T-jet się chyba skończył

szybki_czopek

klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:04
Przebieg: 190000
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: WPI
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

T-jet się chyba skończył

Post autor: szybki_czopek » 07 wrz 2020, 13:56

Obroty minimalne ledwie utrzymywane, gaśnie, telepie się, po dodaniu gazu zero reakcji.
Wypiąłem po kolei złącza z cewko fajek i za każdym razem gorzej więc to nie to. Olej jest, paliwo jest.
Przebieg 195 tys km. Ktoś ma dobrego mechanika w okolicy Józefosław/ Piaseczno ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Potrzebujesz coś wydrukować w 3D, pisz ;)

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6416
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: mwas » 07 wrz 2020, 14:05

Kolego, sprawdź ustawienie rozrządu a konkretniej sprawdź, czy przypadkiem nie urwał się klin mocujący dolne koło na rozrządzie - temat dość mocno opisywany na forum. Jeśli to jest to, to ABSOLUTNIE NIE ODPALAJ SILNIKA, bo można niezłych szkód narobić :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

szybki_czopek

klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:04
Przebieg: 190000
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: WPI
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: szybki_czopek » 07 wrz 2020, 14:29

No jakoś mnie specjalnie nie pocieszyłeś... Samochód był odpalany bo akurat jechała nim dziewczyna i dała radę tylko zjechać na pobocze. Kiedy pojechałem po nią, nie wiedząc co jest oczywiście sprawdziłem jak pracuje. Ciekawe czy będzie się opłacało go robić czy szukać drugiego słupka.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2020, 17:44 przez szybki_czopek, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz coś wydrukować w 3D, pisz ;)

Szczypior

klubowicz
Posty: 775
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: Szczypior » 07 wrz 2020, 16:21

Tak z innej beczki. To ten sam silnik co w tipo?

Awatar użytkownika
adamson

klubowicz
Posty: 2317
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 16000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: adamson » 07 wrz 2020, 17:45

Ten sam
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM

Szczypior

klubowicz
Posty: 775
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: Szczypior » 07 wrz 2020, 21:05

To kiepsko jak nie zostało to poprawione.

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6416
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: mwas » 07 wrz 2020, 22:16

Ale tu nie ma co poprawiać tylko trzeba przestrzegać pewnych zasad serwisowych !szybki_czopek niestety nie przekazał nam informacji, czy w jego aucie był robiony rozrząd, a jeśli był, to czy była ruszana śruba na małym dolnym kole, bo jeśli była, to pytanie, czy została zamontowana ta sama, czy została zastosowana nowa :pomysli A to tak na prawdę z nią są problemy a nie z owym klinem - do zerwania klina dochodzi wskutek zamontowania tej samej śruby a nie zastosowania nowej. Jeśli natomiast u kolegi nie było "grzebane" przy rozrządzie, to bardziej obstawiam, że mogło dojść do zerwania ząbków na pasku rozrządu. Z czego wnioskuję ? Przebieg i rocznik auta :ink Jeśli wierzyć informacjom z profilu, to ma "nalatane" ponad 190 tyś km a rocznik to 2008. Pasek powinien zostać OBLIGATORYJNE wymieniony po pięciu latach od wymiany, lub co 120 tyś km (zalecenia producenta z książki serwisowej auta). Jeśli trzymamy się tych zasad oraz wszelkich wytycznych dotyczących procedury wymiany paska, w tym silniku, tak na prawdę, to nie ma się co popsuć :ink Trzeba tylko przestrzegać obostrzeń dotyczących terminów wymian oleju, świec no i paska rozrządu :ink Powiem więcej - mam "życiowe" doświadczenie z wersją 1.4 8V. Niestety, ale te jednostki mają tendencję do "wciągania oleju". Z resztą wersja tego silnika montowana w Tipo, czyli benzyna 1.4 bez turbo o mocy coś ok 95 KM ma dokładnie to samo a nawet słyszałem że jest tam gorzej (info od zaufanego mechanika). W T-Jetach jakoś nie ma tego efektu. Z jakimkolwiek użytkownikiem T-Jet'a bym nie rozmawiał, każdy potwierdza, że od wymiany oleju do kolejnej wymiany praktycznie nie dolewa nic :luzak Moim skromnym zdaniem to jest bardzo udana jednostka napędowa, tylko że... trzeba o nią dbać :ink I tutaj pojawiają się pytania do szybki_czopek - miałeś robiony rozrząd ? Jeśli tak, to kiedy miało miejsce ? Czy było ruszane dolne koło rozrządu ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

szybki_czopek

klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:04
Przebieg: 190000
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: WPI
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: szybki_czopek » 07 wrz 2020, 22:20

Rozrząd oczywiście był robiony przy 120kkm, za chwilę miał być robiony ponownie. Co do śruby, nie jestem w stanie tego stwierdzić, auto było robione u mechanika, zakładam że on też nie pamięta śruby sprzed 3-4 lat ;)
Potrzebujesz coś wydrukować w 3D, pisz ;)

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6416
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: mwas » 07 wrz 2020, 22:42

Tak czy inaczej, moim skromnym zdaniem, rozrząd do sprawdzenia. Ja obstawiam, że albo zerwał się klin na dolnym kole pasowym, albo doszło do zerwania ząbków na pasku rozrządu :oj Oczywiście mogę się mylić i życzę, aby diagnoza była jak najbardziej korzystna dla portfela :ink Natomiast jeśli wszystko inne sprawdzone, to nic innego nie przychodzi mi do głowy :oj W każdym razie z niecierpliwością oczekują info odnośnie diagnozy co dokładnie stało się w Twoim aucie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Szczypior

klubowicz
Posty: 775
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: Szczypior » 07 wrz 2020, 22:50

Myślę że śruba została to samo ponieważ jak mechanik wymienia rozrząd to jest to normalne że się zostawia na kole. Nie każdy musi robić tjety, szkoda że nie ma tego gdzieś ujęte w serwisowce

szybki_czopek

klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:04
Przebieg: 190000
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: WPI
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: szybki_czopek » 08 wrz 2020, 14:26

No i nadal nie wiem co mu jest, komputer pokazał " Korelacja wału wałka rozrządu i czujnik ciśnienia doładowania".
Do tej pory wypinałem wszystkie cewko fajki ale po każdej z osobna silnik pracował gorzej, więc to nie to.
Lewego powietrza nie zlokalizowałem, poprzez testy z plakiem nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany
Kompresja na poziomie 11.7 na każdym cylindrze.
Lokalny mechanik chce go otwierać, nie jestem pewien czy iść tą drogą. Z bratem rozwarzamy podmianę czujnika położenia wału tego na dole. Powoli kończą się pomysły, konsultowałem jeszcze z dwoma mechanikami, skłaniają się w stronę elektroniki bardziej niż w rozrząd.

pogromcaslaskiej

klubowicz
Posty: 463
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: pogromcaslaskiej » 08 wrz 2020, 17:36

niech mechanik sprawdzi rozrząd,na pewno klin się objechał i rozrzad przeskoczył to przypadłość tego silnika w linei

Awatar użytkownika
leszek1234

klubowicz
Posty: 1904
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: leszek1234 » 10 wrz 2020, 9:26

pogromcaslaskiej pisze:
08 wrz 2020, 17:36
"na pewno klin się objechał i rozrzad przeskoczył to przypadłość tego silnika w linei"
a konkretnie - przypadłość mechaników przykręcających stare koło pasowe z klinem starą nakrętką bez kleju.

szybki_czopek

klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:04
Przebieg: 190000
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: WPI
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: szybki_czopek » 18 wrz 2020, 11:47

No i Linea nie była by naprawdę moja gdyby się zepsuła tak jak wszystkie ;)
Rozrząd jest ok, przesunięć brak, klin siedzi ciasno jak nie powiem co :D
Otóż winowajcą gaśnięcia było krzywe koło pasowe dolne- powodowało nieprawidłowy odczyt z czujnika. Musiało gdzieś zostać zaczepione i skrzywione, po wymianie silnik zapala, trzyma obroty. Natomiast nie reaguje na pedał gazu...
Mechanik siedział nad nim wczoraj do rana, nie wie co jest. Poszukiwania trwają.

Awatar użytkownika
zibi186

klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 185000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: zibi186 » 18 wrz 2020, 13:39

Krzywe koło pasowe na wale ?? :pomysli moze się rozwulkanizowalo , ale krzywe ??

ODPOWIEDZ