Podłączenie nowego radia
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Podłączenie nowego radia
Witam, poszukuję mądrej głowy która pomoże mi z podłączeniem radia
W załączniku schemat z nowego radia, kostki ISO i zdjęcie dwóch kości z deski rozdzielczej.
Bylbym wdzięczny za każdą pomoc.
Zastanawia mnie od czego jest druga kostka ISO (mniejsza) która była podłączona do Oryginalnego Blaupunkta - czy aby w niej nie ma jakiegoś kabla który potrzebny jest do zasilania radia.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
W załączniku schemat z nowego radia, kostki ISO i zdjęcie dwóch kości z deski rozdzielczej.
Bylbym wdzięczny za każdą pomoc.
Zastanawia mnie od czego jest druga kostka ISO (mniejsza) która była podłączona do Oryginalnego Blaupunkta - czy aby w niej nie ma jakiegoś kabla który potrzebny jest do zasilania radia.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Misiu , jesteś pewien że chcesz zrezygnować z blue and me , sterowania z kierownicy i możliwości wyświetlania stacji na panelu między zegarami ?? Bo coś mi się zdaje , że ta zamiana tak się skończy . . .
1 ground - masa
2 ignition - 12 V po stacyjce
5 battery + to stałe plus 12 V
Na trzecim zdjęciu górna kostka to kostka z przewodami zasilania i masą . Dolna to kostka od głośników , a mała trójkolorowa od blue
1 ground - masa
2 ignition - 12 V po stacyjce
5 battery + to stałe plus 12 V
Na trzecim zdjęciu górna kostka to kostka z przewodami zasilania i masą . Dolna to kostka od głośników , a mała trójkolorowa od blue
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Podłączenie nowego radia
B&M nie działało od kiedy kupiłem Line, więc w sumie zbytnio mi na tym nie zależy. Sterowanie kierownica jest możliwe ponoć przy tym radiu więc zobaczymy co z tego wyjdzie
Jutro wybiorę się do elektryka, bo po chwili zabawy stwierdziłem że to nie na moje siły - a i bez miernika się nie obejdzie.
Dzieki za opisik, może przyda się tu komuś :D
Pozdro!
Jutro wybiorę się do elektryka, bo po chwili zabawy stwierdziłem że to nie na moje siły - a i bez miernika się nie obejdzie.
Dzieki za opisik, może przyda się tu komuś :D
Pozdro!
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Może trzeba było poruszyc temat nie działającego b&m na forum ? Ja nie mam , ale koledzy z pewnością coś by poradzili . . .
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Podłączenie nowego radia
To podłączenie OEM RADIA
Może coś pomoże Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Ciekawostką jest, że oznaczenie ANT (na moje myślenie odpowiadające Antenie) znajduje się w miejscu gdzie na kości ISO nie ma złącza.
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Czytałem gdzieś że bezproblemowo podłącza się inne radio niż oryginalne tylko przy wersji Active. W moim Dynamic trzeba coś wygrzebac jeszcze do zasilania ponoć
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Tak . Twoje radio potrzebuje stałego plus 12 na podtrzymanie pamięci i drugie - po stacyjce . Oryginalne radia nie mają któregoś z tych podłączeń ,trzeba więc ciągnąć dodatkowy przewód . Misiek , musisz przyjrzeć się oznaczeniom pinów w Twoim radiu i tym które chcesz montować . W oryginale jest masa na 8 - w/g schematu zamieszczonego przez Ślimaka . Na siódmym normalnie powinno być chyba plus 12 po stacyjce , ale właśnie go nie ma . Kontrolę nad funkcjami przejął body komputer za pomocą szyny can . Na 4 pinie masz stałe plus 12 . W każdym razie powinieneś mieć . Wyszukać trzeba tylko po stacyjce i najlepiej przez dodatkowy bezpiecznik podłączać
Ostatnio zmieniony 22 lis 2019, 20:57 przez zibi186, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Podłączenie nowego radia
I było poruszone właśnie w tym czasie też mi nie działało ale na zlocie dało radę ogarnąć. Nawet samemu to zrobisz ściągając że strony Fiata aktualne sterowniki do Blue zgrywajac je i to bardzo ważne na stary mały najlepiej do 1gb pamięci pendrive. Wkładasz do USB i z tego co pamiętam na kierownicy znaczek Windows powinno wyskoczyć że aktualizuje.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Na mój gust dotyczy to aut z chowaną anteną samochodową w karoserię . Zatem nam nie jest potrzebne to podłączenie
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Dzięki Panowie za wyczerpujące informacje
Jutro podumam jeszcze i dam znać co z tego wyszło :D
Jutro podumam jeszcze i dam znać co z tego wyszło :D
- Misiu97
- klubowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 lip 2016, 21:13
- Przebieg: 213000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawor
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Panowie, znalazłem trop
Na kilku forach mówią o tym, żeby podłączyć żółty i czerwony pod stałe 12V - coś czuję że to będzie to
Na kilku forach mówią o tym, żeby podłączyć żółty i czerwony pod stałe 12V - coś czuję że to będzie to
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Podłączenie nowego radia
Trzeba zmostkować pin 2 z pinem 5.
W kostce Liny pin 2 jest pusty, a do radia aftermarket potrzebne jest na tym pinie napięcie.. które najlepiej wziąść z pinu 5.
W kostce Liny pin 2 jest pusty, a do radia aftermarket potrzebne jest na tym pinie napięcie.. które najlepiej wziąść z pinu 5.