Licho, może MES coś więcej by powiedział...
Odnośnie przpustnicy - spokojnie możesz ją rozłączyć, nic sie nie stanie
Jeśli pedał gazu jest sprawny a błędy nadal wskazują na niego, to sprawdź wiązkę "po drodze". Pedał gazu połączony jest ze sterownikiem silnika, który umieszczony jest na grodzi silnika - jak otworzysz maskę, to centralnie przed tobą, na samej górze, takie dwie duże wtyczki
Ale po drodze przechodzi jeszcze przez ścianę grodziową i najpiew idzie do centralki z bezpiecznikami, potem z niej dopiero do lewej, dużej wtyczki na sterowniku silnika, czyli tam na górze ścany gordziowej
Na chemacie sytuacyjnym wygląda to tak:
gaz_TJet.png
Na czerwono zaznaczyłem miejsca, gdzie są wtyczki, czyli tam, gdzie wilgoć coś pogła zadziałać
A tutaj konkretne połączenia elektryczne pedału przyśpieszenia z modułem sterowania silnikiem, oznaczonym jako M010:
kable_gaz_TJet.PNG
I teraz oznaczenia kolorów przewodów:
LG - niebiesko-żółty
HV - Szaro-zielony
NV - Czarno-zielony
LR - Niebiesko-czerwony
HR - Szaro-czerwony
NZ - Czarno-filetowy
Może warto porozpinać poszczególne wtyczki i sprawdzić, czy coś tam w środku nie pośniedziało
Jeśli chcesz, to mogę podesłać Ci pełny schemat elektryczny wraz z opisem po angielsku, ale nie wiem, czy chcesz się przedzierać przez ten cały materiał, bo w tej sekcji, oprócz pedału przyśpieszenia opisany jest cały system sterowania silnikiem