Re1: Tuning 1.3 Multijet 90KM (87KM) ->> 102KM
: 08 lut 2015, 21:53
jeszcze przed zakupem Fiata Linei przyszedl mi do glowy chip-tunning auta - na pewno nie ekstremalny ani nawet wysoki tylko bezpieczny ... po odbyciu pierwszej jazdy wersja 1.3 Multijet wiedzialem ze jest jej i mi to zdecydowanie do szczescia potrzebne ...
troche poczytalem rozne fora - najlepiej oczywiscie u Cinka, ale ~800km pod Gliwice nie chcialo mi sie jechac ... mial byc kreator mocy w warszawie, ale było duzo negatywow ...
znalazlem firme blizej mojego miejsca zamieszkania - konkretnie w Brodnicy (kuj-pom) ->> Diesel Tunning, gdzie zajmuja sie taka impreza juz od 2004 roku... ostatnio nastapila rozbudowa, nowa hamownia, robia tez regeneracje turbin na oryginalnych czesciach, itd ...
opinie byly pozytywne wiec umowilem sie na imprezke - moje auto było trzecim hamowanym na nowej hamowni 4WD od Swiatka ...
Byla to tez pierwsza Linea robiona przez nich (na bodaj 400 aut) ale nie pierwszy 1.3 Multijet tylko juz ktorys z kolei - w galerii na ich stronie moje auto jest pod data 02.02.2015r jako Fiat Linea CTU troche trwala cala zabawa ze zrzucaniem (ponad 1h) i wrzucaniem softu (ze 40 min), auto zostalo 3x schamowane przed, 3x po nowej mapie ... potem przejazdzka testowa i banan na mojej twarzy
Po pomiarach wyszlo ze moj Fiat Linea mial troche mniej wigoru niz w katalogu (90KM / 200nm):
-moja seria: ~87KM, 190Nm
-moja po chipie: ~102KM, 217Nm
cena tez byla bardziej atrakcyjna niz w Warszawie - podejscie Darka pelna profeska i naprawde jestem zadowolony z tego jak auto zaczelo jezdzic ..
auto nareszcie chce jechac od duzo nizszych obrotow (1600-1700 obr) - jest plynniej i przyjemniej, nie kopci (max. co mozna wyciagnac to nawet powyzej 110KM dla 1.3 Multijet), spalanie - nie zauwazylem wzrostu - wynik w sumie taki sam jak na poprzednim zbiorniku (~5.2l/100km wedlug kompa, 5.4l/100km wedlug dystrybutora) ...
oczywiscie zeby było pieknie, musialoby byc jeszcze bardziej podkrecony - ale to nie na ten silnik i nie dla mnie ... ja dostalem to co chcialem - czyli fajnie jezdzace auto za niewielka oplata przy zachowaniu jeszcze marginesu bezpieczenstwa
troche poczytalem rozne fora - najlepiej oczywiscie u Cinka, ale ~800km pod Gliwice nie chcialo mi sie jechac ... mial byc kreator mocy w warszawie, ale było duzo negatywow ...
znalazlem firme blizej mojego miejsca zamieszkania - konkretnie w Brodnicy (kuj-pom) ->> Diesel Tunning, gdzie zajmuja sie taka impreza juz od 2004 roku... ostatnio nastapila rozbudowa, nowa hamownia, robia tez regeneracje turbin na oryginalnych czesciach, itd ...
opinie byly pozytywne wiec umowilem sie na imprezke - moje auto było trzecim hamowanym na nowej hamowni 4WD od Swiatka ...
Byla to tez pierwsza Linea robiona przez nich (na bodaj 400 aut) ale nie pierwszy 1.3 Multijet tylko juz ktorys z kolei - w galerii na ich stronie moje auto jest pod data 02.02.2015r jako Fiat Linea CTU troche trwala cala zabawa ze zrzucaniem (ponad 1h) i wrzucaniem softu (ze 40 min), auto zostalo 3x schamowane przed, 3x po nowej mapie ... potem przejazdzka testowa i banan na mojej twarzy
Po pomiarach wyszlo ze moj Fiat Linea mial troche mniej wigoru niz w katalogu (90KM / 200nm):
-moja seria: ~87KM, 190Nm
-moja po chipie: ~102KM, 217Nm
cena tez byla bardziej atrakcyjna niz w Warszawie - podejscie Darka pelna profeska i naprawde jestem zadowolony z tego jak auto zaczelo jezdzic ..
auto nareszcie chce jechac od duzo nizszych obrotow (1600-1700 obr) - jest plynniej i przyjemniej, nie kopci (max. co mozna wyciagnac to nawet powyzej 110KM dla 1.3 Multijet), spalanie - nie zauwazylem wzrostu - wynik w sumie taki sam jak na poprzednim zbiorniku (~5.2l/100km wedlug kompa, 5.4l/100km wedlug dystrybutora) ...
oczywiscie zeby było pieknie, musialoby byc jeszcze bardziej podkrecony - ale to nie na ten silnik i nie dla mnie ... ja dostalem to co chcialem - czyli fajnie jezdzace auto za niewielka oplata przy zachowaniu jeszcze marginesu bezpieczenstwa