Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

brales
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 07 kwie 2021, 12:01
Przebieg: 133000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: (prawie) Olsztyn

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: brales »

mario1990 pisze: 24 kwie 2021, 6:14 wydaje mi się że szukasz dookoła, jak by przepływla była walnięta to byś cały czas miał problem, a nie tylko przy odpalaniu, potem sie magicznie naprawia?
jeśli przepływka by "troche" przekłamywała o jakąś wartość a nie procentowo to by to miałoby najwieksze znaczenie przy rozruchu gdy przepływ powietrza jest mały, jak już odpali i podczas jazdy zasysa dużo więcej powietrza i jeśli by przekłamywała o stałą wartość to może procentowo dawać bardzo małe odchylenie

co do rozrusznika to wymontowałem i cały wygląda bdb, ta siatka jest w stanie idealnym o którym było wspomniane w innym poście, niemniej zamawiam dzisiaj drugi nowy rozrusznik żeby na 100% wykluczyć lub potwierdzić teze że to wina rozrusznika

Wszystkie podłączenia przewody itp przy rozruszniku wyglądają wręcz wzorowo, zero śniedzi czy jakiegokolwiek nalotu

dzisiaj gdy na dworze było tylko +2 odpalila za drugim razem, potwierdza się teoria że im chlodniej tym lepiej pali
brales
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 07 kwie 2021, 12:01
Przebieg: 133000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: (prawie) Olsztyn

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: brales »

Tak więc możemy już dać spokój teorii według której przyczyną jest rozrusznik, wymieniony na nówkę sztukę i dokladnie to samo, kręci nie odpala, do tego wraz z nowym rozrusznikiem dostalem certyfikat potwierdzający jego parametry pracy w zalężności od napięcia itp itd i maksymalne obroty rozrusznika przy maksymalnie sprzyjających warunkach wynoszą ok 230 obrotów na minute, na moim starym rozruszniku obroty wynoszą około 200-220 więc są bliskie maks, jakby ktoś kiedyś się zastanawiał jakie obroty są w normie a jakie nie to może mu się kiedyś przydać ;-)

Podpowie ktoś co i jak sprawdzić jeszcze albo wymienić ? :D
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: leszek1234 »

Nie ma diesla ale się wypowiem:) A tak poważnie, to potraktuj moja wypowiedź z wyrozumiałością, bo nie znam się za bardzo na dieslu.
1.Skoro twierdzisz, że ciśnienie paliwa jest dobre to może jednak wtryski przytkane jakimś słabym paliwem z przeszłości. Ja bym proponował nalać do baku koncentratu do czyszczenia wtrysków - wydatek niewielki, kilkanaście zł na alle.., na stacji benzynowej też do dostania.
2. Może lewe powietrze w dolocie, wąż pęknięty. Chociaż przy nieszczelności kopciłby chyba cały czas a nie tylko przy odpalaniu i był słabszy. Nie wiem.
3. A sprawdzałeś miernikiem świece żarowe - to chyba najprostsza czynność. Odpiąć wtyczki sprawdzić ich oporność. A potem sprawdzić czy podawane jest na nie napięcie przy rozruchu - miernikiem.
brales
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 07 kwie 2021, 12:01
Przebieg: 133000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: (prawie) Olsztyn

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: brales »

leszek1234 pisze: 27 kwie 2021, 21:11 1.Skoro twierdzisz, że ciśnienie paliwa jest dobre to może jednak wtryski przytkane jakimś słabym paliwem z przeszłości. Ja bym proponował nalać do baku koncentratu do czyszczenia wtrysków - wydatek niewielki, kilkanaście zł na alle.., na stacji benzynowej też do dostania.
Cisnienie paliwa w odczytach pokazuje odpowiednie (tak mi sie wydaje od 300 w górę bar do nawet 500) i auto jak już odpali to jeździ normalnie stąd założenie że jest ok, z tym środkiem to sprobuje może akurat pomoże :-)

leszek1234 pisze: 27 kwie 2021, 21:11 2. Może lewe powietrze w dolocie, wąż pęknięty. Chociaż przy nieszczelności kopciłby chyba cały czas a nie tylko przy odpalaniu i był słabszy. Nie wiem.
nie zauważyłem żadnych ale sprawdzę jeszcze raz, wydaje mi się że jakby uciekało to mógłby mieć problemy z wejście na doładowanie bo by gdzieś uciekało ciśnienie jak zacznie turbo dmuchać a te jest ok ale nei zaszkodzi myśle sprawdzić

leszek1234 pisze: 27 kwie 2021, 21:11 3. A sprawdzałeś miernikiem świece żarowe - to chyba najprostsza czynność. Odpiąć wtyczki sprawdzić ich oporność. A potem sprawdzić czy podawane jest na nie napięcie przy rozruchu - miernikiem.
same świece sprawdzałem i nawet wymieniałem, nie sprawdzałem za to czy jest prąd wtyczkach przy rozruchu, słychać za to takie kliknięcie/pykniecie przy włączenie zapłonu które niby ma oznaczać uruchomienie przekaźnika, czuje że to nie będzie to bo wydaje mi się że raczej by nie odpalił po tym jak myśli że ma zimny silnik ale sprawdzę dla pewności nie zaszkodzi a jedynie chwile czasu i zawsze będzie wiadomo

dzięki za porady
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: Fiacik »

A ja dalej upieram się przy twierdzeniu,że to coś z paliwem tym bardziej,że już o to pytałem i odpowiedzi brak :zlośnik
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: zibi186 »

Fiacik pisze: 29 kwie 2021, 15:10 A ja dalej upieram się przy twierdzeniu,że to coś z paliwem tym bardziej,że już o to pytałem i odpowiedzi brak :zlośnik
Skoro problem z odpaleniem jest po dłuższym postoju , to można by tak pomyśleć , ale jak to się ma do faktu , że sztuczne obniżenie temperatury powoduje wcześniejszy zapłon ? Gdyby fizycznie paliwo sie cofalo , to by go nie było i już . . . Niezależnie od poziomu temperatury .. . 🤔 Tak , myślę . Ale skoro wskazania temperatur z czujników zgadzają się ze stanem faktycznym , to same czujniki można chyba wykluczyć 🤔 Podobno do 30 stopni w silniku nastawy są brane z body komputera , powyżej tej temperatury dopiero z czujników - gdzieś tu na forum padło takie stwierdzenie , zatem . . . 🤔 Może problem jest w samym sterowniku ?? idąc dalej , wygląda mi to tak , jakby dawka paliwa podczas rozruchu była po prostu za mała - podejrzewam że jest ona także uwarunkowana temperaturą .Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: Fiacik »

W dużej mierze zgodziłbym się z twierdzeniem,że to dawka rozruchowa paliwa jest za mała,ale to skąd wtedy ten biały dym po odpaleniu?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: Fiacik »

Te trudności z odpalaniem i ten biały dym po uruchomieniu to podobno objaw zapowietrzenia - tak mi to wyjaśnił przed chwilą znajomy mechanik i zalecił szukać usterki po tej właśnie linii.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: zibi186 »

Może więc wstawić zawór zwrotny na wężu paliwowym ? 🤔 Ale skąd bierze się paliwo , po obnizeniu temperatury ?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5145
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

O którym czujniku temperatury mówicie? Przy termostacie 55193203?
Dla porównanie wrzuciłem odczyty mojego auta. Może na coś naprowadzą? :pomysli
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
brales
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 07 kwie 2021, 12:01
Przebieg: 133000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: (prawie) Olsztyn

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: brales »

Hej dzięki wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi, dzisiaj chwilę popatrze i tak:
Fiacik pisze: 29 kwie 2021, 15:10 A ja dalej upieram się przy twierdzeniu,że to coś z paliwem tym bardziej,że już o to pytałem i odpowiedzi brak :zlośnik
Opisałem na poprzedniej stronie natomiast faktycznie zapomniałem dopisać gdzie tankuje więc teraz to robię :D głównie jest to lotos :-)
Co do właśnie zapowietrzenia to właśnie zaprzecza temu to że oszukanie czujnika temperatury sprawia że auto pali niemam na dotyk,
ten dymek pojawia się dopiero po tym jak auto odpali po iluś tam nieudaych próbach. Jak oszukam go z temp do odpali od razu za pierrwszym razem i nie ma mowy o tym dymku, no i też czy w przypaku zapowietrzenia pokazwałby ciśnienie ponad 300 bar a czasem skok nawet chwilowy skok do max 500.
Tutaj paliwo do pompy wysokiego ciśnienia podaje pompa w zbiorniku paliwa i ona pompuje ładnie. Co do obecności dymu po odpaleniu po tym jak wcześniej nie udało mi się odpalić ileś tam razy to tłumaczę sobie w ten sposób, że każdy nieudany rozruch powoduje wyrzucanie niespalonej mieszanki do kolekora, turbo, wydechu, katalizatora itp, jak nie dojdze do zapłonu to jakaś część ropy z mieszanki osiądzie pewnie na tym wszystkim a w końcu jak odpali to spaliny są bardzo gorące i spowoduj wyparowanie/dymienie tego, taki sam efekt jak np wezmi sie wyleje odrobine ropy na gorący kolektor wydechowy to powstanie dużo dymu, tak samo i tutaj :D niemniej spróbuję coś w tej kwestii sprawdzić też :)
smak56 pisze: 30 kwie 2021, 18:51 O którym czujniku temperatury mówicie? Przy termostacie 55193203?
Dla porównanie wrzuciłem odczyty mojego auta. Może na coś naprowadzą? :pomysli
Tak chodzi o czujnik cieczy przy termostacie :-) Dzięki za odczyty zawsze jest jakiś punkt odniesienia, jak tylko sprawdzę i porównam dam znać :-)
zibi186 pisze: 29 kwie 2021, 19:26
Skoro problem z odpaleniem jest po dłuższym postoju , to można by tak pomyśleć , ale jak to się ma do faktu , że sztuczne obniżenie temperatury powoduje wcześniejszy zapłon ? Gdyby fizycznie paliwo sie cofalo , to by go nie było i już . . . Niezależnie od poziomu temperatury .. . 🤔 Tak , myślę . Ale skoro wskazania temperatur z czujników zgadzają się ze stanem faktycznym , to same czujniki można chyba wykluczyć 🤔 Podobno do 30 stopni w silniku nastawy są brane z body komputera , powyżej tej temperatury dopiero z czujników - gdzieś tu na forum padło takie stwierdzenie , zatem . . . 🤔 Może problem jest w samym sterowniku ?? idąc dalej , wygląda mi to tak , jakby dawka paliwa podczas rozruchu była po prostu za mała - podejrzewam że jest ona także uwarunkowana temperaturą .Pozdrawiam 😊
No właśnie też mi się wydaje, że to coś ze składem mieszanki, tylko staram się dojść co jest przyczyną.. z tym braniem temp z kompa to nawet sam myślałem o czymś takim, aczkolwiek wydaje mi się ze to nie to, u mnie bardziej ta graniczna temp to jest coś koło 0 już na parę stopni powyżej 0 już pojawia się problem z odpaleniem. Generanie to masz na myśli takie coś że poniżej pewnej temp komputer ignouje wskazania niektórych czujników i bierze ich wartości zakodowane na stałe w komputerze ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: zibi186 »

Tak jak pisałem , wyczytałem gdzieś na forum że poniżej 30 stopni body nie czyta wskazań czujników ( 🤔 no właśnie - temperatury jednak musi uwzględniać przy rozruchu - tak podpowiada logika ) , tylko nastawy są zapisane w mapie paliwowej i stamtąd brane . . . Zapewne te zapisane dane też powinny ulegać pewnym modyfikacjom - auto się przecież wciąż uczy naszego stylu jazdy . . . Nie pamiętam - czy próbowałeś już robić procedurę adaptacyjną ? Wykasować nastawy w komputerze i niech się uczy od nowa ? A może jeszcze spróbuj poruszać wtyczkami przy body ? Psikania tam czymkolwiek raczej nie polecam , albo trzeba by odpiąć przynajmniej minusową kleme z aku i potem dłużej poczekać , aby dać odparować środkowi . Znajomy elektronik zasugerował mi kiedyś , że ten środek niefrasobliwie użyty potrafi narobić więcej szkody niż pożytku 😅. Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5145
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

brales pisze: 01 maja 2021, 4:44
smak56 pisze: 30 kwie 2021, 18:51 Dla porównanie wrzuciłem odczyty mojego auta. Może na coś naprowadzą? :pomysli
Dzięki za odczyty zawsze jest jakiś punkt odniesienia, jak tylko sprawdzę i porównam dam znać :-)
Jak będziesz potrzebował inne odczyty, pisz - mam wszystkie.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5145
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

Próbowałem pomóc a dzisiaj sam proszę.
Wróciłem do domu, trochę odczekałem na schłodzenie turbiny i auto samo zgasło! Nie mogę odpalić. Próbowałem wiele razy.
Akumulator nowy, przewód masowy nowy, rozrusznik po regeneracji - kręci, obszedłem filtr paliwa, paliwo do pompy wtryskowej dochodzi. Poluzowana nakrętka na wtrysku puszcza, czyli napęd (ON) dochodzi. Co się dzieje? panic Podłączyłem multiecuskana i wyrzuciło błąd P0657
1234.jpg
, błąd przepływki nieistotny, gdyż ją odpiąłem. Jedynym "dziwnym" objawem jest terkoczący przekaźnik świec żarowych. Przeczesałem na ile się dało internet, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi co konkretnie zrobić aby to naprawić.
Moje pytania do Was dotyczą wskazówek, które pomogą lub naprowadzą na usunięcie usterki.
- co oznacza "przerwa w obwodzie zasilania "A" nastawników?
- o jaki czujnik może chodzić?
- o który przekaźnik chodzi?
skrzynka.jpg
Liczę na Waszą pomoc.
Znalazłem jeszcze takie coś
P 0657-crop.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: mwas »

Tak jak rozmawialiśmy przez telefon - moim zdaniem, na "dzień dobry" do sprawdzenia napięcia, jakie wychodzą z "nóżek" oznaczonych numerem 87 przekaźników T9 i T10 znajdujących się w skrzynce w komorze silnika, na poniższym schemacie oznaczone czerwonymi kółeczkami, przekaźniki oznaczone niebieskim kółkiem na schemacie skrzynki :ink
schemat_post.png
Reszta poszukiwań problemu po pomiarach :ink Mam nadzieję, że to tylko jakaś wredna kuna zajęła się jakimś kabelkiem a nie konieczność wymiany całej skrzynki z bezpiecznikami (odpukać w niemalowane...) :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ