u1602, obroty silnika

autaj
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2018, 18:39
Przebieg: 115000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: autaj »

Pytam się, bo robiąc tą adaptację nie migała mi żadna kontrolka, robiłem to kilkukrotnie według kliku powyżej schematów. (tak gazowałem że jeszcze miałem robotę z tłumikiem). Jedynie tylko na włączonym silniku nie dało się zresetować ustawień. Sam nie wiem czy udało mi się poprawnie te adaptacje przeprowadzić.

Na razie umówiłem się z kimś konkretnym na ustawianie zaworów (ale to za jakiś czas). Oczywiście Mapsensor wymieniony i pokazuje już dobrą temp.

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, jak stoję obroty są ok, ile bym nie gazował. Dopiero gdy jadę i wcisnę sprzęgło spadają do 500, 600. Rozebrałem wszystkie te plastiki czy aby jakieś lewe powietrze, poskładałem i ... :/ W tym samym dniu nie zauważyłem efektu. Natomiast dzień potem, rano (-2) wszystko było super, ale po południu wracając do domu już wszystko wróciło do normy, czyli nadal źle.
Jeszcze jedna kwestia odnośnie sąd lambda, zauważyłem że w multiecuscan na jednym z odczytów miga na przemian "mieszanka za uboga", "mieszanka za bogata" bez znaczenia czy na Pb czy LPG.

PS.
Już mam dość tych wszystkich samochodów. Wczoraj jadę na przegląd Fabią mojej żony, nagle widzę że na desce jakaś kontrolka się świeci (EBC czy jakoś tak). Google i te sprawy .. wniosek światła stopu mogą nie świecić . Wracam do domu, sprawdzam .. czujnik przy pedale hamulca. (stopy nie świecą)
Do Linea i do 10km do najbliższego motoryzacyjnego (korki jak...) Tam mi mówią że (rocznik moc etc nie ważne) jest kilka ich, jedź pan wymontuj i wróć z nim. Jadę do domu. (k... przez 10 minut jak rozebrać tę p.. tapicerkę). Google, następne 10 min i mam czujnik. Jadę na wariata bo zaraz zamkną, wchodzę a oni że to czujnik od sprzęgła :/ (moja wina, ..zagoniony nie ten czujnik wyciągałem)
Dziś rano stoję pod sklepem przed otwarciem. Kupuję dobry czujnik. Wracam, montuje, stopy działają !!!! Obroty szaleją!!! (znaczy czujnik od sprzęgła zrąbałem). Wracam do motoryzacyjnego, kupuje czujnik od sprzęgła, montuje i wszystko działa. Jadę na przegląd, GOTOWE!

Koło południa miałem jechać z Teściem po Teściową do sanatorium, jakieś 150km. Moim nie chciałem bo te obroty. Jego Polo i Fabia żony na Pb więc jeden czort którym pojedziemy. Bierzemy Polo :) .. aku się po drodze podładuję (mój tok rozumowania, 12 lat i 80 000 przebiegu). 20km odjechaliśmy nagle coś delikatnie stuk puk. Teściu do mnie "co to". A ja w tylnej szybie widzę "gwiazdki" ;). Od wkładu lusterka z lewej strony odkleiło się lustro. Prawie 300 km bez lusterka od strony kierowcy <lol>
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: Darcolo »

Mój brat ma GP 77 KM i też miał problem ze spadającymi obrotami. Zastosowałem u niego "czyszczenie przepustnicy" starą ale sprawdzoną metodą- należy wybrać drogę o małym ruchu a następnie pojeździć na drugim biegu ale bez dotykania pedału gazu kilka km; gdy samochód zacznie już normalnie jeżdzić (bez szarpania i prób gaśnięcia) można dać i trójkę; taka "gimnastyka" przepustnicy GP bywa zupełnie wystarczająca (przepustnicy w jego GP nigdy nie była inną metodą czyszczona a ma już samochód 10 lat i pewno koło 140-160 kkm).
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: adamson »

Słyszałem o tej metodzie (w przypadku GP), wg znajomego działa, ale opieram się tylko na jego opowieściach :pomysli
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: Darcolo »

Sposób ten jest szerzej znany. Słyszałem nawet teorię na temat dobroczynnej działalności- mianowicie podobno nie ma w 77 KM silniczka krokowego a wolne obroty realizowane są przez ruchy przepustnicy, prosto na którą akurat idą brudy z odmy. Zaproponowana (między innymi) przeze mnie "gimnastyka" zmusza cały ten mechanizm do silnych wychyleń, co eliminuje problem. Zresztą co rok, przed zimą, mój brat powtarza "czyszczenie", a jego przykład potwierdza skuteczność tej procedury.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: duskap »

autaj pisze: 02 lut 2019, 17:52
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, jak stoję obroty są ok, ile bym nie gazował. Dopiero gdy jadę i wcisnę sprzęgło spadają do 500, 600. Rozebrałem wszystkie te plastiki czy aby jakieś lewe powietrze, poskładałem i ... :/ W tym samym dniu nie zauważyłem efektu. Natomiast dzień potem, rano (-2) wszystko było super, ale po południu wracając do domu już wszystko wróciło do normy, czyli nadal źle.
Jeszcze jedna kwestia odnośnie sąd lambda, zauważyłem że w multiecuscan na jednym z odczytów miga na przemian "mieszanka za uboga", "mieszanka za bogata" bez znaczenia czy na Pb czy LPG.

Jak jedziesz i wciśniesz sprzęgło to spadek obrotów do 500-600 jest normalny. Komputer ma tak w programie wpisane. Z tym nic nie zrobisz. Raz jest raz nie zależy od komputera.
Natomiast "mieszanka za uboga", "mieszanka za bogata" to efekt zabrudzonej przepustnicy i powinno czyszczenie pomóc.
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: Morfus »

duskap pisze: 03 lut 2019, 20:07
autaj pisze: 02 lut 2019, 17:52
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, jak stoję obroty są ok, ile bym nie gazował. Dopiero gdy jadę i wcisnę sprzęgło spadają do 500, 600. Rozebrałem wszystkie te plastiki czy aby jakieś lewe powietrze, poskładałem i ... :/ W tym samym dniu nie zauważyłem efektu. Natomiast dzień potem, rano (-2) wszystko było super, ale po południu wracając do domu już wszystko wróciło do normy, czyli nadal źle.
Jeszcze jedna kwestia odnośnie sąd lambda, zauważyłem że w multiecuscan na jednym z odczytów miga na przemian "mieszanka za uboga", "mieszanka za bogata" bez znaczenia czy na Pb czy LPG.

Jak jedziesz i wciśniesz sprzęgło to spadek obrotów do 500-600 jest normalny. Komputer ma tak w programie wpisane. Z tym nic nie zrobisz. Raz jest raz nie zależy od komputera.
Natomiast "mieszanka za uboga", "mieszanka za bogata" to efekt zabrudzonej przepustnicy i powinno czyszczenie pomóc.
Mieszanka za uboga λ > 1, bogata λ < 1 -tak ma być, spójrz sobie na prawidłową prace sondy lambda ma ona przebieg sinusoidalny i dobiera one z tego wykresu skład mieszanki stechiometryczny (λ = 1), dopiero druga sonda lambda ma wykres płaski który mówi na o prawidłowym doborze mieszanki oraz stanie katalizatora. pozdrawiam.
autaj
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2018, 18:39
Przebieg: 115000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: autaj »

Dziękuje wszystkim za pomoc.

- Na razie czekam na gościa który ma wyregulować zawory.
- Czyli mam rozumieć że te 500-600 obrotów to normalne? (przeszło mi przez głowę żeby znaleźć jakąś line na OLX i jechać ją zobaczyć i sprawdzić czy też tak ma ;) )
- Dziś z ciekawości rozebrał jeszcze to wszystko i widzę że przepustnica urąbana tym żółtym glutem. Wyciągnąłem przepustnice odmy etc, wyczyściłem.

Zastanawiam się czy czasem jakiegoś lipnego oleju nie kupiłem i on nie robi problemu. (od ostatniego czyszczenia 2 tyg minęły, a tu gorzej niż było). Nie widać żeby płynu chłodniczego ubywało.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: mwas »

Jakim olejem zalałeś ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
autaj
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2018, 18:39
Przebieg: 115000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: autaj »

castrol magnatec 5w40 c3 caly czas na nim auto jezdziło.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: mwas »

I masz odpowiedź dlaczego tak się zachowuje... zlej ten syf czym prędzej, zalej czymś "normalnym", oczyść po tym syfie porządnie odmy i przepustnicę, przepustnica po czyszczeniu również do adaptacji :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
autaj
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2018, 18:39
Przebieg: 115000
Silnik: 1.4 8V LPG
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: autaj »

Ostatnio Linea więcej stoi niż jeździ z uwagi na to że są problemy z zamknięciem tylnych drzwi. (po bliskim spotkaniu z dostawczakiem castoramy). Dopiero w zeszły weekend zmieniłem olej
(VALVOLINE MAXLIFE). Pojechałem w dłuższą trasę i powiem tak, wszystko wróciło do normy, silnik pracuje normalnie, jak wcześniej. TO BYŁ OLEJ

Tylko szczerze mówiąc mam mały niesmak, ten castrol magnatec to był dokładnie ten sam olej na którym jeździło to auto. Zlewki z ostatnich 2 wymian. (Kupowałem bańki po 4l, do silnika wchodzi jakieś 2,5. Zostawało średnio 1,5 litra czyli 3) Obydwie 2 zmiany były w przeciągu roku. Olej co prawda jeździł w bagażniku, ale nie chce mi się wierzyć żeby stracił swoje własności, robił takie problemy.
Zapychanie się do imentu odm, usyfienie przepustnicy itp na dystansie 150km-200km. Dużo głośniejsza praca. Gaśnięcie silnika.

Nie wiem czy czasem nie pojeździć chwilę na tym VALVOLINE i potem dużo szybciej go jeszcze raz wymienić. Mam wrażenie w tym serwisie co zmieniałem olej, wlali mi jakiś totalny syf. :-<<
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: mwas »

Zawsze możesz zrobić tzw płukankę, będziesz miał pewność, że wyczyścisz syf po poprzednich olejach :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: lepio »

No dobra ale jaki ten olej ma wplyw na to że się odma brudzi ? A nie można jej wypuścić po prostu "na ziemię" albo wprowadzić do rury od dolotu?
Jeździłem na oleju z Kauflanda i nie było problemu a teraz zapałem totala i mam problem z szarpaniem którego wcześniej nie było? Jak ta rurka tam jest to zawsze tam będzie olej raz z powietrzem leciał..Czyż nie?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1847
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 154 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: zibi186 »

lepio pisze: 24 lip 2020, 23:40 No dobra ale jaki ten olej ma wplyw na to że się odma brudzi ? A nie można jej wypuścić po prostu "na ziemię" albo wprowadzić do rury od dolotu?
Jeździłem na oleju z Kauflanda i nie było problemu a teraz zapałem totala i mam problem z szarpaniem którego wcześniej nie było? Jak ta rurka tam jest to zawsze tam będzie olej raz z powietrzem leciał..Czyż nie?
Parametry oleju mają kolosalny wpływ na zabrudzenia w odmach 😅 I mówię to na podstawie nie tylko własnych doświadczeń , ale przede wszystkim na podstawie wielu dyskusji na tym forum o oleju i odmach właśnie . Gęstość , lepkość , ilość dodatków plus kierowca - jego sposób jazdy , długość odcinków przejechanych jednorazowo a nawet pora roku 😅 . Tak że jest wiele przyczyn . U mnie akurat mobil 1 narobił syfu 😅😅. Ale to już historia 😅 proponuję posłuchać sugestii kolegów z forum z tym samym silnikiem i zastosować olej , który u nich się sprawdza . Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: u1602, obroty silnika

Post autor: helletic »

U mnie własnie Mobil 1 0W-40 okazał się super. Ale nie robię krótszych, jednorazowych odcinków poniżej 20 km. Jeżdżę w optimum obrotów silnika, nie piłuję, ale też nie zamulam (3000-3500 tys obr. i zmiana biegu). Zawsze odczekuję minimum minutę zanim ruszę. Zimą nawet kilka minut. Odmy czyszczę profilaktycznie 1 raz w roku na jesień i nie ma jakiegoś ogromu majonezu.
To tak odnośnie Mobila.
Selenia w ogóle się u mnie nie sprawdziła. Zatykała mi nagminnie odmy i szlamu było od groma.
Innych olei nie testowałem w Linei.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
ODPOWIEDZ