Falowanie i szarpanie, brak mocy
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 wrz 2016, 1:38
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jasło / Rzeszów
- Podziękował: 2 razy
Falowanie i szarpanie, brak mocy
Witam
Na wstępie powiem ze sprawdziłem wszystkie wątki na tym i innych forach i odpowiedzi nie znalazłem, dzieje sie to na gazie i benzynie.
1. Od kilku miesięcy mam problem z falowaniem obrotów, podczas gdy hamuje i wcisnę sprzegło to obroty zaczynaja wariować, mianowicie spadaja do 500 po czym wskakują do 1300 i powoli dochodzą do 800, czasami jednak jest inaczej i zamiast wskoczyć i spaść do 800 to falują sobie od 600-1000 i po chwili się uspokajają choć miałem przypadek ze auto zgasło podczas takiego falowania na skrzyzowaniu z zakretem...
2.Drugi problem jest taki ze od około 2 miesięcy auto straciło na mocy, nie ma jakiejś szybkiej reakcji na gaz i powoli się rozpędza. Dodatkowo w przedziale 1500-2500 obrotów na niskich biegach (2,3) podczas mocnego przyspieszania czuć delikatne szarpanie. Trzy razy miałem tak ze podczas mocnego przyspieszenia auto na chwile bardzo mocno szarpneło i po tym zaczeło przyspieszać, szarpniecie było takie jakbym nagle jadąc 70km/h wrzucił 2 bieg. Dodatkowo coś wibrowało pod maską w tym przedziale obrotów i doszedłem ze to rura od filtra powietrza, po jej zdemontowaniu (urwał sie bolec, przymocuje to w inny sposob) wibracje ustały choć zauważyłem kolejna dziwną rzecz. Silnik z rurą pracował "normalnie" po wciśnieciu gazu do oporu a teraz z zdemontowaną rurą gdy wciśnie sie go do oporu to wyje jak jakaś wyścigówka
dodaje filmik bez rury, sorki ale telefon nie złapar ostrośći dobrze
Co zrobiłem jak narazie:
wymiana świec
wymiana kabli WN
wymiana filtra powietrza
odmy wyczyszczone
przepustnica wymieniona
lewego powietrza nie zaobserwowałem choć czasami mam wrażenie że coś śwista pod maską
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą cewki ale jak to nic nie da to nie mam juz pomysłów. Komputer nie pokazuje błedów. Auto było puki co u jednego mechanika i po 3 dniach rozłożył ręce...
Na wstępie powiem ze sprawdziłem wszystkie wątki na tym i innych forach i odpowiedzi nie znalazłem, dzieje sie to na gazie i benzynie.
1. Od kilku miesięcy mam problem z falowaniem obrotów, podczas gdy hamuje i wcisnę sprzegło to obroty zaczynaja wariować, mianowicie spadaja do 500 po czym wskakują do 1300 i powoli dochodzą do 800, czasami jednak jest inaczej i zamiast wskoczyć i spaść do 800 to falują sobie od 600-1000 i po chwili się uspokajają choć miałem przypadek ze auto zgasło podczas takiego falowania na skrzyzowaniu z zakretem...
2.Drugi problem jest taki ze od około 2 miesięcy auto straciło na mocy, nie ma jakiejś szybkiej reakcji na gaz i powoli się rozpędza. Dodatkowo w przedziale 1500-2500 obrotów na niskich biegach (2,3) podczas mocnego przyspieszania czuć delikatne szarpanie. Trzy razy miałem tak ze podczas mocnego przyspieszenia auto na chwile bardzo mocno szarpneło i po tym zaczeło przyspieszać, szarpniecie było takie jakbym nagle jadąc 70km/h wrzucił 2 bieg. Dodatkowo coś wibrowało pod maską w tym przedziale obrotów i doszedłem ze to rura od filtra powietrza, po jej zdemontowaniu (urwał sie bolec, przymocuje to w inny sposob) wibracje ustały choć zauważyłem kolejna dziwną rzecz. Silnik z rurą pracował "normalnie" po wciśnieciu gazu do oporu a teraz z zdemontowaną rurą gdy wciśnie sie go do oporu to wyje jak jakaś wyścigówka
dodaje filmik bez rury, sorki ale telefon nie złapar ostrośći dobrze
Co zrobiłem jak narazie:
wymiana świec
wymiana kabli WN
wymiana filtra powietrza
odmy wyczyszczone
przepustnica wymieniona
lewego powietrza nie zaobserwowałem choć czasami mam wrażenie że coś śwista pod maską
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą cewki ale jak to nic nie da to nie mam juz pomysłów. Komputer nie pokazuje błedów. Auto było puki co u jednego mechanika i po 3 dniach rozłożył ręce...
Nissan Micra K11 94" 1.0 16V LPG > Fiat Punto 99" 1.8 16V HGT > Fiat Linea 07" 1.4 8V LPG
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Adaptacja koła fonicznego ?? . Ale tak samo , bez przyczyny by się przestawiło ?? .
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Być może czujnik temperatury, miałem tak kiedyś w innym aucie, błędu też nie wywalało
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Podłączam się pod temat przy prędkości około 100 km/h przy wyprzedzaniu czyli mocniejszym wciśnięciu przyspieszenia auto traci moc i zostaje na 80km/h nic więcej mimo zmiany biegu na 4, a dzisiaj przy próbie mocniejszego wciśnięcia gazu traciło całą moc po chwili znowu bez problemu ale tylko do 80 km/h odmy wyczyszczone obydwie przepustnica i map sensor.bez komunikatów na desce a błędy to:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Z wykresu nic nie rozumiem był zrobiony po wykasowanych błędach i w czasie spadku mocy. Na razie odłączyłem klemę (-) a jutro do ASO
A odpala normalnie bezproblemowo jak zawsze
A odpala normalnie bezproblemowo jak zawsze
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 03 cze 2019, 14:05
- Przebieg: 73000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Falujące obrotu mogą mieć wiele przyczyn.
Ciężko powiedzieć, trzeba po kolei eliminować. Przeczyść przepływomierz i sprawdź silniczek krokowy, bo to nie kosztuje nic.
od 7min pokazuje jak sprawdzić silniczek krokowy. Ale nie zaszkodzi zobaczyć całość.
a tu masz jak sprawdzić czy na pewno nie masz lewego powietrza.
Ciężko powiedzieć, trzeba po kolei eliminować. Przeczyść przepływomierz i sprawdź silniczek krokowy, bo to nie kosztuje nic.
od 7min pokazuje jak sprawdzić silniczek krokowy. Ale nie zaszkodzi zobaczyć całość.
a tu masz jak sprawdzić czy na pewno nie masz lewego powietrza.
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Podpiołem pod temat ale u mnie falowania nie ma mam tylko spadek mocy, samo falowanie jeśli nie gaśnie silnik nie jest problemem przychodzi o odchodzi, przynajmniej u mnie tak było.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
michalg148 piszesz, że wymieniłeś przepustnicę, a przeprowadziłeś jej adaptację ?
will, czy u Ciebie przypadkiem problemem nie będzie awaria potencjometru znajdującego się w pedale przyśpieszenia ?
will, czy u Ciebie przypadkiem problemem nie będzie awaria potencjometru znajdującego się w pedale przyśpieszenia ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Takie też były moje pierwsze przypuszczenia że potencjometr nawet wtyczkę powkładałem kilka razy ale problem powrócił. Za Twoją radą wieczorem odpiąłem klemę (-) w drodze do pracy wszystko ok pełen zakres obrotów. Sprawdziłem ecuskanem błędów nie było
W domu jeszcze po pryskam kontaktem do styków wszystkie wtyczki bo podobną usterkę z tym samym błędem tak rozwiązali koledzy z fiata stilo. Zobaczymy dam znać co dalej.
W domu jeszcze po pryskam kontaktem do styków wszystkie wtyczki bo podobną usterkę z tym samym błędem tak rozwiązali koledzy z fiata stilo. Zobaczymy dam znać co dalej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Pojeździłem chwilę i problem ze spadkiem mocy rozwiązany na razie mam nadzieję że tak zostanie Maciek prezesie dzięki zawsze powtarzałeś odłączyć klemę.
Odłączenie klemy (-) pomogło dodatkowo poodpinałem wtyczki do ECU ,jedna z tych dwóch rzeczy pomogła.Po odpinałem jeszcze raz wtyczki ECU i wszystkie w wewnątrz auta (skrzynka bezpieczników) i pod maską pod skrzynką bezpieczników i zapryskałem kontaktem. Wszystko działa jest moc w pełnym zakresie, może to komuś pomoże.
Dodam tylko że miałem problem tylko ze spadkiem mocy powyżej 80km/h falowania nie było odpalał zawsze dobrze.
Odłączenie klemy (-) pomogło dodatkowo poodpinałem wtyczki do ECU ,jedna z tych dwóch rzeczy pomogła.Po odpinałem jeszcze raz wtyczki ECU i wszystkie w wewnątrz auta (skrzynka bezpieczników) i pod maską pod skrzynką bezpieczników i zapryskałem kontaktem. Wszystko działa jest moc w pełnym zakresie, może to komuś pomoże.
Dodam tylko że miałem problem tylko ze spadkiem mocy powyżej 80km/h falowania nie było odpalał zawsze dobrze.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Niestety spadek mocy powrócił raz z błędem check engine I po paru dniach bez błędu na desce, w multiecuskan błędy jak wcześniej . Kasowałem podłączałem klemę minus i nic
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
will, pisałem przecież wcześniej, że wszystko wskazuje u Ciebie na awarię potencjometru pedału przyśpieszenia, czyli gazu Zagłębiłem się nieco w temat w eLearn'ie i moja diagnoza jak najbardziej się potwierdza Na schemacie wygląda to tak:
To co możesz zrobić, to:
- odepnij wtyczkę w centralce sterowania silnikiem, preparat do czyszczenia styków typu "Kontakt S" i "Kontakt U" w dłoń i przepsikaj konkretnie, zarówno wtyczkę, jak i gniazdo w centralce
- dostań się do potencjometru w pedale gazu i ta sama procedura - przepiskać i wyczyścić
- jeśli po powyższym nic się nie zmieni - do wymiany potencjometr w pedale gazu
I teraz, jeśli chodzi o wymianę potencjometra w pedale gazu - nie mam pojęcia jak to jest skonstruowane, nigdy się do tego nie dobierałem i nie wiem, czy w ogóle można go wymienić jako element. ePER podaje niestety pedał przyspieszenia jako cały element, ma on numer 55702020 i w ASO powinien kosztować ok 160 PLN.
Do postu dołączam w razie czego pełny zrzut z eLearn'a całego układu sterowania silnikiem, bo do niego należy pedał przyśpieszenia Opis niestety po angielsku, ale ja dałem radę w nim rozszyfrować co i jak
Pedał gazu to element oznaczony K055. Są w nim dwa potencjometry - jeden do normalnej pracy, drugi awaryjny, w razie jakby ten główny odmówił posłuszeństwa Ten główny jest na schemacie po prawej stronie, połączony z wyjściem 1, 5 i 6. Dalej jest on spięty ze złączką D004 i dalej idzie do centralki sterowania silnikiem w komorze silnika, złączka B (nie do Body Computera jak sugerowały to wpisy z pewnego forum wklejone kilka postów wcześniej !). To jest ta sama złączka, do której wpinamy się z tempomatem, zaznaczyłem ją na żółto poniżej:
Na schemacie widać również, że po drodze od pedału gazu do centralki silnika jest "odbicie" na układ tajemniczo oznaczony symbolem E6021. Po wyszukaniu tegoż układu w eLearn okazuje się, że jest to... układ kompresora klimatyzacji Dlatego jednocześnie masz komunikat o błędzie "Zbyt wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji" Nie wiem dlaczego te układy zostały ze sobą sprzężone, ale przypuszczam, że chodzi o to, żeby w przypadku awarii pedały przyśpieszenia nie obciążać silnika i odciąć od niego układ klimatyzacji Dlatego w tym przypadku auto jeździ tak jakby w trybie awaryjnym - używając zapasowego potencjometru centralka nie pozwala rozpędzić się powyżej pewnej prędkości, zapewne jest to 80 km/h oraz odcinana jest klimatyzacja To co możesz zrobić, to:
- odepnij wtyczkę w centralce sterowania silnikiem, preparat do czyszczenia styków typu "Kontakt S" i "Kontakt U" w dłoń i przepsikaj konkretnie, zarówno wtyczkę, jak i gniazdo w centralce
- dostań się do potencjometru w pedale gazu i ta sama procedura - przepiskać i wyczyścić
- jeśli po powyższym nic się nie zmieni - do wymiany potencjometr w pedale gazu
I teraz, jeśli chodzi o wymianę potencjometra w pedale gazu - nie mam pojęcia jak to jest skonstruowane, nigdy się do tego nie dobierałem i nie wiem, czy w ogóle można go wymienić jako element. ePER podaje niestety pedał przyspieszenia jako cały element, ma on numer 55702020 i w ASO powinien kosztować ok 160 PLN.
Do postu dołączam w razie czego pełny zrzut z eLearn'a całego układu sterowania silnikiem, bo do niego należy pedał przyśpieszenia Opis niestety po angielsku, ale ja dałem radę w nim rozszyfrować co i jak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Maciek wszystko dobrego w Nowym Roku dzięki wielkie za tak wyczerpującą odpowiedz
Wkrótce sprawdzę w praktyce bo w ASO to będzie trwało i kosztowało ,wolałbym sam to naprawić. Jeszcze raz dziękuję
Wkrótce sprawdzę w praktyce bo w ASO to będzie trwało i kosztowało ,wolałbym sam to naprawić. Jeszcze raz dziękuję
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy
Wyciągnąłem pedał przyspieszenia i rozkręciłem. Przykręcony jest na dwie śruby trox po zdjęciu pokrywki jest potencjometr który żeby dobrze wyczyść trzeba rozkręcić,skręcony jest jedną śrubką rozmiar7
Trzeba wyciągnąć biały korek z jednej strony i naszykować klucz rurkowy 7 z drugiej strony od potencjometru jest trox i odkręcamy.
Sam potencjometr nie wyglądał jakoś bardzo zanieczyszczony ale dokładnie wyczyściłem alkoholem i przetarłem kontaktem i wytarłem do sucha. Na razie błąd nie występuje ale testuje jeszcze i wydaje mi się że jest dużo późniejsza reakcja na wciśnięcie pedału, przynajmniej przy ruszaniu do 1500 obrotów zobaczymy co będzie dalej.
Trzeba wyciągnąć biały korek z jednej strony i naszykować klucz rurkowy 7 z drugiej strony od potencjometru jest trox i odkręcamy.
Sam potencjometr nie wyglądał jakoś bardzo zanieczyszczony ale dokładnie wyczyściłem alkoholem i przetarłem kontaktem i wytarłem do sucha. Na razie błąd nie występuje ale testuje jeszcze i wydaje mi się że jest dużo późniejsza reakcja na wciśnięcie pedału, przynajmniej przy ruszaniu do 1500 obrotów zobaczymy co będzie dalej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4