Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: albert120 »

Dziś po sześciu latach padł mi akumulator Centra 44 Ah , wymieniłem na Vartę black 56 Am za 259zł.
Mam nadzieje że wytrzyma co najmniej tyle samo.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Szczypior »

Mała modyfikacja schowka żeby w końcu była cisza a nie stuki o plastik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2020, 12:13 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Super, fajny pomysł :luzak Teraz to jak auto premium :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Ponieważ ostatnio zauważyłem, że kierownica jest lekko przesunięta w lewo a auto miało tendencję do dziwnego, nerwowego zachowania (tak jakby rzucało lewo/prawo, czy też "myszkowało") zafundowałem dzisiaj bestii ustawienie zbieżności :luzak No i jak ręką odjął :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Szczypior »

Wymieniłem wkład lusterka bo nie grzal i zrobiłem czyszczenie wtryskow. Potrzebna jest pompa i regulator obrotów. Filtr po takim zabiegu był brudny czyli pomogło jak i korekty spadły. Środek do czyszczenia TEC2000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
khas
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 19 wrz 2018, 22:53
Przebieg: 155000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Podziękował: 6 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: khas »

Cześć, za mną pierwsza w życiu wymiana oleju+ filtr oraz wymiana filtra powietrza. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

khas pisze: 01 lut 2020, 19:56 Cześć, za mną pierwsza w życiu wymiana oleju+ filtr oraz wymiana filtra powietrza. Pozdrawiam
Nie zaniedbuj kabinowego , bo się zemści :). Pozdro :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

A ja dzisiaj skończyłem wymianę kolektora wydechowego i gorącej strony turbiny - oczywiście popękane :) Jazdy jako takiej jeszcze nie było , ale w garażu ( z otwartymi drzwiami 😅) linijka stała na obrotach prawie godzinę , zanim nabrała temperatury i załączył się wentylator- do odpowietrzenia układu chłodzącego :) bez obciążenia , w zimie t- jeta ciężko zagrzać . A na zewnątrz było plus 5 :) kolektor już z nacięciami , pozmianowy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Coś długo Ci się zagrzewał :pomysli Z termostatem jest wszystko OK ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

Wszystko ok :) t - Jet ciężko się grzeje zimą , a jeszcze weź pod uwagę , że maska otwarta , pokrywa silnika zdjęta - żeby widzieć ew wycieki :) Dziś jazda próbna - wszystko ok i wreszcie ciszej ! W kolejce czekają amory z przodu - jeszcze oryginały :))
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: krupniok »

zibi186 pisze: 05 lut 2020, 23:15 A ja dzisiaj skończyłem wymianę kolektora wydechowego i gorącej strony turbiny - oczywiście popękane :) Jazdy jako takiej jeszcze nie było , ale w garażu ( z otwartymi drzwiami 😅) linijka stała na obrotach prawie godzinę , zanim nabrała temperatury i załączył się wentylator- do odpowietrzenia układu chłodzącego :) bez obciążenia , w zimie t- jeta ciężko zagrzać . A na zewnątrz było plus 5 :) kolektor już z nacięciami , pozmianowy :)
Czy oprócz dźwięku były jakieś inne objawy pękniętego kolektora? Czym się różni pozmianowy od przedzmianowego? Wszędzie piszą o tej usterce, a ja nie wiem nawet czy mnie dotyczy :ryczy
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

A mnie się piździk zepsuł.
Jak mógł, tak bez uprzedzenia.. wywalił kontrolkę o braku ładowania aku.
Odstawiłem do majstra i czekam na diagnozę.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Kontrolka braku ładowania raczej wskazuje na... uwalony alternator, czyli klasyka gatunku w Fiacie :lacha No może jeszcze być kwestia kabla masowego :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Tomek »

Tak może być.. tylko nie dopisałem że po drodze do majstra na powrót zaczął ładować.
Ale mimo wszystko niech go sprawdzi..
i czekam co tam wyniknie.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

krupniok pisze: 06 lut 2020, 14:09
zibi186 pisze: 05 lut 2020, 23:15 A ja dzisiaj skończyłem wymianę kolektora wydechowego i gorącej strony turbiny - oczywiście popękane :) Jazdy jako takiej jeszcze nie było , ale w garażu ( z otwartymi drzwiami 😅) linijka stała na obrotach prawie godzinę , zanim nabrała temperatury i załączył się wentylator- do odpowietrzenia układu chłodzącego :) bez obciążenia , w zimie t- jeta ciężko zagrzać . A na zewnątrz było plus 5 :) kolektor już z nacięciami , pozmianowy :)
Czy oprócz dźwięku były jakieś inne objawy pękniętego kolektora? Czym się różni pozmianowy od przedzmianowego? Wszędzie piszą o tej usterce, a ja nie wiem nawet czy mnie dotyczy :ryczy
Pozmianowy jest na zdjęciu powyżej . Jego nr to : 55217497 różnią się przede wszystkim poprzecznymi nacięciami na przylgni no i tym, że dzięki temu podobno nie pękają :) Innych objawów nie stwierdziłem , ale hałas zaczął mi już przeszkadzać . Akurat mój był spękany od spodu i pewnie przy odrobinie szczęścia udało by się to zauważyć patrząc z dołu pomiędzy katalizatorem a blokiem . Dobre źródło światła , dobry wzrok i można spróbować .Pozdrawiam :)
P.S.
Przypomniałem sobie , że czasem jak mocniej depnąłem to czuć było w kabinie różne " zapachy " , raczej niepożądane :)
Poza tym , miałem wcześniej nie wiadomo skąd taki objaw , że jadąc na gazie , przy gwałtowniejszym naciśnięciu pedału , kiedy skala turbałki się zamknęła to następowała taka jakby chwilowa turbodziura . . . 🤔 Myślałem , że to kwestia regulacji gazu , ale że innych problemów nie było to po prostu unikałem takich mocniejszych i dłuższych wciśnięć i było ok 😄 Rzecz ciekawa - po wymianie tych elementów ta turbodziura się skończyła 😅 skala normalnie się zamyka i nie powoduje to niczego , oprócz ciągłego przyspieszania . . . Narazie testuję jeszcze ten objaw , jeśli moje podejrzenia się sprawdzą , to być może albo to popękane żeliwo turbiny , albo spękany kolektor faktycznie coś miały z tym wspólnego . . . 🤔
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 19:07 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ