Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

lepio pisze: 10 sty 2021, 20:36 Ja polecam Valeo. Boscha kupiłem raz i nie spełniły oczekiwań , w pandzie też krótko wytrzymywały. Może ciut dłużej niż market. Wytwarzały takie dźwięki że aż się prosiło o zmianę.
Valeo mimo że mogły mieć nawet pare lat ,mimo że gdzieniegdzie przepuszczały to ścierały dalej nieźle i dobrze dolegały .
Aha ja montuje większe niż fabryczne. Cała szybę zbierają.
A ja się odniosę do tego tylko tak: na forum jest ogromny wątek o wycieraczkach, o TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=514
Nie raz tam wyrażałem swoje zdanie o VALEO w tym, m.in. w tym poście -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... 85#p120234 Pozwolę sobie więc nie ciągnąc tego tutaj :ink
lepio pisze: 10 sty 2021, 20:40 Rikord widjo :D. Jak podłączony?;) Pochwal się;) :)
No niestety, mój rejestrator nie ma tej funkcji głosowej :ink Ale ma GPS, opcję zapisu na nagraniu aktualnej pozycji geograficznej oraz ostrzega o fotoradarach w całej Europie :luzak Podobno... tak pisze producent, jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić :lacha Jest to model NAVITEL R300 GPS. Małe, proste i skromne urządzenie :ink
Odnośnie podłączenia: niestety nie robiłem zdjęć - późno już było a i temat na forum poruszany nie raz :lacha Olałem kwestię podpięcia się pod lampkę podusfitową - nie chciało mi się "wbijać" w przewody w tym miejscu oraz nie podobała mi się kwestia zasilania kamery jeszcze przez 20 minut po zamknięciu auta :ink Priorytetem było wpięcie się w zasilanie, które pojawia się wraz ze stacyjką, nie jest rozłączane podczas rozruchu i znika w momencie wyłączenia stacyjki (zgaszenia silnika) :ink No i uświadomiłem sobie, że w zasadzie mam już takie zasilanie podłączone :luzak Mianowicie, jakiś czas temu, podłączyłem sobie na stałe ładowarkę do telefonu, od której kabelek wyciągnąłem sobie z prawej kratki środkowego nawiewu, gdzie kabelek wychodzi bezpośrednio przy uchwycie na telefon :luzak Chyba nawet kiedyś opisywałem to na forum :ink Od tamtego czasu model telefonu mi się zmienił a nowy ma większe zapotrzebowanie na prąd :lacha Tzn. ładowarka, którą wtedy podpiąłem, ładowała telefon, ale kiedy używałem nawigacji to zużycie prądu było na tyle duże, że telefon potrafił mi wyświetlić komunikat o "słabym źródle zasilania" :lacha Telefon to Samsung Galaxy S9+, ładowarka to oryginalny, "zwykły" Samsung samochodowy 1A - no i było za mało :ink W związku z tym, że doszło mi dodatkowe urządzenie, a przy okazji chciałem rozwiązać problem "słabego ładowania" Samsunga, postanowiłem nieco pokombinować, no i tak:
1) Ładowarka była podłączona poprzez tzw. BYPASS bezpiecznika, nie raz już opisywany u nas na forum :ink Wygląda to tak:
bypass_bezpiecznik.PNG
Do tego ustrojstwa podłączone zwykłe gniazdko 12V i wszystko zamontowane obok skrzynki z bezpiecznikami, pod osłoną pod kierownicą :ink Bypass podpięty do bezpiecznika F51 czyli dokładnie tego, który odpowiada m.in. za tempomat :ink Lokalizacja bezpiecznika:
bezpiecznik_F51.PNG
Zaznaczam, że jest to obwód, który spełnia wszystkie moje wymagania, czyli: podaje napięcie +12V w momencie włączenia stacyjki, nie odłącza zasilania podczas rozruchu oraz odcina zasilanie od razu w momencie wyłączenia stacyjki :luzak
2) W związku z tym, że ładowarka miała tylko jedno wyjście, miałem takie opcje:
a) dopiąć do tego dodatkowe gniazdo 12V, w które wpiął bym oryginalną ładowarkę, którą otrzymałem z kamerką :ink
albo
b) znaleźć ładowarkę z dwoma wyjściami, która byłaby mocniejsza od tej, którą posiadałem :ink
Wybór był dość oczywisty, mianowicie Samsung ma w swojej ofercie ładowarkę samochodową, która ma dwa wyjścia oraz jest duuuużo mocniejsza od tej, którą posiadałem, mianowicie obsługuję funkcję "Fast Charge", co w przypadku mojego telefonu jest ZBAWIENIEM :luzak
Za kilka PLNów zakupiłem potrzebne "graty" na "popularnym serwisie aukcyjnym" i kilka dni później ładowarkę wraz z dłuuugim kablem do ładowania kamerki (3m) miłem u siebie w paczkomacie :luzak

No i tutaj kwestia była dość prosta: zamiana ładowarki w gnieździe obok skrzynki z bezpiecznikami, przeciągnięcie nowego kabelka do telefonu (wcześniej był microUSB, potrzebny był USB-C :ink) i pociągnięcie nowego kabelka (3 metry microUSB) do kamerki :ink Sprawę załatwiłem lewą stronę, przechodząc za BODY COMPem (za skrzynką z bezpiecznikami), do góry, wzdłuż lewego słupka, za plastikową osłoną i u góry przechodząc w podsufiktę :luzak Dalej pod podsufitką na mniej więcej środek dachu kabelek wychodzi w okolicach uchwytu lusterka wstecznego i idzie do kamerki, która jest zaraz pod lusterkiem :ink

Efekt: WSZYSTKO DZIAŁA :luzak

Takie rozwiązanie daje mi możliwość przeniesienia kamerki w każdej chwili do drugiego auta gdyż oryginalna ładowarka od kamerki została mi "luzem", więc w każdej chwili mogę ją wypiąć i umieścić w drugim aucie podłączając do oryginalnej ładowarki :luzak

A to co zadziało się dzisiaj:
1) Wymiana oleju i filtrów :luzak
2) Wymiana świec :luzak
3) Wymiana płynu hamulcowego :luzak
4) Od dłuższego czasu ciekło mi z lewej strony z połączenia półosi ze skrzynią biegów :oj Kilkukrotna wymiana uszczelniaczy nic nie pomogła, więc wymieniony został pełny uszczelniacz lewej półosi, przegub wewnętrzny oraz olej w skrzyni biegów :luzak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

Maćku , mamy taką samą kamerkę 😅 I właśnie podłączenie jej oryginalnego zasilacza pod plus 12 ze światła podsufitki u mnie się nie sprawdziło . Takie pytanie : zastanawiałeś się może nad jej dodatkowym źródłem zasilania do wykorzystania funkcji parkingowej ? Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Odpowiedź brzmi: NIE :lacha Żeby w pełni wykorzystać funkcję "parkingową" trzeba by ją podłączyć na stałe pod +12V :ink W moim przypadku jest to bezsens gdyż auto (zwłaszcza ostatnio) w większości stoi w garażu. Podpięcie pod "stałe +12V" wiąże się z tym, że kamerka cały czas pobiera prąd. Jeśli ktoś robi masę kilometrów ABSOLUTNIE codziennie, to spoko, ale jeśli auto ma chwilę "oddechu" na parkingu lub w garażu, to moim skromnym zdaniem, strzał w kolano :ink Może się okazać, że po kilku dniach postoju, auto po prostu nie odpali, bo kamera cały czas ciągnie prąd :ink
A swoją drogą - Zbyszku, spodziewaj się telefonu ode mnie, gdyż pewne funkcje tej kamery są dla mnie... dziwne :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

Spoko ! 😅 Jednak ta funkcja . . . - myślałem że to nieco inaczej działa . . . 🤔 Na mój gust bezruch powinien ją " usypiać " , a potem w zależności , czy jest ustawiona na ruch czy na wstrząs - impuls powinien ją uruchamiać w razie potrzeby . . . 🤔 I także na określony czas - jeśli ruch to do zaniku , wstrząs - na jakiś ustawiony czas . A na uśpieniu ten pobór prądu powinien być chyba minimalny . Wiem że są specjalne urządzenia zasilające tą funkcję . Myślałem że może coś testujesz .😅
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

Nie testuję :ink Trzymam się tego, co przekazał producent :ink
Teoretycznie powinno być tak, że kamera "usypia się" po pewnym czasie nieaktywności ale mimo wszystko coś tam "ciągnie z akumulatora" :ink A to mi się nie podoba :ink Nie miałem okazji sprawdzić jak to działa, ale przeglądając opcje kamerki wychodzi mi, że albo działa "na max", albo wyłącza się po jakiś czasie od odłączenia od niej zasilania - nie ma opcji pośredniej. Jeśli tak jest (a wszystko wskazuje, że tak), to podłączenie jej pod stałe zasilanie będzie skutkowało tym, że będzie nagrywała NON STOP aż... padnie jej zasilanie w postaci akumulatora, a tego byśmy nie chcieli :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: smak56 »

Jeżeli pozwolicie to wtrącę się trochę w sprawie podłączenia kamerki https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... &start=105 . Mam podłączoną na stałe, z oddzielnym wyłącznikiem. Powód? Chodziło mi o parkingi pod sklepami, parkowanie na ulicy itd. Jak zachowuje się kamera? Zależy jak ją ustawisz, mam ustawioną na ruch i czas nagrywania 3 min. Jeżeli auto stoi i nic się nie dzieje kamera usypia się, ale cały czas pobiera prąd. Jeżeli odłączę zasilanie pracuje przez chwilę, w zależności od pojemności baterii wewnętrznej (już wymieniałem). Trwa to kilka minut. Natomiast jak wyłączę ją wyłącznikiem kamery wyłącza się od razu. Jeżeli zapomnę ją wyłączyć (kilka razy się zdarzyło), po kilku dniach auto nie odpaliło.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

No , czyli jednak dużo żre 😅😅😅
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Fiacik »

Trzeba jeszcze uwzględnić dwa warianty:
1)jeżeli ktoś ma garaż i niewiele jeździ to pobór prądu z akumulatora jest niewielki ,bo kamera się nie włącza na ruch.
2)jeżeli zaś wyłączymy kamerkę na dłużej to może się zdarzyć tak jak mnie - całkowite rozładowanie baterii i sprzęt do kosza .Miałem we Fiacie PRESTIGIO i tam jak stwierdził serwis bateria jest zespolona z płytą główną i koszt naprawy to 90% wartości nowej.I dodatkowo OSTRZEŻENIE - po dłuższym czasie ładowania jak zawsze z zapalniczki auta ,kamera była dobrze gorąca więc ją odłączyłem.Serwis stwierdził,że bardzo dobrze zrobiłem bo były przypadki wybuchu.
Teraz mam NAVITEL R600 podłączona fachowo przez serwis Skody ,prąd z akumulatora i zabezpieczenie bezpiecznikiem( w skrzynce było miejsce).Uruchomienie przez kluczyk w stacyjce bez konieczności odpalania auta.
Kabel puszczony pod osłoną słupka i pod podsufitką tak,że prawie nic nie widać.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: Phenix »

Panowie to urządzenie rozwiązuje wasz problem, nie ma obawy że akumulator wam rozładuje. https://allegro.pl/oferta/zabezpieczeni ... e=facebook

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: mwas »

W Megance zdechł akumulator... wymieniony na nowy :luzak Ale... podczas, jak auto zostało podstawione do warsztatu w celu zdiagnozowania, czemu tak ciężko odpala na zimnym (wtedy wyszło, że aku jest bliskie zgonu :ink), okazało się, że... nagle Meganka podczas otwierania drzwi nagle zaczęła włączać nadmuch powietrza na kabinę (tak, jakby cały czas mielibyście w Lince włączoną dmuchawę kabiny na MAX :lacha).
Akumulator wymieniony, więc luzik :luzak Ale efekt nadmuchu nie zniknął... szybka diagnoza i okazało się, że padł... sterownik od nadmuchu klimatyzacji :oj Jest to odpowiednik naszego, nieszczęsnego "rezystora" dmuchawy nawiewu, jak się okazuje, że nie można włączyć innego biegu, jak tylko 4ka :ink Tylko że w Lince jest to prosta "opornica" której koszt to raptem ok 50 PLN a w Renacie... jest to ustrojstwo na układzie elektronicznym sterowanym tranzystorem, które w zamienniku jest prawie nieosiągalny :oj Akcja zakończyła się zamówieniem całego, nowego modułu sterującego (popularnie nazywany "rezystorem dmuchawy") no i czekam na dostawę. Tylko że dostawa to nie wszystko... trzeba to będzie wymienić... A jak patrzę co mnie czeka, to stwierdzam, że... KOCHAM TO NASZE USTROJSTWO ! Bo konstrukcja tego naszego wozidła jest prosta jak przysłowiowy CEP :luzak Trzeba będzie sobie dorobić dodatkowy łokieć... A z resztą zerknijcie sami jak wygląda wymiana sterownika dmuchawy w Renault...

Kutwa... Boże, mam nadzieję, że to koniec "niespodziewanych" wydatków związanych z samochodami w tym miesiącu, bo już poszło na nie (obie :ink) ładnych "parę" PLNów :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

Spoko Macias. U mnie w Renacie pojawił się olej w układzie chłodzenia. Po zmierzeniu kompresji okaże się w jakim stanie jest upg, bo jak dotąd stawiamy z mechanikiem na uszczelkę pod termostatem (dlatego olej w układzie chłodzenia).
Zdechł wtrysk paliwa na czwartym cylindrze.
No i taki tam piard - rolka napinacza paska alternatora wydaje jakieś dźwięki.
:pivo :pivo :pivo KOCHAJMY TE NASZE LINEJKI :pivo :pivo :pivo
:ryczy :ryczy :ryczy :ryczy :ryczy :ryczy
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: zibi186 »

Helletic , ale co uszczelka pod termostatem ma wspólnego z obiegiem oleju ?? 🤔. Tak myślę , że może to raczej chłodniczka oleju - jeśli taką masz . . .Oczywiście jeśli jest chłodzona cieczą . Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

W tej mojej karecie jest jakiś chory termostat, pod którym przebiega kanał olejowy. A dokładniej pod obudową termostatu :ink
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: slawek007 »

Helletic, jakie są twoje odczucia co do silnika 1.6 w Scenicu w porównaniu do 1.4 8V w Linei - zastanawia mnie czy jest choć trochę lepiej pod kątem dynamiki niż w Linea?
Rozglądam się za drugim autem i zamierzam uderzyć w Scenica 3 (chodzi mi po głowie wersja grand) z chęcią bym kupił doładowanego 1.4 TCe ale mają marną opinię pewnie zostanę przy 1.6 - grunt żeby nie jeździł gorzej niż Linea 1.4 8V.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie

Post autor: helletic »

Ciężko wyczuć. Na pewno zbiera się inaczej. W sensie czuję, że idzie po prostu lżej. Nie trzeba wciskać tyle gazu. W Linei trzeba było dawać opór w dechę, aby w ogóle mówić o jakiejś dynamice. Mój kolega jadąc w mojej Linei za moim świeżym zakupem Renaty, po prostu nie mógł mnie dogonić. Ja nie starałem się uciekać, czy jechać jakoś szybko. Choć wydawało mi się, że się wlokę Renią, to jednak bez problemu odstawiałem Lineę. Gabaryt auta, jakim jest Scenic 2 gen, nie dał odczuć dynamiki.
Także z punktu widzenia użytkownika mogę ocenić, że 1.6 16V, 115 KM zbiera się lepiej. Ale nie jakoś 2x lepiej. Po prostu lepiej. T-jet by mnie raczej wciągnął nosem :ink
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
ODPOWIEDZ