Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1854
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Leszku , normalnie totka puść ! Bardzo się cieszę , że bez konsekwencji się obeszło , bo tak chyba można powiedzieć . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak u mnie wyglądała sytuacja po przeskoczeniu rozrządu o 4 ząbki - gaz w podłodze, max 90km/h, spalanie ok 20l i wypalone ok 2l oleju na odcinku 300km.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2184
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 328 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
daro189 - przejechałeś na silniku w tym przedagonalnym stanie jeszcze 300km??? Noo bracie...
-
- klubowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Aktualizacja - po 10tys km znów ta sama sytuacja - brak mocy, wypadanie zapłonu i w końcu agonia w centrum miasta. Pomimo wymiany zębatki.
I pojawiła się ciekawa teoria - zuzyte koło faz rozrządu - na tyle że pasek przeskoczył i narobił bałaganu.
Jutro mają to poskładać i zobaczę czy coś z tego będzie.
Ale co ciekawe na forum była informacja ze wtjet nie ma zmiennych faz i nie mogę namierzyć tej części, ale poprosiłem o zwrot części po naprawie
I pojawiła się ciekawa teoria - zuzyte koło faz rozrządu - na tyle że pasek przeskoczył i narobił bałaganu.
Jutro mają to poskładać i zobaczę czy coś z tego będzie.
Ale co ciekawe na forum była informacja ze wtjet nie ma zmiennych faz i nie mogę namierzyć tej części, ale poprosiłem o zwrot części po naprawie
-
- klubowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
I jak znaleźli mechanicy koło faz rozrządu? Zębatke miales oryginal czy zamiennik
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2184
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 328 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
W serwisie fiata uzyskałem info co do siły dokręcania kółka zębatego w Linei (jest inny niż w innych autach np. Bravo z T-jet)- właściwe wartości to 40Nm + 117st. czyli wstępnie dokręcamy z siłą 40Nm a potem jeszcze kręcimy 117 stopni. Koniecznie odtłuszczenie wszystkiego, nowa śruba i klej. Przyczyną urywania klina po ingerencji mechanika jest niewłaściwy montaż (niewłaściwa procedura) lub/i zniekształcone czoło wału i niedoleganie czoła wału do kółka zębatego co skutkuje niewystarczającą siłą tarcia (jeśli zerwało fabryczne kółko). Można to stwierdzić oglądając miejsce przylegania na starym kółku. Klin nie pracuje, tylko ustala pozycję.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1854
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Bo w Bravo chyba nie ma hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego , a więc i podwójnego koła pasowego na kole zębatym wału ....leszek1234 pisze: ↑02 sty 2024, 16:14 W serwisie fiata uzyskałem info co do siły dokręcania kółka zębatego w Linei (jest inny niż w innych autach np. Bravo z T-jet)- właściwe wartości to 40Nm + 117st. czyli wstępnie dokręcamy z siłą 40Nm a potem jeszcze kręcimy 117 stopni. Koniecznie odtłuszczenie wszystkiego, nowa śruba i klej. Przyczyną urywania klina po ingerencji mechanika jest niewłaściwy montaż (niewłaściwa procedura) lub/i zniekształcone czoło wału i niedoleganie czoła wału do kółka zębatego co skutkuje niewystarczającą siłą tarcia (jeśli zerwało fabryczne kółko). Można to stwierdzić oglądając miejsce przylegania na starym kółku. Klin nie pracuje, tylko ustala pozycję.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Nieprzewidywalny badziew tyle w temacie,raz przeskoczył po wymianie w szanowanym warsztacie premium a raz po wymianie w aso,jeżeli to jest wina mechaników to koń by się uśmiał,najprawdopodobniej jakaś wada na poziomie konstrukcyjnej,narzekają na stare tsi gdzie łańcuch w poprawionej wersji trzeba wymienić raz na 100000 a tu na naszym podwórku taki szrot niby ceniony t-jet ale z jednym wyjątkiem-nie w linei
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2184
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 328 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Niestety, wizyta w warsztacie premium lub aso jest co najwyżej gwarancją wyższej ceny, z jakością pewności nie ma - przerabiałem te tematy z innymi autami i głowa boli. Wszędzie bywają uczniowie lub mechnik-nierób;) A co do tego, że to badziew to przyznam Ci rację jeśli założone prawidłowo kółko (a tak mam założone) się obróci. Puki co, i niech tak zostanie - jeździ i cieszypogromcaslaskiej pisze: ↑04 sty 2024, 18:01 Nieprzewidywalny badziew tyle w temacie,raz przeskoczył po wymianie w szanowanym warsztacie premium a raz po wymianie w aso,
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Szczerze mówiąc nie chce się już w głębiać kto to robi i jak to robi,czy uczeń czy majster z 40 letnim stażem,inne auta które naprawiam u tych pseudo fachowców jeżdżą i nie miały takich problemów,jakiś czas temu przeskoczył rozrząd w linei mojemu znajomemu,dzwoni do mnie i się pyta co to może być ,nie ma mocy i wszystkie objawy mi przedstawia,mówię mu że rozrząd,ale on na to że niemiecki właściciel przed sprzedażą wymienił kompletny rozrząd ma to udokumentowane w książce serwisowej i to nie może być to bo dopiero 7000 tysięcy przejechał,na szczęście mechanik do którego oddał auto do naprawy coś już wiedział o tym przypadku z racji linei która jeździ u nas na taxi, i tam to trzeci raz już przeskoczył,skasował go 2000 zł,zapewnił że zrobił wszystko ze sztuką i wiedzą którą tak że pozyskiwał z aso fiata radził się z majstrami fachowcami z innych warsztatów -przecież tam nie ma filozofi,jeździj Pan i nie myśl.Po pół roku awaria wystąpiła ponownie, koszty naprawy podzielone na pół z racji gwarancji,po naprawie auto zostało sprzedane,moje sprzedałem też bo to robiło się już mało komfortowe i kosztowne.Na marginesie mój mechanik też robił to w sposób opisany byłem przy tym,z początku myślałem że może ma jakiś klej biurowy i klucz z biedronki,widziałem jak to robi nie wiem co by tam można było lepiej zrobić,może tylko fabryka w Turcji wie o ile jeszcze istnieje.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2184
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 328 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
, ło matko, nieźle trafił, współczuję. Pytałem, w ASO Fiata za wymianę kółka biorą 600-700zł , u zwykłego mecha 300-400zł. Oczywiście doł€żmy jeszcze cenę kółka i śruby - 250-300zł. No i ciekawe podejście do gwarancji ( tak naprawdę 24 m-czną niezgodnosci z umową z kc) - pół na pół, hehe Nie no, raczej przebojowy to ten Twój znajomy nie jest I śpi spokojnie bo nie zna orzecznictwa sądów w sprawach o sprzedaż auta z ukrytą wadą (bo domyślam się, że zapomniał w ogłoszeniu lub umowie poinformować kupującego o problemie)
I naprawdę twój mechanik (choćby topowy) wiedział jaką siłą i jaki kąt kręcić tą śrubę??? Bo to jakaś tajemna wiedza ASO jeśli chodzi o Lineę. Ja dotarłem do wartości w t-jet w Bravo, ale u nas jest inaczej , więcej, niemal dwa razy więcej Nm... Może dlatego, że koło pasowe bardziej obciążone? Argument, że przecież to nie czary, to żaden argument.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
JPRD przeczytałem cały watek- oby u mnie było co innego niz ten klin......
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2184
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 328 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No więc i ja mam problem. Prawdopodobnie (takie przynajmniej są objawy) zerwał się klin na kółku zębatym rozrządu. Za dwa dni odstawiam do mechanika więc się okaże. I teraz postanowiłem sprawę rozwikłać teoretycznie. Obejrzałem stare kółko, wyraźnie widać ślady wgniecenia spowodowane czołem wału co świadczy o dużej sile dokręcenia śruby i mocnym montażu. To normalnie nie powinno puścić. Dlatego myślę, że problem tkwi w silnych (nienormalnych) oporach któregoś osprzętu lub przyciera wałek rozrządu, klima raczej nie, bo nie była od dawna używana. Zauważyłem, że awarie dokonywały się zawsze po długiej jeździe autostradowej a więc na gorącym silniku. A właściwie po jeździe autostradowej ale już w mieście i to podczas zatrzymania się na światłach. Sprawdzanie na zimno w warsztacie nic nie daje - mechanik twierdzi, że wszystko chodzi normalnie, nie stawia nienaturalnych oporów. Z tym , że myślę, że tak silne opory na wałku rozrządu prędzej urwały by pasek niż zerwały klin? Więc co to do Q...nędzy jest? Tym razem poproszę mechanika, żeby dokręcił to kółko "na chama" - ktoś wie z jakim momentem dokręcał Wasz mechanik, jeśli naprawa jest skuteczna? Macie jakieś podpowiedzi co do możliwych przyczyn? Coś co mógłbym kazać sprawdzić mechanikowi? No i Wasz skuteczny moment dokręcenia śruby, bo elernowski jest za słaby;) Bardzo proszę od powstrzymanie się od bezproduktywnej krytyki producenta auta
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Dane z programu serwisowego Bosh KTS 500. Niestety Linea w t jecie nie występuje jest informacja brak danych. Natomiast już model Tipo z rocznika od 2015 z tym silnikiem jest i dane są takie jak na foto. Zawsze to coś
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.