Panowie - pytanie do tych co koło foniczne - skontroluj silnik (ich dopadło) . Czy po wymianie rozrządu kontrolka silnika gdy się zapali to już do momentu wykasowania z kompa ,czy w zależności od temperatury silnika ? . Pytam bo dziś rano chciałem wybrać się do nich w celu sprawdzenia odpalam silnik a kontrolki i komunikatu brak . Silnik pochodził parę minut zgasiłem - zapaliłem kontrolka nie świeci . I teraz nie wiem czy muszę znowu pojeżdzić dłużej co by silnik był na maksa rozgrzany
O ile dobrze kojarzę, to kontrolka nie zapala się na stałe a miga i to tylko w wyższych zakresach obrotów. Zastanawiam się, czy u Ciebie oby na pewno chodziło o kwestię tego koła fonicznego Tak czy inaczej, jeśli miałeś "wywalony" błąd na stałe, to przydałoby się podpiąć pod komputer i odczytać o co tam chodziło, błąd powinien być zapamiętany
Dziś jeszcze pojeżdze bo i tak muszę , rozgrzeje auto i wtedy potwierdzę czy zapali się po rozgrzaniu czy już nie wróci . Jak wróci kontrolka prosto do nich się udam
Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd . Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dziś kurier dostarczył mi zestaw rozrządu Conti+ paski osprzętu +koncentrat płynu ,,Prestone".
Jeszcze nie zdecydowałem się czy będę wymieniać sam czy zlecę to mechanikowi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
albert120 pisze: ↑06 lut 2019, 22:46
Dziś kurier dostarczył mi zestaw rozrządu Conti+ paski osprzętu +koncentrat płynu ,,Prestone".
Jeszcze nie zdecydowałem się czy będę wymieniać sam czy zlecę to mechanikowi.
A nie lepiej troszkę dopłacić i przenieść na mechanika całą odpowiedzialność za zakup i wymianę rozrządu, pamiętaj gdy coś pójdzie nie tak mechanik odpowiada tylko za robociznę a Ty za części - będzie przepychanka.
Uważam że trafienie wadliwych części jest minimalne , znacznie większe ryzyko że pójdzie coś nie tak to wadliwy montaż.
Zdecydowałem się na zakup części po rozmowie z mechanikiem który wyliczył mi koszt takich samych większy o ponad 200zł .
daro70 pisze: ↑06 lut 2019, 14:59 Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd . Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta .
No i niestety problem wrócił po 30 km - a ja z problemem wróciłem do warsztatu . Po postach mwasa przygotowałem się do opowieści o adaptacji koła fonicznego i uzbrojony w wydruki .......
Cytuje mwasa może się znowu komuś przyda
W zasadzie jeszcze do tej pory nie miałem okazji tego robić, ale procedura powinna wyglądać tak:
- Odpalamy MULTIECUSCAN, wybieramy Linea 1.4 8V
- Klikamy po lewej stronie na "Silnik (ECU)" i klikamy "Połącz"
- Klikamy zakładkę "Regulacje" i zaznaczamy opcję "Kasowanie adaptacji koła fonicznego"
- W oknie po prawej stronie opisana jest procedura ponownej adaptacji koła fonicznego. Klikamy na "Wykonaj", otwierdzamy Y i czekamy na wykonanie
- Uruchamiamy silnik i na biegu jałowym bez dodawania gazu czekamy, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą (wskazówka temperatury silnika na kresce w połowie skali)
- Po nagrzaniu silnika dodajemy gazu, podnosimy obroty do przedziału pomiędzy 5000 a 6000 obrotów i puszczamy gaz, pozwalamy silnikowi powrócić do obrotów biegu jałowego. Czynność podnoszenia obrotów powtarzamy 3 razy.
- Po przygazówce wyłączamy zapłon, czekamy min. 10 sekund i ponownie uruchamiamy silnik
I wszystko się zgadza co napisałeś
Zgodnie z powyższą procedurą została wykonana adaptacja koła fonicznego , ale nie przez fiatowski Multiecuscan , tylko jakiś uniwersalny (nazwy nie pamiętam) ale ponoć służy im do kilku ważniejszych marek aut . Po podłączeniu od razu wskazał na wałek rozrządu , a po przejściu w szczegóły o adaptację koła fonicznego . Oczywiście dzięki tej ściągawce bez problemu się to zrobiło . Po dyskusji z mechanikami i stwierdzeniu że Linea jest rzadkością u nich , zapytałem o grande punto z tym samym silnikiem stwierdzili - że nigdy nie robili adaptacji .Powiem szczerze że już nie wiem o co chodzi z tymi silnikami . Tak czy siak ja mam spokój na kolejne 6 lat a to info chodz już powielane - na pewno będzie przydatne przyszłym posiadaczom Linei z zamysłem wymiany rozrządu albo samego paska . Podziękowania dla mwasa i tylko żałuję że forum TKP nie jest takie samo pod względem wiadomości czysto merytorycznych .
Koledzy ustawiałem luz zaworowy i rzuciło mi się w oko że pasek rozrządu jedzie mi maksymalnie po skraju koła fonicznego.
Kojarzy któryś z Was czy macie podobnie, tam brakuje 0,5mm i będzie mi ocierał o obudowę - tylko nie wiem czy od początku tak nie było. Pasek w dobrym stanie nalatane 65tys, niby napięty ale palcem oczywiście jestem w stanie ugiąć, wymieniał mi to mechanik z ASO (ale poza ASO) ale jak kupowałem części jakie on polecił.
Pasek Conti, napinacz Litens, pompa Metelli - znalazłem gdzieś na forum GP że ktoś założył pasek Conti i ocierał o obudowę od nowości po czym wymienił na inny i problem znikł.
Jak to u Was wygląda, mogę się szarpnąć na nowy rozrząd tylko teraz nie wiem co kupić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mam Linkę 2009 r. produykcji, ktoś się orientuje jakie części sobie przygotować do wymiany rozrządu i pompy wody?
Poszukałem w mailach z poprzedniej wymiany i miałem takie coś:
Pasek 5PK1148
Pasek 3PK905
Rozrząd VKMC 02206-2 w zestawie z pompą VKPC 82100
Rozrząd VKMC 02206 w zestawie z pompą VKPC 82251
Wziąłem 2 rozrządy i 1 zwróciłem, bo nie wiedziałem który na 100% pasuje i nie pamiętam który zwracałem...
Czy coś jeszcze się wymienia przy rozrządzie? Jakiś napinacz?
slawek007 pisze: ↑02 wrz 2022, 0:31
Napinacz, pompa, pasek - ale to musisz dobierać po VIN bo każdy producent inaczej oznacza.
Jak to dobrać po vinie? Jest jakaś wyszukiwarka online? Bo w każdym sklepie internetowym jest wyszukiwarka po modelu i roczniku...
Uszczelniacz też wymieniać, bo nie był nigdy wymieniany?
daro70 pisze: ↑06 lut 2019, 14:59 Jest dobrze . Pojeżdziłem dziś po mieście pogasiłem silnik , potem kolejne uruchomienia i kontrolki brak . Zadzwoniłem do chłopaków którzy to robili i powiedziałem że nie ma już potrzeby do nich jechania . Powiedzieli tylko że czasem się zdarza coś takiego jak chwilowy błąd . Ok przyjąłem do wiadomości , będę obserwował co dalej . Jak na tą chwilę u mnie i problem się sam rozwiązał po nocy nie odpalania auta .
No i wróciło ...co jakieś 1000 km wyskakuje kontrolka silnika - trzeba będzie zrobić rozrząd na blokadach .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.