Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
-
- klubowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
- Przebieg: 117000
- Silnik: 1.4 16v turbo
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
czytam i czytam caly czas wkleic srube moze ktos blizej napisze co to oznacza i czym to wkleic
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Loctite 270 lub tańszy krajowy odpowiednik LOXEAL 83-50
-
- klubowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
- Przebieg: 117000
- Silnik: 1.4 16v turbo
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
I znowu masz piwoKuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑24 maja 2019, 21:12 Loctite 270 lub tańszy krajowy odpowiednik LOXEAL 83-50
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Panowie. W fabrycznie nieruszanym kole zębatym z klinem na wale zerwał się klin po 170tys.km.
Właśnie mnie spotkało przestawienie rozrządu na wskutek poluzowania się śruby mocującej koło zębate (to z klinem) na wale. Jak pisałem w innym wątku - auto stopniowo traciło moc podczas jazdy autostradą. Konieczna była laweta. Odstawiłem auto do mechanika z żądaniem rozpoczęcia od wymiany rozrządu łącznie z kołem z klinem na wale. Wyjaśniłem, że próby uruchomienia silnika mogą skutkować kolizją. Okazało się, że klin na kole był już ścięty do połowy. Wymiana robiona na blokadach, śruba z lepiszczem, przykręcona kluczem udarowym. Cena za wszystko (bez paska do wspomagania) z robotą 860zł (i tak planowałem to zrobić po Nowym Roku więc był to niejako planowany wydatek;). Odebrałem auto, ale po dojechaniu do domu zapalił się "check engine". Podpiąłem do MES i pokazał się błąd wałka rozrządu :
Elektrozawór sterujący systemem zmiennych faz rozrządu lub jego obwód jest uszkodzony. Sprawdź elektrozawór i jego obwód pod kątem przerw, zwarć i słąbych połączeń.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Stan błędu: Sygnał zbyt niski
Temperatura wody: 42,0 °C
Obroty silnika: 1920 obr/min
Obciążenie silnika: 51,75 %
Temperatura powietrza: 9,8 °C
Pozycja zaworu przepustnicy: 16,80 %
Napięcie akumulatora: 10,773 V
Zadzwoniłem do mechanika - żadnej wtyczki nie odpinał, nie wie co to może być i obecnie krańcowo nie ma czasu . Pytany o adaptację koła fonicznego - pierwsze o tym słyszy. Błąd skasowałem ale po ok. 2 min. działania silnika znów się pojawił. Nie wiem co mogę zrobić we własnym zakresie aby mieć auto na ten weekend. Na swoim MES 3.1 dla swojego silnika mam zakładkę REGULACJE a w niej ZEROWANIE FUNKCJI SAMOADAPTACYJNYCH oraz WYZEROWANIE PARAMETRÓW SAMOADAPTACYJNYCH - co uruchomić??? Nie chcę czegoś spieprzyć bo auto jeździ normalnie tylko z zaświeconym "check engine". No i wydaje mi się, że spaliny bardziej śmierdzą niż zwykle.
Może ktoś podpowie gdzie ewentualnie jest ten "Elektrozawór sterujący systemem zmiennych faz rozrządu" to sprawdzę styki.
Acha. Napięcie na aku (12,7V) i ładowania (14,5V) sprawdzone - jest takie jakie powinno być.
Właśnie mnie spotkało przestawienie rozrządu na wskutek poluzowania się śruby mocującej koło zębate (to z klinem) na wale. Jak pisałem w innym wątku - auto stopniowo traciło moc podczas jazdy autostradą. Konieczna była laweta. Odstawiłem auto do mechanika z żądaniem rozpoczęcia od wymiany rozrządu łącznie z kołem z klinem na wale. Wyjaśniłem, że próby uruchomienia silnika mogą skutkować kolizją. Okazało się, że klin na kole był już ścięty do połowy. Wymiana robiona na blokadach, śruba z lepiszczem, przykręcona kluczem udarowym. Cena za wszystko (bez paska do wspomagania) z robotą 860zł (i tak planowałem to zrobić po Nowym Roku więc był to niejako planowany wydatek;). Odebrałem auto, ale po dojechaniu do domu zapalił się "check engine". Podpiąłem do MES i pokazał się błąd wałka rozrządu :
Elektrozawór sterujący systemem zmiennych faz rozrządu lub jego obwód jest uszkodzony. Sprawdź elektrozawór i jego obwód pod kątem przerw, zwarć i słąbych połączeń.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Stan błędu: Sygnał zbyt niski
Temperatura wody: 42,0 °C
Obroty silnika: 1920 obr/min
Obciążenie silnika: 51,75 %
Temperatura powietrza: 9,8 °C
Pozycja zaworu przepustnicy: 16,80 %
Napięcie akumulatora: 10,773 V
Zadzwoniłem do mechanika - żadnej wtyczki nie odpinał, nie wie co to może być i obecnie krańcowo nie ma czasu . Pytany o adaptację koła fonicznego - pierwsze o tym słyszy. Błąd skasowałem ale po ok. 2 min. działania silnika znów się pojawił. Nie wiem co mogę zrobić we własnym zakresie aby mieć auto na ten weekend. Na swoim MES 3.1 dla swojego silnika mam zakładkę REGULACJE a w niej ZEROWANIE FUNKCJI SAMOADAPTACYJNYCH oraz WYZEROWANIE PARAMETRÓW SAMOADAPTACYJNYCH - co uruchomić??? Nie chcę czegoś spieprzyć bo auto jeździ normalnie tylko z zaświeconym "check engine". No i wydaje mi się, że spaliny bardziej śmierdzą niż zwykle.
Może ktoś podpowie gdzie ewentualnie jest ten "Elektrozawór sterujący systemem zmiennych faz rozrządu" to sprawdzę styki.
Acha. Napięcie na aku (12,7V) i ładowania (14,5V) sprawdzone - jest takie jakie powinno być.
-
- klubowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
A dlaczego nikt jeszcze nie wpadł na pomysł zastosowania podkładki odginanej- oczywiście dorobionej we własnym zakresie- zabezpieczającej tę śrubę. Z tego co widzę na schematach- temat do ogarnięcia. Chyba, że się mylę... Ktoś próbował tej starej (i mniemam że skutecznej) metody unieruchomienia tej śruby?
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
z ostatniej chwili - elektrozawór mechanik odkręcił, odpiął, potraktował kontaktem i nic, bez zmian. Nie wie co zrobić. O adaptacji koła fonicznego po wymianie rozrządu nie słyszał i nigdy nie robił...
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
A w T-Jet robi się w ogóle tą adaptację koła ? Rozrząd na pewno jest dobrze ustawiony ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Nie mam bladego. Ale może wykonałbym jakąś procedurę z tych dwóch , które są możliwe w Mes , tylko nie wiem co one robią i czy można tym cos zepsuć. Może ktoś z naszego forum już tych opcji używał w t-jet albo ma wiedzę co to robi tzn:
ZEROWANIE FUNKCJI SAMOADAPTACYJNYCH oraz WYZEROWANIE PARAMETRÓW SAMOADAPTACYJNYCH - jak to rozumiecie?
A czy rozrząd założony prawidłowo? - skoro przesunięcie o pół grubości klina unieruchomiło auto to raczej jest dobrze , bo silnik śmiga jak talala.
A tak naprawdę to nie wiem , który to jest ten elektrozawór - czy to na pewno to cośmy czyścili?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wykonywałem te procedury w swoim multijecie (1.3). Komputer wykonuje jedną z nich (nie pamiętam którą). Przy drugiej odpowiada, że nie jest możliwa. Nic się nie zepsuło ale też nic się nie naprawiło. Zrób dodatkowo procedurę proxi, może komp czegoś nie widzi? Też nic nie zepsujesz, tylko czytaj i wykonuj polecenia.leszek1234 pisze: ↑01 sty 2021, 15:01 ..........Nie mam bladego. Ale może wykonałbym jakąś procedurę z tych dwóch , które są możliwe w Mes , tylko nie wiem co one robią i czy można tym cos zepsuć. Może ktoś z naszego forum już tych opcji używał w t-jet albo ma wiedzę co to robi tzn:
ZEROWANIE FUNKCJI SAMOADAPTACYJNYCH oraz WYZEROWANIE PARAMETRÓW SAMOADAPTACYJNYCH - jak to rozumiecie?
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Smak56 - Czy ta procedura (proxi), o której piszesz to to co opisane jest w tym filmie?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak, z tym, ze ilość podanych danych zależy od wyposażenia pojazdu (np. węzeł czujnika parkowania).
To mój odczyt kiedy zniknęło sterowanie w kierownicy. Odpięcie akumulatora nie pomogło. Dopiero Proxi przywróciło ustawienia. U kolegi nie widział sterowania silnika. Jeżeli zarządzisz procedurę Proxi może być, że powie Tobie, że pojazd jest skonfigurowany prawidłowo i nie trzeba tego robić. Ja i tak ją wykonuję.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Zadałem sobie nieco "trudu" i zerknąłem do MESa No z tym trudem to może zbyt dużo powiedziane Ale wychodzi na to, że:
1) W T-Jet nie ma czegoś takiego jak "adaptacja koła fonicznego". To robi się w 1.4 8V gdzie jest zmienna faza rozrządu. O ile dobrze kojarzę, to w T-Jet nie ma wariatora a tym samym zmiennych faz rozrządu Dlatego ta procedura nie jest przewidziana dla T-Jet
2) "Zerowanie funkcji samoadaptacyjnych" według opisu z MESa służy do: Czyli: ta funkcja "czyści" ustawienia tempomatu i klimatyzacji. Jeśli w naszym aucie dodaliśmy lub odjęliśmy te funkcje, to należy wykonać tą procedurę, aby auto ponownie sobie je "zaprogramowało" w momencie ich włączenia. Chodzi o samą obecność tych układów, nie o ich parametryzację
3) "Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych" według opisu z MESa służy do: Czyli: jest to wyzerowanie tzw. "map benzynowych układu zapłonowego"
Moim skromnym zdaniem odpalanie pierwszej z tych funkcji nie da żadnych efektów, ale tą drugą spokojnie można wykonać i liczyć, że sytuacja się poprawi Może być mianowicie tak, że jak rozrząd przeskoczył, to jednostka automatycznie zaczęła się adoptować do innych parametrów podawania paliwa. Jeśli tak się stało i błąd, który aktualnie wyskakuje będzie tym spowodowany, to odpalenie tej procedury powinno przywrócić "normalność" ale to tylko teoria W każdym razie odpalenie jej nie powinno przynieść żadnych negatywnych skutków, czyli nie powinno się "nic bardziej popsuć"
1) W T-Jet nie ma czegoś takiego jak "adaptacja koła fonicznego". To robi się w 1.4 8V gdzie jest zmienna faza rozrządu. O ile dobrze kojarzę, to w T-Jet nie ma wariatora a tym samym zmiennych faz rozrządu Dlatego ta procedura nie jest przewidziana dla T-Jet
2) "Zerowanie funkcji samoadaptacyjnych" według opisu z MESa służy do: Czyli: ta funkcja "czyści" ustawienia tempomatu i klimatyzacji. Jeśli w naszym aucie dodaliśmy lub odjęliśmy te funkcje, to należy wykonać tą procedurę, aby auto ponownie sobie je "zaprogramowało" w momencie ich włączenia. Chodzi o samą obecność tych układów, nie o ich parametryzację
3) "Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych" według opisu z MESa służy do: Czyli: jest to wyzerowanie tzw. "map benzynowych układu zapłonowego"
Moim skromnym zdaniem odpalanie pierwszej z tych funkcji nie da żadnych efektów, ale tą drugą spokojnie można wykonać i liczyć, że sytuacja się poprawi Może być mianowicie tak, że jak rozrząd przeskoczył, to jednostka automatycznie zaczęła się adoptować do innych parametrów podawania paliwa. Jeśli tak się stało i błąd, który aktualnie wyskakuje będzie tym spowodowany, to odpalenie tej procedury powinno przywrócić "normalność" ale to tylko teoria W każdym razie odpalenie jej nie powinno przynieść żadnych negatywnych skutków, czyli nie powinno się "nic bardziej popsuć"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ale wychodzi z tego , że po odłączeniu aku powinno się wykonać procedurę adaptacyjną sterowania klimatyzacji - nie wiedzialem i nie robiłem . . .
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No z tego jasno to nie wychodzi Teoretycznie, po odłączeniu klemy akumulatora, komputer powinien pamiętać te ustawienia więc nie trzeba tego robić Natomiast co do "Wyzerowania parametrów samoadaptacyjnych" teoria głosi, że po odłączeniu klemy aku powinno zadziać się to samo, ale... to tylko teoria Tak na prawdę nikt z nas nie udowodnił tego przedstawiając "twardych faktów"
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wykonałem "Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych" (Mwas) - nie pomogło. Przy PROXI (Smak56) dostałem komunikat , że samochód prawidłowo skonfigurowany - więc go nie kontynuowałem.
Sprawdziłbym ten elektrozawór , może jakiś zaśniedziały styk (te 10,..V)?. Ale gdzie jest ten elektrozawór, jak wygląda??? Mechanik coś na szybko wyjął i sprawdzał z pokrywy zaworów (po zdjęciu tej plastikowej osłony) ale to wyglądało jak czujnik temperatury? I nie jestem przekonany czy to bylo to..
Sprawdziłbym ten elektrozawór , może jakiś zaśniedziały styk (te 10,..V)?. Ale gdzie jest ten elektrozawór, jak wygląda??? Mechanik coś na szybko wyjął i sprawdzał z pokrywy zaworów (po zdjęciu tej plastikowej osłony) ale to wyglądało jak czujnik temperatury? I nie jestem przekonany czy to bylo to..