szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: Darcolo »

W GP z tym samym silnikiem i objawach szarpania na wolnych obrotach (77 KM) procedura "czyszczenia" przepustnicy wygląda tak: Wybierasz pustą i spokojną drogę o małym ruchu, dajesz drugi bieg i zmuszasz samochód, aby bez dodawania gazu przejechał ze 2 kilometry (najpierw może ostro szarpać). Jak bez szarpania zacznie już jechać na dwójce, możesz dać trójkę i dalej przegonić go kolejne 2 km; możesz też potem zmusić go do podjeżdżania pod górkę bez dodawania gazu. Procedura sprawdzona w praktyce.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: mario1990 »

po czyszczeniu pamietajcie o adaptacji
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: pogromcaslaskiej »

Witam od jakiegoś czasu mam problem z wyskakującym błędem check,auto traci moc,po ponownym odpaleniu zazwyczaj kontrolka gaśnie i znów jest wszystko ok.Kod błędu po odczytaniu można interpretować jako potencjometr-pedał gazu,lub przepustnica.Wymieniłem pedał gazu na nowy i kupiłem używaną oryginalną przepustnice z Fiata tipo t-jet ta sama co w Linei.Chciałem zapytać czy przy podmianie przepustnic trzeba tą nową adaptować?Oczywiście przepustnica w linei była czyszczona,wydaje mi się że przepustnica się zawiesza, ale to tylko moje przypuszczenia.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: mwas »

Z tego co wiem, to po wymianie przpeustnicy powinno się wykonac jej adaptację :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: pogromcaslaskiej »

dzięki za odpowiedź
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: pogromcaslaskiej »

mój błąd to PO221 niestety po wyminie pedału gazu dalej wyskakuje,auto ma moc do 2400 obr potem koniec, wskazówka obrotomierza idzie do góry a auto nie przyspiesza,przeczyściłem przepustnice ale bałem się odłączyć wtyczke od niej,czy po odłączeniu nic se nie stanie? może coś z instalacją pedał-przepustnica,może gdzieś wilgoć ,coś się przeciera,nie wiem co dalej robić,może jakiś sugestie? po skasiwaniu błędu auto jedzie normalnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: mwas »

Masz możliwość podpięcia się pod komputer i odczytania tego błędu w Multieciscan'ie ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: pogromcaslaskiej »

niestety nie
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: mwas »

Licho, może MES coś więcej by powiedział...
Odnośnie przpustnicy - spokojnie możesz ją rozłączyć, nic sie nie stanie :ink
Jeśli pedał gazu jest sprawny a błędy nadal wskazują na niego, to sprawdź wiązkę "po drodze". Pedał gazu połączony jest ze sterownikiem silnika, który umieszczony jest na grodzi silnika - jak otworzysz maskę, to centralnie przed tobą, na samej górze, takie dwie duże wtyczki :ink Ale po drodze przechodzi jeszcze przez ścianę grodziową i najpiew idzie do centralki z bezpiecznikami, potem z niej dopiero do lewej, dużej wtyczki na sterowniku silnika, czyli tam na górze ścany gordziowej :ink Na chemacie sytuacyjnym wygląda to tak:
gaz_TJet.png
Na czerwono zaznaczyłem miejsca, gdzie są wtyczki, czyli tam, gdzie wilgoć coś pogła zadziałać :ink A tutaj konkretne połączenia elektryczne pedału przyśpieszenia z modułem sterowania silnikiem, oznaczonym jako M010:
kable_gaz_TJet.PNG
I teraz oznaczenia kolorów przewodów:
LG - niebiesko-żółty
HV - Szaro-zielony
NV - Czarno-zielony
LR - Niebiesko-czerwony
HR - Szaro-czerwony
NZ - Czarno-filetowy

Może warto porozpinać poszczególne wtyczki i sprawdzić, czy coś tam w środku nie pośniedziało :ink
Jeśli chcesz, to mogę podesłać Ci pełny schemat elektryczny wraz z opisem po angielsku, ale nie wiem, czy chcesz się przedzierać przez ten cały materiał, bo w tej sekcji, oprócz pedału przyśpieszenia opisany jest cały system sterowania silnikiem :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: pogromcaslaskiej »

bardzo dziękuję o takie coś mi chodziło,przejże te wtyczki i kable,jeszcze raz dzieki
boch
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2021, 22:40
Przebieg: 111111
Silnik: 1.4 tjet

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: boch »

Czy brak płynności zmiany biegów w sensie lekkie kangury przy zmianie biegów 1-3 to również kwestia brudnej przepustnicy? Towarzyszy temu klikanie skrzyni (C635). Półosie/przeguby ok. Do wymiany kwalifikuje się wysprzęglik - tyle ustaliłem. A może one tak mają?
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: mario1990 »

co to znaczy lekkie kangury?
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym

Post autor: lepio »

generalnie nie- chyba adaptacja przepustnicy by pomogła. Ojciec teraz nim jeździ i mówi ze miewa czasem te czkawki. ale jeszcze zapytam..

wymieniałem oba czujniki w dolocie. nic nie czyscilem oprócz odm . moze sie ten potencjometr przepustnicy chrzani. Jak czytałem ogólnie artukuły w gazetach i necie to pisali że sie psuja przepustnice - (potencjometr przepustnicy)
ODPOWIEDZ