Intercooler

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2162
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 325 razy
Otrzymał podziękowań: 214 razy

Re: Intercooler

Post autor: leszek1234 »

Jestem po demontażu i czyszczeniu intercoolera. Najpierw zdemontowałem obie maskownice chłodnicy korzystając z tego opisu
https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =96&t=3130 , Najpierw górna a potem dolna , bo wtedy łatwo ręką poodpinać jej zaczepy.
Intercooler można pewnie wyjąć bez zdejmowania zderzaka, łatwiej jeśli już mamy założone skręcane opaski a nie fabryczne. Te fabryczne trzeba podważyć (dwie poprzeczne blaszki) w miejscu zaznaczonym czarną strzałką i się luzują - o ile są założone tak , że jest do nich dostęp od czoła. Poza tym u mnie przednie prawe (patrząc od czoła) plastikowe mocowanie intercoolera, które jest odlane ale nie jest wykorzystane zasłania dostęp do śruby mocującej będącej za nim. Na filmie od Turka nie ma takiego problemu. W przypadku niezdejmowania zderzaka trzeba ten odlew po prostu odciąć , żeby w prosty sposób dostać się do śruby mocującej intercoolera. Nowe opaski to rozmiar fi ok. 5 cm. Żeby łatwo było ściągnąć pierwszego węża trzeba odkręcić boczny wieszak/podporę z metalową częścią rury. Ja ją w ogóle zdemontowałem w celu wyczyszczenia. Niestety u mnie pomimo dłuższego traktowania tej śruby wd40 łeb śruby został mi w kluczu, i to bez jakiejś wielkiej siły. Intercooler wypłukałem benzyną, wypłynęło płynnego oleju raptem kilka kropli ale po wypłukaniu na dnie kuwety zostało całkiem sporo szlamu. Operacja prosta poza tym, że zdecydowałem się zdemontować zderzak, demontaż nie był łatwy ale jego ponowny montaż to już zupełnie mnie wykończył;) Newer egejn!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ