Fiacior:)
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
-
- klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: Fiacior:)
Kupować używane turbo w ciemno to szacun,wolał bym stare oddać do regeneracji i mieć gwarancję za podobne piniądze,kolektor też idzie pospawać,życzę żeby wszystko zagrało,żeby turbo nie ciekło itp
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
No w ciemno i nie.... Sprzedawca z dobrymi opiniami w sieci. Zestaw kupiony że sprawnego auta uderzonego w tył. Silnik i napęd sprawny do końca. Na te chwilę jest ok. Moc jest wszystko śmiga. Regeneracja... Jest tyle samo za i przeciw jak przy kupnie używanej turbiny.... więcej wiary panowie i panie....
-
- klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
pogromcaslaskiej pisze: ↑07 lis 2023, 13:23 kolektor też idzie pospawać,życzę żeby wszystko zagrało,żeby turbo nie ciekło itp
Tego raczej nie pospawasz. A nawet jeśli to efekt będzie krótkotrwały. Dzwoniłem już po kilku warsztatach specjalizujących się w spawaniu żeliwa. Wszystkie mówiły to samo możemy pospawac ale nie damy gwarancji. Koszt między 250-400 zł. Do tego koszt zakupu żeliwa do Turbo 450 zł. Aukcja z allegro , zamiennik wątpliwej jakości i masz już 8 stówek. Regeneracja turbo +/- 1000 , jaka pewność że pojeździ???? Sytuacja podobna z zakupem używki. Ja za zestaw z jednego auta jeżdżącego dość młodego kupiłem za 1100 zł. Zestaw zdrowy.Ale tu akurat stronę techniczną można zweryfikować samemu o ile ma się trochę wiedzy. Więc koko-jambo i do przodu. Mam cichą nadzieję że te usterki się w końcu skończą i będę w końcu mógł się cieszyć z jazdy tym moim fiaciorem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2109
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 298 razy
- Otrzymał podziękowań: 209 razy
Re: Fiacior:)
Ja podziwiam robotę
No fajnie zrobione, nawet tradycyjnie szpetna rurka płynu chłodzącego od turbo ładnie pomalowana, fiu fiu...


-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
No staram się robić tak żeby i oko cieszyło i nie wracać dwa razy do tematu.... osłony termiczne też wyczesane miedzianą szczotką.... Widać przecież że się swiecoooo jak psu jajca.... Hy hy
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
Więc odpowiem sobie sam. Turbo VL39 to poprawiona wersja VL37 pozbawiona rzekomo was konstrukcyjnych w postaci pękającego żeliwa. Posiada te same parametry techniczne czyli ciśnienie doładowania średnice króćców itp itd . Natomiast posiada grubszą muszle i żeliwo które to właśnie ulegało awarii w VL 37 . Brawo ja ....Motorek4612 pisze: ↑02 lis 2023, 14:16 Kto mi odpowie jaka jest różnica między turbo vl37 a vl 39???? Na kilku aukcjach znalazłem info że są zamienne. Na stronie znanej churtowni motoryzacyjnej też występuje info iż 37 i 39 są zamienne... Czym one się różnią???
- buhert
- klubowicz
- Posty: 937
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
Wczoraj wracając z Gorzowa zauważyłem dziwna pracę wentylatora nawiewu. Płynnie sobie sam dodawał i odejmował obrotów na każdym biegu. Hmmm se myślę pewnie rezystor dmuchawy zdycha.. ale dziś rozebrałem silnik a tam koniec szczotek... Kufa se myślę auto potrzebne. Bez nawiewu słabo. Zadzwoniłem do znajomego który handluje częściami.... Do naszego fiata pasują dmuchawy od opla citroena peugeota i fiata oczywiście. Kupiłem używany od opla i wszystko działa jak powinno- z lewej fiat z prawej opel.Oraz numery części.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
No niestety ale muszę przyznać Ci racje.... Ale tu akurat po prostu się zjepsuło..... Dobrze że się udało ogarnąć to szybko i autko mogło dalej jechać
Dzisiaj ogarnąłem ostatnie miejsce gdzie w komorze silnika był delikatny wyciek oleju....Mianowicie wymieniłem zużyta pompę wspomagania o numerach 55186441 na taka samą, żeby było śmieszniej to pompę kupiłem jakoś na drugi dzień od tego samego ziomka co kolektor z turbiną... Więc pompa ma nalatane pok 90 tys km. Trochę ja tylko odświeżyłem, pomalowałem korpus w czarny mat, i koło pasowe na niebiesko...
Takie moje subiektywne odczucie, po wymianie pompy fajera jakby lżej się kręciła:)
Tak tylko przy okazji powiem iż pompę wspomagania, oraz uszczelnienie podstawy filtra oleju najlepiej wymieniać przy okazji wymiany oleju jak jest filtr oleju wyjęty, jest lepsze dojście do jednej ze śrub trzymającej pompę, oraz śrub podstawy filtra oleju w przypadku wymiany uszczelnień podstawy filtra oleju...
Przy okazji wjechał nowy olej i filtr oleju, miałem to zrobić przy wymianie kolektora i turbiny ale się zfrajerowałem i zamówiłem dopiero w tamtym tygodniu.
Poprzedni właściciel wymieniał olej co 15 tys km, i to widać , ja zrobiłem można powiedzieć "płukankę olejową" i olej wymieniłem po 6 tys km, olej zleciał czarny jak smoła a przecież to benzyna, kolejne wymiany już będą regularnie co 10 tys km.... Olej jak wspomniałem w pierwszych postach ze stajni Millers EE Performance 5w40.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2023, 12:05 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
Dzień dobry. A co tu się znowu stało???? Zgadnijcie.... Podpowiem lewą strona przód. Ale obie strony zostaną ogarnięte....... I dwa
czujniki ABS bo stare zapieczone w .... Huuuuu huuuuuu hu...... Tak usterkowego auta to życiu nie miałem. Niby to tylko mechanika. Niby ma prawo. A jednak...... Pierwszy i ostatni mój fiat.....
czujniki ABS bo stare zapieczone w .... Huuuuu huuuuuu hu...... Tak usterkowego auta to życiu nie miałem. Niby to tylko mechanika. Niby ma prawo. A jednak...... Pierwszy i ostatni mój fiat.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2023, 14:30 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
-
Online
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Fiacior:)
uuuuuujjjjjjjjjjj......... I co kupić???? Rynek zapchany jest igłami perełkami itp itd.....
No dzieje sie , auto zapewnia mi adrenalinę przy każdej okazji.
Jako że nie mam aż takich logistyczno narzędziowych możliwości, wszystkiego przy aucie nie jestem w stanie zrobić sam, i na wymianę łożysk i czujników ABS poszło do zaprzyjaźnionego mechanika...
Niby gotowy do odbioru, mechanik wyjeżdża z hali a tu cyk kontrolka ABS i komunikat na desce o awarii układu..... Wiec jazda z powrotem na podnośnik, podpięcie kompa i jutro szukanie co jest trafione łożysko czy któryś z czujników.......
Tak jestem pewny iż to mój pierwszy i ostatni fiat w posiadaniu będzie....
Ostatnio zmieniony 18 lis 2023, 14:59 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 1 raz.