Fiacior:)
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Fiacior:)
Siemanko.Wczoraj kupiłem nietuzinkowy pojazd jakim jest Linea z silnikiem 1.4 t-jet o mocy 120 koni w wersji dynamic.2008 r. Kolor błękitny. Nalatane ma 206 tys, założoną instalacja LPG BRC. Jechałem po to autko z pewna doza nieśmiałości, po przeczytanych lekturach w sieci, bo nigdy fiatem nie jeździłem, w sumie to ten model widziałem tylko na ulicy i tak średnio mi się podobał. Dlaczego kupiłem???? Potrzebuje auta taniego w eksploatacji i serwisie, który w miarę komfortowo będzie woził mnie do pracy i dwa razy w tygodniu do Koszalina po córkę . Tyle. Trafił sie ten fiacik i stoi pod domem. Juz po zakupie byłem pod wrażeniem dynamiki tego silnika i prowadzenia, nie jest to mercedes, wcześniej jeździłem fordem s max, ale tu naprawdę jest fajnie i miejsca w hu hu a ja do małych osób nie nalezę....
Wyposażenie fiaciora biedne nie jest, jest centralny zamek, elektryczne szyby przednie, i lusterka, tył korbotronic, jest tempomat, klima , halogeny przód , stołki zwykłe sterowane ręcznie, pactronic tył, i hak- wszystko to co jest niezbędne.
Plany na już odnośnie fiata: w tygodniu wjeżdża zestaw startowy czyli nowy rozrząd , i paski pk, nowy olej , i tu będzie sprawdzony olej syntetyczny Millers Oils EE Performance 5W-40, zestaw filtrów, przyciemnienie szyb, i zmiana radia na chociaż mp3 w oryginale- może ma ktos na sprzedaż sprawdzone razem z kodem???, a jak dozbieram kasy to jakiś ładny felunek alu. i to na te chwile tyle. A jeszcze musze sie dokładnie zorientować czy mam pociągnięta instalację pod sterowanie radiem z kierownicy, wczoraj juz troche poczytałem i ziomki z forum wypowiadali sie iz w tym temacie może być słabo. zaskoczyła mnie jakość odsłuchu nie jest źle gra dość przyjemnie... I wymiana odmy, bo ktos ja zdrutował wczesniej na trytytki, juz zamówiona... wszystko oprócz rozrzadu robie sam.
Rudej jakoś dużo nie ma, na lewym przednim błotniku na dole i na prawym progu sa dwie małe zaprawki zrobione w kolor przez poprzedniego właściciela.
Wyposażenie fiaciora biedne nie jest, jest centralny zamek, elektryczne szyby przednie, i lusterka, tył korbotronic, jest tempomat, klima , halogeny przód , stołki zwykłe sterowane ręcznie, pactronic tył, i hak- wszystko to co jest niezbędne.
Plany na już odnośnie fiata: w tygodniu wjeżdża zestaw startowy czyli nowy rozrząd , i paski pk, nowy olej , i tu będzie sprawdzony olej syntetyczny Millers Oils EE Performance 5W-40, zestaw filtrów, przyciemnienie szyb, i zmiana radia na chociaż mp3 w oryginale- może ma ktos na sprzedaż sprawdzone razem z kodem???, a jak dozbieram kasy to jakiś ładny felunek alu. i to na te chwile tyle. A jeszcze musze sie dokładnie zorientować czy mam pociągnięta instalację pod sterowanie radiem z kierownicy, wczoraj juz troche poczytałem i ziomki z forum wypowiadali sie iz w tym temacie może być słabo. zaskoczyła mnie jakość odsłuchu nie jest źle gra dość przyjemnie... I wymiana odmy, bo ktos ja zdrutował wczesniej na trytytki, juz zamówiona... wszystko oprócz rozrzadu robie sam.
Rudej jakoś dużo nie ma, na lewym przednim błotniku na dole i na prawym progu sa dwie małe zaprawki zrobione w kolor przez poprzedniego właściciela.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2184
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 328 razy
- Otrzymał podziękowań: 217 razy
Re: Fiacior:)
Bardzo fajny Jaki jest koszt nabycia takiego auta dzisiaj, czyli ile za niego dałeś? - jeśli oczywiście zechcesz napisać;) Pytam bo mam podobny a ubezpieczyciel jeden wartość określa na 12000 a drugi na 18000 no i od tego składka.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
Jak Piątek płaciłem podatek w US, to pani stwierdziła iż wg jej katalogu wartość tego rocznika zaczyna się od 14stu tys.... Zapłaciłem 8300.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1854
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Fiacior:)
Z tempomatem - więc być może znamy to auto ... Brak emblematu T-jet z przodu ? Widzę , że są diody w oświetleniu nad przednią szybą, a nie ma sterowania z kierownicy ? . Pozdrawiam
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
Hmmmmm fiacior w Polsce zaczął swój żywot w Pile, tam był sprowadzony zarejestrowany i tam jeździł kilka lat, potem kupił go gość od którego ja go kupiłem.....
Nie nad przednią szyba tylko z tyłu w bagażniku.... Tak z przodu nie ma znaczka.... A powinien być??? Jak powinien być a nie ma to będzie.
Gdzie w tym aucie jest popielniczka????????..... Nie pale i zamiast tam kiepowac to trzymam z reguły drobne na myjnie:)
Dzisiaj trochę pogrzebałem, i obok zapalniczki przy ręcznym była dziura, odpiałem mieszek a tam okazały mie sie dwa porty USB wciśnięte do środka podpięte pod zapalniczkę do ładowania urządzeń, oraz w bagażniku pod matą również lezy długa przedłużka USB.
Jutro auto jedzie na wymianę rozrządu, i czekam na resztę gratów zamówionych w weekend, jak tylko dotrą to będzie się działo.
Skoro jest tempomat, i nawet działa, skoro na wyświetlaczu komputera mogę sobie włączyć to co jest w radiu, to czy mogę mieć wiązkę do sterowania guzikami w kierownicy?????
A i dzisiaj został przerejestrowany na właściwe tablice , i ubezpieczony:)
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
Siema. No to dziś po południu wjechał do fiaciora nowy kompletny rozrząd INA, nowy płyn chłodzący, olej Millers Oils EE Performance 5W-40, Filtr oleju ,powietrza, kabinowy, filtry gazu fazy ciekłej i lotnej, osłona pod silnik, nowy filtr oleju turbo, osłona pod silnik, komplet dywaników gumowych. jutro wjedzie nowa odma, jak będzie chwila to wrzucam klawisze w kierownice, i 3 ścieżki w tylnej szybie trzeba pokleić bo nie grzeją... A i za jakiś czas muszę wymienić tylna poduszkę skrzyni, bo jest już wiekowa ( naderwana), i polutować kabel na lewym przednim zacisku od zużycia klocków bo jest urwany...... No i może trąci to trochę wieś tuningiem ale muszę poszukać podkładki gumowe podwyższające tył po dupa nieco nisko siedzi, a jak wsadzę jeszcze bagaż i moje panny na tył plus butla gazu to już jest dramat:)
- mwas
- Prezes
- Posty: 6994
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 412 razy
- Otrzymał podziękowań: 962 razy
- Kontakt:
Re: Fiacior:)
Tak, w przednim grillu powinien być znaczek "T-Jet"
Nie ma typowej, "klasycznej" popielniczki w postaci szufladki. Popielniczka była dostarczana w postaci takiego plastikowego pojemniczka z klapką który wkłada się w jeden z otworów na kubeczek/puszkę pod centralną konsolą na samym przodzie
Akurat tempomat i wyświetlanie informacji z radia na wyświetlaczu w zegarach nie ma nic wspólnego ze sterowaniem radia z kierownicy Ale wiązka pod te przyciski powinna być.Motorek4612 pisze: ↑21 sie 2023, 21:51 Skoro jest tempomat, i nawet działa, skoro na wyświetlaczu komputera mogę sobie włączyć to co jest w radiu, to czy mogę mieć wiązkę do sterowania guzikami w kierownicy?????
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
Ufff Mwas jesli jest tak jak mówisz, i instalacja powinna być. To na dniach montuje przyciski w kierownice i się zobaczy..... Resztę informacji już ogarnąłem... Zarwane dwie nocki i wiem prawie wszystko:) Emblemat na grylla już jedzie, odma zamontowana, przyszły dzisiaj kable aux i zestaw bt do zestawu głośno mówiącego........ Bedzie w sobotę rozbierane i funkocjonalnosc radia myślę ze sie poprawi. Dzięki za odpowiedź:)
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5163
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 656 razy
Re: Fiacior:)
Jeżeli chodzi o przyciski i sterowanie z kierownicy to nie bardzo wiem, w którym miejscu pod kierownicą można by je wpiąć. Oryginalna wiązka jest w kierownicy. Jeżeli nie ma przycisków to myślę, że wiązki w kierownicy też nie ma. Oryginał wygląda tak viewtopic.php?t=3004
smak56
* * * *
* * * *
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
No to tak... Niestety nie mam wiązki w kierownicy do podłączenia multifunkcji, oraz sama kierownica jest najzwyklejsza kierownicą, i nie ma nawet zaślepek na klawisze, jest "pełna". Wpadł za to do radia kabel z żółtą kostka aux na mini jacka, oraz kupiłem moduł BT z zestawem głośnomówiącym ale po podłączeniu na radiu wyświetla się napis"PHONE" i nie ma żadnej reakcji, wiec coś z podłączeniem pewnie jest nie halo.... Pomieszane piny albo coś innego. Wpadły tez nowe emblematy na przód T-JET oraz na klapę tylna zamiennik znaczka , bo oryginalny był wyblakły i w środku posiadał wodę:) Znalazłem radio mp3 w dobrych piniondzach:) W sobotę podjadę podmienię jak będzie hulać to wezmę i na tym chyba skończy się przygoda ze multimediami w facie, poczytałem trochę na forum i to nie jest takie hopaj siupaj wrzucić multifinkcje do fiacika..... A i na dniach wjeżdża nowa poducha skrzyni biegów tylna, i nowe łączniki stabilizatora przód- na dniach znaczy się jutro:)
Po odpięciu akumulatora w celu odpięcia poduchy, i ponownym podpięciu silnik nie chciał odpalić bez gazu, a jak już odpalił to falowały mu obroty- pytanie??? Samo się zaadoptuje po przejechaniu iluś tam km, czy jest jakaś procedura adaptacji po odpięciu aku????
Moduł BT kupiłem ten:
https://www.amazon.pl/dp/B0BXQ4R66C?psc ... ct_details
A kabel aux mini jack ten:
https://www.amazon.pl/dp/B07416D7BX?psc ... ct_details
Kabel AUX działa, moduł BT nie:)
I teraz zagwozdka kupiłem klawisze , których na te chwile nie mam jak podłączyć..... Sprzedac czy zostawić, kupić inna kierownice w komplecie z multifinkcją i jaśkiem, ale od czego???? A oprócz drugiej kierownicy pewnie moduł blu&me, i kabloteke.. Jakie to koszty?????
Po odpięciu akumulatora w celu odpięcia poduchy, i ponownym podpięciu silnik nie chciał odpalić bez gazu, a jak już odpalił to falowały mu obroty- pytanie??? Samo się zaadoptuje po przejechaniu iluś tam km, czy jest jakaś procedura adaptacji po odpięciu aku????
Moduł BT kupiłem ten:
https://www.amazon.pl/dp/B0BXQ4R66C?psc ... ct_details
A kabel aux mini jack ten:
https://www.amazon.pl/dp/B07416D7BX?psc ... ct_details
Kabel AUX działa, moduł BT nie:)
I teraz zagwozdka kupiłem klawisze , których na te chwile nie mam jak podłączyć..... Sprzedac czy zostawić, kupić inna kierownice w komplecie z multifinkcją i jaśkiem, ale od czego???? A oprócz drugiej kierownicy pewnie moduł blu&me, i kabloteke.. Jakie to koszty?????
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
Wczoraj tj 25. piątek wieczór, wjechały nowe świece NGK 93311,oraz nowe łączniki stabilizatora przód. Dzisiaj naprawa przerwanych ścieżek grzania tylnej szyby w 5 miejscach lakierem na bazie srebra i szyba grzeje teraz po całości , oraz było tankowanie gazu, odkurzanie, i sporo myślenia co z tym moim radiem zrobić, był plan żeby kupić oryginalna mp3-ke, ale kurła kasa wywalona w błoto bo to nie rozwiązuje problemu, chyba dozbieram kasy, i kupie jakieś radyjko dedykowane na androidzie, niestety będzie to okupione tym iz nadal nie będzie sterowania z kierownicy, ale pal sześc to.... będzie za to masa innych ciekawych opcji.... Z tego co widziałem na znanym portalu aukcyjnym takowe radyjko z 2 gb ramu pamięci cenowo zaczyna się juz od 650 złotych... Więc nie ma dramatu....
No i jutro wymieniam poduszkę tylna skrzyni biegów... Dzisiaj mi się po prostu nie chciało:)
Do tej pory wydałem na auto od zakupu :
-Rozrząd kpl INA +wymiana 870
-Paski pk +filtry 150
-Olej 5w40 millers 218
-Osłona dolna silnika 115
-Odma oryginał 340
- Fitr oleju turbo 142.50
-Dywaniki gumowe 77
-Guziki multifunkcji kierowniy 100
-Emblemat klapy tył i w gril przód 100
-Poduszka skrzyni biegów magneti marrelli 280
-Kable do radia aux i BT 70
-Oc i rejestracja auta 670
-Moja robota oprócz rozrządu 00
razem: 3132.00
Dużo nie dużo- autko ogarnięte, w planach zostały na liście jeszcze przyciemnienie szyb, alu, i położenie gumy w kolorze lakieru na progi.
No i jutro wymieniam poduszkę tylna skrzyni biegów... Dzisiaj mi się po prostu nie chciało:)
Do tej pory wydałem na auto od zakupu :
-Rozrząd kpl INA +wymiana 870
-Paski pk +filtry 150
-Olej 5w40 millers 218
-Osłona dolna silnika 115
-Odma oryginał 340
- Fitr oleju turbo 142.50
-Dywaniki gumowe 77
-Guziki multifunkcji kierowniy 100
-Emblemat klapy tył i w gril przód 100
-Poduszka skrzyni biegów magneti marrelli 280
-Kable do radia aux i BT 70
-Oc i rejestracja auta 670
-Moja robota oprócz rozrządu 00
razem: 3132.00
Dużo nie dużo- autko ogarnięte, w planach zostały na liście jeszcze przyciemnienie szyb, alu, i położenie gumy w kolorze lakieru na progi.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2023, 22:23 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 1 raz.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1854
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Fiacior:)
Może się mylę , ale spotkałem się gdzieś z informacją , że radio z 2 GB ram nie bardzo chce współpracować .... tzn że tej pamięci jednak jest zbyt mało . Może dopytaj jeszcze , zastanów się czy warto się w to pakować .... Pozdrawiam
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 35 razy
- Otrzymał podziękowań: 71 razy
Re: Fiacior:)
2gb ramu to minimum, oczywiście iz będę szukał większej co wiąże się z różnicą w cenie..... Ale na te chwile radyjko gra, nawet dość fajnie, a za mp3 z kabla aux robi mi stary telefon zony..... Co jest dość upierdliwym rozwiązaniem, ale ......
A propo tylnego zawiasu i jego podniesienia, tak sobie patrze i dumam, FIAT FIORINO- ma dużo wspólnych części z naszymi linkami i zawias z tyłu jest bliźniaczo podobny, więc może by tak od takiego małego dostawczaka wsadzić sprężyny do linki??? Bedzie pewnie nieco twardziej ale i za tym stabilniej..... A może nie będzie twardo a za to wyżej???
Kilka fotek fiaciora , za duzo sie nie zmienilo...
A propo tylnego zawiasu i jego podniesienia, tak sobie patrze i dumam, FIAT FIORINO- ma dużo wspólnych części z naszymi linkami i zawias z tyłu jest bliźniaczo podobny, więc może by tak od takiego małego dostawczaka wsadzić sprężyny do linki??? Bedzie pewnie nieco twardziej ale i za tym stabilniej..... A może nie będzie twardo a za to wyżej???
Kilka fotek fiaciora , za duzo sie nie zmienilo...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5163
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 656 razy
Re: Fiacior:)
W sprawie alu felg. Nie daj się nabrać na felgi od GP. Nie pasują gdyż ich rozmiar to 4x100.
Parametry naszej to:
4x98 to: 4 - ilość otworów montażowych, 98 - średnica okręgu, na którym opisane są otwory montażowe (rozstaw śrub)
CH 58– średnica otworu centralnego: 58 mm
6J x 15” ET 44 (stal) opony: 185/65 R15 lub przy alu 195/60 R15
6J x 16” ET 41 (alu) opony : 195/55 R16
6, 5J x 17” ET 41 (alu) opony 205/45 R17
Jak kupisz 16" to wielu zakłada 205/55/16, opony są o około 100 zł tańsze na sztuce niż 196/55/16
Parametry naszej to:
4x98 to: 4 - ilość otworów montażowych, 98 - średnica okręgu, na którym opisane są otwory montażowe (rozstaw śrub)
CH 58– średnica otworu centralnego: 58 mm
6J x 15” ET 44 (stal) opony: 185/65 R15 lub przy alu 195/60 R15
6J x 16” ET 41 (alu) opony : 195/55 R16
6, 5J x 17” ET 41 (alu) opony 205/45 R17
Jak kupisz 16" to wielu zakłada 205/55/16, opony są o około 100 zł tańsze na sztuce niż 196/55/16
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6994
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 412 razy
- Otrzymał podziękowań: 962 razy
- Kontakt:
Re: Fiacior:)
Odnośnie tylnego zawiasu - patrząc po zdjęciach, moim zdaniem nie widać tragedii, ale jeśli twierdzisz, że auto zjeżdża zbyt nisko po zapakaowaniu, to zainteresuj się sprawdzeniem amortyzatorów - może są już wytrzepane i nie trzymają swoich prawidłowych parametrów. I nie sugeruj sie tutaj dobitnie wynikami ze stacji diagnostycznej - u mnie stacja wykazywała, że amory mają jeszcze jakieś 75% swojej sprawności a okazało się, że dokumentnie nadawały się do wymiany Moim zdaniem nie ma sensu ładować się w jakieś udziwnienia typu podkładki czy kombinowanie ze sprężynami z innego modelu - do póki sprężyny są całe (nie pęknięte), to ja bym ich nie ruszał
Odnośnie radia - wszystko jest kwestią gustu, ale ja jednak pozostałbym przy oryginale A można to wszystko nieco usprawnić, co z resztą już zacząłeś robić, ale moim skromnym zdaniem poszedłeś nie w tą stronę co powinieneś Władowałeś kabelek, którym możesz odtwarzać muzykę poprzez wejście AUX np z telefonu - spoko, jest to jakieś rozwiązanie, ale moim zdaniem jest to półśrodek Dodatkowo władowałeś moduł BT, który nie bardzo chce zacząć działać Myślę, że jest na to rozwiązanie, trzeba tylko dokładniej wgryźć się w temat i jak chcesz, możemy nieco nad tym pogłówkować, ale to do czego zmierzam - wszystkie te rozwiązania dałbyś radę zastąpić jednym, fajnym i sprytnym urządzonkiem, które opisywałem na forum TU -> viewtopic.php?f=13&t=2701 - tutaj masz "COMBO" Odtwarza muzykę MP3 bezpośrednio z pendrive'a oraz ma moduł BT, który służy jako zestaw głośnomówiący oraz może też strumieniować audio np z telefonu Podłącza się to do radia w port zmieniarki CD i tak też jest widziane przez radio (jako zmieniarka CD) - działa rewelacyjnie Są też podobne rozwiązania innych producentów, ale to konkretne u mnie sprawuje się najlepiej (wcześniej miałem emulator zmieniarki CD innej firmy, bez moduły BT, ale były z nim problemy, często się zawieszało). Można pokombinować z wymianą całego radia na takie, które obsługuje MP3, ale trzeba pamiętać, że: musi to być radio z Linei a nie Grande Punto - radia z GP trzeba przerabiać bo tam jest coś inaczej z szyną CAN. Dodatkowo, oryginalne radio MP3 odtwarza pliki nagrane na płytę CD - może być to nieco upierdliwe Można jeszcze pomyśleć do dodaniu oryginalnego Blue&Me, ale tutaj temat jest nieco bardziej skomplikowany, bo wiązałoby się to z koniecznością odtworzenia i modyfikacji pewnych połączeń w wiązce pomiędzy body computerem, radiem i samym modułem Blue&Me, ale... jest to wykonalne
Odnośnie sterowania radiem z koła kierownicy - nie pozbywaj się na razie tych przycisków, które masz Poszukaj całej kierownicy do podmianki - z tego co pamiętam, to do nas pasuje kierownica od Doblo Szybkie wyszukanie na Allegro i... proszę bardzo -> https://allegro.pl/oferta/kierownica-fi ... 4082448440 Do tego dochodzi kwestia odtworzenia wiązki pod sterowanie. Nie mam teraz weny, żeby głębiej się wgryźć w temat (jestem na małym wyjeździe, wgryzę się w szczegóły po powrocie) ale to wygląda tak, że sterowanie do kiery idzie w wiązce i jest podane do "ślimaka" (taki niebieski element pod kierownicą) i z tego ślimaka wychodzi dalej już do kierownicy. Ów "slimak" służy przede wszystkim podpięciem poduszki powietrznej i jest tego kilka wersji. Moim skromnym zdaniem wystarczy dorwać odpowiedniego "ślimaka", ewentualnie odtworzyć kilka połączeń w głównej wiązce dochodzącej do tego ślimaka i wszystko powinno zacząć śmigać jak należy Tak jak mówię - wgryzę się głębiej w temat po powrocie (po weekendzie) a jeśli potrzebowałbyś "głębszego", bezpośredniego wsparcia w ustalaniu poszczególnych rzeczy, możemy się po prostu zdzwonić i porozkminiać co i jak Uwierz mi - w tym aucie da się dodać wszystko, pod warunkiem, że ma się dostęp do odpowiednich części
Odnośnie radia - wszystko jest kwestią gustu, ale ja jednak pozostałbym przy oryginale A można to wszystko nieco usprawnić, co z resztą już zacząłeś robić, ale moim skromnym zdaniem poszedłeś nie w tą stronę co powinieneś Władowałeś kabelek, którym możesz odtwarzać muzykę poprzez wejście AUX np z telefonu - spoko, jest to jakieś rozwiązanie, ale moim zdaniem jest to półśrodek Dodatkowo władowałeś moduł BT, który nie bardzo chce zacząć działać Myślę, że jest na to rozwiązanie, trzeba tylko dokładniej wgryźć się w temat i jak chcesz, możemy nieco nad tym pogłówkować, ale to do czego zmierzam - wszystkie te rozwiązania dałbyś radę zastąpić jednym, fajnym i sprytnym urządzonkiem, które opisywałem na forum TU -> viewtopic.php?f=13&t=2701 - tutaj masz "COMBO" Odtwarza muzykę MP3 bezpośrednio z pendrive'a oraz ma moduł BT, który służy jako zestaw głośnomówiący oraz może też strumieniować audio np z telefonu Podłącza się to do radia w port zmieniarki CD i tak też jest widziane przez radio (jako zmieniarka CD) - działa rewelacyjnie Są też podobne rozwiązania innych producentów, ale to konkretne u mnie sprawuje się najlepiej (wcześniej miałem emulator zmieniarki CD innej firmy, bez moduły BT, ale były z nim problemy, często się zawieszało). Można pokombinować z wymianą całego radia na takie, które obsługuje MP3, ale trzeba pamiętać, że: musi to być radio z Linei a nie Grande Punto - radia z GP trzeba przerabiać bo tam jest coś inaczej z szyną CAN. Dodatkowo, oryginalne radio MP3 odtwarza pliki nagrane na płytę CD - może być to nieco upierdliwe Można jeszcze pomyśleć do dodaniu oryginalnego Blue&Me, ale tutaj temat jest nieco bardziej skomplikowany, bo wiązałoby się to z koniecznością odtworzenia i modyfikacji pewnych połączeń w wiązce pomiędzy body computerem, radiem i samym modułem Blue&Me, ale... jest to wykonalne
Odnośnie sterowania radiem z koła kierownicy - nie pozbywaj się na razie tych przycisków, które masz Poszukaj całej kierownicy do podmianki - z tego co pamiętam, to do nas pasuje kierownica od Doblo Szybkie wyszukanie na Allegro i... proszę bardzo -> https://allegro.pl/oferta/kierownica-fi ... 4082448440 Do tego dochodzi kwestia odtworzenia wiązki pod sterowanie. Nie mam teraz weny, żeby głębiej się wgryźć w temat (jestem na małym wyjeździe, wgryzę się w szczegóły po powrocie) ale to wygląda tak, że sterowanie do kiery idzie w wiązce i jest podane do "ślimaka" (taki niebieski element pod kierownicą) i z tego ślimaka wychodzi dalej już do kierownicy. Ów "slimak" służy przede wszystkim podpięciem poduszki powietrznej i jest tego kilka wersji. Moim skromnym zdaniem wystarczy dorwać odpowiedniego "ślimaka", ewentualnie odtworzyć kilka połączeń w głównej wiązce dochodzącej do tego ślimaka i wszystko powinno zacząć śmigać jak należy Tak jak mówię - wgryzę się głębiej w temat po powrocie (po weekendzie) a jeśli potrzebowałbyś "głębszego", bezpośredniego wsparcia w ustalaniu poszczególnych rzeczy, możemy się po prostu zdzwonić i porozkminiać co i jak Uwierz mi - w tym aucie da się dodać wszystko, pod warunkiem, że ma się dostęp do odpowiednich części
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM