100% elektrykiem - Test Nissan LEAF
: 18 cze 2022, 11:27
Z tytułu miło rosnących cen paliwa postanowiłem sprawdzić jak się jeździ 100 % elektrykiem. No i ze względu na fakt, że otrzymałem możliwość testowania Nissan Leaf - bawię się w Motorniczego .
Kilka informacji
Samochód Nissan Leaf 2021
Silnik 150 KM 40KW
Wersją N- Conecta (czy jakoś tak)
Zasieg katalogowy to 270 KM
Czas ładowania od. 20 minut (szybkie ladowanie) na stacji grenway w pakiecie standard cena 1KW - 2.09 zł i ok. 13 h na zwykłym gniezdzie przez dalaczona ładowarkę cena od 1KW - 1. zł. Oczywiście jeżeli masz fotowoltaiczne panele i np. Wallcherger (ok. 3600 pln) KOSZTA SPADAJA DO 0 Zł.
Sam samochód wielkości Corolli HB tyle, że ma płaska podłogę. Drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni.
Prędkość MAX to 150 KM/H
Ceny zaczynają się od 130000 tyś,
Samochód testowy ma dopłatę i tak :
Dla indywidualnego klienta : 18700 zł
Dla klienta z kartą dużej rodziny to już ok. 25000 zł
Kupujesz - składasz wniosek dostajesz zwrot.
Średnie zużycie wg. Mojej jazdy to 13,2 KW/100 KM i pewnie da się wykręcić lepszy wynik. Jest rekuperacja czyli odzysk energii z kół itd...
Utrzymanie rocznie to przegladay ok. 700 zł
Ubezpieczenie ok. 2000 PLN za full pakiet OC/AC/NW
Ogólnie Samochód fajny, ale czy jesteśmy gotowi z infrastruktura na tego typu pojazdy ? Moim zdaniem jeszcze nam brakuje wolnostojacych ładowarek.
Ekonomicznie się spina
Nie będę podawał wyliczeń. Tak na szybko 1200 KM może nasz kosztować ok. 120 zł ( przy ładowaniu garażowym lub 0 zł z fotowoltaicznym wsparciem.
Jest model 60KW i 200 KM ten jednak nie ma dofinasowania. Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Kilka informacji
Samochód Nissan Leaf 2021
Silnik 150 KM 40KW
Wersją N- Conecta (czy jakoś tak)
Zasieg katalogowy to 270 KM
Czas ładowania od. 20 minut (szybkie ladowanie) na stacji grenway w pakiecie standard cena 1KW - 2.09 zł i ok. 13 h na zwykłym gniezdzie przez dalaczona ładowarkę cena od 1KW - 1. zł. Oczywiście jeżeli masz fotowoltaiczne panele i np. Wallcherger (ok. 3600 pln) KOSZTA SPADAJA DO 0 Zł.
Sam samochód wielkości Corolli HB tyle, że ma płaska podłogę. Drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni.
Prędkość MAX to 150 KM/H
Ceny zaczynają się od 130000 tyś,
Samochód testowy ma dopłatę i tak :
Dla indywidualnego klienta : 18700 zł
Dla klienta z kartą dużej rodziny to już ok. 25000 zł
Kupujesz - składasz wniosek dostajesz zwrot.
Średnie zużycie wg. Mojej jazdy to 13,2 KW/100 KM i pewnie da się wykręcić lepszy wynik. Jest rekuperacja czyli odzysk energii z kół itd...
Utrzymanie rocznie to przegladay ok. 700 zł
Ubezpieczenie ok. 2000 PLN za full pakiet OC/AC/NW
Ogólnie Samochód fajny, ale czy jesteśmy gotowi z infrastruktura na tego typu pojazdy ? Moim zdaniem jeszcze nam brakuje wolnostojacych ładowarek.
Ekonomicznie się spina
Nie będę podawał wyliczeń. Tak na szybko 1200 KM może nasz kosztować ok. 120 zł ( przy ładowaniu garażowym lub 0 zł z fotowoltaicznym wsparciem.
Jest model 60KW i 200 KM ten jednak nie ma dofinasowania. Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka