[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Dziękuję za naprowadzenie.
Znalazłem temperaturę map sensora (dolotowa) i wygląda, że jest w porządku. Jest to temperatura powietrza (turbo). Po podświetleniu trzeba poczytać z boku co oznacza . Wartość zmienia się w zależności od temperatury powietrza w przepływomierzu i jest o kilka stopni wyższa (ale stała, nie skacze).
Znalazłem temperaturę map sensora (dolotowa) i wygląda, że jest w porządku. Jest to temperatura powietrza (turbo). Po podświetleniu trzeba poczytać z boku co oznacza . Wartość zmienia się w zależności od temperatury powietrza w przepływomierzu i jest o kilka stopni wyższa (ale stała, nie skacze).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
pytanko, ile kilometrów zrobiłeś od regeneracji turbo i wymiany egr?
Pozdrawiam wszystkich
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
To mało a żeby podejrzewać sztangę w turbo bądź egr, bo jeśli chodzi o twoja przypadłość, w taty lince działo się coś takiego jak sztanga od turbo miała Delikaty opór. po czyszczeniu łopatek ustało.
nie wiem co by tu zasugerować.... może dla pewności sprawdzić ten egr i sztange. egr to bym odkręcił elektrozawór i sprawdził czy płynnie chodzi trzpień, a w turbo spróbuj poruszać kila razy sztanga góra dół, zobaczysz czy coś da, ewentualnie sterownik turbiny nie wiem, od czegoś trzeba zacząć eliminację..
nie wiem co by tu zasugerować.... może dla pewności sprawdzić ten egr i sztange. egr to bym odkręcił elektrozawór i sprawdził czy płynnie chodzi trzpień, a w turbo spróbuj poruszać kila razy sztanga góra dół, zobaczysz czy coś da, ewentualnie sterownik turbiny nie wiem, od czegoś trzeba zacząć eliminację..
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Zawór sterujący wymieniłem na używany, który zachowałem przed regeneracją turbo. Także jego raczej wykluczam. Zastanawiam się nad przepływomierzem. Juto jadę 50 km w jedną stronę, więc wracając odepnę przepływkę i zobaczę czy coś się zmieni? Na jednym z wykresów ciśnienie zmierzone jest dużo wyższe od oczekiwanego.
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
u mnie bez przepływki nie chciał odpalić, tak jakby złapał i zaraz zgasł. ciśnienie doładowania wyższe niż oczekiwane to może być przeładowanie, to tu turbina i sterowanie łopatki mogą z delikatnym opóźnieniem wracać. nie wiem tak głośno myślę
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Odepnę po odpaleniu, zobaczę co się stanie? Dam znać.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Po odpięciu przepływomierza, nie było żadnego problemu z odpaleniem. Auto przejechało 50 km. Jest bardziej mułowate, ale co najważniejsze nie poszarpuje. Dam jeszcze z dwa dni a później przemyję przepływkę i podłączę z powrotem. Ubocznym skutkiem odłączenia (wbrew powszechnej opinii) było zmniejszenie zużycia paliwa
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
a ciekawe jak będzie temperatura bliżej zera czy odpali, z tego co pamiętam kiedyś w zimie odpinałem i on tak jakby odpalił ale zaraz zgasł.
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Odpali, sprawdzałem w tamtym roku jak myślałem, że mam przepływomierz zły, kupiłem nowy boscha i to samo
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
I już odpowiadam. Dzisiaj rano temp. około 4 °C i było tak jak piszesz. Po podpięciu odpalił bez problemu. Silnik miał zapisany błąd 0100 i 0110. Temperatura i przepływomierz.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
W sprawie przerywania w czasie jazdy.
Przemyłem przepływomierz powietrza środkiem do tego dedykowanym (Liqui Moly) i 200 km bez szarpania. Zobaczę jak będzie dalej.
Przemyłem przepływomierz powietrza środkiem do tego dedykowanym (Liqui Moly) i 200 km bez szarpania. Zobaczę jak będzie dalej.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
nie chce zakladac nowego tematu z podobnym problemem, wiec napisze tutaj. U mnie wystepuje przeladowani przy 130km/h (3tys. obrotow) gdy jade tak przez pewien czas na tempomacie, jak jade wolniej albo szybciej (np 150km/h) to praktycznie nie wystepuje, jak myslicie czy to turbina do czyszczenia czy cos innego?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Możesz spróbować wyczyścić zmienna geometrię w turbinie, na pewno nie zaszkodzi, jedna z rzeczy do wyeliminowania.
Pozdrawiam wszystkich