Strona 1 z 6

Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 02 lip 2019, 4:32
autor: alvaro
Witam!

Kiedyś miałem problem przy odpalaniu silnika na zimnym. Zbagatelizowałem i teraz słabo pali i na zimnym i na ciepłym. Linea 1.4 z LPG BRC.
Po wypaleniu LPG pali lepiej na samej benzynie.

Czyściłem wtryskiwacze w denaturacie i nic to nie dało. Posiadam zestaw naprawczy do reduktora BRC (jutro chyba spróbuję wymienić).
Dodatkowo do objawów ostatnimi czasy doszło szarpanie przy zbyt niskich obrotach i za wysokim biegu. Przewody zapłonowe i świece zmieniałem w tamtym roku odpowiednio na BOSCH i NGK.
Może te przewody szlak trafił, bo słyszałem średnie opinie :/

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 02 lip 2019, 8:06
autor: mwas
Przewody WN firmy BOSCH niestety są słabe :oj Ale w Twoim przypadku może rozjechały się mapy silnika :pomysli Więc ja na dzień dobry, to odłączyłbym klemę minusową z akumulatora na kilka minut a potem przełączył auto tylko na zasilanie PB. Jeśli po tym manewrze dalej będą problemy z odpalaniem, to podłączenie pod komputer i kontrola wskazań temperatury powietrza w dolocie, czyli sygnał podawany przez tzw. MAPSENSOR. Jeśli wskazania będą mocno odjechane od rzeczywistości, to ewidentnie czujnik do wymiany :ink

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 02 lip 2019, 13:18
autor: alvaro
Już kiedyś zakładałem temat odnośnie problemów z odpalaniem na zimnym silniku i wtedy czyściłem mapsensor, chociaż temperatury pokazywał dobre.
Dzisiaj dla pewności sprawdziłem jeszcze raz (auto stoi na placu, nie odpalane od 7 rano). Temperatury ok (załączniik). no może poza tą oleju ale już kiedyś o nią pytałem i nikt nie potrafił odpowiedzieć dlaczego tak pokazuje i gdzie jest ten czujnik.

Klemę - odłączyłem na 5 min. Podłączyłem i co jeszcze mogę zrobić?

Jak sprawdzić przewody WN czy są ok? Może podmienię na te stare oryginalne od nowości sprzed roku, bo na nich takich objawów nie było.

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 02 lip 2019, 15:15
autor: mwas
Parametry odczytane komputerem wyglądają OK, reset komputera zrobiony a powrót na stare kable WN wydaje się być dobrym pomysłem :luzak Sam tak zrobiłem i te oryginalne przewody nadal działają jak trzeba ! W sumie to sam nie wiem co mnie podkusiło, żeby te kable wymieniać, chyba sugestia pewnego warsztatu, do którego kiedyś zawitałem i, jak się potem okazało, wlali mi w nim olej... 10W40 :zły Więc nie zastanawiaj się, tylko wstaw stare kable WN i zobacz jak wtedy będzie się auto zachowywało :ink A u mnie efekt niedomagania kabli WN właśnie BOSCHa był np taki, że podczas jazdy, pedał w podłodze, maksymalny ciąg a auto zachowywało się tak, jakbym na ułamki sekund ściągał nogę z gazu panic I czasem potrafiła mi zamigać kontrolka CHECK ENGINE a komputer czasem załapywał błąd wypadania zapłonów :ink

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 02 lip 2019, 21:12
autor: Szczepan
Zakrec butle z gazem i niech pracuje jak zgaśnie auto na gazie. Odpal na Pb i się przyjedz. Zobacz czy problem minie

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 02 lip 2019, 21:41
autor: Sebek
U mnie znów wypadanie zapłonów CHECK miga i gaśnie, brak błędów. W ubiegłym tygodniu jak szwagierka wracała moją Linką z lotniska auto gasło, traciło moc, a we wrześniu wymieniałem świece i kable WN wszystko NGK, bo był ten sam objaw. Chyba nie pozostanie nic innego jak cewka.

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 03 lip 2019, 12:53
autor: zibi186
Stara metoda sprawdzania przebić na przewodach WN to w nocy odpalić auto , podnieść maskę i psiknąć w okolicę przewodów wodą z rozpylacza. Obserwować czy pojawiają się iskry świadczące o przebiciach izolacji . Pozdrawiam 😃

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 03 lip 2019, 15:51
autor: Szczepan
Dodaj jeszcze ze iskry skacząc od przewodu do przewodu lub silnika. Iskry idące w przewodzie nie świadczą i jego uszkodzeniu

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 03 lip 2019, 22:23
autor: alvaro
Idąc za tropem sprawdziłem dokładnie jazdę na Pb i LPG zakręcając zawór i wypalając gaz do reszty (jazda z klimą i bez klimy odcinki 25 km)... problem z odpalaniem i szarpaniem tylko na LPG, na Pb ciągnie pięknie bez przeskoków. Odpalanie na Pb także elegancko. Więc przewody WN są sprawne.

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 03 lip 2019, 22:57
autor: Szczepan
Jeżeli tak zrobiłes jak mówiłem i nie ma problemu to wtryski puszczają gaz do kolektora

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 03 lip 2019, 23:06
autor: alvaro
Kurcze, wtryski czyscilem denaturatem dokladnie ze 3 miesiące temu ale to nic nie dało...

Może wymienić wszystkie te uszczelki w nich aczkolwiek nie było widać oznak zużycia?
Instalacja BRC Sequent 24

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 04 lip 2019, 6:20
autor: Szczepan
Skoro zakrecasz gaz, wyjeżdżasz go, auto gasisz na benzynie i problemu nie ma to odpowiedź Ci napisałem.

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 04 lip 2019, 8:44
autor: alvaro
Czyli do wymiany wtryski BRC... Muszę dać takie jakie mam, czy mogę zastosować do mojej listwy jakieś lepsze? Są też uslugi regeneracji... Nie wiem czy się w to bawić, korzystał ktoś?

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 04 lip 2019, 11:32
autor: Szczepan
Możesz dać wtryski jakie chcesz, trzeba potem zmienić w programie typ i model, wystroic od nowa i to wszystko.
Nie muszą być w listwie a nawet lepiej jak będą pojedynczo

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

: 04 lip 2019, 15:46
autor: Sebek
Miałem jakieś dwa lata temu podobny problem z odpalaniem, ale tylko rozgrzanego silnika. Wystarczyło zastosować zestaw naprawczy parownika (mieszalnika) i pomogło.