rocznik, a może dlatego, że jego auto to... franca :lacha W każdym razie przy naszych nieco starszych rocznikach nie powinno być żadnego problemu :luzak
Zrobiłem kasowanie z poziomu Multiecuscana, auto na LPG i tak... żadna kontrolka "check engine" się nie pojawiła, zacząłem gazować na 4 tys. obrotów pierwszy raz, potem noga z gazu żeby drugi raz przegazować a tu silnik mi gaśnie.... spada do 0,5 tys. obrotów (a może poniżej), stacyjka na czerwono i zgasł. Próbowałem drugi raz i to samo. W końcu odłączyłem klemę ujemną i tak go zostawiłem.
Z ciekawości dzisiaj na parkingu na rozgrzanym silniku przełączyłem na PB, przycisnąłem 4 tys. i odpuściłem... silnik PRACUJE! Nie wiem co jest grane.

Coś mi się wydaje, że z układem zapłonowym jest tutaj nie tak
Miesiąc temu miałem zmieniane świece (NGK). Przewody WN zmieniłem na Bosha około rok temu ale wiem, że one nie są najlepsze. Coś jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6193
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 186666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas » 08 paź 2019, 8:34

Skoro procedurę adaptacji wykonywałeś na LPG i silnik gasł po powrocie z 4000 obrotów, to nie zastanawiałeś się, czy przypadkiem to nie jest problem po stronie instalacji LPG ? :pomysli Ogólnie w każdym przypadku, z jakim miałem do czynienia, wszystkie takie rzeczy wykonywałem TYLKO na PB :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ODPOWIEDZ