Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro » 02 lip 2019, 4:32

Witam!

Kiedyś miałem problem przy odpalaniu silnika na zimnym. Zbagatelizowałem i teraz słabo pali i na zimnym i na ciepłym. Linea 1.4 z LPG BRC.
Po wypaleniu LPG pali lepiej na samej benzynie.

Czyściłem wtryskiwacze w denaturacie i nic to nie dało. Posiadam zestaw naprawczy do reduktora BRC (jutro chyba spróbuję wymienić).
Dodatkowo do objawów ostatnimi czasy doszło szarpanie przy zbyt niskich obrotach i za wysokim biegu. Przewody zapłonowe i świece zmieniałem w tamtym roku odpowiednio na BOSCH i NGK.
Może te przewody szlak trafił, bo słyszałem średnie opinie :/

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6113
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 183333
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: mwas » 02 lip 2019, 8:06

Przewody WN firmy BOSCH niestety są słabe :oj Ale w Twoim przypadku może rozjechały się mapy silnika :pomysli Więc ja na dzień dobry, to odłączyłbym klemę minusową z akumulatora na kilka minut a potem przełączył auto tylko na zasilanie PB. Jeśli po tym manewrze dalej będą problemy z odpalaniem, to podłączenie pod komputer i kontrola wskazań temperatury powietrza w dolocie, czyli sygnał podawany przez tzw. MAPSENSOR. Jeśli wskazania będą mocno odjechane od rzeczywistości, to ewidentnie czujnik do wymiany :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro » 02 lip 2019, 13:18

Już kiedyś zakładałem temat odnośnie problemów z odpalaniem na zimnym silniku i wtedy czyściłem mapsensor, chociaż temperatury pokazywał dobre.
Dzisiaj dla pewności sprawdziłem jeszcze raz (auto stoi na placu, nie odpalane od 7 rano). Temperatury ok (załączniik). no może poza tą oleju ale już kiedyś o nią pytałem i nikt nie potrafił odpowiedzieć dlaczego tak pokazuje i gdzie jest ten czujnik.

Klemę - odłączyłem na 5 min. Podłączyłem i co jeszcze mogę zrobić?

Jak sprawdzić przewody WN czy są ok? Może podmienię na te stare oryginalne od nowości sprzed roku, bo na nich takich objawów nie było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6113
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 183333
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: mwas » 02 lip 2019, 15:15

Parametry odczytane komputerem wyglądają OK, reset komputera zrobiony a powrót na stare kable WN wydaje się być dobrym pomysłem :luzak Sam tak zrobiłem i te oryginalne przewody nadal działają jak trzeba ! W sumie to sam nie wiem co mnie podkusiło, żeby te kable wymieniać, chyba sugestia pewnego warsztatu, do którego kiedyś zawitałem i, jak się potem okazało, wlali mi w nim olej... 10W40 :zły Więc nie zastanawiaj się, tylko wstaw stare kable WN i zobacz jak wtedy będzie się auto zachowywało :ink A u mnie efekt niedomagania kabli WN właśnie BOSCHa był np taki, że podczas jazdy, pedał w podłodze, maksymalny ciąg a auto zachowywało się tak, jakbym na ułamki sekund ściągał nogę z gazu panic I czasem potrafiła mi zamigać kontrolka CHECK ENGINE a komputer czasem załapywał błąd wypadania zapłonów :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan » 02 lip 2019, 21:12

Zakrec butle z gazem i niech pracuje jak zgaśnie auto na gazie. Odpal na Pb i się przyjedz. Zobacz czy problem minie

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 88000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Sebek » 02 lip 2019, 21:41

U mnie znów wypadanie zapłonów CHECK miga i gaśnie, brak błędów. W ubiegłym tygodniu jak szwagierka wracała moją Linką z lotniska auto gasło, traciło moc, a we wrześniu wymieniałem świece i kable WN wszystko NGK, bo był ten sam objaw. Chyba nie pozostanie nic innego jak cewka.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1231
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: zibi186 » 03 lip 2019, 12:53

Stara metoda sprawdzania przebić na przewodach WN to w nocy odpalić auto , podnieść maskę i psiknąć w okolicę przewodów wodą z rozpylacza. Obserwować czy pojawiają się iskry świadczące o przebiciach izolacji . Pozdrawiam 😃

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan » 03 lip 2019, 15:51

Dodaj jeszcze ze iskry skacząc od przewodu do przewodu lub silnika. Iskry idące w przewodzie nie świadczą i jego uszkodzeniu

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro » 03 lip 2019, 22:23

Idąc za tropem sprawdziłem dokładnie jazdę na Pb i LPG zakręcając zawór i wypalając gaz do reszty (jazda z klimą i bez klimy odcinki 25 km)... problem z odpalaniem i szarpaniem tylko na LPG, na Pb ciągnie pięknie bez przeskoków. Odpalanie na Pb także elegancko. Więc przewody WN są sprawne.

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan » 03 lip 2019, 22:57

Jeżeli tak zrobiłes jak mówiłem i nie ma problemu to wtryski puszczają gaz do kolektora

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro » 03 lip 2019, 23:06

Kurcze, wtryski czyscilem denaturatem dokladnie ze 3 miesiące temu ale to nic nie dało...
https://www.youtube.com/watch?v=fEwKmLMWyKQ
Może wymienić wszystkie te uszczelki w nich aczkolwiek nie było widać oznak zużycia?
Instalacja BRC Sequent 24

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan » 04 lip 2019, 6:20

Skoro zakrecasz gaz, wyjeżdżasz go, auto gasisz na benzynie i problemu nie ma to odpowiedź Ci napisałem.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: alvaro » 04 lip 2019, 8:44

Czyli do wymiany wtryski BRC... Muszę dać takie jakie mam, czy mogę zastosować do mojej listwy jakieś lepsze? Są też uslugi regeneracji... Nie wiem czy się w to bawić, korzystał ktoś?

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 222
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Szczepan » 04 lip 2019, 11:32

Możesz dać wtryski jakie chcesz, trzeba potem zmienić w programie typ i model, wystroic od nowa i to wszystko.
Nie muszą być w listwie a nawet lepiej jak będą pojedynczo

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 88000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG

Post autor: Sebek » 04 lip 2019, 15:46

Miałem jakieś dwa lata temu podobny problem z odpalaniem, ale tylko rozgrzanego silnika. Wystarczyło zastosować zestaw naprawczy parownika (mieszalnika) i pomogło.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

ODPOWIEDZ