Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Nasze Linki
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: matis1906 »

Cześć.
Na forum jestem od ponad dwóch lat, jednakże doi tej pory nie było okazji żeby się przedstawić szerszemu gronu.
Jestem Mateusz, od 6 lat jestem użytkownikiem Włoskich samochodów, obecnie posiadam Lancię Kappę Coupe 20VT oraz opisywanego właśnie Fiata Linea T-jet.
Samochód kupiony w 2017 roku od pierwszego właściciela, starszego Pana który do końca serwisował samochód w ASO i przekazał mi faktury za serwis na ponad 22 tysiące złotych.
Na co dzień porusza się nim mój brat, w ostatnim czasie poruszyliśmy temat zbliżenia seryjnej 120-tki do specyfikacji z Abartha 180KM.
Jako że oryginalny kolektor miał spore pęknięcie, pod pretekstem wyjęcia go zasugerowałem przy okazdji zmianę na kolektor poliftowy. Następnie do zmian dodaliśmy turbinę z Abartha GT1446, za katalizator wstawiliśmy downpipe 2.2cala, Wtryski z Giulietty, Nowa rura dolotowa i filtr, Intercooler FMIC, całkowicie przebudowany dolot od turbo do IC z 40 na 50mm średnicy wewnętrznej, przy okazji nowe tarcze i klocki Brembo.
Wszystkie przyłącza do turbo, zasilanie oleju, spływ oraz woda musiały być przeorganizowane, nic nie pasowało P&P, trzeba delikatnych przeróbek przewodów żeby spasować GT1446.
Projekt jest w trakcie rozwoju, dzisiaj dostałem info od chłopaków z EcuMod że samochód jest wystrojony, stałego 1.42bara, moment płaski więc mam nadzieję że będzie przyjemnie jeździć na co dzień ;)
Rezerwy mocy nadal spore, choć na tę chwilę zostawimy w takiej specyfikacji i zobaczymy jak się będzie prowadzić.
W dalszej kolejności chciałbym do końca dać wydech z nierdzewki 2.2 cala, może coś z zawieszeniem, może hamulce z Abartha 305mm, zobaczymy...
Pozdrawiam !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: matis1906 »

Dalszy etap prac.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: mwas »

Nooo, widzę, że się dzieje ! Brawo :! To będzie musiało ładnie zapier... jeździć :lacha Powodzonka i trzymam kciuki za pełny sukces ! :pivo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: ślimak »

Jestem pod wrażeniem ogółu prac. Gratulacje . Bravo !!!
88=))
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: helletic »

Tylko nie pokazuj za dużo, a wyjdzie fajny sleeper :devil . Gratulacje, świetna robota :ok) :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: matis1906 »

Dziękuję, samochód zostawiamy z zewnątrz bez jakichkolwiek zmian, ma wyglądać na typowe rodzinne 1.4 :)
Postaram się niedługo wrzucić zdjęcia z wnętrza samochodu i nieco więcej z zewnątrz.
Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: marcin24 »

good job
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: ślimak »

matis1906 pisze: 19 gru 2019, 21:51 Dziękuję, samochód zostawiamy z zewnątrz bez jakichkolwiek zmian..
Koniecznie świnka z gazu na zderzak...będzie prowokować.

Kiedyś kolega maił SC prawie 120 KM i lepkę YOUNG oczywiście świniak z gazu. Łamał kręgosłupy w BMW na 1/4 bez problemu... :ryczy :ryczy
88=))
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: Phenix »

Jestem ciekaw jak będzie z trwałością silnika. A czym malowałeś zaciski i jarzmo hamulców ? Ocynk w sprayu?, alu-cynk? , Czy coś żaroodpornego?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: matis1906 »

T-jet jest świetny do modyfikacji, niemalże pozbawiony wad, mimo małej pojemności bardzo często bezpiecznie można go wystroić na ponad 200KM, nie brakuje projektów 300+. Myślę że skoro w Abarth'cie w seryjnej konfiguracji z tą samą skrzynią C510 ma 180/190KM to trwałość tego silnika policzona jest na znacznie więcej. Wiele zależy od użytkownika, zmiany oleju co 8tys km to od teraz konieczność, olej 5W50 dobrej jakości i zadbanie o rozgrzewanie i studzenie turbiny powinno utrzymać silnik w dobrej kondycji jeszcze długi czas. Choć w przeszłości miałem nieprzyjemny epizod z odkręcającą się śrubą wału,kolega z forum Egon wspominał kiedyś o moim przypadku. Szczęśliwie (cudem) nie było kolizji i po złożeniu rozrządu problem minął. Co do sprayu, używam termicznej farby FULL DIP w kolorze silver metallic. Takie malowanie u mnie w Lancii ma już drugi rok i trzyma się idealnie. Jestem z tej farby bardzo zadowolony, mogę ją polecić z czystym sumieniem.
Tak wyglądają zaciski po malowaniu w Lancii :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: michalexc »

Super projekt. Gratuluję i życzę powodzenia w dalszych pracach. Naprawdę wilk w owczej skórze 🙂Silnik to jeszcze starsza konstrukcja i powinna znieść większe obciążenie. Kiedyś miałem plany żeby wrzucić silnik 2.0 z nubiry do mojego dziadkowozu, czyli do Lanosa sedan. Jednak bazowy 1.5 ma tylko 60kkm przebiegu i szkoda by go było wymieniać.
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: RoboBat »

Z wykresu wynika że poniżej 2000 obrotów to silnik bedzie spał, inaczej mowiac będzie mial dużą turbodziurę?
Fajny projekt. Też chce zwiększyć osiągi swojego T-jeta i u mnie powodem do zmian też pęknięty kolektor wydechowy, bo charakterystycznie pyrczy na wolnych obrotach i czasem pojawia się specyficzny zapach spalin czy oleju w kabinie. Chce to zrobic tanio czyli kupic zestaw plug and play - jakąś większą turbinkę ihi podobno vl36 lub vl38 będzie dobra, ale taką niepopekana oraz kolektor wydechowy pozmianowy. Do tego większy intercooler i do cinsoftu. Przy okazji dzieki strojeniu zmniejszy się EGT to juz nie powinno nic pęknąć. Myślę że 160-170km bedzie spokojnie do osiągniecia i brak takiej turbodziury jak w gt1446. No i podobno spalanie spada przy normalnej jeździe 👍
Awatar użytkownika
timmek
klubowicz
klubowicz
Posty: 40
Rejestracja: 29 wrz 2017, 16:11
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 16V t-jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: timmek »

Super projekt!
Czy ktoś z forumowiczów z podobnym doświadczeniem robi takie przeróbki odpłatnie w Linei?
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: matis1906 »

RoboBat pisze: 22 gru 2019, 11:26 Z wykresu wynika że poniżej 2000 obrotów to silnik bedzie spał, inaczej mowiac będzie mial dużą turbodziurę?
Fajny projekt. Też chce zwiększyć osiągi swojego T-jeta i u mnie powodem do zmian też pęknięty kolektor wydechowy, bo charakterystycznie pyrczy na wolnych obrotach i czasem pojawia się specyficzny zapach spalin czy oleju w kabinie. Chce to zrobic tanio czyli kupic zestaw plug and play - jakąś większą turbinkę ihi podobno vl36 lub vl38 będzie dobra, ale taką niepopekana oraz kolektor wydechowy pozmianowy. Do tego większy intercooler i do cinsoftu. Przy okazji dzieki strojeniu zmniejszy się EGT to juz nie powinno nic pęknąć. Myślę że 160-170km bedzie spokojnie do osiągniecia i brak takiej turbodziury jak w gt1446. No i podobno spalanie spada przy normalnej jeździe 👍
No własnie, wykres tak by sugerował, ale momentu względem oryginalnego softu jest o wiele wiele więcej i już przy 2000 obr. samochód zaczyna rwać się do przodu. Co do modyfikacji to najtaniej będzie wstawić turbinkę ze 150tki właśnie i powalczyć o kilka koni, 160KM jak najbardziej realne, na samej turbinie przy czym na górze wtryski mogą zapętlać bo ich wydajność jest własnie w okolice 160KM. Co do EGT, warto kontrolować i mieć stale na oku temperaturę przy takich modyfikacjach.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Deleted User 444

Re: Linea T-Jet 205KM 310Nm matis1906

Post autor: Deleted User 444 »

Czyli jak powiem w domu, że turbina się kończy i trzeba wymienić to jest szansa że przejdzie :D
ODPOWIEDZ