[T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

[T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: krupniok »

Witam, dość mocno przyspieszyła korozja widocznego na zdjęciu przewodu od turbo (połączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego).
Pytanie: coś z tym robić? Wymieniać? Konserwacja raczej już odpada. Czymś to grozi?

Pytanie także o drugi zaznaczony elastyczny wąż na układzie chłodzenia - widzę, że jego okucie też skorodowało - od czego ten wężyk? Da się go dokupić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: duskap »

krupniok pisze: 17 cze 2019, 20:36 Witam, dość mocno przyspieszyła korozja widocznego na zdjęciu przewodu od turbo (połączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego).
Pytanie: coś z tym robić? Wymieniać? Konserwacja raczej już odpada. Czymś to grozi?

Pytanie także o drugi zaznaczony elastyczny wąż na układzie chłodzenia - widzę, że jego okucie też skorodowało - od czego ten wężyk? Da się go dokupić?
Przewód od turbo odrdzewić np R-STOP i będzie ok. Trzeba to zrobić zanim przerdzewieje!
Natomiast ten drugi przewód nie wiem co to ale po co wymieniać skoro jest ok? Okucie też odrdzew i tyle. Nie jest to mocna rdza aby była niepokojąca.
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: krupniok »

Dzięki. Zastosowałem R-STOP a później pomalowałem farbą do zacisków.

P.S.
Dla potomnych: przygotujcie sobie naczynko na płyn bo po odkręceniu przewodu opróżnił się cały zbiorniczek wyrównawczy :D Ja się zagapiłem i cały poszedł w trawę.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: martens24 »

U mnie sytuacja podobna tylko jeszcze bardziej skorodowana ta rurka. Czy ta farba zatrzyma korozję bo jest mocno już skorodowana? Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 212000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: Bralineczeka »

U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Auto ten sam rocznik. Wymieniłem przy ok. 200k przebiegu, ale jak potem patrzyłem na przekrój to było jeszcze sporo zdrowego metalu i wyglądało jakby mogło jeszcze trochę pokorodować. Nawet całkiem długo. Uchwytu nie dało się odkręcić i został ten zardzewiały.
Ale to moja subiektywna opinia i trudno powiedzieć jak jest u Ciebie. Może trzeba odskrobać kawałek i przemierzyć z oryginałem. Niezbyt to dokładna metoda ale może da jakiś obraz.
W silniku jest jeszcze jeden podobny przewód też rudy, ale tego już nie ruszałem, bo wymiana jest jeszcze bardziej skomplikowana.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: martens24 »

Bralineczeka pisze:U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Auto ten sam rocznik. Wymieniłem przy ok. 200k przebiegu, ale jak potem patrzyłem na przekrój to było jeszcze sporo zdrowego metalu i wyglądało jakby mogło jeszcze trochę pokorodować. Nawet całkiem długo. Uchwytu nie dało się odkręcić i został ten zardzewiały.
Ale to moja subiektywna opinia i trudno powiedzieć jak jest u Ciebie. Może trzeba odskrobać kawałek i przemierzyć z oryginałem. Niezbyt to dokładna metoda ale może da jakiś obraz.
W silniku jest jeszcze jeden podobny przewód też rudy, ale tego już nie ruszałem, bo wymiana jest jeszcze bardziej skomplikowana.
Dzięki za info.
A ile Cię kosztowała wymiana bo zastanawiam się czy malować czy jednak wymieniać od razu??

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [T-Jet] Zardzewiały przewód od turbiny

Post autor: krupniok »

martens24 pisze: 29 cze 2019, 9:39Czy ta farba zatrzyma korozję bo jest mocno już skorodowana?
Poczytaj o R-STOP. Zeskrobujesz "luźną" rdzę z powierzchni, delikatnie przeszlifuj szczotką drucianą/papierem i pomaluj R-STOP albo innym środkiem o podobnym działaniu. On wnika w rdzę i hamuje jej postępowanie. Wg mnie można to tak zostawić, ale dla estetyki pomalowałem to lakierem do zacisków który niby też przeznaczony jest do "rdzo-podatnych" elementów przy czym jednocześnie odporny jest na temperaturę.

Śrubka uchwytu u mnie puściła, ale nie było łatwo. Myślę, że rozgrzany silnik pomaga przy jej odkręceniu (gorące turbo, a w turbinę jest ona wkręcona).

Bralineczeka pisze: 29 cze 2019, 17:58W silniku jest jeszcze jeden podobny przewód też rudy, ale tego już nie ruszałem, bo wymiana jest jeszcze bardziej skomplikowana.
Który?
ODPOWIEDZ