Gdzie przegląd klimatyzacjii w aucie na gwarancji

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Dodam swoje 5 groszy do tematu klimatyzacji...

2 miesiące temu robiłem w Inter Auto w Krakowie przegląd klimatyzacji z dobiciem czynnika za 4zł (czyli tyle co nic), odgrzybieniem i wymianą filtra p.pyłkowego. Krótko potem zaobserwowałem dziwne wycie sprężarki gdy były megaupały. Serwis pierw, że dziwnie brzmi ale umówili się na kontrolę tydzień później. Niestety wtedy już nie było tak ciepło i nie wyła. Oczywiście zakończyło się tym, że układ jest sprawny. Fakt faktem, że oprócz tego wycia chłodziła bardzo dobrze.
Dzisiaj w Bydgoszczy (odwiedziny rodzinki) mega upały i oczywiście sprężarka wyje aż "miło". Pojechałem do serwisu, stwierdzili iż coś jest nie tak bo wibruje jakoś ale może to powodować zbyt mało czynnika w układzie. Spuścili więc gaz i okazało się, że brakowało 140g!!
Układ sprawdzony i jest szczelny. Jakiś wąż przy łączeniu zaworu czy chłodnicy (nie wiem dokładnie) miał ślad gazu (sprawdzali ultrafioletem) ale wyglądał na bardzo stary i obecnie nie wyglądało aby się tamtendy ulatniał. Na wszelki wypadek zamówili cały ten przewód, wymienią, nabiją gaz do poziomu odpowiedniego i wtedy się zobaczy czy sprężarka nadal będzie wyć czy nie. Jeśli tak to zapewne wymieniona zostanie na nową.

Pozwolę sobie nie skomentować tej klimatyzacji, ponieważ całe zeszłe wakacje nie miałem klimy z powodu walniętej chłodnicy na dzień przed urlopem (tuż po kupnie auta) i w tym roku znowu przeboje z klimą choć jak narazie dmucha... Was jednak zachęcam do komentowania :devil
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Mnie zastanawia jak to jest z ilością tego czynnika w układzie klimatyzacji.
Według jednego serwisu poziom jest dobry, według innego czynnika jest za mało, a spotkałem się już z informacjami że czasem potrafią nabić za dużo i też są wtedy problemy.
Czy to na zasadzie losowania... mechanik rzuca monetą kiedy wydaje mu się że jest dobrze..
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Ilość czynnika jest ściśle określona przez producenta. Każde ASO ma dane techniczne i wie ile gram czynnika musi być w układzie, jakie ciśnienie i ile oleju.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

duskap pisze:Ilość czynnika jest ściśle określona przez producenta. Każde ASO ma dane techniczne i wie ile gram czynnika musi być w układzie, jakie ciśnienie i ile oleju.
Teoretycznie wiedzą... a w praktyce nie wygląda to już tak różowo.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

W praktyce to skoro ktoś nabija nie tyle gazu ile trzeba to nie wie co robi i nie powinien tego robić. Za mało czynnika prowadzi do zniszczenia sprężarki. Za dużo gazu rozsadza układ. Dlatego tak ważne jest aby sprawdzać regularnie ilość czynnika i robić przegląd klimy aby wszystko było ok.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap pisze: Dlatego tak ważne jest aby sprawdzać regularnie ilość czynnika i robić przegląd klimy aby wszystko było ok.
U mnie klima chłodzi dobrze więc narazie nie zamierzam nic przy niej robić. Jedynie co miałem robione przy klimie to ozonowanie na zlocie i regularne wymiany filtra p.pyłowego. Jeżeli czynnika jest za mało, czyli nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie, to układ nie powinien załączyć sprężarki.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
wally007
klubowicz
klubowicz
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2009, 9:47
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: wally007 »

u mnie od początku było tak, że przy mega upałach sprężarka klimy po włączeniu cichutko jakby buczała, przez pierwsze minuty, gdy już w aucie się trochę schłodziło to i sprężarka cichła, jakoś nigdy nie uważałem tego za dziwny objaw, tym bardziej, że ktoś już kiedyś pisał, że to normalne, auto mam już ponad 2 lata, od nowości jeszcze klimy nie ruszałem prócz wymiany filtra ppyłkowego co rok, i jak na razie działa wg mnie b.dobrze, a na klimie w okresie letnim jeżdże na okrągło
1.4 8V błękitny fox-trot ACTIV-comfort
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

Podobno od jutra rusza akcja Wiosenny Przegląd Fiata (czy jakoś tak, nie wiem czy ogólnopolska bo dzwonili do mnie z serwisu i przekazali takie info..), w którym oprócz sprawdzenia wycieraczek i płynów spryskiwaczy :lacha robią ozonowanie klimy . Cała usługa za 60 zł. Zastanawiam się czy warto...? :pomysli
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Dlaczego nie. Za samo ozonowanie zwykle trzeba dać 50 zł, a w aso może mają jakiś lepszy sprzęt. Jestem świeżo po ozonowaniu i będę teraz testować skuteczność - na razie nic nie śmierdzi, ale to za szybko, żeby coś powiedzieć. Gościu zachęcał, żeby robić to co pół roku.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Bernardito pisze:Gościu zachęcał, żeby robić to co pół roku.
jeśli ktoś robi duże przebiegi to można co pół roku ale jeśli ktoś robi roczne przebiegi ok 12 tyś to wydaje mi się że wystarczy raz w roku
Jak robiłem przegląd klimy w ASO w zeszłym roku to tylko odgrzybili sprayem i o ozonowaniu nic nie wspominali, czyżby nie mieli sprzętu :?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

rafcio082, orientujesz się może gdzie oni ten spray wpsikali? z tego co czytałem kiedyś na innym forum bodajże forda to gość dostawał się za kabinowy i walił tam całą zawartość i na wiatrak też, później twierdził, że ma na rok spokój a wentylacja i tak rozprowadzi to wszędzie...
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ja tez tak zrobiłem to potem kapało mi wszytskimi możliwymi otworami.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

emmer, shit, czytałem Twojego posta o tym, ale sądziłem, że Ty dałeś prosto w każdą kratkę po trochu. No nic potestuję trochę jak to poszło po tym ozonowaniu. Na razie nie ma żadnych smrodów z klimy, ale jak za 14 dni do miesiąca coś wyjdzie to to też jest lipa.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Bernardito, wiem bo przy tym byłem. :)
Psiknął w każdą kratkę, gdzieś tam gdzie jest filtr kabinowy i trochę psiknął sam filter.
Kapania z kratek nie zaobserwowałem
Następnym razem chciałbym zamiast tego wyozonować wentylację ale nie wiem czy w Euromocie już zakupili sprzęt do tego
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Bernardito, nie masz się co przejmować - po ozonowaniu masz spokojnie rok spokoju, nic się dziać nie będzie.
rafcio082, trochę mnie dziwi, że ASO nie miało sprzętu do ozonowania i posłużyli się jakimś dziwnym preparatem w sprayu. Tak jak już gdzieś na forum pisałem - nie uznaję innych środków do odgrzybiania/odswieżania klimy jak ozonowanie :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ