Moja Linka 1,4 77KM

Nasze Linki
Awatar użytkownika
luk006
klubowicz
klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:55
Przebieg: 18972
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Moja Linka 1,4 77KM

Post autor: luk006 »

Cześć.
Nie chciałbym zaśmiecać forum, dlatego to miejsce i ten podtemat wydał mi się najodpowiedniejszy. Jeśli pozwolicie będę tutaj dzielił się z Wami moimi subiektywnymi uwagami odnośnie użytkowania Linki. Na marginesie mówiąc, może jakiemuś nowemu użytkownikowi okażą się pomocne, tak jak i mnie okazały się pomocne informacje, które znalazłem na tym forum.

Tak więc po niespełna tygodniu użytkowania oraz przy przebiegu ok. 600 km. pora na chwilę refleksji. Przyznam, że lwią część z tego przebiegu pokonała moja żona. Moja rola została sprowadzona do odpowadzenia auta na parking oraz umycia i zatankowania Linki :) .

Na "+":
- Piękna sylwetka samochodu - no comment - auto jest piękne i tyle, nie jest to tylko moje zdanie;
- Ilość miejsca, zwłaszcza z tyłu; jeśli przesuniemy fotel pasażera do przodu, tak zazwyczaj robię, kiedy to mnie przypada zaszczyt prowadzenia Linki, a żona siedzi z tyłu z córcią, to ilość miejsca na nogi dla pasażera jest masakryczna... Podkreślam raz jeszcze - masakryczna. Dotychczas wydawało mi się, że Linea to Fiat GP z bagażnikiem ale to limuzyna pełną twarzą! Generalnie ilość miejsca to największe pozytywne "rozczawrowanie";
- Można zostawć auto na światłach - po wyłączeniu zapłonu i tak nie świecą;
- System Blue&Me - prosty w obsłudze i funkcjonalny - konkurencja każe sobie sporo za to płacić;
- Bagażnik - pięknie wchodzi złożony wózek - podkreślam, że złożony, a nie rozłożony na czynniki pierwsze;
- Spalanie - pierwsze 600 km, proporcje to 60% miasto 40% trasa - spalanie 7,5 l/100 km. Dla mnie do zaakceptowania;
- Dynamika - szału nie ma, jednak miałem obawy, że ludzie z lektykami będą mnie wyprzedzać - nic z tego, zostają daleko w tyle :) ;

Na "-"
- Silnik - wydaje mi się, że wersja z Fiata GP 1,4 16v 95 KM byłaby optymalna - w tej chwili jazda Linką przypomina mi jazdę Fiatem Regatą 1,5 75 i.e., która użytkowałem w latach dziewięćdziesiątych - trzeba deptać żeby jechał;
- Szkoda, że jak włączy się spryskiwacz to nie działają automatycznie wycieraczki;
- Jakość plastików - mogło być lepiej.

Reasumując więcej plusów niż minusów, czyli zauroczenie nowym autem trwa :).
Jeśłi będę miał jakieś uwagi - niezwłocznie je opiszę.
Pozdr.
luk006
Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 0:22 przez luk006, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

luk006 pisze:- Szkoda, że jak włączy się spryskiwacz to nie działają automatycznie wycieraczki;
To ciekawe co piszesz, bo u mnie akurat wycieraczki włączają się razem ze spryskiwaczem
Awatar użytkownika
luk006
klubowicz
klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:55
Przebieg: 18972
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Post autor: luk006 »

Faktycznie ciekawe.
U mnie leci wiadro wody, a wycieraczki ani drgną. Ciekawe jak w innych Dynamicach?
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

luk006 pisze:U mnie leci wiadro wody, a wycieraczki ani drgną. Ciekawe jak w innych Dynamicach?
to musisz koniecznie sprawdzić, włączam spryskiwacz a za nim idą wycieraczki i od początku tak mam.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

w Emotionie wycieraczki ruszają samoczynnie ale po kilku sekundach lania wody. Na krótkie psik nie reagują.
smak56
* * * *
Obrazek
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

W moim też się włączają.
BUŁA
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

luk006 pisze:Faktycznie ciekawe.
U mnie leci wiadro wody, a wycieraczki ani drgną. Ciekawe jak w innych Dynamicach?
Przytrzymaj max 2sekundy. Jak nie ruszą to do ASO.
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Na krótki psik faktycznie nie reagują, ale po przytrzymaniu 2-3 sek latają jak głupie, a po chwili jeszcze raz ścierają (robią poprawkę).
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

W moim też się włączają
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Post autor: buhert »

luk006 pisze:- Silnik - wydaje mi się, że wersja z Fiata GP 1,4 16v 95 KM byłaby optymalna
odpowiadam - nie :smak

byłby droższy w zakupie i zbliżył by się cenowo do T-JETa więc jaki sens by go kupować skoro jest T-JET (znaczy jeszcze w 2010 był) a teraz tylko wyprzedaże

a T-JET jest optymalny :zlośnik chcesz to jedziesz spokojnie(da się) a jak chcesz pokazać komuś coś to...kto ma ten wie :smak
luk006 pisze:- Szkoda, że jak włączy się spryskiwacz to nie działają automatycznie wycieraczki;
u mnie działają - także coś to dziwne
- Można zostawć auto na światłach - po wyłączeniu zapłonu i tak nie świecą;
klasyka i prostota Fiata - która jest bezcenna :zlośnik
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

luk006 pisze:U mnie leci wiadro wody, a wycieraczki ani drgną. Ciekawe jak w innych Dynamicach?
Masz najnowsze auto.. może Fiat znów na czymś zaoszczędził :pomysli
Ciekawe jak to wygląda w innych Linach z Twojego rocznika
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

buhert pisze:odpowiadam - nie :smak

byłby droższy w zakupie i zbliżył by się cenowo do T-JETa więc jaki sens by go kupować skoro jest T-JET (znaczy jeszcze w 2010 był) a teraz tylko wyprzedaże
Wejdź na stronę Fiata i zobacz ceny Bravo 90KM i T-Jet.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

luk006 pisze:- Szkoda, że jak włączy się spryskiwacz to nie działają automatycznie wycieraczki;
luk006, niestety czeka Cię wizyta w ASO. Reklamuj to, to nie powinno tak być. W Punto II nawet wycieraczki włączały się automatycznie po spryskaniu szyby. U nas działa to tak, że po pryśnięciu na szybę po ok 1.5 sek włączają się wycieraczki, zamiatają kilka razy po czym robią kilku sekundową przerwę i robią jeszcze jeden przebieg. Grzej więc do serwisu, bo to co jest u Ciebie jest nie do przyjęcia :red
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Post autor: buhert »

Coval pisze:Wejdź na stronę Fiata i zobacz ceny Bravo 90KM i T-Jet.
a w cenach katalogowych no to ok masz rację

Ale wejdziesz na otomoto.pl i 90KM kupisz za 46 a T-JET za 49 - przy takiej cenie chyba różnica nie duża według mnie

Ceny w katalogu to tylko pod to jak robisz auto "od podstaw" sam dla Siebie a nie jak się szuka już gotowego :smak
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

kylo i mwas, dokładnie dzieje się tak jak napisaliście!!! :brawo
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ