[1.4 v8] Rozrząd

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6765
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 206666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 371 razy
Otrzymał podziękowań: 843 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas »

Zgadza się, i jedno i drugie: można od razu zrobić regulację zaworów oraz pompa wody jest wklejana, nie ma tam uszczelki.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 211
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 178000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: robert75 »

Mechanik prawdę więc mówi. Dziękuję bardzo za informacje. Jutro auto jedzie do mechanika po pięciu latach od ostatniej wymiany.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 211
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 178000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: robert75 »

Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie paska rozrządu. Czynności wykonane: wymiana paska ,pompy wody,nowy uszczelniacz wału,regulacja zaworów,wymiana paska od wspomagania.Stary pasek rozrządu po przebiegu 40tys.i pięciu latach wyglądał bardzo dobrze. Natomiast pasek od wspomagania cały spękany. Koszt całkowity to 710zł. Wymiana odbyła sie w warsztacie u pana Gienka specjalizującego sie w samochodach włoskich. Na wszystko pisemna gwarancja. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp »

Koledzy pytanko - jak niecałe 10 tys. km po zrobieniu wymiany rozrządu bez blokad zaczęła mi migać kontrolka silnika w okolicach 120 km/h, przy czym po zmianie prędkości (dowolnie - w górę jak i w dół) kontrolka znika, a silnik cały czas pracuje w 100% normalnie jak zawsze, to mam to jakoś łączyć, czy raczej nie? Dodam też, że ostatnio zatankowałem gdzie indziej niż zwykle, ale zwykle w moim przypadku oznacza Orlen, a odstępstwo polegało na zatankowaniu w Circle K, czyli dawnym Statoil, także też nie u jakiegoś Ziutka :ink
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6765
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 206666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 371 razy
Otrzymał podziękowań: 843 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas »

Jak była robiona wymiana ? Bez blokad - to już wiemy :ink Ale czy istnieje ryzyko, ze podczas zakładania paska został on przesunięty np o jeden ząbek ? Czy na własnych "znacznikach" wszedł idealnie na swoje miejsce w każdym punkcie ? Migająca kontrolka silnika po wymianie rozrządu może być normalnym objawem, bo "klasyczna" procedura (z blokadami) przewiduje adaptację tzw. koła fonicznego po wymianie paska. Procedurę opisywałem już nie raz, robi się ją poprzez Multiecuscan'a i kabelek diagnostyczny. Proponowałbym zrobić to "na starcie". Jeśli po tym nic się nie zmieni, to do sprawdzenia układ zapłonowy, czyli i świece i kable WN. Kable były już wymieniane ? I z opisu nie widzę żebyś miał LPG, więc się upewnię: nie masz LPG ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp »

Generalnie auto kupiłem rok temu, chwilę potem zrobiłem rozrząd, później wymieniłem też przewody i świece. Gazu nie mam, natomiast mechanik twierdził, że wszystko poszło jak trzeba, a jeżdżę do niego od lat i mam zaufanie. Ale czy jakieś niepowodzenie przy wymianie rozrządu mogło się objawić aż po takim czasie i przebiegu...?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6765
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 206666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 371 razy
Otrzymał podziękowań: 843 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas »

Jakie przewody WN i jakie świece wstawiałeś ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1288
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 446 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: skory85 »

Obstawiam, że to samo !wszystko co u mnie było... Trzeba spasować koło foniczne jak mówi mwas :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp »

Świece Conti, przewody Magneti Marelli. Ale wciąż zastanawia mnie, czemu tyle czasu był spokój, o ile ma to związek z wymianą rozrządu...
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1224
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2019
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 132 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Sebek »

Miałem tak samo 2 razy w ubiegłym roku rozrząd jeszcze nie ruszany, świece NGK, kable jeszcze oryginalne. Po przekroczwniu 145 km/h zaczynał migać CHECK. Nie mam pojęcia jaka była przyczyna, ale ustaliła.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6765
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 206666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 371 razy
Otrzymał podziękowań: 843 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: mwas »

temp, nie ma co gdybać, trzeba działać :ink U poszczególnych osób kontrolka też potrafiła zacząć migać już jakiś czas po wymianie rozrządu. Z tego co piszesz, to:
- na starcie, podpięcie auta do kompa, Multiecuscan i procedura adaptacji koła fonicznego
- jeśli to nie pomoże, to... może wydać się to dziwne, ale kable WN do wymiany :oj Tak, wiem - wymieniałeś niedawno, tylko że... wstawiłeś Magnetti Marelli. Nie żebym miał uprzedzenie do tej firmy, bo niektóre rzeczy mają na prawdę dobre, ale niestety nie kable WN. Jeśli chcesz porządne kable, to albo oryginał (ale tutaj cena zabija), albo NGK - w bardzo przystępnej cenie, wykonanie jak oryginał. Na kablach MM już niektórzy u nas się przejechali a ja np przećwiczyłem Bosch'a - i tutaj niestety też porażka :smutny Po ok roku użytkowania kable poleciały do wymiany, bo dostały przebicia, silnik potrafił dostawać małej czkawki przy pedale gazu wciśniętym do oporu a i kontrolka silnika czasem potrafiła mignąć. Po wymianie na NGK - cisza i spokój :luzak Jak się weźmie te kable do ręki to już widać, jak są wykonane, np kładąc NGK obok Boscha, MM i Oryginału :luzak Także jeśli chodzi o kable WN, to szczerze polecam NGK, ale "numero uno" u Ciebie do sprawdzenia, to adaptacja koła fonicznego :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: temp »

No dobra, a czy mógłbym poprosić o link do tej procedury dla mechanika? Bo niestety wyszukiwanie "adaptacja koła fonicznego" daje mi ponad 900 wyników, a w manualach też tego nie widzę... :smutny
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5016
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 258000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 381 razy
Otrzymał podziękowań: 610 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: smak56 »

smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Mariss »

Witam wszystkich przychodzi u mnie czas wymiany rozrzadu mam dwie opcje zrobic to w aso lub u znajomego ktory ma wlasny serwis i proponuje mi zalozyc kompletny rozrząd paski Continental a rolki ina. Co myślicie? Taniej u znajomego o 220zl ;) jakie orygiNalne części rozrządu sa w naszy linkach?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6764
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 288 razy
Otrzymał podziękowań: 400 razy

Re: [1.4 v8] Rozrząd

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Rolka napinająca Litens, pasek to prawdopodobnie Dayco, pompa wody nie wiem.
ODPOWIEDZ