Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

p2170296

klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: p2170296 » 19 lip 2019, 12:18

Pozwolę sobie założyć nowy temat .-)
Błąd jak poniżej, szarpie w całym zakresie obrotów podczas przyspieszania. Kable, świece wymienianie jakiś czas temu, adaptacja koła fonicznego robiona kilka dni temu (ale to chyba nie ma znaczenia)
Do czego mam się przyczepić (auto bez lpg) ?
Skasowałem, zobaczę co dalej :pomysli

IMG_20190719_115323.jpg

Obstawiać cewkę ? Jeżeli tak, to na próbę da się zamienić przewody (który z którym) i od której strony liczymy 1 cylinder ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
RoboBat

klubowicz
Posty: 150
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: RoboBat » 19 lip 2019, 13:16

Liczymy od rozrządu. Może być cewka przewód WN lub świeca.

p2170296

klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: p2170296 » 19 lip 2019, 13:30

Przewody, świece wymieniane. Obstawiam na cewkę. Dzięki.


PS 1 z 3 mogę zamienić ?

Awatar użytkownika
Rafcio

Moderator
Posty: 3661
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Rafcio » 27 lip 2019, 13:48

Możesz zamienić.
Mam te same błędy i nie wiem o co chodzi.
Jak nie ma jeszcze temperatury roboczej i mu depne np. na trójce to poszarpuje i traci moc ale nie zawsze. Świece nowe, cewki podmieniane, wtrysk gazowy podmieniany i dalej to samo. Kabli nie mam bo to T-JET
:pivo

Awatar użytkownika
buhert

klubowicz
Posty: 848
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 107000
Silnik: 1.4 T-JET + Gazociąg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: buhert » 29 lip 2019, 15:18

Przerabiałem ten temat w innym Fiacie - po wymianie przewodów, świec, cewki oraz sprawdzeniu wiązki elektrycznej okazało się, że jeden wtryskiwacz nie podawał zawsze i nadawał się do wymiany. Akurat padł na 1 cylindrze i szarpanie było na PB i LPG.
T-JET - Biorę lewy pas :)
Gazociąg STAG - zamontowany przy 69900km (10.01.2019)
Przebieg - 100.000km (3.04.2020)

Obrazek

Awatar użytkownika
Rafcio

Moderator
Posty: 3661
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Rafcio » 01 sie 2019, 22:28

@buhert, ale padł wtryskiwacz benzyny czy gazu?
:pivo

p2170296

klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: p2170296 » 04 sie 2019, 16:07

Wymienione kable, świece, cewka, adaptacja koła fonicznego, nie świeci (nie miga) check przy dużych prędkościach z klimą. Czujnik temp. w MAP sensorze jeszcze do wymiany -zawyża wskazania. Auto dale poszarpuje (rzadziej i sporadycznie), błędów zapisanych brak.

Czego szukać, na co zwrócić uwagę ?

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 12:12

Hej, borykam sie z tym juz okolo poltora roku, przy wcisnietym pedale powyzej 50-60% dlawi sie na kazdym biegu, jak powoli wkrecam to od 4 tys rzadko kiedy szarpnie. Wymienilem dokladnie to samo, pozostaly podobno ECU, lub lambda...

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6386
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 14:04

Strasznie mało informacji podajecie... piszecie, że wymienialiście świece, kable WN itd no dobra, ale JAKIE wsadziliście świece, JAKIE kable WN i kiedy to było ? Niestety ma to ogromne znaczenie, z doświadczenia wiem, że niestety większość kabli WN na rynku jest o kant d... roztłuc, z takimi markowymi jak BOSCH czy Magneti Marelli na czele :oj Poza tym, kiedy sprawdzaliście stan przepustnicy i odmy ? No i jeszcze, kiedy ostatnim razem robiliście "reset map benzynowych" ? Dla niewtajemniczonych - żeby to wykonać można po prostu odpiąć minusową klemę od akumulatora na jakieś 10 min, wtedy jednostka sterująca silnikiem zeruje sobie parametry samoadaptacyjne i zaczyna się "przyuczać" do kierowcy od nowa :ink
Wypowiadam się tutaj odnośnie jednostek 1.4 8V - moim zdaniem na starcie do sprawdzenia świece i kable WN - ale tutaj polecam albo orygniały albo ewentualnie NGK, inne to niestety szmelc, czyszczenie przepustnicy i odmy, przydałoby się zrobić adaptację przepustnicy ale to chyba tylko przez interfejs i Multiecuscan a jeśli się nie posiada, to odpięcie akumulatora na 10 min. Jeśli po tych zabiegach nadal będzie szarpało, to do sprawdzenia w pierwszej kolejności cewka. Najlepiej byłoby ją podmienić na inną, sprawną i sprawdzić. Jeśli to nie cewka, to do sprawdzenia wtryskiwacze. A jeśli i tutaj byłoby wszystko OK to wtedy można się podrapać po głowie i zastanowić, czy to rzeczywiście nie wina ECU, ale z usterką komputera do tej pory się jeszcze nie spotkałem :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 14:36

U mnie swiece + kable NGK zalozone okolo 20 tys temu. Problem pojawil sie po 2-3 tysiacach w zimie kiedy depnalem mocniej na 3jce, na poczatku szarpal tylko na 4ce teraz potrafi go zamulic nawet na 1ce jak mu mocniej depne. Przepustnica + odma czyszczona na poczatku lipca i wczesniej pare razy, kompletnie bez zmian. Po kupnie mialem problem z pulsujaca ikonka engine check, diagnoza w ASO - zawory, swiece, kable, po wymianie/regulacji problem dalej wystepowal ALE nie szarpalo silnikiem, dopiero Twoja uwaga na temat adaptacji kola rozwiazala problem migajacej kontrolki. Po 2-3 miesiacach zaczelo szarpac przy przyspieszaniu plus pracuje nierowno na jalowym, co jakis czas szarpnie i strzeli z wydechu powietrzem.

Wydaje mi sie ze w deszczu objawy sie nasilaja - diagnoza cewka - podmieniona na delphi z przewodami, przez pierwsze 5 min bylo OK potem jakby cos sie zrypalo i wrocilo do szarpania dlatego podejrzewam ECU, ze gdzie zle ustala parametry.

Ostatnio bylem z tym temat u mechanika to sprawdzali iskre zdejmujac kable z cewki, wyszlo ze na 4tej od rozrzadu iskra przeskakiwala duzo wolniej niz na pozostalych 3 stwierdzili slaba iskre i ponownie diagnoza cewka, kiedy powiedzialem ze cewka byla podmieniona rozlozyli rece...
Odnosnie awarii ECU to duzo czytalem na forach o GP, myslalem ze mamy to samo ecu.

W miedzyczsie mialem jeszcze przygode z urwanymi szpilkami do kolektora wydechowego, ale udalo sie wyjac je bez zdejmowania glowicy. Po tym zauwazylem ze strzela co jakis czas z wydechu. Przypuszczam, ze nie zwracalem na to uwagi wczesniej (szarpanie wystepowalo przed zabawa z kolektorem). Kompresja mierzona, niby jak nowka...

Edit: Przypomnialo mi sie, ze jeszcze pomysl byl z podmiana czujnika polozenia walu (chyba tak to sie nazywa), po zamontowaniu nowego auto pochodzilo 15 sekund i zgaslo, nie chcialo odpalic. Po zmianie na stary czujnik wszystko ok... mechanik uwazal ze nowy czujnik byl walniety. Pozniej wyczytalem, ze trzeba zrobic adaptacje po zmianie czujnika, ale olalem temat i juz do tego nie wracalem.

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6386
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 17:48

Strasznie chimeryczne to Twoje auto :oj Świece i kable masz OK (NGK), zastanawia mnie ta "wolna iskra" na 4tym cylindrze :pomysli Czy teraz wywala Ci jakieś błędy ? Spróbuj odpiąć minusową klemę akumulatora na około 10 minut i sprawdź co się będzie działo.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 18:26

Odlaczanie klemy nic nie daje.
Blad wyskakuje p300 I p301 nie pamietam dokladnie ale chodzi o chwilowe wypadanie zaplonu I wypadanie na 1cylindrze. Za kazdym razem jak dam mu wiecej niz 50/60% gazu albo od razu szarpie albo przymuli I za chwile miga wypadanie zaplonu. Generalnie to ten egzemplarz nie jest najszczesliwszy. Wybralem chyba najdrozsze auto w danym roczniku zostawione w salonie w rozliczeniu a tu kupa taka.
Co do iskry na odpalonym silniku sciagali po kolei kable z cewki. Na wszystkich powiedzmy iskra przeskakiwala tak samo a na jednym wolniej jakby co drugi trzeci cykl. Wiec gdzies w elektryce/zaplonie trzeba szukac. Cewka jest sterowana chyba przez ecu? Stad moje przypuszczenia. Mechanik stwierdzil ze albo cewka albo ecu, po podmianie cewki brak zmian. Bede musial chyba pozegnac sie z autkiem bo powoli koncza mi sie juz sily na walke z nim hehe.

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6386
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 18:58

A pamiętasz na której świecy ta iskra pojawia się tak nieregularnie ? Bo jeśli na pierwszej od lewej patrząc od przodu na komorę silnika, to ewidentnie będzie wskazywało na problem i wypadania tego zapłonu i szarpania. Możesz wtedy jeszcze spróbować zamienić kable WN - zamienić miejscami pierwszy z czwartym. Jeśli to będzie problem z kablem, to wypadanie zapłonu powinno się przenieść na czwarty cylinder, jeśli przewody będą OK, to nadal będzie wywalało się na pierwszym a wtedy, tak jak piszesz - albo cewka, albo ECU. Cewkę już sprawdzałeś, pytanie, czy ta, którą wkładałeś jest sprawna :pomysli Jeśli tutaj wszystko jest sprawne, to może być jeszcze problem elektryczny pomiędzy ECU a samą cewką. Można spróbować psiknąć jakimś środkiem do czyszczenia elektroniki. Jeśli połączenia będą OK, to... pozostaje jedynie ECU :smutny Potwierdziłem to jeszcze z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem, czy przypadkiem ten czujnik położenia wałka może mieć na to wpływ - podobno nie, więc tutaj raczej można go zostawić w spokoju. Smutne to, ale po woli wszystko zaczyna wskazywać na usterkę komputera sterującego silnikiem (ECU) :oj Podaj VIN auta, spróbuję się zorientować co tam siedzi i jakie mogą być jego koszty.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6386
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: mwas » 21 sie 2019, 19:19

Jest jeszcze jedna rzecz - czy masz dostęp do programu Multieciscan i możliwość podpięcia auta pod komputer poprzez interfejs diagnostyczny ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Azarado

Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 12 lis 2017, 10:22
Przebieg: 128000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009

Re: Szarpie podczas przyspieszania- zapisany błąd.

Post autor: Azarado » 21 sie 2019, 19:28

Sytuacja na tyle dziwna, ze blad pokazuje na wypadanie na pierwszym cylndrze, czyli stojac przed autem pierwszy od lewej. Natomiast problem z iskra na pierwszym od prawej czyli chyba 4. Kable zmienialem jak tylko pozwalala dlugosc. Naprawa ecu pomoc j 500 zl jak sie orientowalem natomiast wymiana na nowy teoche wiecej... jedyne co przychodzi mi do glowy to dac go do Aso na przetrzepanie albo do ogarnietego elejtryka. O ile sprawa nie siedzi gdzies glepiej... dzieki za zainteresowanie tematem

ODPOWIEDZ