Co po Linei?
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Co po Linei?
Witam. Może ktoś doradzi, na doświadczenie lub miał któreś z aut. Po nowym roku planuję zmienić auto na coś większego, musi być bagażnik gdzie wcisnę wózek i 4os rodzinę. Linka zostanie dla żony. Budżet ok 50 tys. Najpierw wybór padł na megane 4 bo mam m2 i jest ok. Ale po lekturze i obejrzeniu jeden w salonie z 10tys km przebiegiem, rzeczywiście z tyłu klapa jest tak źle spasowana jakby auto było bite, stało 3 podobne i to samo. Zresztą całe auto tak. Bagażnik po otwarciu jest tak bezmyślnie zrobiony ze woda się leje do środka, ale to wszystko nic. Odpadła że względu na bagażnik, jest tak mały jak w hb m2,no może ciut większy.
Drugie auto to Mondeo mk5 w hb lub kombi, bagażniki oba mają ogromny, miałem wcześniejsze wersje i też byłem zadowolony. Najbardziej mi się podoba że wszystkich ale w takie kasie to będzie przebieg 150tys + i rocznik 2015-2016 a to trochę boli z taką kasę, przynajmniej dla mnie. I tu pojawia się tipo w kombi, bagażnik duży, silnik najlepiej 1.6mjet lub 1.4tjet wersja lounge. Martwi mnie jakoś wykonania, wyciszenia i trwałości materiałów czy jest lepiej jak w lince? Tylko nie mówicie mi że w lince jest ok, bo nie o tym temat, dla mnie nei jest to dobre wykończenie i jakość w porównania do innych aut co miałem, nie chce tu wojny i dyskusji na ten temat tylko czy jest lepiej czy nie. To że tył w kombi mi się nie podoba nic nie zrobię, za to przód bardzo. Co byście wybrali?
Drugie auto to Mondeo mk5 w hb lub kombi, bagażniki oba mają ogromny, miałem wcześniejsze wersje i też byłem zadowolony. Najbardziej mi się podoba że wszystkich ale w takie kasie to będzie przebieg 150tys + i rocznik 2015-2016 a to trochę boli z taką kasę, przynajmniej dla mnie. I tu pojawia się tipo w kombi, bagażnik duży, silnik najlepiej 1.6mjet lub 1.4tjet wersja lounge. Martwi mnie jakoś wykonania, wyciszenia i trwałości materiałów czy jest lepiej jak w lince? Tylko nie mówicie mi że w lince jest ok, bo nie o tym temat, dla mnie nei jest to dobre wykończenie i jakość w porównania do innych aut co miałem, nie chce tu wojny i dyskusji na ten temat tylko czy jest lepiej czy nie. To że tył w kombi mi się nie podoba nic nie zrobię, za to przód bardzo. Co byście wybrali?
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Co po Linei?
Jak to mówią o gustach się nie dyskutuje. Jednemu będzie podobać się taki , a innemu inny samochód. Funkcjonalność samochodu musi być dostosowana do Twoich potrzeb. Więc ja np. Szukał bym Megane IV w kominku wersji GT 160 KM. Meganke 130 KM w HB mam sprawdzoną i dla mnie była OK. Teraz mam Toyotę w Hybrydzie. Jak najbardziej się sprawdza. Do 50 tyś masz spory wybór. Top fajne..jednak kwota która chcesz przeznaczyć otwiera wachlarz możliwości. Na 100 % grupę VW mijał bym szerokim łukiem.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co po Linei?
Jak pisałem m4 ma mini bagażnik jak w autach kombi więc odpada. Kwota 50tys, może i większą ale to wyjdzie w praniu. Prawda taka że jakby mieć 20tys zł, to się mówi 10 dołożyć i coś będzie, jakby mieć 30tys zł to się mówi, jakby tak 10 tys zł więcej i tak można... A dalej nie wiadomo co
Zastanawialem się też czy nie jakieś audi a4 ale to też będzie spory nalot, ponoć wykończenie ma dobre.
Zastanawialem się też czy nie jakieś audi a4 ale to też będzie spory nalot, ponoć wykończenie ma dobre.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Co po Linei?
Wiadome jest, że komentarz zawsze będzie. Dołożyć 10000 I mieć to. Ja myślę, że auto prócz rozumu i portfela trzeba kupować sercem. Jak kupisz tylko rozumem I portfelem jest duża szansa, że będziesz się męczyć....
Masz kolego dylemat przed sobą....
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Masz kolego dylemat przed sobą....
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co po Linei?
Uważam,że powinieneś iść w auto typu Van np:
- Ford C max
- Citroen C-4 Grand Picasso
- Renault Scenic w wersji grand
póki jeszcze są na rynku przyzwoite egzemplarze.
Bo to są auta naprawdę rodzinne,tym bardziej,że jak piszesz w grę wchodzi wożenie wózka ,a więc i fotelika,a być może i dwóch fotelików lub podkładki.
Najlepiej żeby miały 3 osobne siedzenia z tyłu.
Tak się składa,że zarówno syn jak i 2 córki mają Octavie combi,wiem co przewożą jak do nas przyjadą i widzę co im brakuje.Tym gorzej im dzieci mniejsze np.rok i 3 lata.
Córka w Niemczech oprócz 2- letniej Octavii kupiła w tym roku Tipo combi,które pełni rolę wyłącznie auta na zakupy i wożenia dziecka do przedszkola i spełnia swoją rolę,ale w żadnym razie nie można jego pakowności porównywać z Octavią.
Myślę,że ciekawa też będzie wypowiedź helletica,któremu powiększyła się rodzina i który wymienił Linkę na Scenica.
- Ford C max
- Citroen C-4 Grand Picasso
- Renault Scenic w wersji grand
póki jeszcze są na rynku przyzwoite egzemplarze.
Bo to są auta naprawdę rodzinne,tym bardziej,że jak piszesz w grę wchodzi wożenie wózka ,a więc i fotelika,a być może i dwóch fotelików lub podkładki.
Najlepiej żeby miały 3 osobne siedzenia z tyłu.
Tak się składa,że zarówno syn jak i 2 córki mają Octavie combi,wiem co przewożą jak do nas przyjadą i widzę co im brakuje.Tym gorzej im dzieci mniejsze np.rok i 3 lata.
Córka w Niemczech oprócz 2- letniej Octavii kupiła w tym roku Tipo combi,które pełni rolę wyłącznie auta na zakupy i wożenia dziecka do przedszkola i spełnia swoją rolę,ale w żadnym razie nie można jego pakowności porównywać z Octavią.
Myślę,że ciekawa też będzie wypowiedź helletica,któremu powiększyła się rodzina i który wymienił Linkę na Scenica.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Co po Linei?
Fiat Tipo SW 1.4 T-JET i tyle w temacie. Fotele o niebo lepsze, wyciszenie lepsze, boczki drzwi podobnie - auto wykonane tanio i konstrukcyjnie jakościowo nie wiele się różni od Bravo jeśli chodzi o jakość, ale do ogarnięcia tanio.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Co po Linei?
No to i ja się wypowiem, wywołany do tablicy
Nigdy nie byłem do końca przekonany do aut typu mini van. Trochę w okół nich krążyłem, ale odpuszczałem, wracając do sedana.
Do zakupu Scenica 2 gen. przyczynił się brat mojej żony. Nie namawiał, tylko po prostu posiada. Fakt, że w dieslu, co dla niego jest jedyną bolączką.
Tak więc po kilku jazdach próbnych, dokładnych oględzinach Scenica, wybrałem właśnie to auto. No i... Jak będę zmieniał auto, to na Scenica 3 generacji
W lipcu pojawił się na świecie mój synek, więc rodzina stała się 4 osobowa .
Przymiarki wózka do sedana, czy to Linea, czy BMW 5 gen. (także była rozważana taka opcja), nie do końca mnie satysfakcjonowały. Jednak gdy wózek po prostu "wpadł" do Scenica - klamka zapadła.
Auto ma służyć i być praktyczne naszym potrzebom. Scenic urzekł mnie nieprawdopodobną wygodą, funkcjonalnością, wykorzystaniem przestrzeni i funkcjami, które w latach 2007 Linea mogła tylko pomarzyć.
W samej podłodze, w przestrzeni pasażerskiej są 4 głębokie schowki. 4 szuflady pod siedzeniami kierowcy, pasażera, skrajnymi fotelami tylnego rzędu. Schowek przed pasażerem klimatyzowany. Schowki w drzwiach, podłokietnik z tak przepastnym schowkiem, że z przodu w jego wnękę idzie schować rękę prawie po łokieć. W tylnej jego części zaś butelkę 1 litrową.
Każdy fotel osobno regulowany, co daje mega swobodę przy konfiguracji z fotelikami dziecięcymi.
Stoliki dla osób na tylnej kanapie (rozkładane z oparć przednich foteli + możliwość zrobienia z oparcia środkowego fotela dodatkowego stolika dla dzieciaków siedzących na skrajnych fotelach).
100 x lepiej wyciszony od Linei. Zawieszenie tak komfortowe, że mój 2 miesięczny synek śpi jak suseł nawet na fatalnych drogach.
We wnękę koła zapasowego wchodzi butla 55 l LPG. Nie brałbym silnika w dieslu. Benzyna tylko od 1.6-2.0 bez turbo. Ja mam 1.6 16V 115KM i daje radę w tej budzie. Jak chcesz hak i przyczepę, to lepiej celować w 2.0.
Pod kątem 4 osobowej rodziny u mnie sprawdza się to auto doskonale. Nie brałbym wersji Grand ze względu na to, że prawdopodobnie nie ma w bagażniku wnęki na pełnowymiarowe koło zapasowe. Oglądałem tylko na filmikach wersję Grand w Scenic 3 gen. i wydawało mi się, że składane fotele 3 rzędu zabierają przestrzeń dla koła zapasowego. Więc LPG wtedy odpada.
Grand też w/g moich odczuć wygląda, jakby miał za ciężkie 4 litery . W bagażniku jest chyba z 15 cm dłuższa powierzchnia. Nie chcę strzelać, ale jakiejś super przestrzeni nie kupujemy w wersji Grand.
Za kwotę do 50 tys zł kupisz super Scenica 3 gen w benzynie z małym nalotem.
Nigdy nie byłem do końca przekonany do aut typu mini van. Trochę w okół nich krążyłem, ale odpuszczałem, wracając do sedana.
Do zakupu Scenica 2 gen. przyczynił się brat mojej żony. Nie namawiał, tylko po prostu posiada. Fakt, że w dieslu, co dla niego jest jedyną bolączką.
Tak więc po kilku jazdach próbnych, dokładnych oględzinach Scenica, wybrałem właśnie to auto. No i... Jak będę zmieniał auto, to na Scenica 3 generacji
W lipcu pojawił się na świecie mój synek, więc rodzina stała się 4 osobowa .
Przymiarki wózka do sedana, czy to Linea, czy BMW 5 gen. (także była rozważana taka opcja), nie do końca mnie satysfakcjonowały. Jednak gdy wózek po prostu "wpadł" do Scenica - klamka zapadła.
Auto ma służyć i być praktyczne naszym potrzebom. Scenic urzekł mnie nieprawdopodobną wygodą, funkcjonalnością, wykorzystaniem przestrzeni i funkcjami, które w latach 2007 Linea mogła tylko pomarzyć.
W samej podłodze, w przestrzeni pasażerskiej są 4 głębokie schowki. 4 szuflady pod siedzeniami kierowcy, pasażera, skrajnymi fotelami tylnego rzędu. Schowek przed pasażerem klimatyzowany. Schowki w drzwiach, podłokietnik z tak przepastnym schowkiem, że z przodu w jego wnękę idzie schować rękę prawie po łokieć. W tylnej jego części zaś butelkę 1 litrową.
Każdy fotel osobno regulowany, co daje mega swobodę przy konfiguracji z fotelikami dziecięcymi.
Stoliki dla osób na tylnej kanapie (rozkładane z oparć przednich foteli + możliwość zrobienia z oparcia środkowego fotela dodatkowego stolika dla dzieciaków siedzących na skrajnych fotelach).
100 x lepiej wyciszony od Linei. Zawieszenie tak komfortowe, że mój 2 miesięczny synek śpi jak suseł nawet na fatalnych drogach.
We wnękę koła zapasowego wchodzi butla 55 l LPG. Nie brałbym silnika w dieslu. Benzyna tylko od 1.6-2.0 bez turbo. Ja mam 1.6 16V 115KM i daje radę w tej budzie. Jak chcesz hak i przyczepę, to lepiej celować w 2.0.
Pod kątem 4 osobowej rodziny u mnie sprawdza się to auto doskonale. Nie brałbym wersji Grand ze względu na to, że prawdopodobnie nie ma w bagażniku wnęki na pełnowymiarowe koło zapasowe. Oglądałem tylko na filmikach wersję Grand w Scenic 3 gen. i wydawało mi się, że składane fotele 3 rzędu zabierają przestrzeń dla koła zapasowego. Więc LPG wtedy odpada.
Grand też w/g moich odczuć wygląda, jakby miał za ciężkie 4 litery . W bagażniku jest chyba z 15 cm dłuższa powierzchnia. Nie chcę strzelać, ale jakiejś super przestrzeni nie kupujemy w wersji Grand.
Za kwotę do 50 tys zł kupisz super Scenica 3 gen w benzynie z małym nalotem.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co po Linei?
Vana nie chcę, jeszcze za młody jestem No i kręcąc się w koło komina czy do kościoła nie jest mi on potrzebny a raz do roku na wakacje kupować mini autobus chyba bez sensu. Muszę to przemyśleć. Zakładając, że bym się zdecydował, scenic jak już tylko gen4 a tam już nie ma takich silników jak piszesz 1,6-2,0 (zresztą napewno nie brał bym małego żeby się męczyć), tylko 1,2 i 1,3 są to te same silniki co w megane4 pewnie i skrzynia a tam już strasznie narzekają na stuki w niej itd. W m4 celowałem w 1,5dci w scenic byłby za mały bo ma tylko 110 koni. Druga sprawa, że jeżeli scenic 4 jest tak samo wyknany jak megane 4 to dziękuje. Nowy samochód jest tak spasowany jakby z dwóch był złożony ale za opinię dziękuje i poczytam o scenicu.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Co po Linei?
Ciężko będzie o 2-3 letnie kombi, bo to wszystko samochody poleasingowe. Nie wiesz czy to auto po handlowcu, czy od pani z zieleniaka. Mało kto decyduje się prywatnie na takie auto z salonu, żeby je z taką stratą sprzedać. A nawet jeśli, to wiadomo jak jest, zawsze znajdzie się ktoś chętny z rodziny, znajomy, sąsiad itd.
Vany czy suvy kupują przeważnie rodziny. Takie auto nawet starsze z przebiegiem będzie mniej zarżnięte niż 2 letnia służbówka z pełną historią serwisową. ....wiem jak jeżdżę i widzę jak jeżdżą inni ;)
Możesz też pooglądać ogłoszenia na forach danej marki/modelu.
Vany czy suvy kupują przeważnie rodziny. Takie auto nawet starsze z przebiegiem będzie mniej zarżnięte niż 2 letnia służbówka z pełną historią serwisową. ....wiem jak jeżdżę i widzę jak jeżdżą inni ;)
Możesz też pooglądać ogłoszenia na forach danej marki/modelu.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co po Linei?
Z tym to się wogole nie zgadzam. Pełno jest ogłoszeń czy to Mondeo, tipo ogólnie jest mniej sprzedawanych używanycha ale są polski salon i prywatne. Chcesz powiedzieć że mondeo mk5 kombi jeździ jakiś przedstawiciel handlowy? Nie znam takich firm gdzie kupują takie auta. Do takich celów to idą i30, octavie czy focusy. A to że auto po leasingu to nie oznacza że od razu musi być w firmie nie wiadomo jak dużej, bardzo dużo kupuje w leasing właśnie osoby które mają działalność gospodarczą
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Co po Linei?
Miałem dokladnie to samo zdanie na temat vana. Że za młody (4 dychy na karku, to przecież młody ), że na co mnie taka kolumbryna. A dziś nie chcę innego typu nadwozia .Szczypior pisze: ↑07 wrz 2020, 10:08 Vana nie chcę, jeszcze za młody jestem No i kręcąc się w koło komina czy do kościoła nie jest mi on potrzebny a raz do roku na wakacje kupować mini autobus chyba bez sensu. Muszę to przemyśleć. Zakładając, że bym się zdecydował, scenic jak już tylko gen4 a tam już nie ma takich silników jak piszesz 1,6-2,0 (zresztą napewno nie brał bym małego żeby się męczyć), tylko 1,2 i 1,3 są to te same silniki co w megane4 pewnie i skrzynia a tam już strasznie narzekają na stuki w niej itd. W m4 celowałem w 1,5dci w scenic byłby za mały bo ma tylko 110 koni. Druga sprawa, że jeżeli scenic 4 jest tak samo wyknany jak megane 4 to dziękuje. Nowy samochód jest tak spasowany jakby z dwóch był złożony ale za opinię dziękuje i poczytam o scenicu.
Umów się na teoretyczne kupno z kimś, kto da po prostu się przejechać vanem i jeśli się spodoba, to zobaczysz, że i do jazdy w okół komina się idealnie nadaje
Poza tym Scenic 2 jest krótszy od Linei, co mnie zdziwiło. Więc jakby wymiarami, to nie taki znów autobus
O silnikach już niestety się nie wypowiem w następnych gen. Zbadałem tylko te, które mnie interesowały w 2 gen. W każdym bądź razie dla własnej check listy sprawdź vana, niekoniecznie Renault
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co po Linei?
Vany są fajne.
Ja swojego Grand Espace bardzo sobie cenię. Przestrzeń i komfort na niespotykanym poziomie.
Ja swojego Grand Espace bardzo sobie cenię. Przestrzeń i komfort na niespotykanym poziomie.
-
- klubowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Co po Linei?
Przyłączę się do tematu, choć swojego faworyta już ma: Fiat Tipo. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie, czy ktoś z Was słyszał/widział/robił samodzielnie tempomat do tego auta. Większość jest bez tej funkcji, a na tym mi najbardziej zależy.
Może być nawet z dodatkową manetką, jak to jest W Linijce. Nie ma ciśnienia na rozwiązanie w kierownicy.
Może być nawet z dodatkową manetką, jak to jest W Linijce. Nie ma ciśnienia na rozwiązanie w kierownicy.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Co po Linei?
Chcesz kontynuować wątek tempomatu w Tipo, to proszę założyć osobny temat. Łatwiej go będzie znaleźć innym użytkownikom
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co po Linei?
Potwierdzam! Chociaż jeśli Espace/Grand Espace to polecam tylko w automacie. Miałem wcześniej w automacie, teraz w manualu i... szukam spowrotem w automacie. Wtedy komfort jazdy jest na najwyższym poziomie.