Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 19:29

Mam interfejs ale moge odczytac w nim tylko bledy, zadnych parametrow ani nastaw zrobic nie moge...

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6383
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 19:48

W Multieciscan dla wersji Linea 1.4 8V, w sekcji Silnik (ECU) -> Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V), po kliknięciu na przycisk Połącz, trzeba przejść do zakładki Regulacje. Tam jest opcja: Wyzerowanie samoadaptacji - wydaje mi się, że warto jest to jeszcze zrobić przed ewentualną wymianą/naprawą ECU. Tam jest cała procedura, którą trzeba wykonać, a wygląda to tak, że po wykonaniu tej opcji powinna zacząć migać kontrolka silnika. Należy rozgrzać silnik do temperatury roboczej, więc warto zrobić to już wcześniej :ink a następnie trzykrotnie podnieść obroty silnika do 5000-6000 obr/min i za każdym razem utrzymać je przez ok 3 sek. Myślę, że warto spróbować :ink Jeśli nie masz pełnej wersji Multieciscan i nie możesz wykonać tej procedury, zapoznaj się z tym tematem -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =92&t=4576 albo odezwij się do mnie na PW :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 20:01

mwas pisze:W Multieciscan dla wersji Linea 1.4 8V, w sekcji Silnik (ECU) -> Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V), po kliknięciu na przycisk Połącz, trzeba przejść do zakładki Regulacje. Tam jest opcja: Wyzerowanie samoadaptacji - wydaje mi się, że warto jest to jeszcze zrobić przed ewentualną wymianą/naprawą ECU. Tam jest cała procedura, którą trzeba wykonać, a wygląda to tak, że po wykonaniu tej opcji powinna zacząć migać kontrolka silnika. Należy rozgrzać silnik do temperatury roboczej, więc warto zrobić to już wcześniej :ink a następnie trzykrotnie podnieść obroty silnika do 5000-6000 obr/min i za każdym razem utrzymać je przez ok 3 sek. Myślę, że warto spróbować :ink Jeśli nie masz pełnej wersji Multieciscan i nie możesz wykonać tej procedury, zapoznaj się z tym tematem -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =92&t=4576 albo odezwij się do mnie na PW :ink
Niestety w mojej wersji moge tylko odczytac bledy, poszykam innej. Procedure o ktorej mowiles robilem przy okazji adaptacji kola fonicznego, dalo to tylko ze przy 120 nie pulsowala ikonka checka. Potem wszystko sie zesralo I szarpie a czasem wypluwa dodatkowo blad. Zauwazylem ze mam przepystnice obrzygana olejem ale na zewnatrz tam gdzie jest przykrecona, natomuast w srodku jest czysta. Czy to moze byc polaczone?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6383
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 20:15

Ślady oleju przy przepustnicy to normalny objaw, potrafi tamtędy polecieć z ujścia odmy ale to nie powinno mieć wpływu na szarpanie i wypadanie zapłonu :oj Szybkie przewertowanie ePER'a wskazuje, że powinien siedzieć sterownik silnika o numerach 51804530, i tak mam u siebie. Koszt w ASO jest zaporowy bo ponad 3700 PLN panic Na Allegro też nie jest zbyt "różowo" - ten konkretny to dwie oferty, z czego jedna na ok 680 PLN a druga na coś ok 950 PLN panic Najgorsze jest to, że w GP teoretycznie powinno siedzieć to samo, ale ePER twierdzi, że jednak nie do końca a do GP na Allegro te sterowniki to coś ok 100 PLN :smutny Na szrotach naszego auta to można "ze świeczką" szukać :smutny Przydałoby się jakoś potwierdzić diagnozę uszkodzonego ECU zanim pójdzie się w większe koszty, ale nie mam pomysłu jak to ewentualnie zrobić :oj Obawiam się, że podmiana samego ECU "na żywca" z innego, sprawnego auta może nie przynieść efektu bo tam jest coś z powiązane z immobiliserem :pomysli Musiałbym pogrzebać przy tym, nigdy nie robiłem takich operacji i nie wiem dokładnie jak to wygląda :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6383
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 20:46

Jestem po małej lekturze eLearn'a :luzak Wychodzi na to, że sterownik silnika nie jest (a przynajmniej nie powinien być) sprzężony w żaden sposób z immobiliser'em, więc teoretycznie, wystarczy wykręcić sprawny sterownik z innego auta i wstawić go u Ciebie a potem wykonać wszystkie procedury w Multiecuscan'ie zakładki regulacje dla silnika, czyli: Kasowanie konfiguracji samochodu, Wyzerowanie samoadaptacji, Kasowanie adaptacji koła fonicznego i Kasowanie adaptacji czujnika fazy (położenia wałków).
Na Allegro jest oferta z tym sterownikiem za ok 650 PLN, ale tam jeszcze "w komplecie" sprzedawca daje bodycomputer, centralkę bezpieczników z komory silnika, stacyjkę i kilka innych gratów, które Tobie są kompletnie zbędne :oj Pytanie, czy byłby skłonny pogonić tylko tą centralkę :pomysli :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 22:57

Wiem ;), juz przegladalem to wszystko na forach o gp polskich I zagranicznych. Najgorsze jest, ze niektorym podmiana ecu nic nie dala. Niestety auto nie podoba mi sie na tyle zebym w ciemno wywalal 600+. Z drugiej strony jak teraz o tym mysle to zdarza mi sie, ze auto po trasie np 25 km zostawione w cieniu pod sklepem na pol godziny ciezko kreci. Generalnie mniej problemow jak postoi w suchym pare dni. Stad tez trop ze gdzies sie zbiera woda I robi zwarcie. Co sprowadza sie do zaplonu plus ecu. Chyba, ze jakis potencjometr. Pan w aso mowil, ze kiedys przyczyna tego byla upg. U mnie tylko oleju ubywa ale w normach jak patrzylem wiec to wykluczylismy...

Dzieki wielkie za takie zainteresowanie, serio milo ze sa ludzie na tym swiecie ktorzy pomoga I doradza, jal bede w trojmiescie postaram sie z piwem zajechac.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 22 sie 2019, 7:40

Czy przestawiony rozrzad rowniez moze dawac takie objawy? Wiem, ze byl wymieniany w salonie z ktorego go bralem, niestety byl to salon opla, a nie fiata.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6383
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 22 sie 2019, 9:28

Z tym rozrządem powiem tak: chodził mi on po głowie, ale pewności niestety nie mam :oj Fakt jest taki, że w naszych silnikach zastosowano wariator, czyli mamy zmienne fazy rozrządu. Jeśli okazało by się, że rozrząd jest przesunięty o np jeden ząbek, to teoretycznie wypadanie zapłonu mogłoby się wydarzać, a w związku ze zmiennymi fazami, wypadanie może nie występować cały czas :oj Do tego auto teoretycznie powinno trochę stracić na mocy, no ale jak to wyczuć przy naszych szalonych tabunach 80 koni :lacha
Tak czy inaczej, w związku z tym, że posiadamy zmienne fazy rozrządu, oficjalna procedura wymiany paska rozrządu jest z wykorzystaniem blokad i ściąganiem górnego dekla (pokrywy zaworów). I teraz, jeśli warsztat (ASO), które wykonywało wymianę zrobiło to zgodnie "ze sztuką", to powinni użyć przy tej operacji blokad a następnie, już po wymianie, wykonać adaptację koła fonicznego. Jeśli natomiast im się nie chciało tylko wymieniali na swoje własne "znaczniki", ale coś skopali i założyli pasek z delikatnym przesunięciem, a wierzcie mi, że o to u nas nietrudno, no to może się okazać, winowajcą jest przestawiony rozrząd. Niestety, wydaje mi się, że w związku z konstrukcją naszego silnika, nie ma tego za bardzo jak sprawdzić i chyba jedyne co można zrobić, to trzeba ściągnąć górny dekiel, założyć blokady na rozrząd i od nowa go ustawić. O ile się orientuję, to nie trzeba do tej operacji rozbebeszać całego rozrządu :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 22 sie 2019, 9:34

Mialem problem z migajacym chceckim I on sie pojawia chyba tylko po wymianie rozrzadu na blokadach bez adaptacji kola. Podobna jak na znaczniki to nie potrzeba robic adaptacji. Wydaje mi sie ze dam do prawdzenia do kogos z blokadami przed ewentualna wymiana ecu ;)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


p2170296

klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: p2170296 » 23 sie 2019, 20:55

To ja dorzucę swoje 5 groszy. Wymieniłem termistor w map sensorze i przypadkiem go przeczyściłem. Problem się trochę naprawił szarpanie jest rzadsze, więc obstawiam na brudny map sensor.Jutro pewnie go wyczyszczę dokładniej.
Dzisiaj natomiast podróżowałem po betonowych płytach i dużych dziurach. Auto zgasiłem, potem nie chciało zapalić. W końcu zapaliło i powoli się pokulałem do domu z check świecącym na stałe i zerem na obrotomierzu.

Podłączenie do kompa i błąd p0335. skasowałem i auto chodzi. Nie wiem czy czujnik wału się pierdzieli, czy tylko wtyczka.

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 23 sie 2019, 21:19

To u nas mozna map sensor przeczyscic? Myslalem ze jest zintegrowany I nierozbieralny

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6383
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 23 sie 2019, 22:17

O mapsensorze u nas to sporo informacji na forum :ink Ogólnie swobodnie można go wymontować i przeczyścić bez większego problemu natomiast warto jest sprawdzić jego wskazania programem Multiecuscan :luzak Jest to parametr "Temperatura powietrza" i jeśli jego wskazania są "z kosmosu", to również trzeba się nim zainteresować, natomiast "kosmiczne" wskazania rzędu 105 st C raczej świadczą o jego uszkodzeniu i jeśli tak się dzieje, to może pojawić się problem z odpalaniem auta, zwłaszcza przy niższych temperaturach na zewnątrz i raczej nie łączył bym tego z szarpaniem i spadkiem mocy, chociaż... jak najbardziej mogę się mylić :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 14 sty 2020, 10:41

Hej, udalo mi sie pozbyc problemu!:
Zrezygnowany po sugestii mechanika wymienilem Cewke na NGK z kompletem kabli w zestawie plus swieczki beru. Okazalo sie PRAWDOPODBNIE, ze cewka miala problem z podawaniem iskry na 1szy cylidner od prawej stojac przed autem (4ty?)- champion oryginal. Do tego cos bylo nie tak ze swieca na 2gim od prawej stojac przed autem (3ci?), chyba DENSO. Wiec umierajaca cewka uszkodzila swieczke. Dlatego po zmianie cewki na Delphi nie bylo poprawy, chyba ze i ona byla uszkodzona.
Wazne, ze pozbylem sie problemow z check enginem i szarpaniem, walcze za to teraz z zawieszeniem... Przod wymieniony zbieznosc robiona, a teraz kierownica przekrzywiona lekko w prawo i sciaga auto...

Awatar użytkownika
zibi186

klubowicz
Posty: 1420
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 185000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: zibi186 » 14 sty 2020, 12:53

Skoro robili Ci zbieżność , to i kiera powinna być ustawiona jak należy . ... Do poprawki ?

Awatar użytkownika
smak56

klubowicz
Posty: 4750
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 238000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: smak56 » 14 sty 2020, 14:26

zibi186 pisze:
14 sty 2020, 12:53
Skoro robili Ci zbieżność , to i kiera powinna być ustawiona jak należy . ... Do poprawki ?
Jak najbardziej. Tym bardziej, że ściąga (źle ustawiona zbieżność).
U mnie wygląda to tak. Zrobiona zbieżność (zapłacone, wydruk zbieżności) - jazda próbna sam (kilka minut), w tym czasie stanowisko czeka na ewentualny powrót. Jak jest :ok) dzwonię i nie wracam (raz wracałem, krzywo kierownica).
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ