Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

Tak jak napisałeś, sprawdziłem napięcie na nogach prądowych przekaźników T 9 i T 10. . Po zmierzeniu napięcia akumulatora (12,08 V), zmierzyłem napięcie na nodze 30 przekaźnika T 9 (takie jak aku), na nodze 87 - 9,85V. Zamieniłem przekaźniki i napięcie na obydwu nogach było takie jak podaje aku. Silnik nie odpalił, ale główny przekaźnik przestał terkotać. Przekaźnik T 10 na nodze 30 tak jak aku, na nodze 87 też, ale po kilku sekundach zanika. Rozebrałem całą skrzynkę bezpieczników i ją otworzyłem. Wszystko co widać jest jak nowe. Żadnych nadpaleń, czy śniedzi i korozji. Przewody wtyczek w skrzynce wyglądają o.k. poskładam wszystko i poczekam na zamówione nowe przekaźniki T 9 i T 10.
Edit.
Po złożeniu silnik dalej milczy, błędy P0657 i P0335
Poddaję się. W poniedziałek laweta i niech mechanik pomyśli. :smutny
Tchnąłem w siebie trochę nadziei. Błąd P0335 to błąd czujnika położenia wału. Zamówiłem nowy i czekam :przykry
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

Dzisiaj moja Linea z powrotem ożyła.
Stało się tak za sprawką Macieja (mwas), który wskazał co należy sprawdzić i pomierzyć. Wielkie dzięki Maciek! :pivo .
Po zamówieniu części i ich wymianie, Linea odpaliła i jak na razie ma się dobrze.
Błąd P0657 niezgodność napięcia .... Wymieniony przekaźnik T9 30A
Profilaktycznie wymieniłem przekaźnik T10 20A
Błąd P0335 - wymieniłem czujnik położenia wału (przed odpaleniem). Stary był dobry (pomierzyłem po wymianie).
Tak więc głównym winowajcą był przekaźnik T9 znajdujący się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: Tomek »

Bardzo cieszy to że udało się przywrócić Linusię do życia.
Swoją drogą, nie spodziewałem się że taka rzecz jak przekaźnik może nagle się zepsuć.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: mwas »

Tomek pisze: 13 lip 2021, 20:40 Swoją drogą, nie spodziewałem się że taka rzecz jak przekaźnik może nagle się zepsuć.
Może, może... lata robią swoje :ink Zwłaszcza, że przez te przekaźniki przechodzi niemały prąd :ink Nic nie jest wieczne i styczniki w przekaźnikach również ulegają stopniowemu wypaleniu, więc prędzej czy później, każdy z nas może się spodziewać podobnych "przygód" :ink Chociaż... niekoniecznie związanych z silnikiem, bo przekaźniki w naszych autach odpowiadają za wiele funkcji, jak chociażby włączanie świateł mijania, drogowych i przeciwmgielnych :ink Wszędzie tam, gdzie trzeba wysterować urządzenie o większym poborze prądu, możemy się spodziewać przekaźniczka :ink
Tak czy inaczej, ogromnie się cieszę, że moja piątkowa diagnoza była trafna :luzak Pozostaje życzyć kolejnych, bezawaryjnych kilometrów :! :pivo Takich awarii to można życzyć każdemu (w sensie TYLKO takich) :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ