Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Mam zestaw naprawczy do reduktora i nie wiem czy sie za to brać. Kolega z forum (jest założony temat) przy podobnych objawach zrobił regenerację ale niestety nic mu nie dała i dlatego pytam.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Nikt nie ma szklanej kuli żeby Ci przez internet zdiagnozować na 100%
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Nikt nie ma szklanej kuli żeby Ci przez internet zdiagnozować na 100%
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Szczepan pisze: 28 lip 2019, 21:24 Nikt nie ma szklanej kuli żeby Ci przez internet zdiagnozować na 100%
Zregenerowałem reduktor, wymieniłem membranę, dużego oringa i uszczelkę przy takiej klapce dolotu gazu + sprężynę.
Już myślałem że jestem w domu, bo membrana była strasznie spękana... ale znowu auto nie chce się przełączyć na gaz.
Zamieszczam zdjęcie z podpiętego komputera podczas jazdy @Szczepan może teraz pomożesz?
https://www.dropbox.com/s/zxkhyr4196qw0 ... a.mp4?dl=0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Próbowałem pomoc rada czyli jechać do dobrego gazownika.
Wymieniłes membranę, sprawdziles jakie było ciśnienie robocze przed i po? Jest takie samo bo prawdopodobnie musiałes wkrecac śrubę regulacyjne.
Teraz trzeba wyregulowac gaz, jesteś w stanie sam to zrobić?
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Szczepan pisze: 30 lip 2019, 11:22 Próbowałem pomoc rada czyli jechać do dobrego gazownika.
Wymieniłes membranę, sprawdziles jakie było ciśnienie robocze przed i po? Jest takie samo bo prawdopodobnie musiałes wkrecac śrubę regulacyjne.
Teraz trzeba wyregulowac gaz, jesteś w stanie sam to zrobić?
Niestety nie sprawdzałem. Śrubą regulacyjną w ogóle nie kręciłem podczas regeneracji.
Co do regulacji może jestem w stanie, potrzebuję tylko kilku wskazówek jak to zrobić.

Chyba żeby poluzować całą śrubę i potem ją stopniowo dokręcać i patrzeć na ciśnienie? W którym okienku to obserwować P1 czy MAP?
Początkowo myślałem, że może to czujnik temperatury coś szwankuje ale z tego wynika że chyba nie.

Dlaczego StateSuply świeci na czerwono i pokazuje wartość 11?
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: RoboBat »

Alvaro, wydaje mi się że powinieneś pojechać do gazownika.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Z tego co czytałem, to jeśli wszystko jest w porządku regulacja polega na kręceniu śruby regulacyjnej przy odpalonym samochodzie tak aby komputer wskazał 1200 +/-50 mbar na Deltap (na razie wskazuje jakieś chore wartości, nawet ujemne).
Ktoś ma jeszcze jakieś konkretne wskazówki odnośnie roboty?
Także pozostaje mi rozkręcić reduktor jeszcze raz (może uszczelka źle "siadła"), najwyżej zluzuję śrubę regulacyjną do zera i od nowa ustawić ciśnienie. Ewentualnie poczyszczę dokładniej środek i powierzchnię przylegania.

Przydatne filmiki dla osób walczących z tematem tak żeby ogarnąć podstawy i jak wygląda od środka Genius 1200



Jeśli sobie nie poradzę to oddam do gaziarza ale jeśli ktoś lubi podłubać i ma chęci to czemu nie...
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Nie poradzisz sobie, jedź do gazownika. Myślisz że kilka wskazówek i będziesz umiał regulować i staniesz się gazownikiem? Odzaluj 50-100zl i jedz za nim coś popsujesz.
Samo to co piszesz, że na wolnych ustawia się ciśnienie które podałeś, ustawia się takie aby mnożnik był odpowiedni, aby wtryski nie zapetlaly a jak już zapetlaja to aby nie ubogo.
Od początku Ci piszą jedz do kogoś kto się zna, podlubac sobie można w nosie a nie przy gazie. Sprawdziles chociaż szczelność układu?

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Po co w ogóle jakikolwiek temat tutaj zakładać... Na wszystko można odpowiedzieć jedź do mechanika, jedź do gaziarza itd. Dzieki za pomoc.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Zadałem pytania przecież czy sprawdziles szczelność, jeżeli tak to jak?
Wybacz ale naprawdę nikt nie jest w stanie napisać Ci jakie powinno być ciśnienie i jak ustawić czasy wtryskow bo to jest pisania na kilka stron a czy zrozumiesz to druga kwestia jeżeli tym się nie zajmujesz.
Wiesz co to czasy wtryskow? STFT/LTFT? nie chodzi o to abys znalazł w internecie tylko to są podstawy strojenia gazu.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Forum jest po to żeby się dzielić wiedzą.

Szukałem gazownika na lpg-forum i powiem Ci szczerze, że z instalacją BRC jest problem o dobrego fachowca.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Kolego weź przestań, widocznie tak szukałeś.
Skąd jesteś?
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro »

Z Babic koło Alwerni. W Brzeszczach jest serwis BRC ale do nich nie chcę jechać, bylem dwa razy i po ich diagnozie sam sobie naprawiłem gaz. W Katowicach dzwoniłem po 3 najlepszych warsztatach i tylko w Davanti zajmują się BRC (ale powiedział to Pan niechętnie). Termin zabija - 22 sierpień. W Bolęcinie jest Damina ale on nie robi BRC nawet byłem osobiście. Kraków - średnie opinie, więc nie dzwoniłem.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan »

Od pierwszego lipca meczysz się sam i nic nie zrobiłeś a termin za 3 tygodnie zabija?
Jedz do Davanti albo dalej kombinuj
ODPOWIEDZ