Macie w planach zagazować auto ?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Do BRC dobrze jest bez kombinacji kupować oryginalne filtry tej firmy, bo wtedy kupujesz jakość.
Ja zmieniam co 15-20 tyś.km. zależy jak tam wyjdzie.
Ja zmieniam co 15-20 tyś.km. zależy jak tam wyjdzie.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
No jakoś tak się to zbiega.alvaro pisze:Czyli starasz sie robic raz na rok?
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Wbije się z pytaniem tutaj bo problem dotyczy instalacji LPG. Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.
Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.
Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
z tego co pamiętam to jest wypiąć stary / wpiąć nowy. tylko potem miałem regulację, ale nie wiem czy była niezbędna czy tylko profilaktycznie.
ale ty nie wiesz który wtryskiwacz. nie wiesz czy to tez może reduktor. chyba podjechałbym do jakiegoś gazownika
ale ty nie wiesz który wtryskiwacz. nie wiesz czy to tez może reduktor. chyba podjechałbym do jakiegoś gazownika
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Pongo pisze:Wbije się z pytaniem tutaj bo problem dotyczy instalacji LPG. Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.
Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.
Może jeszcze puszczać parownik podciśnieniem, też się to zdarza. Sprawdzić cienki wężyk który odchodzi od parownika czy po zgaszeniu nie popuszcza gazu.
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Przy wymianie mogę skorzystać z tej instrukcji?
Wygląda to mniej więcej tak samo?
Mam taki filtr fazy lotnej jak na zdjęciu
Jest tam pierścień segera... zdejmuję go, otwieram puchę bez blokowania zaworu od gazu i wymieniam?
Zakręcacie zawór od gazu?
Filtr ma być bibułkowy czy jakiś inny? Macie otwór z dwóch stron filtra czy z jednej?
I drugi filtr za który nie wiem jak się zabrać... to niebieskie u góry się ściąga, co to?
Wygląda to mniej więcej tak samo?
Mam taki filtr fazy lotnej jak na zdjęciu
Jest tam pierścień segera... zdejmuję go, otwieram puchę bez blokowania zaworu od gazu i wymieniam?
Zakręcacie zawór od gazu?
Filtr ma być bibułkowy czy jakiś inny? Macie otwór z dwóch stron filtra czy z jednej?
I drugi filtr za który nie wiem jak się zabrać... to niebieskie u góry się ściąga, co to?
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"
-- 21 paź 2014, o 08:14 --
mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"
-- 21 paź 2014, o 08:14 --
mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Alvaro - to niebieskie, to cewka elektrozaworu, tego nie ruszaj. Odkręca się tą srebrną miseczkę, na dole.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Nie mają filtrów w motoryzacyjnym.. znaczy maja ale nie BRC i trzeba by im przywieźć na wzór.
Mogli byście polecić które dwa kupić?
Mogli byście polecić które dwa kupić?
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Siema...alvaro pisze:Nie mają filtrów w motoryzacyjnym.. znaczy maja ale nie BRC i trzeba by im przywieźć na wzór.
Mogli byście polecić które dwa kupić?
Niewiele wyczytałem z fotek, ale wydaje mi sie ze potrzebujesz filtrów do BRC Sequent24 M07. Dałbyś pełne oznaczenia to byśmy konkretnie dobrali...
Filtr FL to niby BRC Czakram, ale model z KME (homologacja 67R-010663/110R-000031) który jest rozbieralny (pierścień segera) i wymieniasz w nim sam wkład - poliester z siatką. Ewentualnie zmienić np. na bardzo dobry filtr (podwójny - gęsta bibuła + poliester) filtr FL-03 Czaja. IMHO Jeden z najlepszych na rynku... i tańszy. Sam takich używam
Natomiast Filtr FC to klasyczny wkład (plastikowy korpus) do obudowy MY98. Rozpinasz korpus odkręcając dolną śrubę i wymieniasz wkład. Warto wziąć zestaw razem z oringami ! Co do wymiany - na wyłączonym silniku elektrozawory są zamknięte - wyleci tyle gazu ile jest w wężach (troszkę zasyyyyczy). Można ewentualnie zakręcić zawór na butli, włączyć silnik i wypalić gaz z przewodów, jak przejdzie na benzynę to wyłączyć i dopiero odkrecić fitr FC.
Poniżej przykładowe aukcje, ale pewnie znajdziesz gdzieś koło siebie w sklepie. Oczywiście - najpierw dokładnie sprawdzić wymiary !!
http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-kme ... 54064.html
http://allegro.pl/wklad-filtr-gazu-kme- ... 68721.html
http://allegro.pl/brc-filtr-wklad-fazy- ... 15332.html
http://allegro.pl/filtr-czaja-fl-03-kro ... 48019.html
-- 22 paź 2014, o 22:32 --
Jedno "ale" - w sekwencji uruchamiasz silnik zawsze na benzynie, tak że wtrysk LPG nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że: masz włączoną opcję (wg. mnie- złą) uruchamiania bezpośrednio z LPG , albo wtrysk kompletnie skapitulował i przepuszcza - co się rzadko zdarza..Pongo pisze:...Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.
Jeśli masz monolityczne wtryski typu Hana, Barracuda, Keihin, to nie trzeba ich kalibrować - średnica dyszy określa ich parametry.pisze:Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Wracając do ew.przyczyny problemów - konieczne jest podpięcie interfejsu i zaobserwowanie: ciśnień i pracy wtrysków. W sofcie możesz wyłączać poszczególne wtryski i jeśli coś z którymś nie tak, to od razu wykryjesz anomalie pracy silnika. Może też parownik puszcza podciśnieniem (zobaczysz w programie - choćby ciśnienia reduktora/kolektora). Stawiałbym jednak na spore rozjechanie map Pb/LPG.
*Powered by LPG*
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
jednak nie do końca - u mnie na początku tak rozrabiał reduktor (wada fabryczna, wymieniony na gwarancji), później padł jeden wtryskiwacz (po około 40.000 km także albo się skończył, albo kiepski gaz, teraz założone te z siteczkiem). w obydwu przypadkacj objawy identyczne.Jedno "ale" - w sekwencji uruchamiasz silnik zawsze na benzynie, tak że wtrysk LPG nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że: masz włączoną opcję (wg. mnie- złą) uruchamiania bezpośrednio z LPG , albo wtrysk kompletnie skapitulował i przepuszcza - co się rzadko zdarza..
sposób na sprawdzenie. nie wiem jak u Ciebie tam jest zrobione, ale u mnie tak jak na fotce. wracasz do domu. odpinasz wąż z tego - nie wiem jak się to nazywa - P02 - zostawiasz na noc. rano odpalasz na benzynie. jak jest dalej źle to nie instalacja, jak jest dobrze to szukasz czy wtryskiwacze czy reduktor. dodatkowo u mnie w programie wyszedł spadek ciśnienia. w stagu jest opcja wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy i jak trafiło na ten wadliwy to silnik pracował równiutko, jak był włączony to trochę drżał.
może sylwek coś jeszcze do tego dopisze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Nic dodać nic ująćemmer pisze:może sylwek coś jeszcze do tego dopisze.
Gwoli wyjaśnienia tylko - to tajemnicze "P02" to konkretnie "PS-02" - czyli Map Sensor, jest na tym samym wężu co filtr FL i jeśli chcieć ściągać wąż to może łatwiej z filtra ? No i wystarczy na chwilę (syknie - znaczy trzyma ciśnienie), nie trzeba na całą noc. Reasumując: powtórzę - koniecznie podpiąć interfejs i w programie odczytać parametry ciśnień i pracy podzespołów. Wiele to może wyjaśnić i uchronić od próby naprawy przez losową wymianę podzespołów...
*Powered by LPG*
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Zobaczymy czy to nie wina niższej temperatury ale teraz po zmianie akumulatora auto po zgaszeniu na gazie odpala ponownie bez problemu. Poczekam jeszcze przed ostatecznym potwierdzeniem do ocieplenia ale swoją drogą nieznane są ścieżki usterek Fiatów...
-- 10 maja 2015, o 21:29 --
Koleżanki, Koledzy czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego gaz machera w Warszawie? Na mojego nie narzekam ale jest otwarty 8-16 a brać 2 dni urlopu na oddanie i odebranie gazownika to trochę przesada.
-- 10 maja 2015, o 21:29 --
Koleżanki, Koledzy czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego gaz machera w Warszawie? Na mojego nie narzekam ale jest otwarty 8-16 a brać 2 dni urlopu na oddanie i odebranie gazownika to trochę przesada.
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Macie w planach zagazować auto ?
Minął rok od zamontowania instalacji, o czym przypomniał mi dźwięk serwisu LPG przy odpalaniu mojego BOLIDU. Przyszedł czas na podsumowanie; czy już się zwróciła. Po przejechaniu 15 000 km mogę powiedzieć, ZWRÓCIŁO SIĘ ! . Biorąc dodatkowo, że gaz w tej chwili jest po 1,8 zł a pb 4,9 zł, mistrzostwo kto jeździ na LPG. Dlatego jak ktoś się wacha, montować w ciemno.