Co może tak świszczeć?
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Co może tak świszczeć?
Witam, po ostatnich mrozach jakoś skrobiący, świszczący dźwięk wydaje mi się dobiega z tego elementu.
Co to jest i co się mogło stać?
Dzieje się tak zazwyczaj jak auto jest zimne, jak się zagrzeje to przechodzi.
https://www.dropbox.com/scl/fi/hg2yl5a5 ... zys42&dl=0
Co to jest i co się mogło stać?
Dzieje się tak zazwyczaj jak auto jest zimne, jak się zagrzeje to przechodzi.
https://www.dropbox.com/scl/fi/hg2yl5a5 ... zys42&dl=0
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Pompa wspomagania. Ale dźwięk nie jest jak przy luźnym pasku. Zakładam że olej w układzie masz. Sprawdź czy pasek nie jest luźny .... Jak koła masz skręcone na max to dźwięk się nasila???
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Dokładnie, przy skręconych kołach dźwięk się nasila. Pasek sprawdzałem jako amator ale nie czuje tam zbytniego luzu.Motorek4612 pisze: ↑23 sty 2024, 13:12 Pompa wspomagania. Ale dźwięk nie jest jak przy luźnym pasku. Zakładam że olej w układzie masz. Sprawdź czy pasek nie jest luźny .... Jak koła masz skręcone na max to dźwięk się nasila???
To jest ta sama pompa co się wymienia razem z rozrządem bo miałem wymieniany jakoś niecały rok temu.
Olej jest trochę śmierdzący ale jest.
Cała pompa do wymiany czy da się ten sam simeringu wymienić?
Wyjechałem na kanał jest lekki wyciek spod simeringu na kole pasowym.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Wyciek w tych pompach to standard w pewnym wieku. Pytanie czy kapie olej czy się poci. Pasek u ciebie chyba jest napinany normalnie śrubą ale niech mnie jeszcze chłopaki poprawią . Naciągnij pasek i objawy piszczenia powinny ustąpić. Lub wymień na nowy...
Ostatnio zmieniony 23 sty 2024, 18:46 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Nie kapie, tak się poci. Olej chyba nie był w ogóle wymieniany, pamiętam że wymieniałem w skrzyni i hamulcowy + sprzęgło.Motorek4612 pisze: ↑23 sty 2024, 14:58 Wyciek w tych pompach to standard w pewnym wieku. Pytanie czy kapie olej czy się poci. Pasek u ciebie chyba jest napinany normalnie śrubą ale niech mnie jeszcze chłopaki poprawią . Naciągnij pasek i objawy piszczenia powinny ustąpić. Lub wymień na nowy...
Gdzieś znalazłem że pasek jest prawidłowo napięty jak się go nie da obrócić dalej jak 90 stopni, w takim razie mój jest słabo napięty.
Rozumiem że muszę popuścić pompę tą śruba zaznaczoną na zielono (jest tylko jedna?), a potem napiąć tą śruba czerwoną?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Dokładnie tak. Olej od wspomagania powinien być klarowny czerwony . Bez żadnych dziwnych zapachów. Do wymiany nadaje się olej od skrzyni automatycznej np dextrone II lub III
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Ok, kumam jedną śrubę popuszczam a drugą dokręcam żeby napiąć. A jak wygląda wymiana całej pompy, ewentualnie samego płynu? Trzeba jakoś odpowietrzać? Znalazłem na forum temat w którym kolega rozebrał pompę i wymienił sam uszczelniacz... Tylko znając życie musiałbym zamówić jakaś używkę i się bawić że starą... Ktoś wie jaki to uszczelniacz i jak go dobrać?
Ewentualnie z jakiej firmy byście polecali nową pompę?
Taki płyn może być?
Ewentualnie z jakiej firmy byście polecali nową pompę?
Taki płyn może być?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Poczekaj , jeśli się nie mylę tam przychodzi pasek typu stretch - nie ma regulacji naciągu ...
Poza tym zbyt duży naciąg może źle wpłynąć na nasze podwójne koło pasowe na wale .... Raczej nic bym tam nie kombinował z naciągiem ... Pozdrawiam
Poza tym zbyt duży naciąg może źle wpłynąć na nasze podwójne koło pasowe na wale .... Raczej nic bym tam nie kombinował z naciągiem ... Pozdrawiam
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Taki mam pasek, wymieniany przy rozrządzie więc rok temu.
Bosch 3PK915
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Wszystko się zgadza Zibi. Jest tak jak piszesz przy T-jet. A tu kolega ma zwykłe 8V,i tu jest naciąg mechaniczny śrubą.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Faktycznie , nie poświęciłem należytej uwagi Dzięki za sprostowanie . Pozdrawiam
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co może tak świszczeć?
Olej podmieniony, będę obserwował wyciek z pompy czy się nie powiększa.
Jest jakiś manual jak taką pompę wymienić?
Jest jakiś manual jak taką pompę wymienić?