[T-jet] Rozrząd

krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: krupniok »

Co tu kosztorysować? :ryczy Wymiana "stówka jak się patrzy" i trwa ~1,5h przy wprawie. Potem trochę uszczelniacz musi przeschnąć i jazda.
TERMINATOR
klubowicz
klubowicz
Posty: 104
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 16v turbo
Rocznik: 2010
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: TERMINATOR »

krupniok pisze: 07 mar 2019, 22:13 Co tu kosztorysować? :ryczy Wymiana "stówka jak się patrzy" i trwa ~1,5h przy wprawie. Potem trochę uszczelniacz musi przeschnąć i jazda.
:brawo :brawo :brawo
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: sebastianc78 »

Dzięki chłopaki za sugestie i pomoc chyba skłonię się ku oryginałowi.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2153
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 309 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: leszek1234 »

Powinienem wymienić rozrząd w swojej Linei. 1,4 T-jet. Byłaby to druga wymiana. Za pierwszym razem tylko wersja "basic". Teraz chciałbym wymienić wszystko łącznie z kołem pasowym wału. Kupię zestaw pasek ,rolka, pompa, koło pasowe, śruba koła pasowego. I tu pytanie, czy w zestawie ze śrubą jest klej czy należy go dokupić - tzn.jaki? Możecie podpowiedzieć gdzie kupowaliście koło pasowe i jego  śrubę.
Arktos
klubowicz
klubowicz
Posty: 55
Rejestracja: 25 sie 2019, 19:01
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: Arktos »

Ja oddawałem auto do mechanika i śrubę mi ściągał z ASO ceny Ci nie powiem tylko tyle wiem że podobno je pakują po 5 szt.
Awatar użytkownika
sarmata
klubowicz
klubowicz
Posty: 36
Rejestracja: 19 maja 2015, 15:26
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 90KM
Rocznik: 2008

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: sarmata »

Też ostatnio wymieniałem rozrząd i robił mi to mechanik, do którego jeżdżę od kilku miesięcy. Sam tutaj kupiłem części układu rozrządu: https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tec ... czesci,245. Całość wyniosła mnie ponad 500 zł, ale co 150 tys. km trzeba wymienić rozrząd, a przynajmniej ja z taką częstotliwością wymieniam. Myślę nad zakupem jakiegoś nowszego samochodu, który ma rozrząd na łańcuchu, co jak dla mnie jest dużym plusem ;)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: buhert »

sarmata pisze: 03 gru 2020, 10:48 Też ostatnio wymieniałem rozrząd i robił mi to mechanik, do którego jeżdżę od kilku miesięcy. Sam tutaj kupiłem części układu rozrządu: https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tec ... czesci,245. Całość wyniosła mnie ponad 500 zł, ale co 150 tys. km trzeba wymienić rozrząd, a przynajmniej ja z taką częstotliwością wymieniam. Myślę nad zakupem jakiegoś nowszego samochodu, który ma rozrząd na łańcuchu, co jak dla mnie jest dużym plusem ;)
I ludzie piszą takie herezje w internecie i potem jeden z drugim w to wierzy. T-JET pasek max 90 tys km nawet nie tak jak przewidział producent przy 120.
Patrząc na to, że zestaw z pompą wody kosztuje 250zł to faktycznie jest na czym oszczędzać i co 150 tys ryzykować zerwanie...no no gratuluje podejścia.
A łańcuch rozrządu w nowszym aucie jest tak "trwały" że się zdziwisz nie raz jak zacznie dzwonić :-<<

Współczuje podejścia.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: Fiacik »

Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: duskap »

Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: buhert »

duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Niestety u poprzednika takie herezje i dziwne teorie to częste...ale każdy "wierzy" w to co musi.
U mnie właśnie rozrząd zmieniony po 75 tys km i 6 latach.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: Fiacik »

duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
duskap - jak wymieniałeś rozrząd w swoim Fiacie to auto było jeszcze na gwarancji ?
Czyżby w autach po gwarancji nic się nie psuło oprócz paska rozrządu ? Widzę ,że to jakaś nowa teoria - pora wyjść już z epoki gumy.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: Fiacik »

buhert pisze: 08 mar 2021, 22:21
duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12
Fiacik pisze: 03 gru 2020, 13:35 Jakie plusy?
Buhert ma rację - teraz z powrotem montuje się paski.Cala grupa VW,czy też np.Ford montuje paski o trwałosci ok.200.000km i czasie wymiany np.10 lat i więcej.
I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Niestety u poprzednika takie herezje i dziwne teorie to częste...ale każdy "wierzy" w to co musi.
U mnie właśnie rozrząd zmieniony po 75 tys km i 6 latach.
buhert - zanim te dziwne w/g Ciebie teorie napisałem to zadałem sobie trud sprawdzenia powyższych informacji .Oczywiście nikt nikomu nie zabrania skrócić czasokresu czy też przebiegu auta jaki sugeruje producent w kwestii wymiany paska rozrządu .Pora spojrzeć szerzej co oferują inni producenci i wyjść z ,,kręgu" Fiata.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: buhert »

Fiacik pisze: 10 mar 2021, 10:32
buhert pisze: 08 mar 2021, 22:21
duskap pisze: 08 mar 2021, 20:12

I potem ktoś uwierzy w te 10 lat i 200 tys km. Guma się starzeje i obojętne co będą pisać i twierdzić. Auto będzie już po gwarancji więc za naprawę producent nie zapłaci.
Niestety u poprzednika takie herezje i dziwne teorie to częste...ale każdy "wierzy" w to co musi.
U mnie właśnie rozrząd zmieniony po 75 tys km i 6 latach.
buhert - zanim te dziwne w/g Ciebie teorie napisałem to zadałem sobie trud sprawdzenia powyższych informacji .Oczywiście nikt nikomu nie zabrania skrócić czasokresu czy też przebiegu auta jaki sugeruje producent w kwestii wymiany paska rozrządu .Pora spojrzeć szerzej co oferują inni producenci i wyjść z ,,kręgu" Fiata.
Twój trud sprowadza się do przeczytania instrukcji obsługi i na jej podstawie siania herezji, że pasek 200 tys, bo tak napisali...owszem napisali, żeby go nie robili na gwarancji bo jak sobie pomyślą ile to roboty to...
Napisali Ci w Twoim Fordzie o wadliwych pompach wody i ile trwa naprawa czegoś takiego w 1.0 Ecoboost? Nie :) bo Ty znasz teorię :-<<

Takie same teorie jakie wyczytasz i siejesz np o Skodzie a znasz przypadek akcji serwisowej chłodnic w UP? Nie :) bo Ty znasz teorię :-<<

No chyba, że pracowałeś w większej ilości "motoryzacyjnych" miejsc niż ja i miałeś z nimi styczność bądź masz, ale...
Nie będę Ci mówił o 2 ostatnich wymianach silników TSI w skodzie na gwarancji bo ups...rozleciały się (dla Twojej ciekawości - nie miały nic wspólnego z 200tys km - jeden miał 46 drugi 62) :)

O braku umiejętności przez Skodę wgrania sterownika, aby radio działało poprawnie z nawigacją i wieloma zgłoszeniami serwisowymi NIE wpisywanymi do systemu też oczywiście słyszałeś?
Że Navi nie działa, że radia nie ma, że nie da się nic zrobić, że wgrany sterownik w Skodzie i tak nie działa po raz 5...6....7...

Zadaj sobie jeszcze jakiś trud - zatrudnij się - nawiąż współpracę to się dowiesz jakie są realia :) Życzę Ci takiej praktyki jak moja.

Tak to jest jak się jest w ASO Skody stałym bywalcem, no ale...poczytaj sobie jeszcze poczytaj teorię i "wyjdź" z kręgu...swoich teorii nie podpartych praktyką.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: Fiacik »

buhert - miało być o rozrządzie , a jest o Skodzie , Fordzie itd.
Za chwilę admin się wtrąci i zamknie temat .Na koniec tylko sprostuję , że ja mam Rapida 1,0 TSI ,a tak się składa ,że syn i 2 zięciów mają Octavie TSI (1,4 lub 1,5) i nikt z nas nie narzeka ,ani nie ma problemów z tymi autami.
Wydaje mi się ,że rutyna w Twoim przypadku zabija racjonalność spojrzenia na to co się dzieje w motoryzacji ( czyżby inni produkowali auta wyłącznie bezawaryjne - ja o takich cudach nie słyszałem) , a doświadczenie życiowe podpowiada mi ,że czas najwyższy w takim przypadku na zmianę pracy co i ja kiedyś zrobiłem i wyszło mi tylko wyłącznie na dobre.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: [T-jet] Rozrząd

Post autor: duskap »

Fiacik pisze: 10 mar 2021, 17:27 buhert - miało być o rozrządzie , a jest o Skodzie , Fordzie itd.
Za chwilę admin się wtrąci i zamknie temat .Na koniec tylko sprostuję , że ja mam Rapida 1,0 TSI ,a tak się składa ,że syn i 2 zięciów mają Octavie TSI (1,4 lub 1,5) i nikt z nas nie narzeka ,ani nie ma problemów z tymi autami.
Wydaje mi się ,że rutyna w Twoim przypadku zabija racjonalność spojrzenia na to co się dzieje w motoryzacji ( czyżby inni produkowali auta wyłącznie bezawaryjne - ja o takich cudach nie słyszałem) , a doświadczenie życiowe podpowiada mi ,że czas najwyższy w takim przypadku na zmianę pracy co i ja kiedyś zrobiłem i wyszło mi tylko wyłącznie na dobre.
Skończ chłopie naprawdę bo czytać tych bzdur się nie da. Ja znam już kilkadziesiąt wymian silnika w 1.0 i 1,4 TSI.
U Fiata nie znam żadnej.
Bzdur odnośnie 200 tys km i 10 lat nawet nie zamierzam słuchać. I mówi Ci to mgr inż chemii, który PROJEKTUJE materiały gumowe.
Naprawdę skończ pisać te bzdury.
ODPOWIEDZ