Nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 546
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro » 07 paź 2019, 22:33

mwas pisze:
04 paź 2019, 8:37
alvaro pisze:
03 paź 2019, 19:21
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?
Dobrze zrozumiałeś :ink Po wykonaniu kasowania ustawień samoadaptacyjnych przez MES i ELM powinna chyba zacząć migać kontrolka check engine. Trzeba wtedy, na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej, na biegu jałowym podczas postoju podnieść obroty silnika do 4500 i utrzymać je przez ok. 3 sek. to powtórzyć trzy razy, wtedy kontrolka powinna przestać migać i procedura zakończona :luzak
Phenix pisze:
03 paź 2019, 19:59
Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.
Działa na pewno, robiłem już nieraz :ink Może mechanik miał coś nie tak z tym programem... nie wiem, nie chcę zgadywać, ja akurat przy tej procedurze nie miałem problemów :ink Akurat przy tej, bo np. z ponowną adaptacją koła fonicznego miałem dobitny problem u kolegi Sebek - jego franca za cholerę nie chciała wykonać procedury, a dokładniej to nie reagowała na wykonanie komendy z komputera :oj MES wyświetlał, że wykonał operację ale auto zachowywało się tak, jakby nic się nie wydarzyło :zlawy Nie mam pojęcia dlaczego u niego tak było, być może dlatego, że ma nowszy rocznik, a może dlatego, że jego auto to... franca :lacha W każdym razie przy naszych nieco starszych rocznikach nie powinno być żadnego problemu :luzak
Zrobiłem kasowanie z poziomu Multiecuscana, auto na LPG i tak... żadna kontrolka "check engine" się nie pojawiła, zacząłem gazować na 4 tys. obrotów pierwszy raz, potem noga z gazu żeby drugi raz przegazować a tu silnik mi gaśnie.... spada do 0,5 tys. obrotów (a może poniżej), stacyjka na czerwono i zgasł. Próbowałem drugi raz i to samo. W końcu odłączyłem klemę ujemną i tak go zostawiłem.
Z ciekawości dzisiaj na parkingu na rozgrzanym silniku przełączyłem na PB, przycisnąłem 4 tys. i odpuściłem... silnik PRACUJE! Nie wiem co jest grane.

Coś mi się wydaje, że z układem zapłonowym jest tutaj nie tak
Miesiąc temu miałem zmieniane świece (NGK). Przewody WN zmieniłem na Bosha około rok temu ale wiem, że one nie są najlepsze. Coś jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6331
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas » 08 paź 2019, 8:34

Skoro procedurę adaptacji wykonywałeś na LPG i silnik gasł po powrocie z 4000 obrotów, to nie zastanawiałeś się, czy przypadkiem to nie jest problem po stronie instalacji LPG ? :pomysli Ogólnie w każdym przypadku, z jakim miałem do czynienia, wszystkie takie rzeczy wykonywałem TYLKO na PB :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 546
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro » 22 paź 2019, 20:42

Już nie mam siły do tego silnika, teraz przy nagłym hamowaniu nie gaśnie (jakoś się to samo wyregulowało), raz obniża obroty na postoju, a raz pracuje normalnie (ciągle). Co więcej... zauważyłem taką anomalię... tydzień temu czyszczona przepustnica, dzisiaj znowu pełno majonezu w odmie dużej, troszkę w małej.... skąd to się może brać? Odcinki robię raczej po 23 km do pracy, no czasem do biedry 1 km. Chyba że pobiera lewe powietrze minimalnie jakoś przez tą mniejszą odmę ale żeby aż tyle majonezu z tego było żeby co tydzień czyścić?

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6331
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas » 22 paź 2019, 21:13

Jaką oliwę masz wlaną do silnika ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Sebek

klubowicz
Posty: 1164
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sebek » 22 paź 2019, 21:14

Skąd majonez? duża wilgotność powietrza, poranne chłody i przepis na majonez gotowy. Ja próbowałem puścić odmy przez zbiorniczek ale nie na wiele się to zdało. Zbiorniczek czyściłem co tydzień bo był pełny 150ml. pojemności a i tak odmy zaciągały majonez. Teraz mam wąż wpięty do pokrywy zaworów a drugi jego koniec spuszczony przy zderzaku. Dodatkowo na wężu jest piankowa izolacja żeby w zimie majonez nie marzł. Dzięki tej izolacji jest mniej majonezu bo lepiej spływa para wodna. Od tego momentu mam święty spokój z obrotami, map sensorem, i czyszczeniem przewodów grubej i cienkiej odmy. ( raz w zimie zamarzła mi odma i wywalił bagnet, nic ciekawego przy -10 C )
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 546
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro » 22 paź 2019, 21:26

Olej to Valvoline MaxLife 5W40 więc chyba spoko.
Sebek pisze:
22 paź 2019, 21:14
Skąd majonez? duża wilgotność powietrza, poranne chłody i przepis na majonez gotowy. Ja próbowałem puścić odmy przez zbiorniczek ale nie na wiele się to zdało. Zbiorniczek czyściłem co tydzień bo był pełny 150ml. pojemności a i tak odmy zaciągały majonez. Teraz mam wąż wpięty do pokrywy zaworów a drugi jego koniec spuszczony przy zderzaku. Dodatkowo na wężu jest piankowa izolacja żeby w zimie majonez nie marzł. Dzięki tej izolacji jest mniej majonezu bo lepiej spływa para wodna. Od tego momentu mam święty spokój z obrotami, map sensorem, i czyszczeniem przewodów grubej i cienkiej odmy. ( raz w zimie zamarzła mi odma i wywalił bagnet, nic ciekawego przy -10 C )
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... duża odma nie leci Ci na powrót do dolotu tylko jest odpięta żeby majonez/para wodna i "inne gazy" spływało to sobie luźno na dół? Dolot od odmy zaślepiłeś czymś?

Awatar użytkownika
Sebek

klubowicz
Posty: 1164
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sebek » 22 paź 2019, 21:55

dobrze zrozumiałeś, grubą odmę zostawiłem wpiętą do filtra i zaślepiłem. W styczniu mam przegląd, to szybko odpinam długi wąż spustowy i go wyciągam (ok 110 cm długości), i wpinam oryginalną odmę do pokrywy zaworów i jadę na przegląd.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
Sebek

klubowicz
Posty: 1164
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sebek » 22 paź 2019, 22:08

Jeśli coś jest głupie, ale działa, to wcale nie jest głupie. :lacha
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6331
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: mwas » 23 paź 2019, 8:28

alvaro pisze:
22 paź 2019, 21:26
Olej to Valvoline MaxLife 5W40 więc chyba spoko.

Olej masz spoko, dziwi mnie, że robi Ci się tyle "majonezu" i to tak szybko... :oj Jak długo jeździsz na tym oleju ? Kiedy go zmieniałeś ? Jak ze zużyciem oliwy ? Silnik coś bierze ? Często musisz robić dolewki ?
Ogólnie rzecz biorąc, teoretycznie, falowanie obrotów jest niby powodowane właśnie zawaleniem odm "majonezem" :pomysli Tylko skąd u Ciebie taka jego ilość i w tak krótkim czasie !? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Sebek

klubowicz
Posty: 1164
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sebek » 23 paź 2019, 9:13

U mnie VALVOLINE 5w-40 MST C3 i też odmy zawalone, gdyby nie swobodny spływ. Mam wrażenie że to nie wina oleju tylko LPG ale dowodów na tą teorię nie mam. 😂
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
alvaro

klubowicz
Posty: 546
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 132000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: alvaro » 01 lis 2019, 22:51

mwas pisze:
23 paź 2019, 8:28
alvaro pisze:
22 paź 2019, 21:26
Olej to Valvoline MaxLife 5W40 więc chyba spoko.

Olej masz spoko, dziwi mnie, że robi Ci się tyle "majonezu" i to tak szybko... :oj Jak długo jeździsz na tym oleju ? Kiedy go zmieniałeś ? Jak ze zużyciem oliwy ? Silnik coś bierze ? Często musisz robić dolewki ?
Ogólnie rzecz biorąc, teoretycznie, falowanie obrotów jest niby powodowane właśnie zawaleniem odm "majonezem" :pomysli Tylko skąd u Ciebie taka jego ilość i w tak krótkim czasie !? :pomysli
Olej wymieniałem teraz w czerwcu, w roku robię około 15-20 tys. na jednym oleju. Silnik bierze olej ale nie liczyłem ile... raz na rok trzeba mu z litr dolać.
@Sebek czym zaślepiłeś oryginalną odmę?

Awatar użytkownika
Sebek

klubowicz
Posty: 1164
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: SWD
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sebek » 02 lis 2019, 1:25

Nakrętką z silikonu pasuje idealnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

ODPOWIEDZ