Statystyka ustrek
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Statystyka ustrek
postanowiłem się podzielić:
1 Suszenie lamp tył 3
2 Wymiana lamp tył 1
3 Wymiana siedziska fotela kierowcy 1
4 Wymiana zamków oparcia kanapy 2
5 Wymiana grila 1
6 Wymiana kratek świateł przeciwmgielnych 1
7 Ustawianie zbieżności 2
8 Regulacja klapki wlewu paliwa 3
9 Wymiana łożysk McPhersona 1
10 Regulacja czujnika cofania 1
11 Wymiana odbojników przód i tył 1
12 Wymiana kratki dyfuzora centralnego 1
13 Wyciek ze skrzyni biegów 1
14 Uszkodzona opona przód (ściąganie) 1
15 Zardzewiała uszczelka pomiędzy drzwiami 1
16 Połamany plastik – osłona silnika od góry 1
17 Porwane gumy na podszybiu pod maską 1
18 Wymina znaczka Fiat przód 1
19. Wymiana łożyska piasty - lewy tył 1
20. Dokręcenie fotela kierowcy 1
21. Dokręcenie fotela kierowcy 1
22. Wymiana stelaża fotela kierowcy 1
23. Wymiana zamka kanapy 1
24. Uszczelnienie i mycie skrzyni biegów 1
25. Malowanie dachu 1
1 Suszenie lamp tył 3
2 Wymiana lamp tył 1
3 Wymiana siedziska fotela kierowcy 1
4 Wymiana zamków oparcia kanapy 2
5 Wymiana grila 1
6 Wymiana kratek świateł przeciwmgielnych 1
7 Ustawianie zbieżności 2
8 Regulacja klapki wlewu paliwa 3
9 Wymiana łożysk McPhersona 1
10 Regulacja czujnika cofania 1
11 Wymiana odbojników przód i tył 1
12 Wymiana kratki dyfuzora centralnego 1
13 Wyciek ze skrzyni biegów 1
14 Uszkodzona opona przód (ściąganie) 1
15 Zardzewiała uszczelka pomiędzy drzwiami 1
16 Połamany plastik – osłona silnika od góry 1
17 Porwane gumy na podszybiu pod maską 1
18 Wymina znaczka Fiat przód 1
19. Wymiana łożyska piasty - lewy tył 1
20. Dokręcenie fotela kierowcy 1
21. Dokręcenie fotela kierowcy 1
22. Wymiana stelaża fotela kierowcy 1
23. Wymiana zamka kanapy 1
24. Uszczelnienie i mycie skrzyni biegów 1
25. Malowanie dachu 1
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 12:33 przez emmer, łącznie zmieniany 4 razy.
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
No to i ja, co pamiętam
1. wymiana odbojników przód 2
2. wymiana górnych mocowań amorów przód 2
3. wymiana piasty łożyska tył 1
4. wymiana kratek nawiewu konsola środkowa 2
5. wymiana zamków kanapy 1 komplet + 1 jeden
6. lakierowanie otarcia drzwi + przycięcie gąbek 1
7. naprawa oparcia siedzenia kierowcy coś trzeszczało 1
8. wymiana tulei belki tylnej 1
9. regulacja przedniej wycieraczki, nie przylegała na całej długości szyby 2
10. naprawa zamka klapy bagażnika, nie można było otworzyć kluczykiem 1
11. podklejenie listwy ozdobnej na drzwiach
Troszkę mniej, ale jak dla mnie to i tak starczy , nie wiem czy to już wszystko jak na razie więcej grzechów nie pamiętam
1. wymiana odbojników przód 2
2. wymiana górnych mocowań amorów przód 2
3. wymiana piasty łożyska tył 1
4. wymiana kratek nawiewu konsola środkowa 2
5. wymiana zamków kanapy 1 komplet + 1 jeden
6. lakierowanie otarcia drzwi + przycięcie gąbek 1
7. naprawa oparcia siedzenia kierowcy coś trzeszczało 1
8. wymiana tulei belki tylnej 1
9. regulacja przedniej wycieraczki, nie przylegała na całej długości szyby 2
10. naprawa zamka klapy bagażnika, nie można było otworzyć kluczykiem 1
11. podklejenie listwy ozdobnej na drzwiach
Troszkę mniej, ale jak dla mnie to i tak starczy , nie wiem czy to już wszystko jak na razie więcej grzechów nie pamiętam
- KOGUT
- klubowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 08 maja 2010, 23:17
- Przebieg: 22800
- Silnik: 1,4 T-JET
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Knurów
Dołączę się
1 Wymiana zamków oparcia kanapy 1
2 Wymiana łożysk McPhersona 1 (lewe i prawe)
3.Do lakierowania otarcia drzwi + przycięcie gąbek 1
4.Podklejenie listwy ozdobnej na drzwiach -4szt
5.Wymiana odbojników tył (do zrobienia)
6.Naprawa klapki wlewu paliwa
7.Śrubka wrzucona do środka klapy tylnej (pierdoła)
Czyli nic tylko śmigać
2 Wymiana łożysk McPhersona 1 (lewe i prawe)
3.Do lakierowania otarcia drzwi + przycięcie gąbek 1
4.Podklejenie listwy ozdobnej na drzwiach -4szt
5.Wymiana odbojników tył (do zrobienia)
6.Naprawa klapki wlewu paliwa
7.Śrubka wrzucona do środka klapy tylnej (pierdoła)
Czyli nic tylko śmigać
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
1. Pęknieta kratka nawiewu środkowego - zrobione na początku, problem już nie występuje.
2. Łożyska amortyzatora - wymienione na początku, do dziś jest spokój.
3. Parujący przedni reflektor - wymiana, problemu już nie ma.
4. Otarcie rantów drzwi od gum - zrobione, problem już napewno nie powróci.
5. Nieszczelność chłodnicy - wymiana.
6. Teraz łożysko tylnej piasty.
To wszystko. Przebieg ~42 000 km. Numer 1, 2, 3 zgłoszone jednocześnie i zrobione za jednym zamachem. Łącznie wizyt w serwisie 3, a z 4 jestem umówiony w serwisie.
Uważam, że większość z moich usterek to choroby wieku dziecięcego i już nie powinny przez dłuższy czas powrócić. Nie uważam, żeby była to jakaś ogromna awaryjność.
Lepsze to niż pękanie głowicy w Passacie 2.0 TDI przy podobnym przebiegu...
2. Łożyska amortyzatora - wymienione na początku, do dziś jest spokój.
3. Parujący przedni reflektor - wymiana, problemu już nie ma.
4. Otarcie rantów drzwi od gum - zrobione, problem już napewno nie powróci.
5. Nieszczelność chłodnicy - wymiana.
6. Teraz łożysko tylnej piasty.
To wszystko. Przebieg ~42 000 km. Numer 1, 2, 3 zgłoszone jednocześnie i zrobione za jednym zamachem. Łącznie wizyt w serwisie 3, a z 4 jestem umówiony w serwisie.
Uważam, że większość z moich usterek to choroby wieku dziecięcego i już nie powinny przez dłuższy czas powrócić. Nie uważam, żeby była to jakaś ogromna awaryjność.
Lepsze to niż pękanie głowicy w Passacie 2.0 TDI przy podobnym przebiegu...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Musicie przyznać że takie rzeczy jak odklejające się listwy, gumy ocierające drzwi, brak smaru w wahaczach, źle pomyślana klapka, gąbka wylatująca spod siedzenia itd to jakaś totalna żenada. Fiat zachowuje się jak by dopiero zaczął produkować auta, a robi to od 1899r. Robią świetne silniki, a nie potrafią dobrać dobrej taśmy dwustronnej do listwy. Czy to auto było w ogóle testowane przed wprowadzeniem do produkcji? Większość problemów wychodzi przed 20tyś km. Wyobraża sobie ktoś Linee z 200tyś na liczniku?
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Owszem Jeden taksówkarz w Krakowie ma już 110 tys km (1,4 77KM) na blacie a drugi prawie 170 tys km (auto jeździ na zmiany, 1,3 M-Jet) i obaj nie wiedzą co to usterka. Wymienili tylko łożyska amorów, smarowanie w celu eliminacji stuków i to wszystko. Patrzyli na mnie jak na wariata gdy mówiłem co w mojej było robione.Coval pisze:Musicie przyznać że takie rzeczy jak odklejające się listwy, gumy ocierające drzwi, brak smaru w wahaczach, źle pomyślana klapka, gąbka wylatująca spod siedzenia itd to jakaś totalna żenada. Fiat zachowuje się jak by dopiero zaczął produkować auta, a robi to od 1899r. Robią świetne silniki, a nie potrafią dobrać dobrej taśmy dwustronnej do listwy. Czy to auto było w ogóle testowane przed wprowadzeniem do produkcji? Większość problemów wychodzi przed 20tyś km. Wyobraża sobie ktoś Linee z 200tyś na liczniku?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Może samochody przeznaczone dla firm czy flot są poddawane bardziej surowym kontrolom. Mam znajomego który pracuje w firmie obsługiwanej przez Fiata. Mają chyba wszystkie możliwe modele i baaaardzo sobie chwalą. Linea jest autem reprezentacyjnym i z czego wiem też mają już ponad 100tyś przejechane i o żadnych problemach nie słyszał. Fiat widać traktuje poważnie tylko poważnych klientów.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
I to jest prawidłowa odpowiedź!Buba pisze:A moze problem dotyczy tylko wybranych wypustów ,moze nie wszystkie sa trafione -tak sobie mysle ze to ma jakis sens.
Wszystko wygląda na to, że tylko niektóre serie są jakieś gorsze. Poddostawcy części są różni i pewnie raz im się zdarzy lepiej, raz gorzej. W końcu to Turcja. Z tego co wiem to FIAT wyłapuje większość wadliwych partii części ale jak widać nie zawsze to wychodzi. Pech chciał, że Linee które trafiały do Polski były bardziej wadliwe. Na innych rynkach z tego co wiem Linee mają się całkiem dobrze.
Jeszcze jedno co zauważyłem... Częściej usterki dotyczą T-Jetów niż innych. Na szczęście nowe sztuki są odporne na usterki i ich większość skończyła się z wprowadzeniem fazy 1 (czyli od 2009 są poprawione i większość usterek nie występuje).
Detale na szczęście się tylko psują. Gwarancja jest po to by te usterki usunąć. Stąd też Linea jest tańsza niż inne ale na początku trzeba z gwarancji pokorzystać
Coval niestety Twoja Linea jest 2008 tak jak moja i wszystko to co u Ciebie (i innych T-Jet 2007/2008) wystąpiło to u mnie też. Odpuśćmy już tym detalom... jeszcze kilka drobnostek wyjdzie i będzie już ok :D
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Czyli uważasz że teraz Linki są już nieco poprawione.duskap pisze:Na szczęście nowe sztuki są odporne na usterki i ich większość skończyła się z wprowadzeniem fazy 1 (czyli od 2009 są poprawione i większość usterek nie występuje).
Chciałbym żebyś miał rację.
Wszystko się okaże z biegiem kilometrów.
Na razie prognozy są optymistyczne
- mikus
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
- Przebieg: 46000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
no to cos z mojej Lineiki z 2007 r. Dynamic
-uszkodzone mocowania lusterek , wymiana wkladow (wlasciwie wina myjni karszera za mocno lal na lusterka ale zrobili gratis)
-lakierowanie drzwi (tarcie jak u innych)
-emblemat zachoci woda (tylni) zrobione
-odchodzi listwa szyby drzwi prawe kierowcy (zrobione)
-wymiana akumulatora , sam kupilem i kazalem wymienic koszt 300 z wymiana na centra Futura+
-wymiana gornych mocowan amortyzatorow przod
-wymiana zimeringa walka rozrzadu i uszczelki pokryey zaworu
-regulacja wylacznika zespolonego wzgl. kierownicy
tyle narazie i mam nadzieje ze wiecej nie bedzie , aaaa i jeszcze widzialem ze zachodzi mi lampa od wstecznego ale troszke tylko jak nie pada to znika , zobacze co dalej bedzie sie dzialo
-uszkodzone mocowania lusterek , wymiana wkladow (wlasciwie wina myjni karszera za mocno lal na lusterka ale zrobili gratis)
-lakierowanie drzwi (tarcie jak u innych)
-emblemat zachoci woda (tylni) zrobione
-odchodzi listwa szyby drzwi prawe kierowcy (zrobione)
-wymiana akumulatora , sam kupilem i kazalem wymienic koszt 300 z wymiana na centra Futura+
-wymiana gornych mocowan amortyzatorow przod
-wymiana zimeringa walka rozrzadu i uszczelki pokryey zaworu
-regulacja wylacznika zespolonego wzgl. kierownicy
tyle narazie i mam nadzieje ze wiecej nie bedzie , aaaa i jeszcze widzialem ze zachodzi mi lampa od wstecznego ale troszke tylko jak nie pada to znika , zobacze co dalej bedzie sie dzialo