[1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Awatar użytkownika
emmer

klubowicz
Posty: 6028
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: emmer » 13 maja 2014, 7:46

optymalnie te pełen bak. nie pojawi wtedy nam się woda w baku.ale to info dla tych którzy nie mają zwyczaju od czasu do czasu polatać na samym Pb

Awatar użytkownika
Tomek

Moderator
Posty: 6596
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: Tomek » 13 maja 2014, 10:09

Ja lubię mieć pełny bak. Choć robię teraz dni dobroci dla wtrysków, jeszcze ze 300 na Pb, i się uzupełni znowu pod korek :)

ryszardtuning

klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: ryszardtuning » 09 sty 2016, 7:56

Witam serdecznie. Postanowiłem wymienić map-sensora na podstawie Waszych opisów, bez podłączania do kompa. Też bardzo ciężko odpala na mrozie, a gdy odpiąłem mapa to zaskoczył za pierwszym strzałem. Dostałem w inter carsie nowy czujnik boscha za 70 zeta, ale ma nieco inny numer tj. 0261 230 268. Według opisu sprzedawcy, sensor jest dedykowany do naszego modelu, ale u mnie fabryczny ma końcówkę 030. Ma to jakieś znaczenie? Po odpakowaniu może być problem ze zwrotem.
Nigdy więcej "niemowlaka".

Awatar użytkownika
Szulcik74

klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 91000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: Szulcik74 » 09 sty 2016, 9:32

Mój fiacik odpala bez problemu nawet przy -15 ale coś dziwnego dzieje się z fiatcode. Przy niskich temperaturach po odpalenie świeci się na tablicy kłódka z kluczem natomiast jak auto się już dobrze rozgrzeje to komunikat z znika. Ma ktoś pomysł na to coś?

Awatar użytkownika
Rafcio

Moderator
Posty: 3661
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: Rafcio » 09 sty 2016, 10:23

@Szulcik74, jasne że wiem.
Wyjaśnię Ci to tak, auto Ci odpala ale podczas rozruchu napięcie mocno spada (widocznie za mocno) i wywala kłódkę. W najbliższym czasie możesz spodziewać się jeszcze innych komunikatów :ink
Jak jest cieplej to kłódka Ci nie świeci bo czym cieplej tym lepsza sprawność, czym zimniej sprawność aku spada.
Jak silnik jest zagrzany po jeździe to wiadomo altek go trochę podładuje i nie wywala kłódki.
Rozwiązanie:
-podładuj akumulator prostownikiem z 10 godzin
-jak to nie pomoże to może być konieczna wymiana, jeśli masz fabryczny od nowości to może być już bliski jego koniec.
:pivo

Awatar użytkownika
Szulcik74

klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 91000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: Szulcik74 » 09 sty 2016, 11:44

Akumulatorek jest od nowości i ma 53000 więc może czas na zmianę.

Awatar użytkownika
mpsfc

klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: mpsfc » 09 sty 2016, 11:50

ryszardtuning pisze: Dostałem w inter carsie nowy czujnik boscha za 70 zeta, ale ma nieco inny numer tj. 0261 230 268. Według opisu sprzedawcy, sensor jest dedykowany do naszego modelu, ale u mnie fabryczny ma końcówkę 030. Ma to jakieś znaczenie? Po odpakowaniu może być problem ze zwrotem.
Oczywiście, że ma. Dedykowany do naszych linek jest 030 i taki kosztuje 280 zł. Wiem bo 2 dni temu montowałem i auto zapala jak ta lala :)
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

ryszardtuning

klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 28 kwie 2012, 9:53
Przebieg: 103000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: gdynia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn

Post autor: ryszardtuning » 09 sty 2016, 13:02

No i wymieniłem czujnik. Odpalił od strzała, żadne błędy nie wyskakują, silnik pracuje równo , strat na mocy nie zauważam. Stał na mrozie dwa dni ale niestety obecnie temperatura jest + 2 i nie wiem czy naprawa jest skuteczna. Stary czujnik po wyjęciu był usyfiony majonezem, tak samo gniazdo. Może się okazać że samo wyczyszczenie by wystarczyło. Przyjdą mrozy to się przekonam.
Nigdy więcej "niemowlaka".

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 555
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: alvaro » 31 sty 2018, 9:21

Hej, mógłby ktoś uaktualnić zdjęcia z wymiany termistora, bo wczoraj wyjąłem cały czujnik, widzę termistor, tylko nie wiem czy ten "koszyczek" z góry można zdjąć czy na siłę szczypcami trzeba wyjąć termistor ponad koszyk?

Awatar użytkownika
smak56

klubowicz
Posty: 4813
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 240000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: smak56 » 31 sty 2018, 12:47

alvaro pisze:
31 sty 2018, 9:21
Hej, mógłby ktoś uaktualnić zdjęcia z wymiany termistora, bo wczoraj wyjąłem cały czujnik, widzę termistor, tylko nie wiem czy ten "koszyczek" z góry można zdjąć czy na siłę szczypcami trzeba wyjąć termistor ponad koszyk?
Koszyczek jest na stałe. Nie wyjmiesz go. Z tego co pamiętam, Jarek (helletic) wyciął jeden lub dwa pręciki z boku koszyczka i wlutował nowy. Na 3 stronie ładnie to opisał i nawet bez zdjęć można się zorientować co robił :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic

Moderator
Posty: 2666
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: helletic » 31 sty 2018, 18:58

Zdjątka :foto
A opis z wymiany tak jak wspomniał Stefan (smak56) :pivo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 555
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: alvaro » 01 lut 2018, 20:29

Już myślałem że to to... ale po podłączeniu mina mi zrzedła..

Dysponuję dwoma kabelkami, a podłączyłem się przez ELM 327. Ten drugi nie wiem do czego służy.
interfejsy.jpg
Proszę jeszcze o analizę tego co zapisał program w pliku txt. Dodam, że mam problem z odpaleniem auta jak trochę postoi na zimnie. Temat założyłem tutaj:
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=40&t=4638

Auto stało dzisiaj na polu od 15:20-19:40 i odpalił normalnie
Natomiast rano stało od 5:45-14:10 i musiał kilka razy pokręcić żeby wreszcie zaskoczył.
Jutro postaram się go przeskanować programem po dłuższym postoju (tym porannym).

Log po postoju popołudniowym przed jego odpaleniem

ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2018-02-01 19:42:41
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------

ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 12,5 V
Licznik przebiegu: 96743 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 11
Licznik czasu obrotów max: 14 s
Max prędkość obr. silnika: 6723 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: 14 °C
Temperatura powietrza: 13 °C
Temp. oleju w silniku: 52 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 0,0 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 0,0 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 2: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 3: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 4: 10,500 ms
Czujnik spalania stukowego: 0,0830 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 2,3131 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 2,3082 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,0830 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,0830 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 34,6 Nm
Obciążenie silnika: 0,00 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 969 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 974 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 6,6 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 6,6 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: Przyswojony
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Silnik zatrzymany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,008 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Integrator sondy lambda 2: 0,93643
Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Nie aktywny
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: 0,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,63 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,81 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 282,94 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 410,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 462,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 638,69 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9906 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9858 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4362 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Zużycie paliwa: 0,0000 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.


Po odpaleniu:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,0 V
Licznik przebiegu: 96743 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 11
Licznik czasu obrotów max: 14 s
Max prędkość obr. silnika: 6723 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 1025 obr/min
Temperatura wody: 50 °C
Temperatura powietrza: 13 °C
Temp. oleju w silniku: 75 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 8,6 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,384 ms
Czas ładowania cewki 1: 1,960 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,970 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,012 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,000 ms
Czujnik spalania stukowego: 1,3957 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,7125 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,7369 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,7808 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,6881 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 30,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 30,0 Nm
Obciążenie silnika: 11,63 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 344 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 336 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 4,3 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 4,2 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: Przyswojony
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Wykonany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,485 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,534 V
Integrator sondy lambda 1: 1,09015
Integrator sondy lambda 2: 0,95975
Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt bogata
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 248 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -2,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,94 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,63 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 283,19 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 463,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,44 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9906 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9858 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4422 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Zużycie paliwa: 0,9746 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.


PS- które to piny w tym czujniku trzeba było zmierzyć omomierzem żeby się dowiedzieć na 100% czy jest sprawny?
Rozumiem że odłączam czujnik i wtedy dokonuje pomiaru?
Jakie wartości powinien miernik wskazywać jak jest dobry?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wojtala

klubowicz
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2013, 22:25
Przebieg: 107000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Przeworska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: wojtala » 04 mar 2018, 13:48

Najprawdopodobniej moją Linę dopadł problem opisany w tym wątku. O nic więc nie pytam, bo wszystko jest ekstra opisane. Jednak na wszelki wypadek nagrałem moje próby uruchomienia, aby mogli je zobaczyć koledzy których ten problem też dotknął i porównali objawy do tych które występowały w ich samochodach. Pierwszym objawem jest nieprawidłowe położenie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej po przekręceniu kluczyka. To jest dla mnie wskaźnik, że będą problemy.

Awatar użytkownika
helletic

Moderator
Posty: 2666
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: helletic » 04 mar 2018, 14:19

Dokładnie te same objawy były w mojej Lince. :ok)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak

Awatar użytkownika
wojtala

klubowicz
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2013, 22:25
Przebieg: 107000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Przeworska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni

Post autor: wojtala » 04 mar 2018, 14:54

Dzięki helletic. Czyli wszystko jasne. Niestety z prognoz wynika, że już nie zdążę zlikwidować problemu w warunkach w których występuje. Pewnie trzeba będzie się przygotować na przyszłą zimę i jak tylko zaprognozują mróz to zaopatrzyć się nowy czujnik.

ODPOWIEDZ