A ja się odniosę do tego tylko tak: na forum jest ogromny wątek o wycieraczkach, o TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=514lepio pisze: ↑10 sty 2021, 20:36 Ja polecam Valeo. Boscha kupiłem raz i nie spełniły oczekiwań , w pandzie też krótko wytrzymywały. Może ciut dłużej niż market. Wytwarzały takie dźwięki że aż się prosiło o zmianę.
Valeo mimo że mogły mieć nawet pare lat ,mimo że gdzieniegdzie przepuszczały to ścierały dalej nieźle i dobrze dolegały .
Aha ja montuje większe niż fabryczne. Cała szybę zbierają.
Nie raz tam wyrażałem swoje zdanie o VALEO w tym, m.in. w tym poście -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... 85#p120234 Pozwolę sobie więc nie ciągnąc tego tutaj
No niestety, mój rejestrator nie ma tej funkcji głosowej Ale ma GPS, opcję zapisu na nagraniu aktualnej pozycji geograficznej oraz ostrzega o fotoradarach w całej Europie Podobno... tak pisze producent, jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić Jest to model NAVITEL R300 GPS. Małe, proste i skromne urządzenie
Odnośnie podłączenia: niestety nie robiłem zdjęć - późno już było a i temat na forum poruszany nie raz Olałem kwestię podpięcia się pod lampkę podusfitową - nie chciało mi się "wbijać" w przewody w tym miejscu oraz nie podobała mi się kwestia zasilania kamery jeszcze przez 20 minut po zamknięciu auta Priorytetem było wpięcie się w zasilanie, które pojawia się wraz ze stacyjką, nie jest rozłączane podczas rozruchu i znika w momencie wyłączenia stacyjki (zgaszenia silnika) No i uświadomiłem sobie, że w zasadzie mam już takie zasilanie podłączone Mianowicie, jakiś czas temu, podłączyłem sobie na stałe ładowarkę do telefonu, od której kabelek wyciągnąłem sobie z prawej kratki środkowego nawiewu, gdzie kabelek wychodzi bezpośrednio przy uchwycie na telefon Chyba nawet kiedyś opisywałem to na forum Od tamtego czasu model telefonu mi się zmienił a nowy ma większe zapotrzebowanie na prąd Tzn. ładowarka, którą wtedy podpiąłem, ładowała telefon, ale kiedy używałem nawigacji to zużycie prądu było na tyle duże, że telefon potrafił mi wyświetlić komunikat o "słabym źródle zasilania" Telefon to Samsung Galaxy S9+, ładowarka to oryginalny, "zwykły" Samsung samochodowy 1A - no i było za mało W związku z tym, że doszło mi dodatkowe urządzenie, a przy okazji chciałem rozwiązać problem "słabego ładowania" Samsunga, postanowiłem nieco pokombinować, no i tak:
1) Ładowarka była podłączona poprzez tzw. BYPASS bezpiecznika, nie raz już opisywany u nas na forum Wygląda to tak: Do tego ustrojstwa podłączone zwykłe gniazdko 12V i wszystko zamontowane obok skrzynki z bezpiecznikami, pod osłoną pod kierownicą Bypass podpięty do bezpiecznika F51 czyli dokładnie tego, który odpowiada m.in. za tempomat Lokalizacja bezpiecznika: Zaznaczam, że jest to obwód, który spełnia wszystkie moje wymagania, czyli: podaje napięcie +12V w momencie włączenia stacyjki, nie odłącza zasilania podczas rozruchu oraz odcina zasilanie od razu w momencie wyłączenia stacyjki
2) W związku z tym, że ładowarka miała tylko jedno wyjście, miałem takie opcje:
a) dopiąć do tego dodatkowe gniazdo 12V, w które wpiął bym oryginalną ładowarkę, którą otrzymałem z kamerką
albo
b) znaleźć ładowarkę z dwoma wyjściami, która byłaby mocniejsza od tej, którą posiadałem
Wybór był dość oczywisty, mianowicie Samsung ma w swojej ofercie ładowarkę samochodową, która ma dwa wyjścia oraz jest duuuużo mocniejsza od tej, którą posiadałem, mianowicie obsługuję funkcję "Fast Charge", co w przypadku mojego telefonu jest ZBAWIENIEM
Za kilka PLNów zakupiłem potrzebne "graty" na "popularnym serwisie aukcyjnym" i kilka dni później ładowarkę wraz z dłuuugim kablem do ładowania kamerki (3m) miłem u siebie w paczkomacie
No i tutaj kwestia była dość prosta: zamiana ładowarki w gnieździe obok skrzynki z bezpiecznikami, przeciągnięcie nowego kabelka do telefonu (wcześniej był microUSB, potrzebny był USB-C ) i pociągnięcie nowego kabelka (3 metry microUSB) do kamerki Sprawę załatwiłem lewą stronę, przechodząc za BODY COMPem (za skrzynką z bezpiecznikami), do góry, wzdłuż lewego słupka, za plastikową osłoną i u góry przechodząc w podsufiktę Dalej pod podsufitką na mniej więcej środek dachu kabelek wychodzi w okolicach uchwytu lusterka wstecznego i idzie do kamerki, która jest zaraz pod lusterkiem
Efekt: WSZYSTKO DZIAŁA
Takie rozwiązanie daje mi możliwość przeniesienia kamerki w każdej chwili do drugiego auta gdyż oryginalna ładowarka od kamerki została mi "luzem", więc w każdej chwili mogę ją wypiąć i umieścić w drugim aucie podłączając do oryginalnej ładowarki
A to co zadziało się dzisiaj:
1) Wymiana oleju i filtrów
2) Wymiana świec
3) Wymiana płynu hamulcowego
4) Od dłuższego czasu ciekło mi z lewej strony z połączenia półosi ze skrzynią biegów Kilkukrotna wymiana uszczelniaczy nic nie pomogła, więc wymieniony został pełny uszczelniacz lewej półosi, przegub wewnętrzny oraz olej w skrzyni biegów