Regenerować czy kupować nowe turbo?

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1762
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 102000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: duskap » 28 maja 2019, 21:19

emmer pisze:
28 maja 2019, 10:38
Renault Master :)
To auto dostawcze a one są lepiej robione. Chociaż w Ducato wpływ oleju był widoczny wcześniej.
Mastera i Ducato ratuje to, że w układach jest nie mniej niż 6l oleju a w osobówkach 2,5-3 litry. Ale jeśli ktoś chce zrobić 150 tys km i nowe auto to może lać co książkowy przebieg i powinno wytrzymać (osobówka).

Awatar użytkownika
emmer
Moderator
Moderator
Posty: 6028
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: emmer » 31 maja 2019, 6:40

w sumie masz rację, ale Master to bardziej przerobione graty od Laguny.

Awatar użytkownika
Ascari1984
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 25 sie 2018, 21:42
Przebieg: 134
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Ascari1984 » 01 cze 2019, 13:45

Witam!! Was ślicznie!! Samochód zrobiony turbina się wkręca dynamika wróciła.Koło pasowe czy ta zębatka jak kto wie i rozumie miałem przestawione podobno o trzy ząbki poprzednia wymiana rozrządu nie była wykonana prawidłowo lecz na kropki flamastrem bez blokad rozrządu ale i tak przyznam wszystko wtedy hulało dobrze.Założono nowy rozrząd z nową pompą wody itd.Zawory ocalały kontaktu z tłokami nie było przy okazji wymieniono świece na nowe.Tylko z tym chłodziwem moje niedopatrzenie coś mi się zdaje że go nie wymienili !! jest brudne.Stan płynu podobny jak przed serwisem oszukali mnie!ASO.No dobrze za to wszystko zapłaciłem 1470złotych.Wymienione koło pasowe i jakaś śruba oraz uszczelniacz wału korbowego.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: zibi186 » 01 cze 2019, 17:23

Ascari1984 pisze:
01 cze 2019, 13:45
Witam!! Was ślicznie!! Samochód zrobiony turbina się wkręca dynamika wróciła.Koło pasowe czy ta zębatka jak kto wie i rozumie miałem przestawione podobno o trzy ząbki poprzednia wymiana rozrządu nie była wykonana prawidłowo lecz na kropki flamastrem bez blokad rozrządu ale i tak przyznam wszystko wtedy hulało dobrze.Założono nowy rozrząd z nową pompą wody itd.Zawory ocalały kontaktu z tłokami nie było przy okazji wymieniono świece na nowe.Tylko z tym chłodziwem moje niedopatrzenie coś mi się zdaje że go nie wymienili !! jest brudne.Stan płynu podobny jak przed serwisem oszukali mnie!ASO.No dobrze za to wszystko zapłaciłem 1470złotych.Wymienione koło pasowe i jakaś śruba oraz uszczelniacz wału korbowego.
Wymienione kolo pasowe , czy zębate ?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6098
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 183333
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: mwas » 01 cze 2019, 22:44

Że tak się wyrażę: a nie mówiłem ? :ink Na szczęście tłoki nie spotkały się z zaworami, więc obeszło się bez masakrycznych kosztów :ink Bardzo się cieszę, że udało się w końcu dojść do rozwiązania problemu :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Ascari1984
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 25 sie 2018, 21:42
Przebieg: 134
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Ascari1984 » 01 cze 2019, 23:18

No w tym moim ASO mówił szef serwisu że ustAWILI najpierw stary rozrząd jak trzeba i auto chodziło dobrze i dopiero zabrali sie za założenie nowego no bo niechcieli mnie nabijać na koszty jeśli by zawory były potrzaskane.W fakturze mam napisane koło zębate nr 552 665 38 cena 180 złotych.No moja Linea wróciła do zdrowia.Miesiac bez auta i czuje że sprzegło wyżej bierze jak w starej 22 letniej Bravie tak że następne co to wymieni się dwumase ze sprzęgłem i bedzie no prawie że idealnie.Mwas należy ci się litr whisky za dobre rozpatrzenie sprawy miałeś racje co się stało no i należe do grona tych co mieli już podobną usterke.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6098
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 183333
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: mwas » 01 cze 2019, 23:23

Z tym litrem "łyskacza" to zluzuj :ink Najważniejsze, że auto działa jak należy :ink :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: zibi186 » 02 cze 2019, 0:31

Ascari1984 pisze:
01 cze 2019, 23:18
No w tym moim ASO mówił szef serwisu że ustAWILI najpierw stary rozrząd jak trzeba i auto chodziło dobrze i dopiero zabrali sie za założenie nowego no bo niechcieli mnie nabijać na koszty jeśli by zawory były potrzaskane.W fakturze mam napisane koło zębate nr 552 665 38 cena 180 złotych.No moja Linea wróciła do zdrowia.Miesiac bez auta i czuje że sprzegło wyżej bierze jak w starej 22 letniej Bravie tak że następne co to wymieni się dwumase ze sprzęgłem i bedzie no prawie że idealnie.Mwas należy ci się litr whisky za dobre rozpatrzenie sprawy miałeś racje co się stało no i należe do grona tych co mieli już podobną usterke.
Tak myślałem że o zębate kolo chodzi . Ciekaw jednak jestem czy powiedzieli Ci , czy klin był zerwany ? Bo jeśli był, to poprzednio rozrząd mógł być dobrze zrobiony mimo wszystko . . . - tak myślę 😃

Awatar użytkownika
Ascari1984
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 25 sie 2018, 21:42
Przebieg: 134
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Ascari1984 » 03 cze 2019, 11:34

Siemka ! Przyszła mi taka myśl że z tą turbiną może nieprawidłowo została przeprowadzona wymiana oleju .Przeczytałem gwarancje turbiny i tak jest w zaleceniach iż powinno się odkręcić śrubę dolot oleju do turbiny do czasu jej przelania i dopiero dokręcenia.Jeżeli przy wymianie tego mechanik nie wiedział to są podstawowe rzeczy przy odpowietrzaniu układu olejowego!?Czy się zakłada nową turbine czy się wymienia olej ta czynność powinna być spełniana niestety tego i ja nie wiedziałem.Pompa wyrównuje ciśnienie ok ale ta śruba musi być poluzowana .Jakie są opinie na temat wymiany oleju w waszych autach?Wiem że gorący olej spuszczany z miski jest najbardziej optymalny przy wymianie żeby nie pozostało syfu w układzie.No tu raczej podobnie też silnika nienagrzałem tak dobrze.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1227
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: zibi186 » 03 cze 2019, 15:43

Ciekawa teza 🤔 Przyznaję się że nigdy przy wymianie oleju nie popuszczalem śruby dolotu oleju do turbiny . . . Myślę też że nie ma to większego sensu . Dlaczego ? A dlatego że poziom oleju w stanie spoczynku silnika jest i tak znacznie poniżej poziomu turbiny i jako takie zapowietrzenie chyba nie wchodzi tu w grę. Natomiast przy wymianie turbiny jak najbardziej zalewa się ją olejem żeby nie startowała na sucho . Tyle wiem . Ciekaw jestem czy ktokolwiek z posiadaczy t- jeta popuszcza tą śrubę przy wymianie oleju . Prawdę mówiąc wątpię. . . Ale może się mylę 🤔 Poprawcie mnie jeśli tak jest . A goracy olej zwyczajnie jest rzadszy i dlatego łatwiej wylewa sie przy wymianie . Pozdrawiam 😄

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6098
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 183333
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: mwas » 03 cze 2019, 18:07

Wtrącę swoje "3 grosze" - na zasadzie nie wiem... ale i tak się wypowiem :lacha A tak na serio - eLearn w procedurach wymiany oleju dla T-Jet'a nie wspomina nic o odkręcaniu śruby i odpowietrzaniu turbiny :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 292
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regenerować czy kupować nowe turbo?

Post autor: Pongo » 16 cze 2019, 13:58

Nie sądzę żeby przy wymianie oleju należało odkręcić odpowietrzenie turbo bo w żadnym aucie z turbo się z tym nie spotkalem. Poza tym w Bravo t-jet szfsgra zdejmowalismy turbo po montażu nie robiliśmy odpowietrzenie i auto zjezdziło od tego czasu juz z 30 tys i jest ok.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

ODPOWIEDZ