Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dziś po sześciu latach padł mi akumulator Centra 44 Ah , wymieniłem na Vartę black 56 Am za 259zł.
Mam nadzieje że wytrzyma co najmniej tyle samo.
Mam nadzieje że wytrzyma co najmniej tyle samo.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Mała modyfikacja schowka żeby w końcu była cisza a nie stuki o plastik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2020, 12:13 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Super, fajny pomysł Teraz to jak auto premium
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ponieważ ostatnio zauważyłem, że kierownica jest lekko przesunięta w lewo a auto miało tendencję do dziwnego, nerwowego zachowania (tak jakby rzucało lewo/prawo, czy też "myszkowało") zafundowałem dzisiaj bestii ustawienie zbieżności No i jak ręką odjął
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniłem wkład lusterka bo nie grzal i zrobiłem czyszczenie wtryskow. Potrzebna jest pompa i regulator obrotów. Filtr po takim zabiegu był brudny czyli pomogło jak i korekty spadły. Środek do czyszczenia TEC2000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 22:53
- Przebieg: 155000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 6 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Cześć, za mną pierwsza w życiu wymiana oleju+ filtr oraz wymiana filtra powietrza. Pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja dzisiaj skończyłem wymianę kolektora wydechowego i gorącej strony turbiny - oczywiście popękane Jazdy jako takiej jeszcze nie było , ale w garażu ( z otwartymi drzwiami ) linijka stała na obrotach prawie godzinę , zanim nabrała temperatury i załączył się wentylator- do odpowietrzenia układu chłodzącego bez obciążenia , w zimie t- jeta ciężko zagrzać . A na zewnątrz było plus 5 kolektor już z nacięciami , pozmianowy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Coś długo Ci się zagrzewał Z termostatem jest wszystko OK ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wszystko ok t - Jet ciężko się grzeje zimą , a jeszcze weź pod uwagę , że maska otwarta , pokrywa silnika zdjęta - żeby widzieć ew wycieki Dziś jazda próbna - wszystko ok i wreszcie ciszej ! W kolejce czekają amory z przodu - jeszcze oryginały )
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Czy oprócz dźwięku były jakieś inne objawy pękniętego kolektora? Czym się różni pozmianowy od przedzmianowego? Wszędzie piszą o tej usterce, a ja nie wiem nawet czy mnie dotyczyzibi186 pisze: ↑05 lut 2020, 23:15 A ja dzisiaj skończyłem wymianę kolektora wydechowego i gorącej strony turbiny - oczywiście popękane Jazdy jako takiej jeszcze nie było , ale w garażu ( z otwartymi drzwiami ) linijka stała na obrotach prawie godzinę , zanim nabrała temperatury i załączył się wentylator- do odpowietrzenia układu chłodzącego bez obciążenia , w zimie t- jeta ciężko zagrzać . A na zewnątrz było plus 5 kolektor już z nacięciami , pozmianowy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A mnie się piździk zepsuł.
Jak mógł, tak bez uprzedzenia.. wywalił kontrolkę o braku ładowania aku.
Odstawiłem do majstra i czekam na diagnozę.
Jak mógł, tak bez uprzedzenia.. wywalił kontrolkę o braku ładowania aku.
Odstawiłem do majstra i czekam na diagnozę.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Kontrolka braku ładowania raczej wskazuje na... uwalony alternator, czyli klasyka gatunku w Fiacie No może jeszcze być kwestia kabla masowego
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Tak może być.. tylko nie dopisałem że po drodze do majstra na powrót zaczął ładować.
Ale mimo wszystko niech go sprawdzi..
i czekam co tam wyniknie.
Ale mimo wszystko niech go sprawdzi..
i czekam co tam wyniknie.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Pozmianowy jest na zdjęciu powyżej . Jego nr to : 55217497 różnią się przede wszystkim poprzecznymi nacięciami na przylgni no i tym, że dzięki temu podobno nie pękają Innych objawów nie stwierdziłem , ale hałas zaczął mi już przeszkadzać . Akurat mój był spękany od spodu i pewnie przy odrobinie szczęścia udało by się to zauważyć patrząc z dołu pomiędzy katalizatorem a blokiem . Dobre źródło światła , dobry wzrok i można spróbować .Pozdrawiamkrupniok pisze: ↑06 lut 2020, 14:09Czy oprócz dźwięku były jakieś inne objawy pękniętego kolektora? Czym się różni pozmianowy od przedzmianowego? Wszędzie piszą o tej usterce, a ja nie wiem nawet czy mnie dotyczyzibi186 pisze: ↑05 lut 2020, 23:15 A ja dzisiaj skończyłem wymianę kolektora wydechowego i gorącej strony turbiny - oczywiście popękane Jazdy jako takiej jeszcze nie było , ale w garażu ( z otwartymi drzwiami ) linijka stała na obrotach prawie godzinę , zanim nabrała temperatury i załączył się wentylator- do odpowietrzenia układu chłodzącego bez obciążenia , w zimie t- jeta ciężko zagrzać . A na zewnątrz było plus 5 kolektor już z nacięciami , pozmianowy
P.S.
Przypomniałem sobie , że czasem jak mocniej depnąłem to czuć było w kabinie różne " zapachy " , raczej niepożądane
Poza tym , miałem wcześniej nie wiadomo skąd taki objaw , że jadąc na gazie , przy gwałtowniejszym naciśnięciu pedału , kiedy skala turbałki się zamknęła to następowała taka jakby chwilowa turbodziura . . . Myślałem , że to kwestia regulacji gazu , ale że innych problemów nie było to po prostu unikałem takich mocniejszych i dłuższych wciśnięć i było ok Rzecz ciekawa - po wymianie tych elementów ta turbodziura się skończyła skala normalnie się zamyka i nie powoduje to niczego , oprócz ciągłego przyspieszania . . . Narazie testuję jeszcze ten objaw , jeśli moje podejrzenia się sprawdzą , to być może albo to popękane żeliwo turbiny , albo spękany kolektor faktycznie coś miały z tym wspólnego . . .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 19:07 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.