Falowanie i szarpanie, brak mocy

michalg148
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 03 wrz 2016, 1:38
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło / Rzeszów
Podziękował: 2 razy

Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: michalg148 »

Witam

Na wstępie powiem ze sprawdziłem wszystkie wątki na tym i innych forach i odpowiedzi nie znalazłem, dzieje sie to na gazie i benzynie.

1. Od kilku miesięcy mam problem z falowaniem obrotów, podczas gdy hamuje i wcisnę sprzegło to obroty zaczynaja wariować, mianowicie spadaja do 500 po czym wskakują do 1300 i powoli dochodzą do 800, czasami jednak jest inaczej i zamiast wskoczyć i spaść do 800 to falują sobie od 600-1000 i po chwili się uspokajają choć miałem przypadek ze auto zgasło podczas takiego falowania na skrzyzowaniu z zakretem...

2.Drugi problem jest taki ze od około 2 miesięcy auto straciło na mocy, nie ma jakiejś szybkiej reakcji na gaz i powoli się rozpędza. Dodatkowo w przedziale 1500-2500 obrotów na niskich biegach (2,3) podczas mocnego przyspieszania czuć delikatne szarpanie. Trzy razy miałem tak ze podczas mocnego przyspieszenia auto na chwile bardzo mocno szarpneło i po tym zaczeło przyspieszać, szarpniecie było takie jakbym nagle jadąc 70km/h wrzucił 2 bieg. Dodatkowo coś wibrowało pod maską w tym przedziale obrotów i doszedłem ze to rura od filtra powietrza, po jej zdemontowaniu (urwał sie bolec, przymocuje to w inny sposob) wibracje ustały choć zauważyłem kolejna dziwną rzecz. Silnik z rurą pracował "normalnie" po wciśnieciu gazu do oporu a teraz z zdemontowaną rurą gdy wciśnie sie go do oporu to wyje jak jakaś wyścigówka :zdiwiony
dodaje filmik bez rury, sorki ale telefon nie złapar ostrośći dobrze

Co zrobiłem jak narazie:
wymiana świec
wymiana kabli WN
wymiana filtra powietrza
odmy wyczyszczone
przepustnica wymieniona
lewego powietrza nie zaobserwowałem choć czasami mam wrażenie że coś śwista pod maską

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą cewki ale jak to nic nie da to nie mam juz pomysłów. Komputer nie pokazuje błedów. Auto było puki co u jednego mechanika i po 3 dniach rozłożył ręce...
Nissan Micra K11 94" 1.0 16V LPG > Fiat Punto 99" 1.8 16V HGT > Fiat Linea 07" 1.4 8V LPG
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: zibi186 »

Adaptacja koła fonicznego ?? 🤔. Ale tak samo , bez przyczyny by się przestawiło ?? 🤔.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wariator zmiennych faz rozrządu?
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: pogromcaslaskiej »

Być może czujnik temperatury, miałem tak kiedyś w innym aucie, błędu też nie wywalało
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Podłączam się pod temat przy prędkości około 100 km/h przy wyprzedzaniu czyli mocniejszym wciśnięciu przyspieszenia auto traci moc i zostaje na 80km/h nic więcej mimo zmiany biegu na 4, a dzisiaj przy próbie mocniejszego wciśnięcia gazu traciło całą moc po chwili znowu bez problemu ale tylko do 80 km/h odmy wyczyszczone obydwie przepustnica i map sensor.bez komunikatów na desce a błędy to:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Z wykresu nic nie rozumiem był zrobiony po wykasowanych błędach i w czasie spadku mocy. Na razie odłączyłem klemę (-) a jutro do ASO
A odpala normalnie bezproblemowo jak zawsze
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Grzegorz
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:05
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: Grzegorz »

Falujące obrotu mogą mieć wiele przyczyn.
Ciężko powiedzieć, trzeba po kolei eliminować. Przeczyść przepływomierz i sprawdź silniczek krokowy, bo to nie kosztuje nic.
od 7min pokazuje jak sprawdzić silniczek krokowy. Ale nie zaszkodzi zobaczyć całość.

a tu masz jak sprawdzić czy na pewno nie masz lewego powietrza.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Podpiołem pod temat ale u mnie falowania nie ma mam tylko spadek mocy, samo falowanie jeśli nie gaśnie silnik nie jest problemem przychodzi o odchodzi, przynajmniej u mnie tak było.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: mwas »

michalg148 piszesz, że wymieniłeś przepustnicę, a przeprowadziłeś jej adaptację ?
will, czy u Ciebie przypadkiem problemem nie będzie awaria potencjometru znajdującego się w pedale przyśpieszenia ? :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Takie też były moje pierwsze przypuszczenia że potencjometr nawet wtyczkę powkładałem kilka razy ale problem powrócił. Za Twoją radą wieczorem odpiąłem klemę (-) w drodze do pracy wszystko ok pełen zakres obrotów. Sprawdziłem ecuskanem błędów nie było :ok)
W domu jeszcze po pryskam kontaktem do styków wszystkie wtyczki bo podobną usterkę z tym samym błędem tak rozwiązali koledzy z fiata stilo. Zobaczymy dam znać co dalej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Pojeździłem chwilę i problem ze spadkiem mocy rozwiązany :banan na razie mam nadzieję że tak zostanie Maciek prezesie dzięki :pivo zawsze powtarzałeś odłączyć klemę.
Odłączenie klemy (-) pomogło dodatkowo poodpinałem wtyczki do ECU ,jedna z tych dwóch rzeczy pomogła.Po odpinałem jeszcze raz wtyczki ECU i wszystkie w wewnątrz auta (skrzynka bezpieczników) i pod maską pod skrzynką bezpieczników i zapryskałem kontaktem. Wszystko działa jest moc :) w pełnym zakresie, może to komuś pomoże.
Dodam tylko że miałem problem tylko ze spadkiem mocy powyżej 80km/h falowania nie było odpalał zawsze dobrze.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Niestety :-<< spadek mocy powrócił raz z błędem check engine I po paru dniach bez błędu na desce, w multiecuskan błędy jak wcześniej :-<< . Kasowałem podłączałem klemę minus i nic :pomysli
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: mwas »

will, pisałem przecież wcześniej, że wszystko wskazuje u Ciebie na awarię potencjometru pedału przyśpieszenia, czyli gazu :ink Zagłębiłem się nieco w temat w eLearn'ie i moja diagnoza jak najbardziej się potwierdza :luzak Na schemacie wygląda to tak:
gaz.PNG
Pedał gazu to element oznaczony K055. Są w nim dwa potencjometry - jeden do normalnej pracy, drugi awaryjny, w razie jakby ten główny odmówił posłuszeństwa :ink Ten główny jest na schemacie po prawej stronie, połączony z wyjściem 1, 5 i 6. Dalej jest on spięty ze złączką D004 i dalej idzie do centralki sterowania silnikiem w komorze silnika, złączka B (nie do Body Computera jak sugerowały to wpisy z pewnego forum wklejone kilka postów wcześniej !). To jest ta sama złączka, do której wpinamy się z tempomatem, zaznaczyłem ją na żółto poniżej:
centralka_silnik.PNG
Na schemacie widać również, że po drodze od pedału gazu do centralki silnika jest "odbicie" na układ tajemniczo oznaczony symbolem E6021. Po wyszukaniu tegoż układu w eLearn okazuje się, że jest to... układ kompresora klimatyzacji :luzak Dlatego jednocześnie masz komunikat o błędzie "Zbyt wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji" :luzak Nie wiem dlaczego te układy zostały ze sobą sprzężone, ale przypuszczam, że chodzi o to, żeby w przypadku awarii pedały przyśpieszenia nie obciążać silnika i odciąć od niego układ klimatyzacji :ink Dlatego w tym przypadku auto jeździ tak jakby w trybie awaryjnym - używając zapasowego potencjometru centralka nie pozwala rozpędzić się powyżej pewnej prędkości, zapewne jest to 80 km/h oraz odcinana jest klimatyzacja :ink
To co możesz zrobić, to:
- odepnij wtyczkę w centralce sterowania silnikiem, preparat do czyszczenia styków typu "Kontakt S" i "Kontakt U" w dłoń i przepsikaj konkretnie, zarówno wtyczkę, jak i gniazdo w centralce
- dostań się do potencjometru w pedale gazu i ta sama procedura - przepiskać i wyczyścić
- jeśli po powyższym nic się nie zmieni - do wymiany potencjometr w pedale gazu

I teraz, jeśli chodzi o wymianę potencjometra w pedale gazu - nie mam pojęcia jak to jest skonstruowane, nigdy się do tego nie dobierałem i nie wiem, czy w ogóle można go wymienić jako element. ePER podaje niestety pedał przyspieszenia jako cały element, ma on numer 55702020 i w ASO powinien kosztować ok 160 PLN.
Do postu dołączam w razie czego pełny zrzut z eLearn'a całego układu sterowania silnikiem, bo do niego należy pedał przyśpieszenia :ink Opis niestety po angielsku, ale ja dałem radę w nim rozszyfrować co i jak :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Maciek wszystko dobrego w Nowym Roku dzięki wielkie za tak wyczerpującą odpowiedz
Wkrótce sprawdzę w praktyce bo w ASO to będzie trwało i kosztowało ,wolałbym sam to naprawić. Jeszcze raz dziękuję :pivo
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Falowanie i szarpanie, brak mocy

Post autor: will »

Wyciągnąłem pedał przyspieszenia i rozkręciłem. Przykręcony jest na dwie śruby trox po zdjęciu pokrywki jest potencjometr który żeby dobrze wyczyść trzeba rozkręcić,skręcony jest jedną śrubką rozmiar7
Trzeba wyciągnąć biały korek z jednej strony i naszykować klucz rurkowy 7 z drugiej strony od potencjometru jest trox i odkręcamy.
Sam potencjometr nie wyglądał jakoś bardzo zanieczyszczony ale dokładnie wyczyściłem alkoholem i przetarłem kontaktem i wytarłem do sucha. Na razie błąd nie występuje ale testuje jeszcze i wydaje mi się że jest dużo późniejsza reakcja na wciśnięcie pedału, przynajmniej przy ruszaniu do 1500 obrotów zobaczymy co będzie dalej. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ