Stuki w tylnym zawieszeniu
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Ja mam teraz zagwozdke. Wymienilem amortyzatory z tylu i po kilku dniach znowu zaczely do mnie dochodzic stuki. Raz one sa raz nie. Zalezy jak sie jedzie po nierownosciach i teraz sie glowie czy zle moze skrecilem ta nakretke u gory trzymajaca tloczysko, czy czasem ta guma co tam jest u gory ma byc mocno nasmarowana a nic nie smarowalem czy to w koncu tuleje odzywaja sie. Nie wiem jak to zdiagnozowac nie odkrecajac niczego. Wkurza mnie to.
Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
a tak z gupia frant zapytam - a koła dobrze dokręciłeś po tej naprawie?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Ta nakrętka może bardzo zaleźć za skórę. Miałem to u siebie. Rozebrałem wtedy pół tyłu, z półką i boczkiem. Kolega siedział w bagażniku i słuchał. Kiedy doszliśmy do tego, że wymieniałem bałwanki i dźwięk dochodzi z zewnątrz, wyjąłem amortyzator i dokręciłem nakrętkę. Poszła ....... całe 1/4 obrotu. Do dziś (4 lata) - spokójFish pisze: i teraz sie glowie czy zle moze skrecilem ta nakretke u gory trzymajaca tloczysko,
smak56
* * * *
* * * *
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Miałem ostatnio bardzo nasilone stuki w tylnym zawieszeniu. Pojechałem do znajomego mechanika i kawałek tłoku amora z góry owinoł taśmą przylepną taką materiałową i na siłę nasunął na nią bałwanka. Teraz bałwanek jest cały czas na górze i nareszcie cisza
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
kurde zapomnialem :)leszek1234 pisze:a tak z gupia frant zapytam - a koła dobrze dokręciłeś po tej naprawie?
-- 3 gru 2015, o 23:53 --
jasneemmer pisze:Odboje tez dawales nowe?
-- 3 gru 2015, o 23:55 --
no to juz swinstwo ze strony balwankaRafcio pisze:Miałem ostatnio bardzo nasilone stuki w tylnym zawieszeniu. Pojechałem do znajomego mechanika i kawałek tłoku amora z góry owinoł taśmą przylepną taką materiałową i na siłę nasunął na nią bałwanka. Teraz bałwanek jest cały czas na górze i nareszcie cisza
-- 3 gru 2015, o 23:57 --
tego sie bałem właśnie, bo w ogole jak wkladalem tloczek to raz wchodzilo to wszystko luzno, raz musialem krecic. Nie wiem w koncu czy w tym "uchwycie" to jest gwint czy nie. Niby doklecilem nakretke, ale moze malo, bo klucz mi spadal bo tam potrzeba jakis cienkoscienny.smak56 pisze:Ta nakrętka może bardzo zaleźć za skórę. Miałem to u siebie. Rozebrałem wtedy pół tyłu, z półką i boczkiem. Kolega siedział w bagażniku i słuchał. Kiedy doszliśmy do tego, że wymieniałem bałwanki i dźwięk dochodzi z zewnątrz, wyjąłem amortyzator i dokręciłem nakrętkę. Poszła ....... całe 1/4 obrotu. Do dziś (4 lata) - spokójFish pisze: i teraz sie glowie czy zle moze skrecilem ta nakretke u gory trzymajaca tloczysko,
-- 3 gru 2015, o 23:59 --
Dzisiaj nowy watek, zaczalem analizowac czy to nie z przodu jednak stuka, juz nie jeden z nas slyszal z tylu a okazal sie przod. Podjechalem do diagnosty i bankowo wskazal na laczniki z przodu do wymiany. No wytrzymaly rok i kilka miesiecy. Wymienie i zobaczymy czy to bylo TYLKO to. Szukam teraz wlasnie jakie kupic bo mialem Delphi, teraz mysle doloze na cos lepszego ale nie wiem co lepsze.
<<FISH>>
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Tak wlasnie mysle chociaz przyznam soe ze nie znam firmymarcin24 pisze:Lemfordera kup
Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Delphi i tak dobrze wytrzymał. Teraz łącznik może paść po dobrej dziurze.
Jak ma być coś z górnej półki co Lemfóder albo TRW...i już przestaje spamować bo mowa o tylnym zawieszeniu w temacie a my o przodzie gadamy heh.
Jak ma być coś z górnej półki co Lemfóder albo TRW...i już przestaje spamować bo mowa o tylnym zawieszeniu w temacie a my o przodzie gadamy heh.
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Ale cisza. To bylo to
Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Powiedzcie jaki jest w przybliżeniu koszt poza ASO wszystkich odbojów przód i tył części plus robocizna. Tył wali już na dziurach a i przód już się odzywa. Na przeglądzie diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest ok; amortyzatory, łączniki stabilizatora. Sam zauważyłem, że jeden "bałwanek" z tyłu jest krótszy i ma poszarpany koniec, ostatni zwój oderwał się od niego.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Tył około 100 zł komplet za 2 szt. Przód trochę tańszy. Ceny robocizny nie podam, gdyż wymieniałem sam.martens24 pisze:Powiedzcie jaki jest w przybliżeniu koszt poza ASO wszystkich odbojów przód i tył części plus robocizna.
smak56
* * * *
* * * *
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Od jakiegoś miesiąca ostro napierdziela mi lewy tył na nierównościach.
Wydaje mi się że to robi ta plastikowa osłona amortyzatora.
Czy w naszej linie coś takiego zdało by egzamin?
http://allegro.pl/oslony-i-odboje-gumow ... 01099.html
Może ma już ktoś takie zamontowane?
Wydaje mi się że to robi ta plastikowa osłona amortyzatora.
Czy w naszej linie coś takiego zdało by egzamin?
http://allegro.pl/oslony-i-odboje-gumow ... 01099.html
Może ma już ktoś takie zamontowane?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Również dołączam się do powyższego pytania U mnie de facto jeszcze nie napierdziela, ale również lewy tył trzyma się już na słowo honoru i rozważam użycie jakiegoś bardziej trwałego elementu niż ten oryginalny, bo już raz je wymieniałem i ponownie zrobiło się dokładnie to samo co poprzednio
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM