[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Dziękuję za naprowadzenie.
Znalazłem temperaturę map sensora (dolotowa) i wygląda, że jest w porządku. Jest to temperatura powietrza (turbo). Po podświetleniu trzeba poczytać z boku co oznacza . Wartość zmienia się w zależności od temperatury powietrza w przepływomierzu i jest o kilka stopni wyższa (ale stała, nie skacze).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

pytanko, ile kilometrów zrobiłeś od regeneracji turbo i wymiany egr?
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Turbo 4 a egr koło 2 tys.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

To mało a żeby podejrzewać sztangę w turbo bądź egr, bo jeśli chodzi o twoja przypadłość, w taty lince działo się coś takiego jak sztanga od turbo miała Delikaty opór. po czyszczeniu łopatek ustało.
nie wiem co by tu zasugerować.... może dla pewności sprawdzić ten egr i sztange. egr to bym odkręcił elektrozawór i sprawdził czy płynnie chodzi trzpień, a w turbo spróbuj poruszać kila razy sztanga góra dół, zobaczysz czy coś da, ewentualnie sterownik turbiny nie wiem, od czegoś trzeba zacząć eliminację..
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Zawór sterujący wymieniłem na używany, który zachowałem przed regeneracją turbo. Także jego raczej wykluczam. Zastanawiam się nad przepływomierzem. Juto jadę 50 km w jedną stronę, więc wracając odepnę przepływkę i zobaczę czy coś się zmieni? Na jednym z wykresów ciśnienie zmierzone jest dużo wyższe od oczekiwanego.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

u mnie bez przepływki nie chciał odpalić, tak jakby złapał i zaraz zgasł. ciśnienie doładowania wyższe niż oczekiwane to może być przeładowanie, to tu turbina i sterowanie łopatki mogą z delikatnym opóźnieniem wracać. nie wiem tak głośno myślę
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 01 lis 2020, 22:24 u mnie bez przepływki nie chciał odpalić, tak jakby złapał i zaraz zgasł. ciśnienie doładowania wyższe niż oczekiwane to może być przeładowanie, to tu turbina i sterowanie łopatki mogą z delikatnym opóźnieniem wracać. nie wiem tak głośno myślę
Odepnę po odpaleniu, zobaczę co się stanie? Dam znać.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

smak56 pisze: 01 lis 2020, 22:50 Odepnę po odpaleniu, zobaczę co się stanie? Dam znać.
Po odpięciu przepływomierza, nie było żadnego problemu z odpaleniem. Auto przejechało 50 km. Jest bardziej mułowate, ale co najważniejsze nie poszarpuje. Dam jeszcze z dwa dni a później przemyję przepływkę i podłączę z powrotem. Ubocznym skutkiem odłączenia (wbrew powszechnej opinii) było zmniejszenie zużycia paliwa :oj
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

U mnie to samo, odpala bez problemu bez przepływki
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

a ciekawe jak będzie temperatura bliżej zera czy odpali, z tego co pamiętam kiedyś w zimie odpinałem i on tak jakby odpalił ale zaraz zgasł.
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Odpali, sprawdzałem w tamtym roku jak myślałem, że mam przepływomierz zły, kupiłem nowy boscha i to samo
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 03 lis 2020, 22:35 a ciekawe jak będzie temperatura bliżej zera czy odpali, z tego co pamiętam kiedyś w zimie odpinałem i on tak jakby odpalił ale zaraz zgasł.
I już odpowiadam. Dzisiaj rano temp. około 4 °C i było tak jak piszesz. Po podpięciu odpalił bez problemu. Silnik miał zapisany błąd 0100 i 0110. Temperatura i przepływomierz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

W sprawie przerywania w czasie jazdy.
Przemyłem przepływomierz powietrza środkiem do tego dedykowanym (Liqui Moly) i 200 km bez szarpania. Zobaczę jak będzie dalej.
smak56
* * * *
Obrazek
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: mario1990 »

nie chce zakladac nowego tematu z podobnym problemem, wiec napisze tutaj. U mnie wystepuje przeladowani przy 130km/h (3tys. obrotow) gdy jade tak przez pewien czas na tempomacie, jak jade wolniej albo szybciej (np 150km/h) to praktycznie nie wystepuje, jak myslicie czy to turbina do czyszczenia czy cos innego?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Możesz spróbować wyczyścić zmienna geometrię w turbinie, na pewno nie zaszkodzi, jedna z rzeczy do wyeliminowania.
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ